En enää uskalla etsiä parisuhdetta ja olen nainen 40+, muita?
Olen aina toivonut löytäväni hyvän parisuhteen, jossa on kunnioitusta, läheisyyttä sekä hyvää seksiä.
Olen pitänyt itsestäni huolta, saavuttanut hyvän aseman työelämässä ja kaikki muukin on kohdallallaan. Olen sekä fyysisesti että henkisesti terve, minulla ei ole riippuvuuksia eikä sitoumuksia. Lapsia olisin halunnut mutta sopivaa kumpania ei ikinä tullut vastaan. Olen sinut asian kanssa.
Olen kuitenkin useamman parisuhteen myötä tullut siihen tulokseen, ettei vertaisiani miehiä ole vapaana. On ongelmaa alkoholin kanssa, on työttömyyttä, on terveydellisiä ongelmia, on taloudellisia ongelmia, on katkeruutta koko naissukupuoleen, on mustasukkaisuutta, on halua kumppanin kontrollointiin jne.
Olenko yksin mietteineni? Onko joku 40+ nainen löytänyt ns. terveen ihmissuhteen terveet elämäntavat omaavasta ja elämässään pärjävästä miehestä? En ole kiinnostunut terapiasuhteesta tai omaishoitajaksi joutumisesta.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 32-vuotias ja ihan samoja juttuja pohdin! Päihdeongelmaisia, jonkin sortin persoonallisuushäiriöisiä, työnarkomaaneja ja naisvihamielisiä katkeroituneita vässyköitä löytyy yllättävän paljon. Kai se on ne ylisukupolviset traumat. Vielä kun ei ole valmis tyytymään mihinkään "ihankivaan", niin melkoisen vaikealta tuntuu kumppanin löytäminen... Huoh. Enkä etsi mitään täydellistä ihmistä, en ole täydellinen itsekään, mutta mieluummin olen yksin kuin tyydyn ihmiseen jota kohtaan en pysty tuntemaan täyttä kunnioitusta
Ehkä se on toi sun asenne. En minäkään naisena katselis miestä, joku puhuis samalla tavalla yleistäen naisista.
Te nykysinkut vaaditte kyllä itsellenne kunnioitusta, mutta ette anna sitä. Etta tajua kuinka törkeitä olette. Ette siedä toiselta, mitä itsellenne sallitte.
Ei se toimi.
Tai sitten niitä päihdeongelmaisia vaan on ihan valtavan paljon niissä sinkkumiehissä.
Täällä on ollut monia hyviä vastauksia/neuvoja miksi et löydä uutta parisuhdetta. Todellakin se on kiinni vain sinusta, sinussa on jotain pahasti vialla. Hyviä ikäisiäsi miehiä on vaikka kuinka, lopeta nirsoilu ja koita päästä tällaisen kanssa parisuhteeseen, joku heistä voi sinut jopa hyväksyä. Yleisesti: me aikuiset, jo iäkkäämmät miehet, etsimme vierellemme naisellista naista, emme mitään feministiä. Näissä kahdessa asiassa on ratkaiseva ero.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut monia hyviä vastauksia/neuvoja miksi et löydä uutta parisuhdetta. Todellakin se on kiinni vain sinusta, sinussa on jotain pahasti vialla. Hyviä ikäisiäsi miehiä on vaikka kuinka, lopeta nirsoilu ja koita päästä tällaisen kanssa parisuhteeseen, joku heistä voi sinut jopa hyväksyä. Yleisesti: me aikuiset, jo iäkkäämmät miehet, etsimme vierellemme naisellista naista, emme mitään feministiä. Näissä kahdessa asiassa on ratkaiseva ero.
Sinäkään et esimerkiksi ole mikään hyvä mies. Heti puskee sovinismi pintaan.
Maaseudulta löytyy hyviä miehiä. Itse sinkkuaikoina +30 vuotiaana tutustuin puolivahingossa useampaankin maaseudun mieheen vaikka itse asuin ja työskentelin Helsingissä. Mukavia, komeita, rehellisiä ja aktiivisia miehiä. Ainoa ongelma että kunnon parisuhteessa olisi pitänyt muuttaa sinne perintötilalle ja siihenhän suhteet sitten kaatui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole yksin tämän asian kanssa. Kävin pari vuotta sitten treffisivustojen treffeillä noin 25 kertaa. Lähes kaikki, minun ikäiseni miehet 50+ olivat joko alkoholisoituneet tai kiinni vielä entisessä liitossa. Kyllä siinä sai useamman kerran kuunnella tilitystä exästä. Yksi mies jopa kehui entistä panoaan niin kovasti että kahvit juotuani kiitin ja lähdin menemään. Yhden kanssa seurustelin muutaman kuukauden, mutta sitten hänessä alkoi paljastumaan sellainen soppa mt-ja alko-ongelmaa ja velkataakkaa myös.
Miksi miehet pilaavat itsensä eron jälkeen alkolla? Monta hyvää miestä menee hukkaan.Itse olen tullut siihen tulokseen, ettei hyvästä miehestä erota. Yleensä se nainen ottaa eron, kun lapset lentää pesästä ja joku syy siihen on.
