Helsinkiläiset, kertokaa onko vuokra kohtuullinen vai ei?
60 neliöinen kaksio itä-helsingissä ihan erään metroaseman kupeessa. 2000-luvulla valmistunut asunto, hiljattain pintaremontoitu. 930 euroa per kk, sisältäen veden ja netin. Tuntuu kalliilta, mutta olen ihan maalainen enkä tunne hintatasoa. Kaveri kehui että olisi ihan kohtuullinen vuokra. Neutraaleja mielipiteitä? Kiitos!
Kommentit (33)
En ole asunut päivääkään Helsingissä tai edes lähellä, mutta mielestäni varsin Ok hinta!
Eipä juuri tuon "halvempia" kämppiä ole nykyisin.
On kallis. Tuo on kolmion hintaluokkaa.
Todella edullinen, jos yksityisiltä markkinoilta. Varsinkin, jos sijainti on noin hyvä (=raideliikenteen vieressä) ja talokin noin uusi ja oletettavasti hyväkuntoinen. Mä maksan mun yksiöstä melkein 700e ja sijainti on melkein saman tasoinen...
Mulla kaupungin 74,5 neliötä ja vuokra 686e
Niin ja mun yksiö on 60-luvun talossa johon tulee putkiremontti ihan lähivuosina. Hip hurraa. Pitääpä harkita, jos seuravaaksi kämpäksi hankkiikin isomman, jos ne on suhteessa noin paljon halvempia. En tosin tiedä, mitä tekisin tuollaisella neliömäärällä yksikseni...
Metron varressa on tosi eri statuksella olevia lähiöitä, joiden hintatasokin vaihtelee. Minusta tuo ei kuulostaa ihan kiskurivuokralta. Kallis toki on.
On kohtuullinen ja normaali hinta Helsingissä, jos on yksityinen vuokranantaja. Toisaalta, miten pitkällä Idässä? Se ehkä jäi mietityttämään vielä. Ehkä Myllypurossa, Kontulassa tai Mellunmäessä tuo kuulostaisi aika paljolta. En kyllä ole asiantuntija.
No paljastan lähiön, kyseessä on vuosaari. Tarkoitus olisi muuttaa helsinkiin mahdollisimman pian joten tietenkin kaupungit kämpät eivät ole vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:17"]No paljastan lähiön, kyseessä on vuosaari. Tarkoitus olisi muuttaa helsinkiin mahdollisimman pian joten tietenkin kaupungit kämpät eivät ole vaihtoehto.
[/quote]
Ja tämä siis minun eli APn kirjoittama.
Kalliihko, mutta uudesta talosta tuskin tarjotaan halvemmalla. Eli riippuu, mitä haluat. Ja ei voi verrata kaupungin asuntojen hintatasoon..
Paremmiltakin alueilta saa vastaavia asuntoja samaan hintaan tai muutaman kympin kalliimmalla.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:17"]
No paljastan lähiön, kyseessä on vuosaari. Tarkoitus olisi muuttaa helsinkiin mahdollisimman pian joten tietenkin kaupungit kämpät eivät ole vaihtoehto.
[/quote]
Vuosaaressa olevaksi on halpa ja normaalihintainen.
Ihan normaalihintainen, sijaintiin ja kämpän uutuuteen jne. nähden normaalihintainen alakantissa, helposti voisit joutua pulittamaan tosta vaikka 1100 e ja veden & netinkin vielä päälle.
Mä asun täällä Vantaan puolella oikein kovan luokan mamulähiössä ja tosta viereisestä rapusta on noin 60 neliöinen kaksio vuokrattavana ja hintapyyntö oli jotain vähän alle 900. Eli luulisin, että tuo rempattu ja Helsingin puolella oleva on halpa/ok-hintainen tuohon hintaan.
Kiitos mielipiteistä, kyllä tämä sitten taitaa olla tuleva asuntoni. T: AP
Pääsääntöisesti alle 600€ ei saa pienintäkään yksiötä. 600€ yksiöt on niitä alle parinkymmenen neliön loukkoja. 700-800€ maksaa sitten pienet yksiöt hyvällä paikalla tai isommat yksiöt vähän kauempana keskustasta. Pienet kaksiot saattaa lähteä alle 800€, mutta vähänkin isommat on heti jo 800-900. Eli mielestäni tuo on todella halpa, etenkin jos metroasema on ihan vieressä. Meillä on 44 neliötä taka-Töölössä ja hinta on 850€, mikä on aikalailla se, mitä näistä nyt pyydetään.
Ja ei kannata kuunnella näitä "meillä oli 600€ kolmio kampissa", aina löytyy niitä joilla on käynyt tosi hyvä säkä, tai vaihtoehtoisesti kokemusta helsingin vuokrista on kymmenen vuoden takaa. Toki jos on aikaa ja kärsivällisyyttä, saattaa löytyä todellinen helmi todella edullisesti, mutta itse olisin oikein tyytyväinen tuohon mikä sulla on nyt suunnitelmissa.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:02"]En tajua miten tuo hinta muka on "kohtuullinen"?? Asuttiin Helsingissä kaksi vuotta sitten yksityisellä kolmiossa, vuokra oli 850€, neliöitä 77. Asuntoon vasta tehty kylppäriremontti jne.
Nyt asutaan kehyskunnassa 82 neliössä, kolmio tämäkin, VVO:n asunto ja vuokra 810€ sis. veden.
[/quote]
Et voi vertailla suoraan vain vuokraa ja neliöitä. Talon yleiskunto ja sijainti ovat myös merkityksellisiä. Ja kehyskuntien vuokrat eivät ole relevantteja kun keskustellaan helsingin vuokratasosta, kysynnän ja tarjonnan laki nje.