Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on yksi lapsi (eikä enempää tule)

Vierailija
07.10.2014 |

Olisitko halunnut toisen/useamman lapsen, mutta sitä ei jostain syystä tullut? Vai teitkö päätöksen että yksi lapsi riittää (tuntuuko että lapsi kaipaisi sisaruksia)?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että yksi riittää. En usko lapsen erityisesti kaipaavan sisaruksia, hänellä on paljon läheisiä serkkuja ja ystäviä.

Vierailija
2/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua toista. Tämä riittää ja on enemmän kuin ajattelin ylipäätänsä edes hankkia. Enemmän tuon miehen projekti tää lapsiasia kuin mun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:40"]

Olisitko halunnut toisen/useamman lapsen, mutta sitä ei jostain syystä tullut? Vai teitkö päätöksen että yksi lapsi riittää (tuntuuko että lapsi kaipaisi sisaruksia)?

[/quote]

Ja kannattaa muistaa, ettei lapsi välttämättä halua sisaruksia. Itsekkin melkein 11 vuotiaana nappulana totesin vasta syntyneestä pikkusiskosta, että toivottavasti se saa mahasyövän.

Vierailija
4/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tuntunut, että sen kummemmin haluaisin lapsia. Yksi meni kokeilun piikkiin ja tämä on ihan hyvä näin, ei kiitos enempää. Lapsi ei ainakaan toistaiseksi (6v) ole tuntunut kaipaavan sisaruksia.

Vierailija
5/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoat lapset on aika kauheita, nelonen on hyvä esimerkki

Vierailija
6/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:50"]

[/quote]

Juuri näin. Ainoat lapset on aina sydämettömiä tyranneja, jotka ei kykene yhteistyöhön kenenkään kanssa. Sisaruksia omaavat sen sijaan ovat aina ihania ja hyväntahtoisia, ystävällisiä ja toiset huomioonottavia. Sisarukset ei koskaan riitele keskenään ja ovat aikuisenakin sydänystäviä ja tukevat toisiaan ihan kaikessa.

Vierailija
7/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 ai kauhee xD

Vierailija
8/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pikkuveljeni kyllä diggasi systeristä. Outo tyyppi muutenkin.

Vierailija
9/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:57"]

[/quote]

Juuri näin. Ainoat lapset on aina sydämettömiä tyranneja, jotka ei kykene yhteistyöhön kenenkään kanssa. Sisaruksia omaavat sen sijaan ovat aina ihania ja hyväntahtoisia, ystävällisiä ja toiset huomioonottavia. Sisarukset ei koskaan riitele keskenään ja ovat aikuisenakin sydänystäviä ja tukevat toisiaan ihan kaikessa.

[/quote]

Iso peukku nohevasta sarkasmista.

Vierailija
10/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa lapsi ja halusin vain yhden lapsen. Sisaruksia en ole koskaan kaivannut.

Vierailija
11/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

Iso peukku nohevasta sarkasmista.

[/quote]

Noheva? Onko sitä käyty oikein joku kirjoittajakurssi

Vierailija
12/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:58"]

4 ai kauhee xD

[/quote]

Onhan tuo melko kylmästi sanottu näin liki 25v jälkeen ajateltuna.

Vierailija
13/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuis ainakin ihan hirveältä olla ainut lapsi.Kun vanhemmat kuolee niin sitä on totaalisesti yksin.Ei ole ketään joka on jakanut lapsuuden kanssasi,sitä on vaan yksin.Ei ole ystävät esim serkut sama asia,he eivät ole kuuluneet ydinperheeseen.

Vierailija
14/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi, emme ole enempää suunnitelleet missään vaiheessa. Lapsi ei ole ainakaan vielä kaivannut sisaruksia eikä ole koskaan kysynyt, miksi ei ole enempää lapsia.

Vierailija
15/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 14:17"]Musta tuntuis ainakin ihan hirveältä olla ainut lapsi.Kun vanhemmat kuolee niin sitä on totaalisesti yksin.Ei ole ketään joka on jakanut lapsuuden kanssasi,sitä on vaan yksin.Ei ole ystävät esim serkut sama asia,he eivät ole kuuluneet ydinperheeseen.
[/quote]

No mulla on yksi veli jonka kanssa ei olla tekemisissä, lämmittää hirveästi.
Kyllä se oma puoliso ja perhe on tukena sitten kun omista vanhemmista aika jättää, eikä ole yksin.

Vierailija
16/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 14:17"]

Musta tuntuis ainakin ihan hirveältä olla ainut lapsi.Kun vanhemmat kuolee niin sitä on totaalisesti yksin.Ei ole ketään joka on jakanut lapsuuden kanssasi,sitä on vaan yksin.Ei ole ystävät esim serkut sama asia,he eivät ole kuuluneet ydinperheeseen.

[/quote]

Olen haudannut omat vanhempani. Muistot heistä minulla pysyvät aina. En tarvitse siihen ketään muuta ihmistä, että pystyn heitä muistelemaan. Surun hetkellä omasta perheestäni oli suuri tuki. En siis missään vaiheessa ollut "yksin".

Vierailija
17/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin mielellään vain yhden lapsen! c:

Yhden lapset elättää kevyesti ja on varaa kaikenlaisiin harrastuksiin ja leireihin joissa lapsi sosiaalistuu ja oppii PALJON uusia taitoja. Näin lapsesta kehittyy viisas, sosiaalinen mutta myös hyvin yksinkin pärjäävä aikuinen (koska ei ole sisaruksia).

Hyvin pääsisi ulkomaillekin matkailemaan kun on vaan yksi lapsi.

Lapsi pääsisi näkemään maailmaa ja niiden eri maiden omia tapoja (uskonto, kulttuuri jne) mikä saisi lapsen pohtimaan asioita eri kantilta ja kasvamaan vielä lisää henkisesti.

Yksi lapsi on the best idea ever! :'>

Vierailija
18/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuota, mulla on myös oma perhe, joten en mä yksin jää sitten kun vanhemmat kuolevat. Ja tuohon lapsuuden "jakamiseen", eikös koko elämä kuitenkin eletä tietyllä tavalla "yksin" - vaikka olisi 15 sisarusta, niin kyllä se oma kokemus on aina uniikki. Lapsuuden jälkeen on myös nuoruus, opiskeluaika jne. eikä kukaan voi niitä kaikkia "jakaa".

Vierailija
19/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 14:30"]

[/quote]

Tuota, mulla on myös oma perhe, joten en mä yksin jää sitten kun vanhemmat kuolevat. Ja tuohon lapsuuden "jakamiseen", eikös koko elämä kuitenkin eletä tietyllä tavalla "yksin" - vaikka olisi 15 sisarusta, niin kyllä se oma kokemus on aina uniikki. Lapsuuden jälkeen on myös nuoruus, opiskeluaika jne. eikä kukaan voi niitä kaikkia "jakaa".

[/quote]

Varmaan sitä jakamista on enemmän ennen kouluikää. Koulussa on sitten taas tiukemmin niiden oman ikäisten kanssa tekemisissä. Ja opiskellessa opiskelukavereiden.

Vierailija
20/38 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 14:30"]

[/quote]

[/quote]

Varmaan sitä jakamista on enemmän ennen kouluikää. Koulussa on sitten taas tiukemmin niiden oman ikäisten kanssa tekemisissä. Ja opiskellessa opiskelukavereiden.

[/quote]

Ei kaikilla. Minun veljeni on mua 6 vuotta vanhempi, meillä ei ole ikinä ollut mitään yhteistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme