Mistä asiasta sinä olet erityisen kiitollinen kodissasi?
Kommentit (60)
Siitä, että on mukava sänky, jossa voi turvallisesti nukkua yönsä. Kun lukee sotauutisia maailmalta, niin ei ole sekään mikään itsestäänselvyys kaikille.
Erityisen kiitollinen olen salista: lapsuudenkodissa oli sellainen ja halusin omaankin kotiin ison, avaran, kauniin turhan huoneen, jonka ainoa käyttö on se, että kerran tai pari vuodessa juhlitaan ja muulloin kuljen siellä nauttimassa tilasta, kahdesta kaakeliuunista (aidot, 1920-luvulta), pitsiverhojen takaa häämöttävästä järvimaisemasta ja sukutauluista.
Olkkarin ja keittiön ikkunoista avautuva maisema, kaunis ja kiva takapiha (rivitalo), ihana keittiö, hyvä sänky!, asunnon sijainti
- Sijainti on hyvä.
- Tilaa on paljon.
- Sisustus on suurimmaksi osaksi mieleinen.
Siitä että juuri minulla on avain tähän asuntoon! :)
Siitä, että täällä on paljon rakkautta ja siitä, että ystävämmekin tulevat tänne mielellään.
Olen kesäihminen ja rakastan talomme etelänpuoleisella seinällä olevaa terassia ja sitä suojaavaa pensasaitaa, joka suojaa tuulelta. Asun terassilla keväästä syksyyn.
Mulle kiitollisuus syntyy jostain sellaisesta, jonka olen saanut. Tämän kotini sen sijaan olen ihan itse valinnut ja ostanut. En siis osaa tuntea kiitollisuutta kodistani, mutta olen moneen asiaan täällä tyytyväinen (jos en olisl, en olisi asuntoa alunperin ostanutkaan). Olen tyytyväinen sijaintiin ja kulkuyhteyksiin. Taloyhtiön talous on hyvässä kunnossa, korjauksiin ja remontteihin varaudutaan hyvissä ajoin. Neliöitä on riittävästi (96) kahdelle aikuiselle. Huoneet ovat korkeita ja malliltaan hieman erikoisia. Olen voinut sisustaa oman mieleni mukaan eikä kodistani löydy mitään, mitä löytyy sisustuslehdistä tai sisustusblogeista.
Tämä on keskustassa mutta todella hiljainen. Liikenteen melu ei kantaudu sisään, naapurit eivät räyhää, ei ole lapsia kiljumassa nurkissa. Kun yöllä menee nukkumaan, ei kuulu yhtään mitään.
Siitä, että pienessä taloyhtiössämme ei asu yhtään juopporetkua eikä tupakoijaa.
Sijainti on huippu, umpikadun päässä oleva talo, tontti rajoittuu puistoon, palvelut kävelymatkan päässä.
Tilaa on riittävästi, kaikille omat huoneet ja suuri avara keittiö-ruokailutila yhdeistelmä.
Siitä, että Helsinkiin muuttaessani löysin tämän pikkuisen yksiön, joka on juuri sen hintainen, johon minulla maksimissaan on varaa. Kotini on juuri täydellinen tähän elämäntilanteeseeni! Kämppä on pieni, mutta pohjaratkaisu suht järkevä. Vanha talo, mutta keittiö- ja vessaremontti tehty muutama vuosi sitten. Vuokranantaja on tosi mukava ja naapuritkin ok, mitä nyt muutamia juoppoja asuu samassa rapussa, mutta se kuuluu tähän asuinalueeseen. Meteliä on joskus, mutta sen kanssa olen oppinut elämään. Tärkeintä on se, että tunnen olevani täällä turvassa ja kotonani. Kulkuyhteydet ovat hyvät ja kävelymatkan sisällä on kavereita ja palveluita. Ikkunasta näkyy taivasta ja puita.
Ikkunasta näkyvästä metsämaisemasta, ihanista naapureista, puusaunasta sisällä, avarasta oleskelutilasta ja keittiöstä, takoista, siitä että lapset mahtuvat juoksemaan, helppohoitoisesta puutarhasta, tilavasta kodinhoitohuoneesta... Sisustaminen on hieman kesken vielä, mutta puitteet ovat loistavat. Täällä asuu onnellinen perhe.
Kodinhoitohuone, sopiva huoneluku, lämpö ja kodikkuus
En mistään. Miehestäni ja lapsistani korkeintaan.
Kirjoista, niitä on PALJON. Koko koti on yhtä kirjastohuonetta aivan niin kuin lapsena haaveilin.
Ikkunoista avautuvasta avarasta maisemasta. Tilasta. Omasta kirjasto/työhuoneesta. Siitä, että on ollut mahdollisuus sisustaa juuri niin kuin itse tykkään.
up