Koska jengipahoinpitelyiden salaamisesta määrännyt taho ottaa vastuun..
Jonkun pitäisi kantaa vastuu ja tulla esiin antamaan kunnon perustelut, miksi ihmisiä ei varoitettu. Itse en asu pääkaupunki seudulla, mutta meni usko poliisin ja turvallisuuteen, kun ei kerrota uhasta mikä kohdistuu vielä lapsiin ja nuoriin. Kyllä pitäisi olla oikeus tietää, silloin olisi mahdollisuus pienentää oman lapsen uhriksi joutumista, nyt vain lapset kulkivat tavalliseen tapaan yksin.
Joku sen päätöksen on antanut ja on vastuussa. Ja ihmettelen kyllä ettei aikaisemmin poliisit ole sitä vuotaneet, varmasti monet perheellisiä.
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:54"]
Kenties peräkammareissaan luuraavat rassukat eivät ole olleet tietoisia tapahtumista. Me pääkaupunkiseudulla asuvat olemme kyllä olleet tietoisia nuorison paihoinvoinnista kumpuavasta väkivallasta. Siitä on myös tiedotettu, kenties jopa liikaa.
[/quote]
Samaa mieltä olen. Kyllä täällä alueella asuvat tietävät mikä tilanne on ollut koko kesän. Ja nuoria nimenomaan varoitettu menemästä hengailemaan esim. Alppipuistoon, ihan viranomaisten toimesta. En nyt oikein tajua, mitä nämä maalaiset täällä vaahtoavat?
[/quote]
Metroradan varrella asuva täällä ainakin vaahtoaa: ei todellakaan ole ollut tiedossa asia sellaisenaan kuin nyt on eli että kellä vaan sivullisella nuorella on vaara joutua silmittömän väkivallan uhriksi ihan vaan vaikka matkustamalla metrolla. Linkitä kiitos lähde, jos tällaisenaan on uutisoitu. Erillistapaus on aivan eri juttu, tai jokin jengitappelu, johon osallistuvat menevät tietoisesti tappelemaan.
Ei voi olla silti yleinen linja, että mamurikoksia peitellään. Se ei auta mitään että aikuiset ihmiset alkavat haukkua toisiaan esim. maalaisiksi. Kyllä tässä jonkun pitäisi nyt kantaa vastuu ja myöntää että on mokattu ja pahasti.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:42"] Miten tää on muka jäänyt teiltä välistä? Alppilasta uutisoitiin heti, samoin Heurekasta. Muutenkin uutisissa on puhuttu kuukausia sitten näistä nuorista, jotka väkivalloin ryöstää uhriltaan vaikka älypuhelimen. Parista kaveruksesta on julkaistu kuvatkin uutisissa. [/quote] On uutisoitu epämääräisesti yksittäistapauksista, vaikka on ollut hyvin tiedossa, että kyseessä on väkivaltarikoksia liukuhihnalta tehtaileva maahanmuuttajataustainen jengi. Niinikään on uutisoitu vain suuremmista tapauksista, sellaisista joita ei niiden kokoluokan takia ole oikein pystytty pimittämäänkään. Poliisi ei vieläkään katso tarpeelliseksi tiedonantoon, koska "asiasta on jo ollut tiedotusvälineissä" (vahingossa vuotaneen sähköpostiviestin ansiosta). [/quote] Ja esimerkiksi Hesari yritti vääristellä asioita ja syyllistää uhreja väittämällä että kyseessä olisi ollut joukkotappelu.
[/quote]
Myös valtakunnansuvaitsija Reija Härkönen valehteli tyypilliseen tapaansa Uuden Suomen blogikirjoituksessaan heti toisessa lauseessa puhuen "helsinkiläisten nuorten jengitappelusta". Nyt on näköjään vaivihkaa muuttanut sanamuotoa kun tuosta törkeästä vääristelystä moni huomautti (Reija toki sensuroi huomauttajien kommentit). Niin se vaan on, että kun monikymmenpäinen mamujengi menee ja lyö yksinäistä "ujoa tai arkaa" lasta pesäpallomailalla päähän ja pomppii vielä tajuttoman uhrin pään päällä, niin se on suvakki-vajakkien mielestä ihan tavanomainen jengitappelu ellei peräti nahistelu.
[/quote]
Mitä ihmettä? Sä kuvotat mua ja mä olen sentään maahanmuuttokriittinen perussuomalainen. Monet ovat tässä ketjussa kertoneet, että asiasta on tiedotettu. Sinä vain jankkaat rasistisia juttujasi ja haukut toisia suvakki-vajakeiksi, vaikka pitäisi puhua lasten ja nuorten pahoinvoinnista. Onneksi puolueemme potkii kaltaisesi pihalle.
[/quote]
Minä myös maahanmuuttokriittinen ja samaa mieltä kanssasi. Kaikenlisäksi nämä "jengiläiset" ovat niin nuoria, että ovat suurin osa luultavasti syntyneet Suomessa. Ovat siis suomalaisia.
Ei näiden tänne kirjoittavien sivistymättömien jankkaamisesta jaksa edes provosoitua. Oikeaa keskustelua ei varmasti saa aikaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:21"]
Jonkun pitäisi kantaa vastuu ja tulla esiin antamaan kunnon perustelut, miksi ihmisiä ei varoitettu. Itse en asu pääkaupunki seudulla, mutta meni usko poliisin ja turvallisuuteen, kun ei kerrota uhasta mikä kohdistuu vielä lapsiin ja nuoriin. Kyllä pitäisi olla oikeus tietää, silloin olisi mahdollisuus pienentää oman lapsen uhriksi joutumista, nyt vain lapset kulkivat tavalliseen tapaan yksin.
Joku sen päätöksen on antanut ja on vastuussa. Ja ihmettelen kyllä ettei aikaisemmin poliisit ole sitä vuotaneet, varmasti monet perheellisiä.
[/quote]
Lukekaa böndet muitakin lehtiä omaa paikallislehteänne. Kyllä minä ainakin olen lukenut Hesarista kesän alussa olleista tapahtumista.
[/quote]
Poliisilla on ollut jo kuukausikaupalla tiedossa, että pääkaupunkiseudulla riehuu väkivaltainen mamujengi joka tehtailee sivullisten lasten/nuorten raakalaismaisia pahoinpitelyjä. Poliisi ei ole katsonut aiheelliseksi antaa tästä minkäänlaista varoitusta tai tiedotetta. Yksittäisistä tapauksista lehdet ovat uutisoineet, mutta ei laajemmasta viitekehyksestä, koska poliisi ei ole siitä informoinut. Kysymys on ollut yleistä turvallisuutta vakavasti vaarantavasta rikosaallosta, eikä tiedon pimittämiselle poliisin taholta ole mitään hyväksyttävää selitystä. Ja ei, se että suvaitsevaistolle tulee paha mieli kun mamujen rikoksista uutisoidaan, ei ole hyvä selitys.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:14"]
Eikun vanhemmiltaan vaan huostaan kaikki rikolliset alaikäiset mamut ja laitokseen. Eivätpähän ole kaduilla riehumassa. Tukiahan ne perheet saavat muutenkin verorahoista, aivan sama onko penskat huostaanotettuina vai kotona, rahallinen taakka kumpikin.
[/quote]
Sama kohtelu sitten kantasuomalaisille, valkoihoisille äitien kullannupuille. YH- äideiltä tuet pois ja kakarat otetaan huostaan. Täällä kantakaupungin osassa missä itse asun, on nuorisojoukko joka terrorisoi illasta toiseen paikallisia pienyrittäjiä. Kersat on sekä tummaihoisia, että valkoihoisia.
Nyt antaa tulla vastuullisten nimiä ja selityksiä kiitos! Muuten tässä alkaa ihmiset itse harrastaa tutkivaa journalismia.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:42"]
Kenties peräkammareissaan luuraavat rassukat eivät ole olleet tietoisia tapahtumista. Me pääkaupunkiseudulla asuvat olemme kyllä olleet tietoisia nuorison paihoinvoinnista kumpuavasta väkivallasta. Siitä on myös tiedotettu, kenties jopa liikaa.
[/quote]
Samaa mieltä olen. Kyllä täällä alueella asuvat tietävät mikä tilanne on ollut koko kesän. Ja nuoria nimenomaan varoitettu menemästä hengailemaan esim. Alppipuistoon, ihan viranomaisten toimesta. En nyt oikein tajua, mitä nämä maalaiset täällä vaahtoavat?
[/quote]
Metroradan varrella asuva täällä ainakin vaahtoaa: ei todellakaan ole ollut tiedossa asia sellaisenaan kuin nyt on eli että kellä vaan sivullisella nuorella on vaara joutua silmittömän väkivallan uhriksi ihan vaan vaikka matkustamalla metrolla. Linkitä kiitos lähde, jos tällaisenaan on uutisoitu. Erillistapaus on aivan eri juttu, tai jokin jengitappelu, johon osallistuvat menevät tietoisesti tappelemaan.
[/quote]
Onhan tuo nyt jokaiselle täysjärkiselle ihan selvä ja kiistaton tosiasia, että poliisi on pimittänyt tietoa tästä rikosaallosta. Helsingin poliisin ylikomisario itsekin myönsi haastattelusa, että tiedotetta ei ole annettu eikä aiota antaa vieläkään (Helsingin Uutiset 8.19.2014). Suvaitsevaiset nyt vaan tyypilliseen tapaansa hätäkakka housuissa vääntelevät, kääntelevät ja yrittävät puhua mustaa valkoiseksi kun heidän suojattiensa törkeät rikokset tulivat vuotaneen sähköpostiviestin vuoksi päivänvaloon.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:14"]
Eikun vanhemmiltaan vaan huostaan kaikki rikolliset alaikäiset mamut ja laitokseen. Eivätpähän ole kaduilla riehumassa. Tukiahan ne perheet saavat muutenkin verorahoista, aivan sama onko penskat huostaanotettuina vai kotona, rahallinen taakka kumpikin.
[/quote]
Eikö alkuperältään suomalaiset perheet siis saa koskaan mitään tukia??
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:54"]
[/quote]
[/quote]
Huhhuh. Tämä on niin kammottavaa, että vähemmästäkin vaahdotaan! Luojan kiitos asun kaukana pääkaupunkiseudusta, täällä missä ei tarvitse pelätä omien lastensa puolesta. En voisi ikinä kuvitella, että täällä tapahtuisi mitään vastaavaa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En tod. jaksa sulle linkkejä etsiä. Mutta muutkin kuin minä, ovat täällä kertoneet että kyllä on lehdissä ollut jo alkukesästä nämä jutut. Sille en voi mitään jos metroradan varteen ei tule Hesaria. Tämä on kuitenkin Suomen suurin kaupunki. Ilman näitäkin tapauksia, pitäisi mielestäni lasta ja nuorta varoittaa kaupungilla olevista vaaroista. Itse en mielelläni kulje metrossa iltaisin ja se johtuu ihan muusta kuin teini- ikäisistä mamuista. Tämä ymmärtää jokainen täysipäinen aikuinen.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:23"]
Mitään ei ole vähätelty tai salattu ja tekijät ovat kiinni. Ovat muuten suomalaisia. Lakatkaa jo olemasta hysteerisiä siellä peräkammarissa. Niin ja ette te ketään vihaa, olette ainoastaan poliisikriittisiä. On nää teidän jutut kuultu.
[/quote]
Olisitko samalla tavalla puolustelemassa tekijöitä, jos oma kymmenvuotiaasi makaisi henkihieverissä sairaalassa?
[/quote]
Onko joku puolustellut tekijöitä?? Jotain rajaa nyt, vedä henkeä välillä.
Ai että kyllä on pääkaupunkiseutulaisia varoitettu? Entä kun ''maalaisen'' lapsi matkustaa pääkaupunkiseudulle?
''No voi rähmä, me kyllä täällä kehä kolmosen sisällä koitettiin kadulla huudella että tuolla on jotain tappeluita ollut. Jos ei kuitenkaan tehdä tästä isoa juttua?''
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 14:50"]
Olen Hesarin tilaaja ja olen kyllä ollut tietoinen tapahtumista. Se tosin selvisi vasta nyt minulle, että Alppilan ja Tikkurilan jutut liittyivät toisiinsa. Tosin se ilmeisesti selvisi poliisillekin vasta tutkinnan kuluessa. Mielestäni pitäisi olla tyytyväinen poliisin toimintaan. Saivat kuitenkin porukan kiinni. Kurjaa kun poliisia aina haukutaan, vaikka varmaan tekevät parhaansa.
[/quote]Hölmö. Alppilan ja Tikrun tapaukset on vain pieni osa. Poliisi on ollut kartalla jo keväästä mutta asia on yritetty hoitaa kulisseissa ja vaieta kuoliaaksi
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 15:44"]
Tässä ketjussa meuhkaava kundi myönsi jo olevansa bönde. Nyt se on sitten loukkaantunut ettei tiennyt jengitappeluista Tikkurilassa ja Alppilassa. Kaikki stadilaiset tiesivät niistä. Mitä ihmeen väliä näillä jutuilla on sille böndelle? Huutelisi niistä Takapajulan nakkikioskeilla tapahtuvista tappeluista. Poliisi tiedottaa: ”Humalaisella miehellä oli hankkija-lippis päässään”.
[/quote]
Oliks pikkasen väsyny kommentti! Hohhoijaa...
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:42"] Miten tää on muka jäänyt teiltä välistä? Alppilasta uutisoitiin heti, samoin Heurekasta. Muutenkin uutisissa on puhuttu kuukausia sitten näistä nuorista, jotka väkivalloin ryöstää uhriltaan vaikka älypuhelimen. Parista kaveruksesta on julkaistu kuvatkin uutisissa. [/quote] On uutisoitu epämääräisesti yksittäistapauksista, vaikka on ollut hyvin tiedossa, että kyseessä on väkivaltarikoksia liukuhihnalta tehtaileva maahanmuuttajataustainen jengi. Niinikään on uutisoitu vain suuremmista tapauksista, sellaisista joita ei niiden kokoluokan takia ole oikein pystytty pimittämäänkään. Poliisi ei vieläkään katso tarpeelliseksi tiedonantoon, koska "asiasta on jo ollut tiedotusvälineissä" (vahingossa vuotaneen sähköpostiviestin ansiosta). [/quote] Ja esimerkiksi Hesari yritti vääristellä asioita ja syyllistää uhreja väittämällä että kyseessä olisi ollut joukkotappelu.
[/quote]
Myös valtakunnansuvaitsija Reija Härkönen valehteli tyypilliseen tapaansa Uuden Suomen blogikirjoituksessaan heti toisessa lauseessa puhuen "helsinkiläisten nuorten jengitappelusta". Nyt on näköjään vaivihkaa muuttanut sanamuotoa kun tuosta törkeästä vääristelystä moni huomautti (Reija toki sensuroi huomauttajien kommentit). Niin se vaan on, että kun monikymmenpäinen mamujengi menee ja lyö yksinäistä "ujoa tai arkaa" lasta pesäpallomailalla päähän ja pomppii vielä tajuttoman uhrin pään päällä, niin se on suvakki-vajakkien mielestä ihan tavanomainen jengitappelu ellei peräti nahistelu.
[/quote]
Mitä ihmettä? Sä kuvotat mua ja mä olen sentään maahanmuuttokriittinen perussuomalainen. Monet ovat tässä ketjussa kertoneet, että asiasta on tiedotettu. Sinä vain jankkaat rasistisia juttujasi ja haukut toisia suvakki-vajakeiksi, vaikka pitäisi puhua lasten ja nuorten pahoinvoinnista. Onneksi puolueemme potkii kaltaisesi pihalle.
[/quote]
Minä myös maahanmuuttokriittinen ja samaa mieltä kanssasi. Kaikenlisäksi nämä "jengiläiset" ovat niin nuoria, että ovat suurin osa luultavasti syntyneet Suomessa. Ovat siis suomalaisia.
Ei näiden tänne kirjoittavien sivistymättömien jankkaamisesta jaksa edes provosoitua. Oikeaa keskustelua ei varmasti saa aikaiseksi.
[/quote]Suomalaisuuteen liittyy muutakin kuin Suomessa syntyminen
Lakatkaa äänestämästä vasemmistoa, vihreitä, ja demareita.
Suomessa syntyminen ei tee automaattisesti suomalaiseksi. Ei se kissakaan luule olevansa hevonen vaikka tallissa syntyisi.
Minusta tällaisesta "pikkujutusta" saa vähän vaahdotakin. Ainakin jos saataisiin edes vähän muutosta siihen suuntaan että kansalaisten turvallisuus paranisi.
[/quote]
Suomen poliisi kehottaa kansalaisiaan olemaan menemättä tietyille yleisille paikoille? Ja mitä täällä vaahdotaan? Haloo? Eli Helsinki on siis nyt jo seuraava Malmö? Maahanmuuttaja-jengit ovat siis kaapanneet vallan? No mutta sehän on hienoa. Ruvetaan vaan sitten ylläpitämään listaa kaupunginosista mihin ei enää kannata mennä, koska siellä ei voida enää ylläpitää yleistä järjestystä. Helppoa kuin heinänteko.
Se vaan että kun kantasuomalainen jengi yrittäisi samaa, niin taatusti ei onnistuisi. Heillä ei ole suojaväriä, ja he joutuvat noudattamaan lakia. Joku mamujengi taas saa tehdä mitä haluaa, he ovat lain ulkopuolella, ihania mokkakulleja suomen viherkommaritädeille.
[/quote]