Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska jengipahoinpitelyiden salaamisesta määrännyt taho ottaa vastuun..

Vierailija
09.10.2014 |

Jonkun pitäisi kantaa vastuu ja tulla esiin antamaan kunnon perustelut, miksi ihmisiä ei varoitettu. Itse en asu pääkaupunki seudulla, mutta meni usko poliisin ja turvallisuuteen, kun ei kerrota uhasta mikä kohdistuu vielä lapsiin ja nuoriin. Kyllä pitäisi olla oikeus tietää, silloin olisi mahdollisuus pienentää oman lapsen uhriksi joutumista, nyt vain lapset kulkivat tavalliseen tapaan yksin.

Joku sen päätöksen on antanut ja on vastuussa. Ja ihmettelen kyllä ettei aikaisemmin poliisit ole sitä vuotaneet, varmasti monet perheellisiä.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana

Vierailija
42/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:38"]

Mitä ihmettä? Sä kuvotat mua ja mä olen sentään maahanmuuttokriittinen perussuomalainen. Monet ovat tässä ketjussa kertoneet, että asiasta on tiedotettu. Sinä vain jankkaat rasistisia juttujasi ja haukut toisia suvakki-vajakeiksi, vaikka pitäisi puhua lasten ja nuorten pahoinvoinnista. Onneksi puolueemme potkii kaltaisesi pihalle.

[/quote]

Poliisi ei ole tiedottanut eikä aiokaan. Yksittäisistä tapauksista on uutisoitu ilman käsitystä kokonaiskuvasta tai ongelman laajuudesta, saati siitä, että sama jengi on tehtaillut jo yli 70 väkivaltarikosta.

Helsingin uutiset 8.10.2014:

"Sivullisiin nuoriin kohdistuneet silmittömät hyökkäykset alkoivat jo loppukesästä Helsingin Hietaniemen uimarannalta, ja ne ovat levinneet myös Vantaalle ja Espooseen. Siltikään poliisi ei ole varoittanut jengistä kansalaisia julkisuudessa.

Miksei?

– Kyllä asia oli esillä jo muutama viikko sitten. Tuolloin joku lehtikin kirjoitti jengin väkivallanteoista, Lotta kommentoi.

Poliisin mukaan uudet jengihyökkäykset ovat mahdollisia, vaikka vangitsemisia on tehty.

Joko nyt riskiarvo ylittyy ja kansalaisia on syytä varoittaa?

– Asia on jo ihmisten tiedossa, koska media on siitä kirjoitellut. Sosiaalivirastokin tiedotti asiasta eilen. Jengistä varoittavaa erillistä poliisitiedotetta ei ole tulossa, Lotta vastaa."

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/242808-miksi-poliisi-ei-varoittanut-vakivaltaisesta-jengista-nuorin-uhri-10-vuotias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:42"]

Mitä ihmettä? Sä kuvotat mua ja mä olen sentään maahanmuuttokriittinen perussuomalainen.

[/quote]

Aahhahaa! No nythän vihervasemmistolainen antifa-suvakki oikein vitsin murjaisi.

[/quote]

Just joo, tuota juuri tarkoitin. Olen kyllä kuulunut puolueseen yli kymmenen vuotta ja ollut PS.n kunnallisvaaliehdokkaana. Olen vain sitä mieltä, että yhteisiä asioita ei hoideta kylvämällä rasistisia juttuja keskustelupalstoilla.

Vierailija
44/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Hesarin tilaaja ja olen kyllä ollut tietoinen tapahtumista. Se tosin selvisi vasta nyt minulle, että Alppilan ja Tikkurilan jutut liittyivät toisiinsa. Tosin se ilmeisesti selvisi poliisillekin vasta tutkinnan kuluessa. Mielestäni pitäisi olla tyytyväinen poliisin toimintaan. Saivat kuitenkin porukan kiinni. Kurjaa kun poliisia aina haukutaan, vaikka varmaan tekevät parhaansa.

Vierailija
45/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kukaan sinänsä poliisia syytä, vaan niitä järjettömiä ohjeistuksia, joiden mukaan mamu-rikoksista ei saa tiedottaa normaalisti, tuntomerkkejä pitää peitellä jne. Ja kaikki tämä vaarantaa tavallisia suomalaisia ihmisiä.

Vierailija
46/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 14:54"]

Ei tässä kukaan sinänsä poliisia syytä, vaan niitä järjettömiä ohjeistuksia, joiden mukaan mamu-rikoksista ei saa tiedottaa normaalisti, tuntomerkkejä pitää peitellä jne. Ja kaikki tämä vaarantaa tavallisia suomalaisia ihmisiä.

[/quote]

Mä kyllä ymmärrän, että kaikista rikoksista ei voida tiedottaa kun ovat tutkinnan alla. Siitä voi selvitä rikollisille poliisin olevan jäljillä. Mitä iloa noista tuntomerkeistä olisi ollu muutenkaan?

