Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet alkoi ja olen niin vapautunut

Vierailija
13.01.2024 |

Ei voi muuta sanoa. 

Tässä syyt:

- Olen kärsinyt lapsettomuudesta. Suhteessa ollessa tämä laukaisi aina ajattelun "Josko sittenkin?" Kun ehkäisyä en luonnollisesti tarvinnut ja kuukautiset oli myöhässä. Tajuan vasta nyt kuinka paljon tuo kulutti henkisesti. Sitten seurauksena oli aina joko negatiivinen testi, tai raskaus, joka meni hetken päästä kesken. Kuitenkaan en voinut hankkia ehkäisyä, vaan halusin sen pienenkin toivon rippeen. Tuohon kulutin sitten ikävuodet 22-40v. Sain lapsia koeputkihedelmöityksen ja sijaisvanhemmuuden ansiosta, mutta siltikään tuo ei kadonnut. 

- Toivotun suhteen "liiallisen toivon" heräämisen lisäksi, eipä tarvitse pelätäkkään raskautta enää, jos päätyisin yhden illan juttuun, jossa raskaus ei olisi toivottu skenaario. 

- Ei enää jatkuvaa menkkasiteiden ostelua ja sotkua. Kuinkahan moni hyvä lakana on mennyt piloille sotkun takia? 

- Ei ruokahimoja ja PMS-oireita. Tämän ansiosta hallitsen painoani sata kertaa paremmin, eikä ole tunnesyömisiä. 

Kyllä minusta ainakin tämä on parasta aikaa elämässä. Juu, muut terveysriskit kasvaa, mutta henkisen hyvinvoinnin kannalta ihan parasta! 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Vierailija
2/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt voit ylpeänä pukeutua valtaviin kammottaviin purjekalsareihin kun ei seksistäkään ole enää mitään pelkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun kuukautiset on loppuneet niin ei sun vaihdevuoddet ole alkaneet vaan loppuneetkin jo. 

vaihdevuoet kun on se vaihe, jossa kuukautiset usein ensin runsastuvat ja sitten epäsäännöllistyvät ennen loppuaan ja se epåilemättä vain pahentaa noita sun kuvaamia psyykkisia raskaustoive/huoli haasteita

Vierailija
4/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet on ohi, kun kuukautiset on olleet poissa vuoden. En tiedä mistä on luulo ihmisillä, että vaihdevuodet alkaa siitä. Jos jotain oireita on vielä sen jälkeen, hikoilua tai muuta niin kannattaa hakea hormonikorvaushoitoa tai koittaa jos jokin luontaistuote sopii. 

Vierailija
5/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen paras hetki on se, kun kuukautiset loppuu. Se vapauden tunne. 

Ei enää kyttäämistä alkaako takapuoli vuotamaan verta kesken lomareissun, ei aamuisia herätyksiä alushousut tuhruisina, ei alavatsan kipuja, ei mielialan heittelyjä, myös se ällöttävä valkovuoto lakkaa 

Vierailija
6/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta loppui kuukautisten myötä seksihalut, mutta kumpikin loppuminen sopii elämäntilanteeseeni. Ilman hormonihoitoa olen siis mennyt vuosia ja tykkään olla rauhassa omalta ja miesten hormonitoiminnalta, mikä ihana vapaus! Seksuaalisesti tuntuu kuin olisin lapsi jälleen, mutta aikuisen runsailla kokemuksilla. Oli kivaa, mutta nyt jätän ne hommat nuoremmille

N55

Vierailija
7/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta loppui kuukautisten myötä seksihalut, mutta kumpikin loppuminen sopii elämäntilanteeseeni. Ilman hormonihoitoa olen siis mennyt vuosia ja tykkään olla rauhassa omalta ja miesten hormonitoiminnalta, mikä ihana vapaus! Seksuaalisesti tuntuu kuin olisin lapsi jälleen, mutta aikuisen runsailla kokemuksilla. Oli kivaa, mutta nyt jätän ne hommat nuoremmille

N55

Mullekin kävi niin, että kun menkat loppui, loppui halutkin. Seksi ei käy enää mielessä kuin satunnaisesti. Vapaa olo on kun ei haluta.

Vierailija
8/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen paras hetki on se, kun kuukautiset loppuu. Se vapauden tunne. 

= menopaussi, kun kuukautiset ovat olleet vuoden poissa.

Tässä vaiheessa vaihdevuodet ovat jo ohi. Toki joillakin oireita (kuumia aaltoja, lihaskipuja...)on koko loppuelämän.

Vierailija
9/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taisi alkaa myös vaihdevuodet näin 35 v iässä. Menkkoja ei ole tullut moneen kuukauteen mutta raskaana en siis ole. Ihanaa kun ei tule menkkoja!

Vierailija
10/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N55

Tämä on pahin pelkoni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi