Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en uskalla synnyttää.

Vierailija
07.10.2014 |

Vasta rv 20 ja mä olen jo aivan paniikissa synnytyksestä. En uskalla, halua, kykene siihen. Tuntuu aivan kamalalta ajatukselta koko asia. Tämä ei ole ensimmäinen, eikä toinen lapsi, silti pelkään. Pelkäsin jo aikaisemmin, mutta nyt liikaa synnyttääkseni. Mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio.

Vierailija
2/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kannattanu ajatella noin 22 viikkoo sit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkopolille ja sit sektio tai sitten uskallat. Nämä on ne vaihtoehdot, ei se sinne kohtuun jää.

Vierailija
4/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkopolille mars. Et voi pidättää lasta sisälläkään, joten joka tapauksessa sen on ulos tultava. Ennen sitä kannattaa käsitellä noita pelkoja. Eli kerrot neuvolassa asiasta, niin ohjaavat oikeaan osoitteeseen.

Vierailija
5/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erityisesti pelkäät? 

Vierailija
6/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä heti lähetettä pelkopolille! Olin itse toisessa raskaudessa pelkosynnyttäjä ja olin tosi skeptinen sen suhteen, että synnytys voisi mennä hyvin, mutta lopuksi se olikin tosi hieno kokemus! Jos haluat jutella asiasta, pääsen hetken päästä takaisin palstalle.

Vierailija
7/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut miehellesi tuosta pelosta. Hänellä on varmasti samoja pelkoja! Kaikki uusi pelottaa ja nyt se kohdistuu tuohon synnytykseen. Eli periaatteessa olet nyt niin onnellinen, että pelkäät tulevaa ja kohdistat sen siihen, että jos synnytyksessä menee joku vikaan.

Itselläni oli sama homma ja ne pelot on aivan kauheita, valvoin monet yöt ja nyt kun suunnittelemme neljättä, estävät muistot tuosta pelosta itseäni hankkiutumasta enää raskaaksi. Neljännen lapsen kuitenkin haluamme, joten minä odottelen sitä tunnetta, jolloin olen aivan varma, että lapsen haluan.

Etsin tietoja netistä, miten minkäkin ikäiset lapset selviävät äidin menettämisestä ja mietin, miten mies pärjää, jos kuolen ja vauva jää jne. Mutta ne ovat oikeasti todella itsekkäitä pelkoja! Sen tajuaminen auttoi minut ohi peloista ja kun synnytykseen oli enää vähän aikaa, ei pelottanut enää lainkaan! Hormonit ne saavat sinut valmistautumaan muutokseen.

Käy myös läpi aikaisemmat synnytyksesi ja mieti menikö niissä joku pieleen jne.

Vierailija
8/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä voi nainen olla.

Vierailija
9/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkopolille mars

Vierailija
10/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio ei ole huono vaihtoehto.

Vierailija
11/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä synnytykset menevät hyvin, lohduttaudu sillä <3 Kivutonta se ei ole, mutta sitä voidaan helpottaa..puhu pelostasi neuvolassa, he ovat siellä sitä varten. Synnytys, jos sitä ei ole ennen kokenut on uusi ja pelottava asia ja on aivan luonnollista pelätä/jännittää sellaista mistä ei ole kokemusta. Mutta yöunia ei kannata menettää sitä miettiessä, neuvolantätin juttusille siinä tapauksessa, jos näin on. Tsemppiä tulevaan! SINÄ selviät siitä varmasti <3

Vierailija
12/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:30"]

[/quote]

Alateitse synnyttäessä lapsi saa äärimmäisen tärkeitä bakteereja kehoonsa. Sektiossa näitä bakteereja ei tule, ja se vaikuttaa esimerkiski lapsen immuniteettiin. Mutta kukin tyylillään, onhan se synnytyksen pelko toki isompi asia, kun sairasteleva ja allerginen lapsi. Josta kasvaa joskus sairasteleva ja allerginen aikuinen.

Vierailija
13/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:34"]

[/quote]

Alateitse synnyttäessä lapsi saa äärimmäisen tärkeitä bakteereja kehoonsa. Sektiossa näitä bakteereja ei tule, ja se vaikuttaa esimerkiski lapsen immuniteettiin. Mutta kukin tyylillään, onhan se synnytyksen pelko toki isompi asia, kun sairasteleva ja allerginen lapsi. Josta kasvaa joskus sairasteleva ja allerginen aikuinen.

[/quote] Jos ne olisivat äärimmäisen tärkeitä, niin johan nämä suunnitellut sektiot olisi kielletty kokonaan vaikka jollain lastensuojelullisella perusteella...

Vierailija
14/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:34"]

[/quote]

[/quote]

Täh? Miksi minusta ei kasvanut? Tilastollinen todennäköisyys on toinen asia ja sitä pitää tietenkin miettiä, minkämoisen riskin on valmis ottamaan, mutta hyvin moni muukin asia vaikuttaa allergisuuteen.

Vierailija
15/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tokassa synnytyksessä vähän ylläreitä matkaan ja kävin kolmannen raskauden alussa pelkopolilla. Eniten toivoin taas alatiesynnytystä koska leikkurissa sairaanhoitajana tiedän miten iso leikkaus on sektio. Ohis. Mutta siis tämä kolmas pieni syntyi nopeiten, helpoiten, onnistui onneksi kaikki se mitä oltiin pelkopolilla juteltu. Ei se turha juttu ole se pelkopoli, sinne vaan ja ihanaa odotusta ♡

Vierailija
16/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Awwww. Ton toisen synnytysketjun pimpinrevitysraivotar on ehtinyt tännekin alapeukuttelemaan. Mitä se  sun vulvaas riipii, miten muut synnyttää. Keskity vaikka sosiaalipalveluiden parantamiseen tai päivähoitotilanteen kohentamiseen, jos ole niiiiiiin huolissasi lapsista.

Vierailija
17/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 ne on kyllä tärkeitä, juuri tuli aiheesta dokumentti. Kaikkea ei toki ole silti vielä pystytty tutkimaan.. Jos jätetään kaikki lääketieteelliset syyt yms nyt tästä ulkopuolelle ja tarkastellaan ihan pelkästään sitä syntymistä niin lapselle on luonnollista syntyä alakautta.

Vierailija
18/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä ja mun veli voimme hakea korvauksia? Mulla sektiopennulla ei ole mitään allergioita ja mun veli, pyhä alatiesynnytysmussukka, on moniallerginen astmaatikko. Tää on ihan päin persettä menny.

Vierailija
19/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sitten synnytä, vaan yrität saada sekrion..

Vierailija
20/29 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:30"]

[/quote]

[/quote]

Mielummin otan allergisen lapsen kun otan sen riskin että synnytyksessä lapsi kärsii hapenpuutteesta ja vammautuu pysyvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän