Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Big Brother Suomi 2021 OFFICIAL

Vierailija
03.09.2021 |

Sunnuntaina alkaa taas! BB-taloon on rakennettu 100 neliötä lisää tilaa ja se on suunniteltu kokonaan uudelleen. Häätötilanteet hoidetaan tänä vuonna ennennäkemättömällä tavalla! Odotatko jo tulevaa kautta?

Kommentit (105262)

Vierailija
5961/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää keskustelu on vaivaannuttava kun täällä vaan lytytään osaa ja sit idolisoidaan paria ihan syyttä kuin pikkulapset. Jotenkin outo asetelma. Kenestäkään ei osata keskustella neutraalisti...

Sen takia tämä keskustelu on aika vähäistä täällä. Tämä on suorastaan ahdistava ketju. Käyn aina hyvässä toivossa välillä vilkaisemassa, mutta lähden aika pian pois. Jotkut asukkaat demonisoidaan totaalisesti ja jotkut ylistetään moitteettomiksi. Jotenkin omituista. Oletan kuitenkin, että täällä on aikuisia ihmisiä. Tuo demonisointi on pahinta, kun tiedämme kuitenkin, ettei tuolla pahaa ihmistä ole.

Vierailija
5962/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, onko Minnalla 15-vuotias lapsi... Eipä lapsi ole kovin paljon nuorempi, kuin tuo jahtaamansa Lasse...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5963/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melody pois keittiöstä!

Vierailija
5964/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö ketään muuta tämä nykyinen kamera työskentely? Jatkuvasti zoomaillaan yksittäisiä asukkaita lähikuvaan jopa sillä tasolla että ruudulle ei mahdu kuin jonkun naama vaikka vain suunnilleen istuvat tai makaavat sohvalla!

Samaan aikaan kuuluu monen ääni mutta mistään ei näe mitä tekevät, toinen kamera kuvaa vaikka tupakkapaikkaa ulkona. Lähikuvat voisi eriyttää kokonaan omaan kanavaan ruudussa ja näyttää varsinaisissa vähän enemmän mitä talossa tapahtuu.

Eilen ärsytti todella pahasti ohjaajan työskentely kaivinkoneen kuvaamisessa. Vuoronperään zoomattiin kuljettajaa ja kauhaa.

Vierailija
5965/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen miten Sami itse oli niin ylhäältäpäinkatsova ja epäempaattinen mielipiteissään miten tukia niitä tarvitseville hänen mielestään pitäisi antaa.

Sitten vetäytyi ja alkoi itkeä.

Eikö hän käsittänyt, että jos hän loukkaantui kun hänen mielipidettään ei hyväksytty tai kuultu niin miten eivät hänen mielipiteensä eivät olisi olleet loukkaavia tai epäempaattisia jootain muita kohtaan.

Samia ei saanut loukata, vaikka otti kantaa asiaan josta ei edes tiennyt. Mutta Sami sai kyllä loukata niitä, jotka olivat tässä keskustelussa asianomaisia ja tiesivät asiasta.

Itse Samina olisin sanonut, kun huomasin, että sanomani nosti tunteita, että anteeksi, taidan nyt puhua asiasta josta en itse tiedä mitään.

Moneen kertaanhan kysyttiin, että onko Sami itse ollut kyseisissä tilanteessa.

Samin olisi fiksuna pitänyt osata myös perääntyä kun kerran itse otti alussa kantaa noin vahvasti.

Ei pidä ottaa esiin kipeitä ja vaikeita asioita jos ei kestä mitä siitä seuraa tai saattaa seurata.

Varsinkaan silloin kun ne kipeät asiat eivät koske itseä.

Kuvitellaan jos keskustelun aloitus olisi samansävyisenä koskenut jotain muuta, en sano nyt mitä aihetta.

Ketähän siinä olisi puolusteltu kun keskustelu olisi noussut kovaääniseksi.

Kiitos tästä. Hyvä huomata että täällä on fiksujakin ihmisiä jotka ajattelevat ja ymmärtävät tilanteita. Samin olisi pitänyt perääntyä eikä jäädä inttämään asiasta josta hänellä ei ollut henkilökohtaista kokemusta ja jota hän ei selvästikään ymmärtänyt.

Kiitos sinulle! Tiedän, että saan alapeukkuja, mutta näin minä tilanteen näin.

