Menetkö aamulla töihin, vaikka olisit nukkunut yöllä vain muutaman hassun tunnin?
Kommentit (110)
Jos en menisi, aika monen lapsi olisi koulussa ilman opettajaa. Sijaista ei noin lyhyellä varoitusajalla saa. Voitte kuvitella millainen tilanne koulussa on, jos joku toinen ope joutuu vuokseni valvomaan kahta luokkaa yhtä aikaa. Tähän lisätään se, että seuraavana päivänä tilanne kostautuu omaan niskaan.
Talvella auraan lumia, ja en yhtenäkään yönä jolloin jouduin töihin nukkunut enempää kun 4 tuntia. Ja helposti 16 tuntisia työpäiviä.
Ja sitten jotkut jättää menemättä istumaan toimistoon yhden huonosti nukutun yön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En. Olisi turvallisuusriski liikenteessä ajaa väsyneenä. Saikutan n.60 pvä vuodessa väsymyksen takia. Valtiolla olen töissä.
Tätä olenkin ihmetellyt että miten ajohommissa pärjää jos ei saa nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän se on aina ollut vuorotyössä. Iltavuorosta kotona klo23 ja herätys neljältä että ehtii aamuvuoroon. Ei siinä montaa tuntia nukuta. Monesti olen mennyt täysin nukkumattakin töihin, ei siitä saikkua saa.
T:hoitaja
Sama. Parasta on kun ensin ilta kasiin asti, siitä aamuun viiteen, pääset yhdeltä ja menet takaisin yöhön klo 22. Missään välissä ei nukuta.
T. MyyjäEihän sulla myyjä tule tuossa TESin mukasta 11h lepoaikaa jos vuorojen väli on 20.00 ja seuraava 5.00 🤔 . Ei siinä itsekkin myyjänä vuorotyössä ja tää on yhtä helvettiä kun matka on 1h15 min suunta niin ei siinä toi 11h kaan auta 🥲 ja pitäs 9h nukkua että pää toimii. Mutta joo en ole koskaan sen takia ollut poissa töistä että väsyttää. Toki joskus taustalla joku kriisi, läheisen vammautuminen, kuolema tms. mikä valvottaa mutta se saikku ei väsymyksenä mene vaan voimakkaana stressireaktiona missä on sitten muitakin oireita.
"paikallisesti sovittu" lepoajaksi 7 tuntia. Hyvin yleinen kaupan alalla.
Kuljettajan ammatissa en menisi.
Olen mennyt töihin monta kertaa, vaikka en ole saanut ollenkaan yöllä nukuttua.
Menen, koska se on minulle normaalia, enkä ole reppana.
On oikein riemastuttavaa tietää millaisten aikapommien seassa tulee ajeltua. Tarkoitan näitä, jotka valvovat yön ja lähtevät sitten töihin, kun ovat niin maan perusteellisen ahkeria kansalaisia. Jotkut näistä ajavat myös autoa ja se on erittäin tärkeää muita kohtaan, mutta myös laitonta (kannattaa tsekata Suomen laki ennen tähän vastaamista.)
Kerran jouduin ottamaan palkattoman kun naapurit melskasivat niin etten nukkunut koko yönä. Edes poliisien käynnit eivät auttaneet. Onneksi saivat häädön. Sairaanhoitaja olen.