Kuinka kaukana olisit valmis käymään töissä 12 euron tuntipalkkaa vastaan?
Kommentit (37)
Tuo on kyllä niin huono palkka että ihan maks joku 5km
Kun hallitus poisti suojaosuuden niin nettotuntipalkkani on 5.50 euroa tunnilta. Matkaa on 4 km ja urheasti käyn vaikka ei välttämättä kannattaisikaan.
kävisin ja maksaisin lainani samalla pois. eihän tuosta veroa ees paljon mee.
Vierailija kirjoitti:
Tämä asenne muuttuu nopeasti heti kun makaamisesta maksaminen lopetetaan.
En ole eläissäni saanut noin hyvää palkkaa.10,30 euroa suurimmillaan ja 35 km. suunta.
Vierailija kirjoitti:
Kun hallitus poisti suojaosuuden niin nettotuntipalkkani on 5.50 euroa tunnilta. Matkaa on 4 km ja urheasti käyn vaikka ei välttämättä kannattaisikaan.
Mutta kun on jossakin työssä niin mahdollisuudet parempaan on paremmat kun kotona maaten. Arvostus työnantajien silmissä kohenee.
Alle 50e per tunti en nouse sohvalta.
Vierailija kirjoitti:
En ole eläissäni saanut noin hyvää palkkaa.10,30 euroa suurimmillaan ja 35 km. suunta.
"normaali" palkka tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Missä maksetaan 5.50 euroa tunti?
Jos vajaat päivät lasketaan täydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ihan laillista ja mahdollista muuttaa. Vallankin jos paikka olisi vakinaisen tuntoinen. Itse aikoinaan etsin töitä 250 km säteeltä. Ei se tarkoittanut et kävisin siellä kotoa käsin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Voihan sitä etsii toisen osa-aikasen! Miksi ihmeessä aina joku valittaa et palkka ei riitä ja tekee 15 tuntia viikossa töitä. Olisihan se kyllä hauskaa et 15 tunnin viikoista saisi 40 tunnin palkan!
Nyky osa-aikatyössä työnantaja maksaa kilsoista mitä kuljen asiakkaille sen verran hyvin ettei rajaa ole mutta jos nyt hakisin töitä niin 20km/suunta olisi maksimi. Itse työpaikkaa ns. toimisto on 20km päässä mutta pisimmillään 50km on ollut työmatka asiakkaalle.
ei ole mitään toista osa-aikaista työtä missään tarjolla niitä työpaikkoja ei vaan ole. ja osa-aikainen tarkoittaa yleensä sitä, että teet tunteja sieltä sun täältä päivällä tai jopa illalla kuten kaupan alalla on yleistä.
2 064e/kk brutto. Tjaa? Riippuu töistä. Kevyet hommat ok. Raskaat niep. Työmatkaa en koskaan hyväksy pitempää kuin max 25km suunta. Olen kyllä kulkenut töihin kerran n. 50min suunta mutta liian raskasta ja bensoihin meni merkittävä osa palkasta. Se oli aikaa, jolloin vielä sai kunnon korvauksen matkoista verokarhulta. Nyt korvaus on pieni suhteessa ajettuun matkaan. Esim. Tänä vuonna en saisi mitään entiseen työpaikkaani. En sentin pyörylää eli maksaisin bensat omistani. Onneksi en ole töissä. Kokopäivä töitä ei ole tai ainakaan en niitä saa ja osa-aikainen ei kannata kuin korkeintaan kävely/pyörä matkan päässä. Niitä paikkoja ei täällä ole - edes automatkan päässä joten eipä merkitystä asialla.
Vierailija kirjoitti:
Nyky osa-aikatyössä työnantaja maksaa kilsoista mitä kuljen asiakkaille sen verran hyvin ettei rajaa ole mutta jos nyt hakisin töitä niin 20km/suunta olisi maksimi. Itse työpaikkaa ns. toimisto on 20km päässä mutta pisimmillään 50km on ollut työmatka asiakkaalle.
Olen siis henk.koht avustaja ja tuolla toimistossa olen tainnut käydä vain 3 kertaa kohta 9 vuoden aikana.
Tuolla palkalla ei ole varaa käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ihan laillista ja mahdollista muuttaa. Vallankin jos paikka olisi vakinaisen tuntoinen. Itse aikoinaan etsin töitä 250 km säteeltä. Ei se tarkoittanut et kävisin siellä kotoa käsin...
Muutin 470km ja olin siellä 4 vuotta töissä. Sitten löytyi paikka 120km päästä synnyinseutuja, täällä ollut nyt saman 4v ja taidan jäädäkkin. Sopivan "kaukana" läheisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Voihan sitä etsii toisen osa-aikasen! Miksi ihmeessä aina joku valittaa et palkka ei riitä ja tekee 15 tuntia viikossa töitä. Olisihan se kyllä hauskaa et 15 tunnin viikoista saisi 40 tunnin palkan!
Oletko itse töissä, onko kaikki tuttavasi töissä? Jos ei niin miksi ei ole? Häh.
Riippuu työstä ja miten kiinnostavaa se on. Jos työn kautta saa lisäetuja, joista on minulle hyötyä, sekin ratkaisee. Joskus pelkkä tuntipalkka ei ole ainoa kriteeri, jos säästöä tuloihini syntyy myös työpaikan etujen kautta esim. hävikkiruoka voi tarkoittaa jonkun satasen säästöä kuukaudessa.