Esimerkkinä nyt otan, vaikka en haluaisi ja saan varmaan lisää vihaa niskaani: jos minä, umpiheterona, olisin vastaavasti alkanut keskustella kuinka olen ajatellut esimerkiksi "parantaa" tai kuinka pitäisi ajaa oikein sukupuolivähemmistön asiaa, ottanut lisäksi esimerkkinä sellaisen asian omasta työelämästäni joka ei lainkaan ole vastaava asia vähemmistöjen mielestä, he asian kokeneena tietävät paremmin, kuin itse luulen.

Varmaan aika pian, jos olisin vain jatkanut omaa kantaani, olisi volyymit nousseet aika korkeiksi. Monestakin suusta.

"Oletko itse sukupuolivähemmistöä, oletko ollut itse samassa tilanteessa" jne.

Jos oikein oivallan niin minä olisin luikkinut sinne polkemaan kuntopyörää yksikseni. Kukaan ei olisi tullut halailemaan tai pyytelemään anteeksi, olisivat jupisseet vielä pitkään keskenään kuinka mahdoton olin.

Puhumattakaan miten minua olisi tuomittu ymmärtämättömäksi ja epäempaattiseksi ainakin Alman ja illan kommentaattorin taholta.

Miten menisikään empatiat täällä ketjussa.

Ihmisten on kovin vaikea asettua muiden asemaan kun itse eivät siinä ole oleet. Ja luulevat etteivät koskaan siihen joudu.

Varsinkin loukkaa, että maalla ollaan viisaita kun on merellä hätä.

Ei ole todellista enää. Käsittämätöntä.

Eli sinun mielestäsi ihmisillä joilla ei ole asioista omakohtaista kokemusta, eivät saa alkaa miettimään parannusta asiaan? (Tietysti kohde ihmisiä on myös kuunneltava)

Eikö se ole hyvä, jos tykkää pohtia miten muitten tilaa voisi koittaa parantaa?

Kulttuurisetelillä haettiin sitä, että voisi olla jokin systeemi maksaessa, josta myyjä ei tiedä mistä rahat todellisuudessa tulee. Samin mukaan hän ei työssään näe kuka on maksanut k-setelillä. Siis, jos seteleillä maksetaan verkossa.

Rautaisella langalla: Sami ei tarkoittanut, että aletaan tiskillä heilutella lappusia, vaan maksu tapahtuisi jotenkin muuten ilman, että rahojen alkuperä selviää. Eli tuleeko töistä, vai soskusta. Eli vaikka utopisesti pankkikortilla jossa olisi myös sossun siru.

Ideoinnissa on katsos ”ideana” se, että niitä pohditaan eri kanteilta. Joistakin syntyy jotain hyvää, useimmista ei. Ideoita heitellään ilmaan, ilman, että pitäisi niitä heti täysin oikeina ja toimivina.

Sitten kun pöydän toiselle puolelle sattuu ihminen, joka ei ymmärrä tarkoitusperää, eikä myöskään enää kiihkoltaan kykene kuuntelemaan selvitystä asiaan > alkaa tehdä mieli polkemaan kuntopyörää.

Ei tämä ole sen ihmeellisempää.

Minulle tämä vatvominen nyt riittää, kun ei mene perille, niin ei.

Jos olisit seurannut keskustelun alkua tajuaisit. Sami muutti aloittamansa asian kulttuuriseteliksi myöhemmin kun oli jo puhunut ihan muuta. Hän aloitti tyyliin "Tuet pitäisi saada muuna kuin rahana" puhuttiin myös toimeentulotuesta eikä pelkästään maksusitoumuksesta. Toimeentulotuki ja Kelan tai diakonian ostositoumus ovat kaksi eri asiaa.

Puhuttiin kahdesta eri asiasta, mutta nyt nähdään vain osuus "kulttuuriseteli".

Vai olisiko oikein, että toimeentulotukikin saisi olla muodossa kulttuuriseteli, rahaa ei ihminen saisi lainkaan.

Tästä mielestäni jankattiin. Tästä naiset hermostuivat. Ettei tukea saisi muussa muodossa kuin osoituksena kauppaan. Ja, että kulttuuriseteli on psykologisesti sama kuin maksusitoumus. Tai tuen hakeminen Kelalta on sama asia kuin saada kulttuuriseteli. No, se ei todellakaan ole sama asia.

Sami muutti kelkkaansa kesken keskustelun. Ehkä pelästyi.

Mutta ei jankata koska ei päästä yhteisymmärrykseen miten keskustelu alkoi, eteni ja päättyi.

Kysymys ei ole, etteikö ideoita saa heitellä muutkin kuin asian itse kokeneet. Mutta pitää ymmärtää, että itselle kipeä asia nostaa tunteita. Samin vertaus virkistyspuistoon käytetystä kulttuurisetelistä ontui pahasti esimerkkinä!

Mutta antaa olla.

Vierailija
5966/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, onko Minnalla 15-vuotias lapsi... Eipä lapsi ole kovin paljon nuorempi, kuin tuo jahtaamansa Lasse...

15 ja 19 vuotiaat pojat

Vierailija
5967/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä teidän lemppari on?

Vierailija
5968/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minnan ohella tuo Laura R on kyllä turha asukas. Persoonaton, tavis tyttö, joka on ilmeisesti päättänyt, että hänethän on pakko huomata, ja on sen takia muovannut ulkonäköään niin rajusti. Räväkkä ulkokuori vain kuvastaa hänen persoonansa vähäisyyttä ja värittömyyttä ja tavallisuutta. Laura R tuntuu sellaiselta perheen pikku rinsessalta, jonka tekemisistä ja sanomisista nousee aina ihastus ja haloo, olisi se tekeminen ja sanominen mitä tahansa. Ja näin on syntynyt harhaluulo, että olen aivan ihastuttava persoona. Ja sitten ei ehkä ole tullutkaan ulkomaailmasta niin paljon ihastelua tai huomiota, siihen ulkonäön muokkaus on tuonut uuden aspektin ja seks. vähemmistöjen puolustuspuheet, joissa hän saa tärkeillä 'asiantuntijana'. Talossakin hän on jo armollisesti antanut luvan kutsua tyttöystäväänsä 'partneriksi' tai/ja 'kumppaniksi' - näitä juttuja hän selittää ja jaarittaa pitkäveteisesti saaraaalto-nuotillaan toisaalta ja toisaalta ja pitää varmaan ihan tosissaan itseään älykkäänä ja ajattelevaisena tyyppinä. Tosiasiassa esim. eilisiltaisissa 'neuvotteluissa' Lasse ja toinen Laura vedätti häntä 6-0.

Nämä Laurat ovat jännä kaksikko - kaksi pinnallista, ulkonäköään muovaavaa ja muokkaavaa, mutta ah niin herkkäääääää ja muita niiiiiin ajattelevaa nuorta neitosta - juuuu-u. Toinen näyttäisi tulevan Kallion vihervassarilgbtq-piireistä, toinen w t -fitness ja ö-luokan pintajulkkis-piireistä.

Helpottiko? Sinä elät näemmä haukkumalla ja arvostelemalla muita ihmisiä.

Kiitos kysymästä. Ei helpottanut, kun ei mulla mitenkään vaikeaa tai tukalaa ole. Sitä vastoin toi kyllä suurta tyydytystä muotoilla mielipiteitä asukkaista, kun vielä niin saa tehdä, eikä ajatus- ja nettipoliisit tuki turpia ja muita väyliä niin kuin Kiinassa. Kyllä huomioiden tekeminen (varsinkin tärkeilevistä ja teeskentelevistä ) asukkaista ja ryhmädynamiikasta on erittäin hauskaa - tällainen syksyinen hupi bb:n myötä. Ei siitä ihan elä, mutta mukava lisä tähän muun tekemisen joukkoon. 

Vierailija
5969/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo melodykin meuhkasi, että joku "psykopaatti" on laittanut likaisen uunipellin johonkin laatikkoon.. Itse se eilisessä koosteessa, tehtyään sämpylät, nuoli oikein antaumuksella sitten sormiaan siitä sämpylätaikinasta ja samantien alkoi niillä nuolluilla sormilla (ei pessyt käsiään) siirtelemään niitä jokaista sämpylää yksitellen johonkin, että varmasti jokaikisessä sämpylässä on  melodyn sylkeä... YÖKS!! Kyllä sillä itsellään olisi hygieniassa opettelemista.

Samaa katsoin. Nuoleskeleekohan se sormiaan töissäkin samalla tavallaja ja klähmii niillä sormilla ruokia. On siinä sitten asiakkaille hyvää ruokahalua.

Vierailija
5970/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Molemmat ovat täysi-ikäisiä ja saavat mennä sisäkkäin, jos haluavat.

Vierailija
5971/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki tuossa kun late ottanut päänsä täyteen tatuointeja ja jatkuvasti pipo päässä, onko nukkuessa ja suihkussa?

Katselin aikanaan tatuointidokumenttia,  kuvaavaa oli että studioon astuvalta kysyttiin mitä laitetaan ja miksi. Jokaisella tuntui olevan suuri tarina.

Olen aina miettinyt, että tahtooko sitä tarinaa koko loppuelämänsä ja joka hetki silmissään nähdä. Toki niitä saa jyrsittyä pois, mutta jälki jää. 

Tai pitää jatkuvasti pipoa päässä!

Vierailija
5972/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto kun mua ärsyttää miten tuo Melody kuvittelee olevansa koko keittiön johtaja ja ainut joka osaa ja tietää ruuanlaitosta. Vastenmielinen tapaus.

JEP oikein päsmäröijä. Jokainen joka kokkaa paljon tai ihan normaalisti ja pitää erilaisista mauista, tietää varmasti perus ruuanlaitosta ihan samat jutut mitä tuo nainen. Ei ole avaruustiedettä:)

Vierailija
5973/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo melodykin meuhkasi, että joku "psykopaatti" on laittanut likaisen uunipellin johonkin laatikkoon.. Itse se eilisessä koosteessa, tehtyään sämpylät, nuoli oikein antaumuksella sitten sormiaan siitä sämpylätaikinasta ja samantien alkoi niillä nuolluilla sormilla (ei pessyt käsiään) siirtelemään niitä jokaista sämpylää yksitellen johonkin, että varmasti jokaikisessä sämpylässä on  melodyn sylkeä... YÖKS!! Kyllä sillä itsellään olisi hygieniassa opettelemista.

Samaa katsoin. Nuoleskeleekohan se sormiaan töissäkin samalla tavallaja ja klähmii niillä sormilla ruokia. On siinä sitten asiakkaille hyvää ruokahalua.

Aika moni hyvänkin paikan kokki tekee noin. Moni röökaa, tullaan pesemättä käsiä röökiltä jatkamaan hommia. Mieti pikaruokapaikan "kokkeja". Monet nuoria, ties vaikka kaivavat nenää ihan v1dduillaakseen ja sitten jatkavat hampparin kasaamista.

Vierailija
5974/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tilannetta kaupassa jos nyt on joku kuvitteellinen appi keksitään noille ostositoumuksille.

"Hei, täällä on joku tyyppi joka sanoo, että maksaa jollain appilla. Tää on varmaan taas Kelan tai seurakunnan joku uus systeemi. Lissu, tuus ny neuvoon miten tää lyödään kassaan".

On systeemi mikä tahansa, appi, jonkinlainen oma maksukortti, paperi tms. niin aina on olemassa tilanne että kassa alkaa päivitellä suureen ääneen miten se lyödään koneelle.

Vierailija
5975/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Jasmiinan kannattas mennä johonkin terapiaan käsittelemään tuota mieskammoaan.

Vierailija
5976/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 ja 19 vuotiaat pojat

Mitähän tuo 19-vuotiaskin miettii, kun näkee äitinsä kellimässä melkein itsensä ikäisen pojan kimpussa... Luulisi tuntevan melkoista myötähäpeää.

Vierailija
5977/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katja olikin sovinisti

Vierailija
5978/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tilannetta kaupassa jos nyt on joku kuvitteellinen appi keksitään noille ostositoumuksille.

"Hei, täällä on joku tyyppi joka sanoo, että maksaa jollain appilla. Tää on varmaan taas Kelan tai seurakunnan joku uus systeemi. Lissu, tuus ny neuvoon miten tää lyödään kassaan".

On systeemi mikä tahansa, appi, jonkinlainen oma maksukortti, paperi tms. niin aina on olemassa tilanne että kassa alkaa päivitellä suureen ääneen miten se lyödään koneelle.

Niinpä. Sen takia ihmisille joilla ei oo mitää päihdeongelmaa pitäs ainakin laittaa rahana ihan vaan tilille se ruokaraha. 

Vierailija
5979/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala tuo Jasmiina on lihava. Ei näytä mitkään vaatteet hyvältä.

Vierailija
5980/105262 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks nää urpot ei koskaan syö oikeiden ruokapöytien ääressä... Just hyvät pöydät. Tuossa mättävät turpiinsa kun ruokaa vielä tehdään. Ikävä sitä kun viime vuonna söivät usein yhdessä pöydän ääressä.

Ketju on lukittu.