Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen (ex-)avomiehen sotkuille?

Vierailija
07.10.2014 |

Olemme eronneet, mutta joudumme asumaan yhdessä siihen asti että jompikumpi saa asunnon.

Mies on luonteeltaan täysin laiska ja aikaansaamaton siivoamaan jälkiään, ja olen pitemmän tai lyhemmän pyytelyn ja odottelun jälkeen aina päätynyt siivoamaan ne itse. Kämppä olisi täysi sikolätti jossen niin tekisi. En kuitenkaan jaksa enää piikana oloa, joten yritin jälleen sitä että siivoaisin ainoastaan omat jälkeni. "Yllättäen" yritys ei toiminut koska ei häntä nähtävästi likaisuus häiritse tarpeeksi tehdäkseen mitään. Keittiössä on miehen tiskejä ja roskia pöydät täynnä, joista viimeksi 2 viikkoa sitten huomauttaessani hän ärähti, että "joo kyl mä ne kohta hoidan" ja nyt melkein koko koti haisee niistä, joten käy mielessä rikkoa periaatteeni ja hoitaa ne itse, varsinkin koska saan vain vittuilua ja mykkäkoulua vastaukseksi jos vielä kerran pyydän häntä. Mutta eihän tämän niinkään pitäisi nyt mennä.

Kokeilin jossain vaiheessa kusipäisyyttäni myös siivota kaiken muun kodista, mutta viedä miehen jättämät roskat hänen tietokonepöydälleen muistutuksena, että saisi itse siirtää ne roskiin. Mies ärsyyntyi ja heitteli sotkunsa pöydältä ympäri huonetta. Ehdotuksia otetaan vastaan! Miten toimisin?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, eipä ole vieläkään asunnonsaanti edennyt ja tänään tuli 9 viikkoa täyteen siitä, kun yhdessä sovittiin miehen tiskaavan 2 käyttämäänsä kattilaa ehdotettuani että voisin kaikki muut tiskit hoitaa. Nyt meillä sitten asuu banaanikärpäsarmeija. Mies edelleen ärähtelee hoitavansa kattilat "ihan täs kohta" ja käy ostelemassa Raidia aina edellisen purkin loputtua. Loogista rahankäyttöä... :D 

Vinkkejä otetaan siis edelleen vastaan. Multa on ideat lopussa.

-ap

Vierailija
2/43 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
4/43 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
5/43 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt vielä että sä vaan odottelet että joku tarjoaa sulle asuntoa? Ei tuu tapahtumaan.

Vierailija
6/43 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:31"]

Eilen pyysin miestä siivoamaan keittiöstä jälkensä, koska en mahtunut enää laittamaan ruokaa siellä. Mies paiskoi astiat tiskialtaaseen raivokkaasti - ihme ettei mikään mennyt rikki - ja viskoi roskansa roskikseen heitellen puolet sinne sun tänne ympärille. Tuon siivousfirmauhkauksen kertoessani hän totesi, että eipä ole sellaista laskua kuitenkaan koskaan aikomassa maksaa.

Mitä mieltä olette ajatuksesta, että ottaisin ison korin johon siivoaisin kaikki sekä miehen ympäriinsä jättämät vaatteet että muutkin roskat? Siinä ne olisivat ainakin poissa tieltäni, ja miehen olisi pakko lajitella ne viimeistään muuttaessaan.

-ap

[/quote]

Jos reaktio on noin raivokas, epäilen että seuraavan keran kun yrität puuttua hänen sotkuihinsa, löydät omat kamas pihalle paiskottuna. Kun olette jo eronneet paperilla, miehellä tuskin on mitään mielenkiintoa alkaa muuttaa tapojaan sun takiasi.

Muuta siksi aikaa muualle että kämppä löytyy, tai sitten vain koita jaksaa siivota vaikka vain se minimi että pystyt jotenkin asumaan siellä, vaikka tuntuiskin epäreilulta. Eipä tarvitse katsoa sikailua enää kovin pitkään niin koita kestää asenteella toi loppu.

Vierailija
7/43 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
8/43 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
9/43 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös muuttaisin siitä kämpästä pois mahdollisimman äkkiä. Soita asuntotoimistoon ja sano, ettet voi enää asua nykyisessä asunnossasi, koska miehen kanssa kovat riidat ja että tarvitset uuden asunnon HETI. Jos sinne ei ota mitään yhteyttä, asunnon saanti voi kestää ja kestää..

Vierailija
10/43 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sian kanssa elettyäni sanoisin, että helpoimmalla pääset itse, kun nyt vain hoidat ne miehen sotkut, jotka haittaavat sua itseäsi. Et sä sitä toivottavasti joudu enää kauan kestämään.

Vierailija
11/43 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:33"]

Nyt tuli mieleen että itseppä olet miehen opettanut että sinä ne sotkut kuitenkin siivoat.

[/quote]

Tiedän paaponeeni liikaa. Tämä meininki alkoi siksi, että yhteenmuuttaessa ja rakastuneena halusin alussa osoittaa olevani hyvä ja vastuullinen avovaimo, jonka seurauksena minun huolehtiminen kaikesta muuttuikin pidemmän päälle vain itsestäänselvyydeksi. Saman virheen on varmaan joku muukin nainen joskus tehnyt. :D 

Suuri syy lienee myös siinä, että miehen äiti on neuroottinen siivoaja joka päivittäin korjasi hänenkin jälkensä, eli mies ei ole koskaan oppinut hoitamaan kotihommiaan itse. Muiden kodeissa hän on silti todella kohtelias ja siisti, minkä vuoksi en ollut osannut odottaa tätä nykytilannetta.

-ap

Vierailija
12/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pyysin miestä siivoamaan keittiöstä jälkensä, koska en mahtunut enää laittamaan ruokaa siellä. Mies paiskoi astiat tiskialtaaseen raivokkaasti - ihme ettei mikään mennyt rikki - ja viskoi roskansa roskikseen heitellen puolet sinne sun tänne ympärille. Tuon siivousfirmauhkauksen kertoessani hän totesi, että eipä ole sellaista laskua kuitenkaan koskaan aikomassa maksaa.

Mitä mieltä olette ajatuksesta, että ottaisin ison korin johon siivoaisin kaikki sekä miehen ympäriinsä jättämät vaatteet että muutkin roskat? Siinä ne olisivat ainakin poissa tieltäni, ja miehen olisi pakko lajitella ne viimeistään muuttaessaan.

-ap

Vierailija
13/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman tavaroita teillä on? Jos hänen niin huoletta voit likaisen laittaa johonkin laatikkoon tai pussiin ja parvekkeelle. Jos sinun, niin mitäs jos alkaisit jo pakata tavaraa pois? Laatikkoon ja pinoon. Jätät 2 kuppia, 2 lautasta, ym tarpeelliset. Helpompi pestä. 

Vierailija
14/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa kaikki omat kamat jo valmiiksi...astiat, pyyhkeet, lakanat ym. Käytä itse vain paria astiaa ja pidä ne puhtaana piilossa. Kaikki miehen likaiset astiat, vaatteet ym irtoromut keräät pariin muuttolaatikkoon ja tehkööt ukko niillä mitä haluaa.

Muuta nyt jonkun kaverin tai sukulaisen nurkkiin niin saat asunnon äkkiämmin kun olet koditon! Muista irtisanoa omalta osaltasi vuokrasopimus jos vuokrakämppä ettet joudu myöhemmin maksumieheksi/ siivouslaskun maksajaksi.

Vierailija
15/43 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vaikka soluasuntoon tai alivuokralaiseksi väliaikaisesti jos muuta paikkaa ei ole.

Pidä huoli muuttoilmoituksesta ja vuokrasopparin irtisanomisesta omalta osaltasi koska mies kuullostaa siltä että jättää paskaisen kämpän ja vuokrat maksamatta kun sitten lopulta joskus muuttaa!

Vierailija
16/43 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu2

Vierailija
17/43 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
18/43 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskamobiili

Vierailija
19/43 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta miehen tiskit muovipussiin / jätesäkkiin ja vie ulos parvekkeelle tms.

Vierailija
20/43 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea yleensä, mutta sinne ne sitten jäisivätkin - poissa silmistä, poissa mielestä. Ennätys vetkuttelussa oli, kun 5 kuukautta (!) mies hoki "joojookohtaa" tiskipöydän nurkassa homehtuvasta kattilasta, kunnes kaverit kyllästyivät ällöttävyyteen ja hoitivat sen tuon puolesta.

Roskien ollessa tiellä normaaleissa askareissa mies ei ainakaan heti unohda niitä.

Olen oikeasti epätoivoinen. Eihän tuo voi olla ainoa nahjus maailmassa, kai niille jokin keino löytyy saada hoitamaan vastuunsa? :(

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi