Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en uskalla synnyttää.

Vierailija
07.10.2014 |

Vasta rv 20 ja mä olen jo aivan paniikissa synnytyksestä. En uskalla, halua, kykene siihen. Tuntuu aivan kamalalta ajatukselta koko asia. Tämä ei ole ensimmäinen, eikä toinen lapsi, silti pelkään. Pelkäsin jo aikaisemmin, mutta nyt liikaa synnyttääkseni. Mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:45"]Mistä minä ja mun veli voimme hakea korvauksia? Mulla sektiopennulla ei ole mitään allergioita ja mun veli, pyhä alatiesynnytysmussukka, on moniallerginen astmaatikko. Tää on ihan päin persettä menny.
[/quote]
Älä viitti. Oot ihan niinku raskaana tupakoitsijat, joiden mielestä tupakointi raskaana on ok, koska just heidän lapselleen ei tullut sairauksia. Kun se yleensä nyt vain ei mene niin, sorge vaan..

22/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä ihmiset on kamalan ilkeitä toisia kohtaa :( Luulisi että vauva sivut olisi juuri oikea paikka kysyä neuvoja tai jakaa pelkotiloja tai kokemuksia? Miksi te olette niin ilkeitä?

Btw... Itse kärsin toisen raskauden aikana aivan järjettömästä synnytyspelosta. Pelko johtui ensimmäisestä synnytyksestä joka ei todellakaan mennyt hyvin. Sain lähetteen pelkopolille jossa laadittiin synnytys suunnitelma ja puhuttiin edellisestä synnytyksestä. Asiaa käytiin niin kauan yhdessä läpi että oloni parani ja pelko lieveni ainakin vähän. Käynneistä oli hyötyä koska synnärille mennessä henkilökunta näki suoraan papereista että pelkään ja olen käynyt polilla. Sain erittäin ystävällistä ja kärsivällistä kohtelua synnytyksessä ja kaikki meni hyvin. Nyt kolmatta odottaessa en ole enään tuntenut pelkoa synnytystä kohtaan. Ainakaan vielä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:45"]Mistä minä ja mun veli voimme hakea korvauksia? Mulla sektiopennulla ei ole mitään allergioita ja mun veli, pyhä alatiesynnytysmussukka, on moniallerginen astmaatikko. Tää on ihan päin persettä menny. [/quote] Älä viitti. Oot ihan niinku raskaana tupakoitsijat, joiden mielestä tupakointi raskaana on ok, koska just heidän lapselleen ei tullut sairauksia. Kun se yleensä nyt vain ei mene niin, sorge vaan..

[/quote] No meillähän meni tuo toisinpäin. Jos täällä kerta jo totena saarnataan, että älkää nyt siinä pelossa pyörikö tai saatte allergisen ja sairaan lapsen.  Entäpä ne äidit joiden vauva kuolee tai vammautuu alatiesynnytyksessä? Menetkö heitä kehumaan, että hyvä kun synnytit, lapsi sai ne elintärkeät bakteerit. Tupakoinnin haitoista taitaapi olla enemmän tieteellistä näyttöä kun tästä pillun bakteerifloorasta. Ainakin tuossa kommentissa todetaan, että "kaikkea ei ole voitu vielä tutkimaan".

Vierailija
24/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen minua kiinnostaa teidän alatiesynnytyssaarnaajien kiihkomielisyys? Mikä toisten synnytyksissä niin ottaa pumpun päälle? Itse olen saanut lapseni sektiolla, eikä tulisi mieleenikään alkaa julistamaan, että alatiesynnytykset pannaan ja kaikille sektio pakolliseksi. Tai ainakin jos haluaa alatiesynnytyksen, niin sitten omilla rahoilla synnyttämään, eikä verorahoilla ja siihen pitää olla kolmen lääkärin puolto ja 10 tunnin terapiasessiot.

Vierailija
25/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään varmaan eniten, että vauvalle tapahtuu jotain,, kipuni on hallitsematonta ja aiheutan vaaran lapselle. tai, että henkilökunta ei ole tarpeeksi ammattitaitoista auttamaan synnytyksessä. ap

Vierailija
26/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepa,on ihan normaalia pelätä synnytystä. Täällä on kolmas pien edessä ja tottakait pelottaa, että miten tällä kertaa menee. Pelko on kehon oma suojakeino. Itse olen tyytyväinen, että olen rohjennut synnyttää alakautta, olen palautunut hyvin.

Tutki kivunlievityskeinoja jo nyt ja mieti, mikä olisi sinun toiveesi. Ja toisaalta sinun on vielä turha käyttää energiaa liiaksi synnytyksen miettimiseen.

Vierailija
27/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan synnytystä alakautta.Saat kyllä puudutteita, että kyllä sen kestää.Toivut nopeampaa ja pääset kyllä loppujen lopuksi paljon helpommalla.:-).Jos taas on sektio ,topuminen vie kauemmin aikaa ja haava on kipeä.

Vierailija
28/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään ymmärrä miksi sektio on joillekin niiiiiiiiiiiiin kamala asia, kun se tehdään jollekin toiselle? :D En vaan käsitä. Onneksi asuin toisessa maassa, jossa synnytystavan voi valita ja sain sektion. Toiset valitsee alattiesynnytyksen, ei se minulle kuulu eikä kiinnosta. Miksi se joitakin niin ärsyttää. Tutkitusti ja tilastollisesti suunniteltu sektio on vauvalle kaikkien turvallisin tapa syntyä. Ei toki luonnollisin, ei tietenkään ja alatiesynnytyksessä on varmasti ne omat hyvät puolensa. Mutta en voi ymmärtää tuota vauhkoamista.

Vierailija
29/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://areena.yle.fi/tv/2233036

Suosittelen katsomaan, jos epäilee ettei alatiesynnytyksen bakteeriasiaa ole tutkittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme