Mistä asiasta sinä olet erityisen kiitollinen kodissasi?
Kommentit (60)
Juomakelpoisesta vedestä jonka lämpötilaa voi säätää helposti hanan vipua kääntämällä.
Ja vielä kiitollisempi olisin jos talon suunnittelija olisi suunnitellut vessaan pöntön ja lavuaarin vierekkäin ja siinä se bidee.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:07"]
Mulle kiitollisuus syntyy jostain sellaisesta, jonka olen saanut. Tämän kotini sen sijaan olen ihan itse valinnut ja ostanut. En siis osaa tuntea kiitollisuutta kodistani, mutta olen moneen asiaan täällä tyytyväinen (jos en olisl, en olisi asuntoa alunperin ostanutkaan). Olen tyytyväinen sijaintiin ja kulkuyhteyksiin. Taloyhtiön talous on hyvässä kunnossa, korjauksiin ja remontteihin varaudutaan hyvissä ajoin. Neliöitä on riittävästi (96) kahdelle aikuiselle. Huoneet ovat korkeita ja malliltaan hieman erikoisia. Olen voinut sisustaa oman mieleni mukaan eikä kodistani löydy mitään, mitä löytyy sisustuslehdistä tai sisustusblogeista.
[/quote]
Olet saanut terveyden ja älyn joita käyttämällä olet saanut sen asunnon. Et sinä itse ole omaa ansiotasi. Äitiäsi esim voit kiittää olemassaolostasi.
Melkein kaikesta. Ensinnäkin, että me saimme sen. Yli tuhat hakijaa, vai oliko pari tuhatta, ja 70 asuntoa. Tulimme arvonnassa toiseksi, mutta voittaja ei halunnut asuntoa joten me saimme sen. Tuntuu vieläkin niin käsittämättömältä, että mikä tuuri meillä on ollut! Olimme haaveilleet, että ehkä eläkeläisenä meillä olisi varaa muuttaa tällle alueelle pieneen kaksioon - ehkä. Nyt meillä on meille kolmelle passelin kokoinen melkein 100 neliön kämppä. En olisi osannut edes haaveilla, että pääsemme 45-vuotiana unelmiemme asuntoon!
Sitten se, että oli varaa tehdä muutostöitä. Mies suunnitteli keittiötä kauan ja hartaasti ja nyt meillä on about unelmiemme keittiö.
Portaat! Minulla on ollut fiksaatio kahdessa kerroksessa olevasta asunnosta. Ihanaa, että on yläkerta ja alakerta. Aivan mahtavaa! Ja kaksi parveketta. Toisessa grillataan ja toisessa chillataan. Molemmat isoja. Ihanaa, että on yksi mihin mahtuu ruokapöytä ja toinen, jossa on isot lepotuolit.
Melkein parasta on se, että miehellä on lyhyt kävelymatka töihin ja tytöllä kouluun. Tämä jos mikä on Helsingissä luksusta! Tyttö käy koulua, jonne tullaan ympäri pääkaupunkiseutua, joten on ihan luksusta että hän kuuluu siihen vähemmistöön, jolla on lyhyt koulumatka. Itselläni oli koulumatka melkein 20km ja oli se rankkaa.
Tunnen todellakin kiitollisuutta siitä, että meillä oli tähän varaa. Minä olen työtön ja mieskin jäi työttömäksi silloin kun asuntokaupat oli tehty ja asunto oli rakenteilla. Jos mies ei olisi löytänyt töitä, niin emme olisi pystyneet muuttamaan tähän. Tai ainakin vanha asunto olisi pitänyt saada myydyksi ennen muuttoa. Mies sai onneksi nopeasti töitä ja palkka nousi hurjasti, nyt meillä on ihan hyvin varaa asua tässä. Mies sai irtisanomisen yhteydessä vuoden palkan ja vain kaksi viikkoa hän oli työttömänä. Siitä rahasta oli iso apu tämän asunnon kanssa, saatiin tehtyä paljon muutostöitä ja ostettua uusia huonekaluja.
Hirsiseinistä, takasta, puukiukaasta saunassa, useammasta eri asuinkerroksesta, kuivausrummusta ja järvinäköalasta. Seinien ulkopuolinen juttu.ihanaa ei naapureita!!!!
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 02:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:07"]
Mulle kiitollisuus syntyy jostain sellaisesta, jonka olen saanut. Tämän kotini sen sijaan olen ihan itse valinnut ja ostanut. En siis osaa tuntea kiitollisuutta kodistani, mutta olen moneen asiaan täällä tyytyväinen (jos en olisl, en olisi asuntoa alunperin ostanutkaan). Olen tyytyväinen sijaintiin ja kulkuyhteyksiin. Taloyhtiön talous on hyvässä kunnossa, korjauksiin ja remontteihin varaudutaan hyvissä ajoin. Neliöitä on riittävästi (96) kahdelle aikuiselle. Huoneet ovat korkeita ja malliltaan hieman erikoisia. Olen voinut sisustaa oman mieleni mukaan eikä kodistani löydy mitään, mitä löytyy sisustuslehdistä tai sisustusblogeista.
[/quote]
Olet saanut terveyden ja älyn joita käyttämällä olet saanut sen asunnon. Et sinä itse ole omaa ansiotasi. Äitiäsi esim voit kiittää olemassaolostasi.
[/quote]
Aivan ja siksi olenkin kiitollinen terveydestäni ja älystäni. En asunnostani.
keittiön hanasta, joka on sellainen "ravintolamallinen" eli sellainen jossa on tavallaan letku jonka päässä suihku, ja sillä voi kätevästi suihkuttaa kaikki lautaset yms puhtaaksi. Sitten se letku laitetaan telineeseen jolloin muuttuu tavalliseksi hanaksi. Se on ihanin asia minkä omistan :D siis tällainen: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00257892/
Meidän koti on ihan meidän näköinen, vähän kulahtanut mut soma=)
Kaikki on uutta ja täällä on tilaa hyvin. Olen tätä ennen asunut ahtaasti 12 vuotta.
Untuvatäkistäni. Mistäpä ap itse?
Olen todella kiitollinen ja onnellinen vaikka onkin "vain" vuokraluukku, on muovimattoa jne.
- tilaa todella riittävästi 4 (välillä 5) hengelle, 88 neliötä
- kodinhoitohuone! <3
- sauna <3
- minulla on ihan oma pieni huone, lisäksi 2 isoa lastenhuonetta
- pohjaratkaisu, ihanan kompakti eikä yhtäkään hukkaneliötä ja jaksaa siivota
- iso parveke ja huikeat näkymät
- on kerrostalossa joten ei tarvitse tehdä piha, lumi yms. töitä
- ihanan lämmin <3
Valitettavasti joudumme muuttamaan pian sillä vuokra nousi enkä pysty enää maksamaan tätä kovin kauaa :( Tulen itkemään tämän kodin perään monesti :(
Just eilen mietin, kun sytyttelin tulia pönttöuuneihin, että miten onnellinen olen tässä talossa. Vanhan talon tunnelmaa, kun tuli rätisee hellassa ja uuneissa ja ulkona on synkkää, ei voita mikään.
Asumme vaatimattomassa kaupungin vuokrakerrostalossa, mutta vuosia ulkomailla asuneena olen kiitollinen ihan perusasioista kuten lämpimästä juoksevasta vedestä, keskuslämmityksestä sekä etenkin tämän asuinalueen turvallisuudesta. Jo nämä ovat huikeata plussaa!
Siitä, että tämä on homeeton, turvallinen ja viihtyisä koti.
Sen asukkaista! :)
Valosta, avarista, vihreistä näkymistä (merikin näkyy). Kodikkuudesta, muistorikkasistya esineistä ja huonekaluista, niiden muodostamista aikakerrostumista. Ja onhan meillä kuivaa ja lämmintä ja juokseva kylmä ja lämmin vesi!
On hiljaiset naapurit! Rauhallinen paikka asua ja kauniit maisemat ja palvelut lähellä.
Kun istun olohuoneen sohvalla, näen 15 metriä eteenpäin ja 6 metriä ylöspäin. Rakastan avaruuden tuntua ja tilaa.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 09:26"]Siitä, että tämä on homeeton, turvallinen ja viihtyisä koti.
[/quote]
juu, nuo homeet on nähty. Ei enää ikinä. Muovimattoja, sädesieni vessoja jne.
Tätä ei tarvinnut kauaa miettiä: Turvallisuudesta! Kun on 18 vuotta saanut kotona turpaansa, nukkunut sängyn alla piilossa koska pelkää tulevansa tapetuksi nukkuessaan ja pitänyt omaisuuttaan valmiina matkalaukussa, niin kyllä sitä aikuisikää ja omaa kotia osaa arvostaa.