Vierailija
48/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:51"]

Mitä ihmettä? Sä kuvotat mua ja mä olen sentään maahanmuuttokriittinen perussuomalainen. Monet ovat tässä ketjussa kertoneet, että asiasta on tiedotettu. Sinä vain jankkaat rasistisia juttujasi ja haukut toisia suvakki-vajakeiksi, vaikka pitäisi puhua lasten ja nuorten pahoinvoinnista. Onneksi puolueemme potkii kaltaisesi pihalle.

[/quote]

Poliisi ei ole tiedottanut eikä aiokaan. Yksittäisistä tapauksista on uutisoitu ilman käsitystä kokonaiskuvasta tai ongelman laajuudesta, saati siitä, että sama jengi on tehtaillut jo yli 70 väkivaltarikosta.

Helsingin uutiset 8.10.2014:

"Sivullisiin nuoriin kohdistuneet silmittömät hyökkäykset alkoivat jo loppukesästä Helsingin Hietaniemen uimarannalta, ja ne ovat levinneet myös Vantaalle ja Espooseen. Siltikään poliisi ei ole varoittanut jengistä kansalaisia julkisuudessa.

Miksei?

– Kyllä asia oli esillä jo muutama viikko sitten. Tuolloin joku lehtikin kirjoitti jengin väkivallanteoista, Lotta kommentoi.

Poliisin mukaan uudet jengihyökkäykset ovat mahdollisia, vaikka vangitsemisia on tehty.

Joko nyt riskiarvo ylittyy ja kansalaisia on syytä varoittaa?

– Asia on jo ihmisten tiedossa, koska media on siitä kirjoitellut. Sosiaalivirastokin tiedotti asiasta eilen. Jengistä varoittavaa erillistä poliisitiedotetta ei ole tulossa, Lotta vastaa."

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/242808-miksi-poliisi-ei-varoittanut-vakivaltaisesta-jengista-nuorin-uhri-10-vuotias

[/quote] Miten tuo Lotta kehtaa vastata noin? Eikö poliisin pidä suojella meitä?

Vierailija
49/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa meuhkaava kundi myönsi jo olevansa bönde. Nyt se on sitten loukkaantunut ettei tiennyt jengitappeluista Tikkurilassa ja Alppilassa. Kaikki stadilaiset tiesivät niistä. Mitä ihmeen väliä näillä jutuilla on sille böndelle? Huutelisi niistä Takapajulan nakkikioskeilla tapahtuvista tappeluista. Poliisi tiedottaa: ”Humalaisella miehellä oli hankkija-lippis päässään”.

Vierailija
50/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:42"]

Mitä ihmettä? Sä kuvotat mua ja mä olen sentään maahanmuuttokriittinen perussuomalainen.

[/quote]

Aahhahaa! No nythän vihervasemmistolainen antifa-suvakki oikein vitsin murjaisi.

[/quote]

Just joo, tuota juuri tarkoitin. Olen kyllä kuulunut puolueseen yli kymmenen vuotta ja ollut PS.n kunnallisvaaliehdokkaana. Olen vain sitä mieltä, että yhteisiä asioita ei hoideta kylvämällä rasistisia juttuja keskustelupalstoilla.

[/quote]

Minä taas olen sitä mieltä, että typerällä "rasizzmia!"- huutelulla ei edistetä tai hoideta yhtään mitään. Täsmennäpäs mikä kohta kirjoituksessani oli rasismia, ettei mene ihan perättömäksi syyttelyksi.

Vierailija
51/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:51"]

[/quote]

[/quote] Miten tuo Lotta kehtaa vastata noin? Eikö poliisin pidä suojella meitä?

[/quote]

No nyt nuiveliinit ovat lisänneet uuden vihan kohteen nälkävuosien pituiseen viha-listaansa. Nuivat vihaavat nyt poliisia, ruotsinkielisiä, englantilaisia, kokoomuslaisia, kepulaisia, vihervassareita, palokuntaa, lääkäreitä,yms. yms.

Kiitos tuli selväksi, kyllä me jo tiedetään, että vihaatte meitä kaikkia.

Vierailija
52/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:41"]

Mitä ihmettä nyt taas? Jokaisesta tapahtumasta on ollut lehdissä isot jutut. Tikkurila, Alppipuisto, Kauklahti, minä ainakin olen tiennyt noista jo siitä asti kun ne alkoivat koska olen vapaaehtoistöissä nuorison kokoontumispaikoilla viikonloppuiltaisin. Voisitteko te lasten ja nuorten vanhemmat myös mennä sinne ulos katsomaan, missä nuoret viettävät aikaansa ja kenen kanssa ja mitä siellä tapahtuu.

Älkääkä päästäkö sinne alle kasiluokkalaisia, tekee pahaa nähdä pieniä ottamassa mallia isommista iltapimeällä.

[/quote]

Minä en ole ainakaan ollut tietoinen näistä, mutta en asukkaan lähistöllä.

Kyllä tämä aika vaietulta tuntuu.

[/quote]No hesarissa on ollut isot jutut, iltalehdissä, Metrossa. On haastateltu asiantuntijoita, etsivä nuorisotyö on tehnyt työtä poliisin ja sosiaaliviraston kanssa jne. Miten tämä on voinut jäädä välistä? Tai sitten sinua ei ole kiinnostanut tarpeeksi jotta olisit lukenut asiasta.

[/quote]

No ei taatusti ole kyllä hesarissa ollut tässä muodossa, kuin se nyt on tiedossa. Luen kyllä lehden päivittäin kannesta kanteen. Yksittäistapauksiksi, joukkotappeluiksi ym. kännyköiden ryöstöiksi on kerrottu, ei silmittömästä vain mahdollisimman vakavaan satuttamiseen tähtäävästä toiminnasta. Oma nuori kulkee päivittäin yksin, illalla juuri tuota väliä Itä-Helsingissä, jossa suurin osa tapauksista sattunut, todellakin olisin kiinnittänyt huomion asiaan.

Vierailija
53/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No nyt nuiveliinit ovat lisänneet uuden vihan kohteen nälkävuosien pituiseen viha-listaansa. Nuivat vihaavat nyt poliisia, ruotsinkielisiä, englantilaisia, kokoomuslaisia, kepulaisia, vihervassareita, palokuntaa, lääkäreitä,yms. yms.

Kiitos tuli selväksi, kyllä me jo tiedetään, että vihaatte meitä kaikkia.

[/quote]

Ei tässä todellakaan vihata kaikkia, vaan järkevät ihmiset haluaisivat saada selityksen, miksi lapsia järjestelmällisesti hakkaavan mamujengin tekosia on peitelty ja vähätelty kuukausikaupalla?

Vierailija
54/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun vanhemmiltaan vaan huostaan kaikki rikolliset alaikäiset mamut ja laitokseen. Eivätpähän ole kaduilla riehumassa.

Tukiahan ne perheet saavat muutenkin verorahoista, aivan sama onko penskat huostaanotettuina vai kotona, rahallinen taakka kumpikin.

Vierailija
55/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole vähätelty tai salattu ja tekijät ovat kiinni. Ovat muuten suomalaisia. Lakatkaa jo olemasta hysteerisiä siellä peräkammarissa. Niin ja ette te ketään vihaa, olette ainoastaan poliisikriittisiä. On nää teidän jutut kuultu.

Vierailija
56/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Hysteeriset miehet itkevät peräkammareissaan, vaikka poliisi otti tekijät kiinni. Eikö se teidän mestari ole myös mamu?

Vierailija
57/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:23"]

Mitään ei ole vähätelty tai salattu ja tekijät ovat kiinni. Ovat muuten suomalaisia. Lakatkaa jo olemasta hysteerisiä siellä peräkammarissa. Niin ja ette te ketään vihaa, olette ainoastaan poliisikriittisiä. On nää teidän jutut kuultu.

[/quote]

Olisitko samalla tavalla puolustelemassa tekijöitä, jos oma kymmenvuotiaasi makaisi henkihieverissä sairaalassa?

Vierailija
58/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heureukan ja Alppilan tapahtumista on tiedotettu ja uutisoitu, joo, mutta niitä ennen tapahtui monta kymmentä (!) vastaavaa hyökkäystä, jos niitä nyt on jo 70. NiistäKIN olisi pitänyt tiedottaa, sillä vaara on ollut ilmeinen jo pidemmän aikaa. Se tässä on minusta ongelma.

Surullisinta tässä on, olivatpa tekijät ulkomaalaistaustaisia tai suomalaisia, eivät nuo retaleet saa juuri minkäänlaista tuomiota. Korkeintaan vuoden ehdollista, siinä kaikki. Ei se ole mikään pelote.

Vierailija
59/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:21"]

Jonkun pitäisi kantaa vastuu ja tulla esiin antamaan kunnon perustelut, miksi ihmisiä ei varoitettu. Itse en asu pääkaupunki seudulla, mutta meni usko poliisin ja turvallisuuteen, kun ei kerrota uhasta mikä kohdistuu vielä lapsiin ja nuoriin. Kyllä pitäisi olla oikeus tietää, silloin olisi mahdollisuus pienentää oman lapsen uhriksi joutumista, nyt vain lapset kulkivat tavalliseen tapaan yksin.

Joku sen päätöksen on antanut ja on vastuussa. Ja ihmettelen kyllä ettei aikaisemmin poliisit ole sitä vuotaneet, varmasti monet perheellisiä.

[/quote]

Lukekaa böndet muitakin lehtiä omaa paikallislehteänne. Kyllä minä ainakin olen lukenut Hesarista  kesän alussa olleista tapahtumista.

Vierailija
60/102 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:23"]

[/quote]

Taitaa olla sarkasmia tämä viesti. Minusta ihmiset ovat ihan oikeutetusti tästä jutusta vihaisia ja tyrmistyneitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi