Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö aamulla töihin, vaikka olisit nukkunut yöllä vain muutaman hassun tunnin?

Vierailija
02.09.2021 |

?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin töissä, tuli mentyä töihin vaikka olin nukkunut huonosti, vain muutaman tunnin yössä, mutta ehkä olisi viisaampaa olla ottanut saikkua, kun teollisuudessa sattuu sitten herkästi pahoja tapaturmia puolinukuksissa töitä tehdessä, eikä jaksa olla tarpeeksi ahkerakaan.

Lopulta otin loparit kun en kertakaikkiaan jaksanut  sitä vuorotyötä. Työterveydestä ei ollut mitään apua, siellä tärkeintä on vain poissaolotilastojen pienentäminen, viis työtekijän jaksamisesta, varmasti työnantajat ovat kiristäneet työterveyshuoltoja, että jos ei poissaolotilastot pienene, vaihtuu palveluntarjoaja.

Minusta työterveyspalvelut pitäisi erottaa työnantajista niin, että ne voisivat toimia puolueettomasti.

Vierailija
22/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on mennä, ei eläimiä voi jättää hoitamatta.

Vierailija
24/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos silloin on työpäivä.

Miksi täällä joku kysyy näin typeriä?

Meillä on ainakin pari tyyppiä töissä, jotka ovat suoraan sanoneet jäävänsä aina pois töistä, jos unet ovat jääneet muutamaan tuntiin. Ilmeisesti joillekin se on ihan pätevä syy, mutta kyllä itse ihmettelen, enkä todellakaan jäisi samalla syyllä pois.

Jos olen nukkunut kaksi tuntia ja nekin tosi huonosti, niin oloni on sekava ja oksettava, päätä huippaa ja heikottaa. Kuulostanko työkykyiseltä?

Vierailija
25/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla periaatteella mä kävisin töissä vain pari kertaa vuodessa.

T. Uneton

Vierailija
26/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on yksittäinen yö, tietenkin. Jos kyseessä on pidempi putki, mutta olen kuitenkin saanut edes pari kolme tuntia yötä yössä, menen, mutta en käy ihan täysillä. Jos kyseessä on viikonkin pätkä että en kertakaikkiaan nuku, siinä kohtaa olen saikkukunnossa. Kaksi kertaa 20 työvuoden aikana niin on käynyt. Molemmilla kerroilla sain sairaslomaa kahdeksi viikoksi. Se on riittänyt. Unettomuus on vahvasti yhteydessä työssä kokemaani stressiin.

Viime yönä nukuin 4 tuntia. Sehän on ihan ok. Töitä aloin tehdä viideltä kotona, kahdeksalta siirryin työpaikalle. Nyt lounas ja päivä jatkuu.

Vierailija
27/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että tämä on syy jäädä töistä pois. No joillekin riittää jos nenä vähän vuotaa tai yskähti yhden kerran.

Vierailija
28/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kärsinyt univaikeuksista jo kolme vuotta. Ei sellaista saikkua saa mistään. Eikä se toisaalta ole työnantajan ongelma, että mua väsyttää.

Vierailija
29/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Aamu menee ok, mutta lounaan jälkeen en ole erityisen tuottava. Joskus otan tuolissa istuen pikku tirsat, joka nollaa tilanteen.

Vierailija
30/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kärsinyt univaikeuksista jo kolme vuotta. Ei sellaista saikkua saa mistään. Eikä se toisaalta ole työnantajan ongelma, että mua väsyttää.

No minä olen saanut. Olen ollut sellaisessa kunnossa lääkäriin mennessäni, että ei ole tarvinnut edes pyytää.

Unettomuushan tai edes uupumuskaan ei tosin ole diagnoosi, jota edes olisi olemassa. Masennuksena ne menee.

Vierailija
31/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos silloin on työpäivä.

Miksi täällä joku kysyy näin typeriä?

Meillä on ainakin pari tyyppiä töissä, jotka ovat suoraan sanoneet jäävänsä aina pois töistä, jos unet ovat jääneet muutamaan tuntiin. Ilmeisesti joillekin se on ihan pätevä syy, mutta kyllä itse ihmettelen, enkä todellakaan jäisi samalla syyllä pois.

Jos olen nukkunut kaksi tuntia ja nekin tosi huonosti, niin oloni on sekava ja oksettava, päätä huippaa ja heikottaa. Kuulostanko työkykyiseltä?

Onko tätä useamminkin? Silloin otetaan yhteyttä työterveyteen ja kerrotaan ongelmasta, etsitään apua.

Vierailija
32/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tätä kysymystä ole voinut esittää kukaan muu, kuin totaali työhaluton, joka etsii päteviä syitä olla tekemättä töitä. Loinen.

Vierailija
33/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen välillä nukkumattakin.

Vierailija
34/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Tosiasia on, että pidemmän päälle vähäiset yöunet vaikuttavat työnlaatuun, mutta ei se ole syy olla menemättä töihin. Mikäli on vakavia pitkään jatkuneita uniongelmia, voi sairasloma olla jossain vaiheessa paikallaan, mutta siinäkin tapauksessa unettomuutta tulee hoitaa jotenkin.

Itse kärsin unettomuudesta ja välillä on vaikeita jaksoja. Nykyisin onneksi vaikeat jaksot ovat lyhyempiä ja niitä on harvemmin. Sain apua työterveyden kautta uniterapeutilta. Suosittelen muillekin. Omalla kohdallani tilanne oli siitä hyvä, että työnantaja ymmärsi ongelman ja pääsin uniterapiaan työterveyden kautta työnantajan maksamana. Panostus on varmasti maksanut työnantajalle itsensä moninkertaisena takaisin.

Vierailija
35/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
36/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäpätevät esihenkilöt kiukkuavat, kun joku puuttuu. Osaisivat edes ajatella kokonaisuutta,ja työntekijöitä, mutta harmittaahan se, kun on joku pois vahvuudesta, ja oma kaveri joutuu tekemään enemmän töitä poissaolijan vuoksi.

Vierailija
37/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauslomien saanti työterveyshuollosta näyttää olevan suunnilleen salaisen kädenpuristuksen tietävien takana. Ne jotka ei sitä tiedä, ei saa sairauslomaa vaikka pää olisi kainalossa. Henkilön tosiasiallisella kunnolla on kaikkein vähiten merkitystä sairausloman saannissa.

Jotka ei tiedä sitä salaista kädenpuristusta, heidän asioihinsa ei ottauduta muutenkaan, he vain vedätetään ihan loppuun, eikä ulospääsyä ole kuin itse loparit ottamalla.

Vierailija
38/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
39/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jatkuvasti tuo tilanne, joten ei auta kuin mennä vähillä yöunilla. Kunnon päällehän se alkaa käymään pidemmän päälle.

Kannattaako rahan eteen uhrata terveyttään?

Vierailija
40/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä työtä tekee.

Lennonjohdossa tai anestesiahoitajana en menisi.

Oma työni on vähän vastaava, muutaman kerran väsyttänyt töissä niin että oksetti, mun on hankala tehdä töitä vasemmalla kädellä.

Tosin saan valvomisesta migreenin ja sen kanssa ei kyllä töihin mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan