Mies ja miehen eksä..
Elikkäs... Olen seurustellut miesystäväni kanssa noin vuoden verran ja tottakai tutustunut hänen perheeseensä, ja hänen äitinsä kanssa on muodostunut läheisimmät välit. Asia mikä itseäni rassaa on miesystäväni eksä joka on edelleen todella tiiviisti tekemisissä ex-anoppinsa kanssa ja haluaa näyttää sen myös minulle että on "kuulunut" perheeseen kauemmin kuin minä. Todella ärsyttävää mielestäni :D Muilla kokemuksia?
Kommentit (31)
"I feel you. Mun miehellä ihan samanlainen eksä. Yrittää niin kovin olla tekemisissä koko miehen suvun ja kaikkien kavereiden kanssa. Jättäis ees mieheni rauhaan.. Tekstaa miehelle esim että kävin tänään katsomassa uutta tv:tä? Ihan kuin kiinnostaisi. Mies ei vastaa tälle mutta silti jatkaa. Ite en jaksa nähdä enää vaivaa, taitaa exällä vähän viirata päästä. Heidän erosta 4v, me oltu miehen kanssa yli 2v yhdessä. Ja siis mieheni ei ole missään tekemisissä eksänsä kanssa, eksä on yksipuolisesti tekemisissä hänen kanssaan."
Vihdoinkin vastaavanlaista kokemusta! Vaikka se ei kivaa ole...... Just, miehen eksällä on sentään mies, silloin tällöin tosin laittaa myös viestiä/soittaa ja selittää asioistaan, miestä ei kiinnosta. -AP
Ihmettelen miten joillain onnistuu toi ramppaaminen ex-anoppilassa. Nyt jos itse laukkaisin uuden mieheni kanssa kahville entisen anoppini pullapöytään, niin ne varmasti katselisivat mua ihmeissään koko remmi et mitä siellä teen. Kaikki tällaiset välit katkottiin sen jälkeen kun erosin pitkäaikaisesta siipastani ja se on ollut kaikille osapuolille vain ok kiusallisten tilanteiden sun muiden välttämisten takia. Sitä paitsi ajatuskin siitä että olisin eksäni nykyisen kanssa samassa pöydässä tuntuu jotenkin nurinkuriselta.. Miksi ihmeessä sinne edes menisin.
Toisaalta pitäisin myös nykyisen mieheni kohdalla todella omituisena sitä, että hänen perheensä sunnuntailounailla kävisi niin hänen kuin muun sisaruskatraan eksät siippoineen samaan aikaan. Se jos mikä tuntuisi omituiselta ja ton remmin tuntien myös todella epätoivottavalta. En usko että yksikään setä tai täti siinäkään pöydässä olisi tukehtumatta kahviinsa jos sinne ilmestyisi joku menneisyyden matti ja maija muina naisina. Jos jotain tällaisia anoppilaan pidettyjä hyviä suhteita pidetään yllä, niin niistä ei ihmemmin mainita ääneen uusien kumppaneiden kuullen tai niistä ei ainakaan aleta keskustelua avaamaan. Se muuten ei johdu pelkästään hienotunteisuudesta, vaan myös siitä, että elämme nykyhetkessä?
^miks edellistä viestiä on alapeukutettu?
Mistä ap näkee miehensä ex-vaimon naamakirjapäivitykset?
Mistä ap tietää, mitä ex-vaimo kyselee entiseltä anopiltaan?
Kun on seurustellut pitkään, myös lähipiiri tulee tutuksi ja jossain tapauksessa jopa rakkaaksi. Asialla ei välttämättä ole mitään tekemistä miehesi kanssa. Jos ex on ystävystynyt oikein todella hyvin anopin kanssa, niin voi olla että he haluavat pitää yhteyttä ja anoppi kutsuu häntä koko ajan käymään. Se ei välttämättä ole merkki siitä, että anoppi ei hyväksyisi sinua tai suhdettanne.
Tiedän vastaavia tapauksia, joissa exä on esim. entisen puolisonsa sisaren lapsen kummi. Aika outoa silloin olisi jos yhteys kokonaan katkeaisi.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 23:04"]
Miehen ex ei ole päässyt yli erosta? Se ei kuitenkaan ihan vastikään ole tapahtunut jos tekin olette olleet jo vuoden yhdessä? Onko heillä yhteisiä lapsia? Ja älä välitä. Miehesi valitsi sinut ja se on tärkeintä.
[/quote]
Se, että pitää yhteyttä entiseen anoppiinsa (ja lastensa isoäitiin) tarkoittaa sitä, ettei ex ole päässyt yli erosta? En ole kuullut mitään yhtä typerää vuosikausiin. Olet Ap, joko todella todella lapsellinen tai provo.
Ihmissuhteet eivät pääty avioeroihin, läheiset ihmiset pysyvät läheisinä. Miesystävälläsi tai sinulla ei ole minkäänlaista sananvaltaa miehen exän tai miehen anopin väleihin. Anoppikin on ihminen eikä tahdoton nukke, jota pahapaha-ex riepottelee vaan ihminen, jolla on oikeus päättää kenen kanssa on yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 01:45"]
Ihmettelen miten joillain onnistuu toi ramppaaminen ex-anoppilassa. Nyt jos itse laukkaisin uuden mieheni kanssa kahville entisen anoppini pullapöytään, niin ne varmasti katselisivat mua ihmeissään koko remmi et mitä siellä teen. Kaikki tällaiset välit katkottiin sen jälkeen kun erosin pitkäaikaisesta siipastani ja se on ollut kaikille osapuolille vain ok kiusallisten tilanteiden sun muiden välttämisten takia. Sitä paitsi ajatuskin siitä että olisin eksäni nykyisen kanssa samassa pöydässä tuntuu jotenkin nurinkuriselta.. Miksi ihmeessä sinne edes menisin.
Toisaalta pitäisin myös nykyisen mieheni kohdalla todella omituisena sitä, että hänen perheensä sunnuntailounailla kävisi niin hänen kuin muun sisaruskatraan eksät siippoineen samaan aikaan. Se jos mikä tuntuisi omituiselta ja ton remmin tuntien myös todella epätoivottavalta. En usko että yksikään setä tai täti siinäkään pöydässä olisi tukehtumatta kahviinsa jos sinne ilmestyisi joku menneisyyden matti ja maija muina naisina. Jos jotain tällaisia anoppilaan pidettyjä hyviä suhteita pidetään yllä, niin niistä ei ihmemmin mainita ääneen uusien kumppaneiden kuullen tai niistä ei ainakaan aleta keskustelua avaamaan. Se muuten ei johdu pelkästään hienotunteisuudesta, vaan myös siitä, että elämme nykyhetkessä?
[/quote]
No mutta. Mulla on esimerkiksi yhteisiä kummilapsia exän kanssa. Ja myös yhteisiä lapsia. Tämän lisäksi appivanhempani ikävöivät joskus minua, ihan vaan IHMISENÄ, jonka he ovat vajaat 20v tunteneet. Kyllä se vain on niin että välien katkaiseminen siksi että avioliitto päättyy, on naurettavaa. Eihän erossa pitäisi päättyä kuin se miehen ja naisen yhteinen talous ja intiimisuhde. Vanhemmuus jatkuu, samoin lasten sukulaisuussuhteet, sekä vuosien varrella solmitut muut ihmissuhteet. MInusta typerää ja kehittymätöntä on vaatia oman surkean itsetuntonsa vuoksi muita katkomaan välejään. En minäkään vahdi vanhempiani, ihan vapaasti siellä saa juosta kaikki exät ja nyxät mun puolestani. En omista puolisoani, en vanempiani, en appivanhempia. En edes lapsiani. Ja ajatus siitä että loukkaannun toisten ihmisten välisistä suhteista ja vaadin itselleni jotain erityisprinsessakohtelua on sairas. Huomaa kuinka itsekeskeisiä ihmiset ovat. Loppujenlopuksi jokainen päivämmekin on täällä ihan vain onnenkauppaa, huomenna voit olla kuollut. Jos sitä viitsii hiukan miettiä, huomaa kuinka helvetin typeää on vetää herneitä nenään tällaisista asioista. Ja tulevaisuuden ihmiset katsovat joka tapauksessa kaikki ennen eläneet exät ja nyxät ihan tasan yhtä olemassaolleiksi ja poiskuolleiksi. Kukaan ei ole toista tärkeämpi.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 01:45"]
[/quote]
No mutta. Mulla on esimerkiksi yhteisiä kummilapsia exän kanssa. Ja myös yhteisiä lapsia. Tämän lisäksi appivanhempani ikävöivät joskus minua, ihan vaan IHMISENÄ, jonka he ovat vajaat 20v tunteneet. Kyllä se vain on niin että välien katkaiseminen siksi että avioliitto päättyy, on naurettavaa. Eihän erossa pitäisi päättyä kuin se miehen ja naisen yhteinen talous ja intiimisuhde. Vanhemmuus jatkuu, samoin lasten sukulaisuussuhteet, sekä vuosien varrella solmitut muut ihmissuhteet. MInusta typerää ja kehittymätöntä on vaatia oman surkean itsetuntonsa vuoksi muita katkomaan välejään. En minäkään vahdi vanhempiani, ihan vapaasti siellä saa juosta kaikki exät ja nyxät mun puolestani. En omista puolisoani, en vanempiani, en appivanhempia. En edes lapsiani. Ja ajatus siitä että loukkaannun toisten ihmisten välisistä suhteista ja vaadin itselleni jotain erityisprinsessakohtelua on sairas. Huomaa kuinka itsekeskeisiä ihmiset ovat. Loppujenlopuksi jokainen päivämmekin on täällä ihan vain onnenkauppaa, huomenna voit olla kuollut. Jos sitä viitsii hiukan miettiä, huomaa kuinka helvetin typeää on vetää herneitä nenään tällaisista asioista. Ja tulevaisuuden ihmiset katsovat joka tapauksessa kaikki ennen eläneet exät ja nyxät ihan tasan yhtä olemassaolleiksi ja poiskuolleiksi. Kukaan ei ole toista tärkeämpi.
[/quote]
Huomaa, että ajattelet asiaa hiukan vanhemman kuin vain vähän alle kolmikymppisen näkökulmasta, jolla on tosin takana pitkä suhde mutta ei niin merkittävällä tavalla. Sen vuoksi tilanne on ihan eri käydä eksanoppilassa kahvilla ja kääretortulla kuin teillä keski-iän kynnyksellä olevilla, joilla on eksän kanssa yhteiset lapset ja jämät lainasta. Mullakin on eksästä eroamisen jälkeen vain elämä edessä, uusi mies kuvioissa ja perheen perustamiset mielessä - miksi en siis keskittyisi heidän kuvioihinsa (uusiin appivanhempiin) kuin ylläpitäisin menneitä? Edelleen, tämä on mun näkökulma, ja kyllä, hienotunteisuus on jalo taito mikä on monelta hukassa.
Ja kaikenlisäksi kysynyt mieheltäni että onkos *piip* jo tutustunut hyvin "ex-anoppiin"...... että joo. -AP