Voi olla sekin, et vituttaa ku mies ei muuttunut sellaiseksi kuin mitä toivoi ja yritti vuosikausia päällepäsmäröidä. Tai sit kyllästyttää ja ajattelee, et parempaa löytää muualta. No eipä ole käynyt niin kenellekään minun tuntemalle. Eroajat jatkaa erokierrettä. Jätetty useimmiten löytää sen yhden, jonka kanssa onnistuu paremmin. Ei se syy usein ole siinä toisessa. Jos koko elämä on perustunut sille ajatuksella, niin onko ihme jos ei mihinkään kestävään kykene. Parhaimmissa suhteissa molemmat kantavat vastuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulta löytyy hyviä miehiä. Itse sinkkuaikoina +30 vuotiaana tutustuin puolivahingossa useampaankin maaseudun mieheen vaikka itse asuin ja työskentelin Helsingissä. Mukavia, komeita, rehellisiä ja aktiivisia miehiä. Ainoa ongelma että kunnon parisuhteessa olisi pitänyt muuttaa sinne perintötilalle ja siihenhän suhteet sitten kaatui.
Kyllä ne maaseudun miehet on siellä tinderissä myös. Ihan samanlaisia. Monella alkoholiongelma.
En minäkään halua enää miestä elämääni.
Kauhuskenaario seurustelusta on tämä:
*mies pimpottelee oven takana arki-iltaisin, kun on kädet täynnä ruoanlaittoa, pyykinpesua, läksyissä auttamista, kokeisiin tenttaamista ym. Eli mukaan liittyy yksi jättimäinen huomionhakuinen lapsi lisää
*mies ilmaantuu lauantai-iltana sohvallemme tuijottamaan urheilua kaljatölkki kädessä, (en juo itse) humaltuu eikä lähde kulumallakaan. Olen joskus joutunut soittamaan poliisit hakemaan tällaisen helmen...
*mies vonkaa seksiä, tätä en suvaitse sekuntiakaan
Kunnossa oleville nelikymppiselle miehille kelpaa vain lisääntymisikäiset kolmekymppiset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole yksin tämän asian kanssa. Kävin pari vuotta sitten treffisivustojen treffeillä noin 25 kertaa. Lähes kaikki, minun ikäiseni miehet 50+ olivat joko alkoholisoituneet tai kiinni vielä entisessä liitossa. Kyllä siinä sai useamman kerran kuunnella tilitystä exästä. Yksi mies jopa kehui entistä panoaan niin kovasti että kahvit juotuani kiitin ja lähdin menemään. Yhden kanssa seurustelin muutaman kuukauden, mutta sitten hänessä alkoi paljastumaan sellainen soppa mt-ja alko-ongelmaa ja velkataakkaa myös.
Miksi miehet pilaavat itsensä eron jälkeen alkolla? Monta hyvää miestä menee hukkaan.Itse olen tullut siihen tulokseen, ettei hyvästä miehestä erota. Yleensä se nainen ottaa eron, kun lapset lentää pesästä ja joku syy siihen on.
Voi olla sekin, et vituttaa ku mies ei muuttunut sellaiseksi kuin mitä toivoi ja yritti vuosikausia päällepäsmäröidä. Tai sit kyllästyttää ja ajattelee, et parempaa löytää muualta. No eipä ole käynyt niin kenellekään minun tuntemalle. Eroajat jatkaa erokierrettä. Jätetty useimmiten löytää sen yhden, jonka kanssa onnistuu paremmin. Ei se syy usein ole siinä toisessa. Jos koko elämä on perustunut sille ajatuksella, niin onko ihme jos ei mihinkään kestävään kykene. Parhaimmissa suhteissa molemmat kantavat vastuunsa.
Suurin osa eroistakin johtuu miesten alkoholiongelmista. Nämä jätetyt miehet kyllä tosiaan löytää usein nopeasti seuraa, jonkun naisen joka juo itsekkin reippaasti. Se asiansa hoitanut eron ottanut nainen miettii että ottaisiko uuden juopon vai olisiko ilman.
Näin se menee kirjoitti:
Kunnossa oleville nelikymppiselle miehille kelpaa vain lisääntymisikäiset kolmekymppiset naiset.
Aloittaja tuskin haluaa miestä, joka haluaa kolmekymppisen vauvantekokoneen?
Vierailija kirjoitti:
*mies pimpottelee oven takana arki-iltaisin, kun on kädet täynnä ruoanlaittoa, pyykinpesua, läksyissä auttamista, kokeisiin tenttaamista ym. Eli mukaan liittyy yksi jättimäinen huomionhakuinen lapsi lisää
*mies ilmaantuu lauantai-iltana sohvallemme tuijottamaan urheilua kaljatölkki kädessä, (en juo itse) humaltuu eikä lähde kulumallakaan. Olen joskus joutunut soittamaan poliisit hakemaan tällaisen helmen...
No ei sullakaan olis mitään annettavaa, joten hyvä ratkaisu. En ymmärrä miksi näihin ketjuihin pitää aina tulla jonkun m i e s v i haajan tai n a isvihaajan kertomaan miten kuvottava vastakkainen sukupuoli on ja miten itse pärjää ilmankin. Tässä oli nyt kyse siitä, et ap kai halusi kuitenkin löytää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa eroistakin johtuu miesten alkoholiongelmista. Nämä jätetyt miehet kyllä tosiaan löytää usein nopeasti seuraa, jonkun naisen joka juo itsekkin reippaasti. Se asiansa hoitanut eron ottanut nainen miettii että ottaisiko uuden juopon vai olisiko ilman.
Ja höpöhöpö! Nyt tarvitsen kyllä tilaston uskoakseni tuota sinun väitettäsi. Ei taatusti johdu suurin osa eroista miehen alkoholiongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä juoppoporukan keskellä elät, mut eipä ole meilläpäin todellakaan yleistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika nirso olet koska miehiä on älytön määrä vapaana.
Miehiä on läytön määrä vapaana mutta suurimmalla osalla on sinkkuuteensa jokin ihan merkittävä syy- Tyyliin elämäntapavalinnoista johtuva sairaus. Esim. Ilihavuus >> diabetes/sydänongelmat jne, työttömyys, masennus, alkoholismi.
ap
Sinulla on sinkkuuteesi ihan merkittävä syy ja se alkaa n-kirjaimella, toinen kirjain on a ja kolmas r.
Aika narsissilta vaikuttaa, tai psykoosi, jos +40 eikä mitän löydy
Vierailija kirjoitti:
Aatella! Joku voi haluta ihan seksuaalista kanssakäymistä parisuhteessa! Ettäs kehtaa! Kyllä on sika!!
Ei täällä ole miehiä enää tuossa iässä vapaana. Olet ihan oikeassa. Silloin kun valitsin mieheni 30 vuotiaana, niin ei niitä ollut vapaana enää silloinkaan. Oikeastaan sinulla on kaikki aika hyvin juuri nyt, itse en enää ottaisi miestä, jos nyt jäisin sinkuksi. Miehen kanssa olemisessa ei oikeastaan ole yhtään mitään hyvää. Avioliitto on ansa ilman lapsiakin, tai eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monella se mies ei muuttunut. Nainen joutui kantamaan kaiken vastuun kotitöistä, vaikka pyysi apua. Mies puhui aina rumasti naiselle, vähätteli ja haukkui, vaikka nainen toivoi inhimillistä kohtelua. Nainen toivoi, että hänenkin nautintonsa ja toiveensa olisi seksissä otettu huomioon. Mutta ei, mies tiesi kyllä, mistä naiset pitävät ja jos ei pidä jostakin niin estoinen on. Aika usein tällaisista miehistä eronneet naiset eivät edes hae parisuhdetta, vaan nauttivat rauhasta ja omannäköisestä elämästä eron jälkeen. Ex-mies taas ramppaa treffeillä ja kertoo tapaamalleen naisille miten kamalasta akasta erosi. Ei se halunnut seksiä ja nalkutti joistain kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 32-vuotias ja ihan samoja juttuja pohdin! Päihdeongelmaisia, jonkin sortin persoonallisuushäiriöisiä, työnarkomaaneja ja naisvihamielisiä katkeroituneita vässyköitä löytyy yllättävän paljon. Kai se on ne ylisukupolviset traumat. Vielä kun ei ole valmis tyytymään mihinkään "ihankivaan", niin melkoisen vaikealta tuntuu kumppanin löytäminen... Huoh. Enkä etsi mitään täydellistä ihmistä, en ole täydellinen itsekään, mutta mieluummin olen yksin kuin tyydyn ihmiseen jota kohtaan en pysty tuntemaan täyttä kunnioitusta
Todella monella kolmekymppisellä on jonkinlaista mielenterveysongelmaa. Asutaan vanhempien nurkissa, ei käydä töissä saatika opiskella. Mamma laittaa ruuat ja pesee pyykit. Ei tuollaisesta ole kumppaniksi. Enkä nyt kirjoita tätä missään vihamielessä, vaan ihan aidosti ihmettelen että miten tilanne voi olla tuollainen.
Tämähän kuulostaa siltä kuin olisimme kotona Italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aatella! Joku voi haluta ihan seksuaalista kanssakäymistä parisuhteessa! Ettäs kehtaa! Kyllä on sika!!
Tarkoittaa ehkä vonkaamisella sellaista ruikuttamista ja syyllistämistä ja kitinää, mikä on hemmetin epäeroottista. En ole koskaan sanonut ei mieheni seksilähestymisille, mutta hän tietääkin miten lähestyä.
Kuulostaa ihan hyvältä, et vain kuulosta rakastuneelta. Kuulostat siltä kuin olisit hankkinut hyvän auton ja olet tyytyväinen hinta-laatu-suhteeseen.