Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö aamulla töihin, vaikka olisit nukkunut yöllä vain muutaman hassun tunnin?

Vierailija
02.09.2021 |

?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nukkuisinkin jopa muutaman tunnin. Kolmivuorotyössä myös täysin unettomat yöt ovat tyypillisiä ja jos ei muutenkaan ole hyvä uninen. Joutuisin olemaan puolet työpäivistä pois.

Olen tehnyt töitä 20v ja ei ole ikinä käynyt edes mielessä että joku valvottu yö olisi sairausloman peruste.

Vierailija
42/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pierasen vaan, nuuhkasen, laukeen hyvänolontunteeseen ja käännän kylkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse loparit ottanut kirjoitti:

sairauslomien saanti työterveyshuollosta näyttää olevan suunnilleen salaisen kädenpuristuksen tietävien takana. Ne jotka ei sitä tiedä, ei saa sairauslomaa vaikka pää olisi kainalossa. Henkilön tosiasiallisella kunnolla on kaikkein vähiten merkitystä sairausloman saannissa.

Jotka ei tiedä sitä salaista kädenpuristusta, heidän asioihinsa ei ottauduta muutenkaan, he vain vedätetään ihan loppuun, eikä ulospääsyä ole kuin itse loparit ottamalla.

Ehkä ongelmasi onkin psykoottinen vainoharhaisuus

Vierailija
44/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kärsinyt univaikeuksista jo kolme vuotta. Ei sellaista saikkua saa mistään. Eikä se toisaalta ole työnantajan ongelma, että mua väsyttää.

Ainakin stressaavassa työssä on kyllä työnantajan vika, kun öisin valvottaa. Itse syytän univaikeuksista kyllä ensisijaisesti työnantajaa, joka ei saa tehtyä työstä inhimillisesti kuormittavaa vaan joka päivä on yhtä selviämistä.

Olen erikoissairaanhoidon sairaanhoitaja.

Vierailija
45/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Ei se työpaikan vika ole jos en pysty tai suostu nukkumaan tarpeeksi.

Vierailija
46/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mennä, tai tulee potkut. Enkä kerkeä koskaan tuon enempää edes nukkumaan.

Vierailija
47/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nukkuisinkin jopa muutaman tunnin. Kolmivuorotyössä myös täysin unettomat yöt ovat tyypillisiä ja jos ei muutenkaan ole hyvä uninen. Joutuisin olemaan puolet työpäivistä pois.

Olen tehnyt töitä 20v ja ei ole ikinä käynyt edes mielessä että joku valvottu yö olisi sairausloman peruste.

Tämä.

Vierailija
48/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kärsinyt univaikeuksista jo kolme vuotta. Ei sellaista saikkua saa mistään. Eikä se toisaalta ole työnantajan ongelma, että mua väsyttää.

Ainakin stressaavassa työssä on kyllä työnantajan vika, kun öisin valvottaa. Itse syytän univaikeuksista kyllä ensisijaisesti työnantajaa, joka ei saa tehtyä työstä inhimillisesti kuormittavaa vaan joka päivä on yhtä selviämistä.

No sitten varmaan olet hakenut nukahtamis/unilääkkeet? Kyllä kokenut sairaanhoitaja tietää ettei se ralli helpotu ennen kuin vetää kemialliset unet. Eikä mitään mirtazapiinia, vaan bentsopohjaisia, niin saa nukuttua.

Vierailija
49/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla periaatteella mä kävisin töissä vain pari kertaa vuodessa.

T. Uneton

Miksi olet allekirjoittanut viestisi sanalla uneton, vaikka oikea termi olisi i d i o o t t i ? Sinun kuuluisi olla työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
50/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulisi aika paljon poissaoloja jos jäisin jokaisen tuollaisen yön jälkeen kotiin. Varmaan yli puolet työpäivistä. Olen kärsinyt unettomuudesta jo 20v. Välillä olen ollut päivän pois jos olen monta yötä putkeen nukkunut 2-4h ja olen täysin zombie ja niin väsynyt että itken.

Vierailija
51/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten varmaan olet hakenut nukahtamis/unilääkkeet? Kyllä kokenut sairaanhoitaja tietää ettei se ralli helpotu ennen kuin vetää kemialliset unet. Eikä mitään mirtazapiinia, vaan bentsopohjaisia, niin saa nukuttua.

Hoitajat on kovia jeesustelemaan, että ei muka käytä mitään avustavia lääkkeitä. Se on sellainen tabu, josta ei puhuta.

Vierailija
52/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on. Sitten tekee virheitä (ohjelmistokehittäjä) pitkin päivää ja paikkaa niitä seuraavat pari päivää. Eniten kyllä ottaa koville illalla salilla. Alkulämmitellyssä syke nousee jo yli 150. Aina olen sen parin tunnin treenin silti tehnyt.

Vierailija
53/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki. Ei se työpaikan vika ole jos en pysty tai suostu nukkumaan tarpeeksi.

🤣🤣🤣🤣 Voi että kun olet niin suloisen ahkera ja tunnollinen 💕💕 eihän se työpaikan vika ole💕💕🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ kuka edes puhuu noin??

Vierailija
54/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty menisin, miksi en menisi? Mikä ihmeen kysymys tuo nyt on?

Vierailija
55/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla periaatteella mä kävisin töissä vain pari kertaa vuodessa.

T. Uneton

Miksi olet allekirjoittanut viestisi sanalla uneton, vaikka oikea termi olisi i d i o o t t i ? Sinun kuuluisi olla työkyvyttömyyseläkkeellä.

Minä olen idiootti kun Kela ei päästä työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
56/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen saanut. Olen ollut sellaisessa kunnossa lääkäriin mennessäni, että ei ole tarvinnut edes pyytää.

Unettomuushan tai edes uupumuskaan ei tosin ole diagnoosi, jota edes olisi olemassa. Masennuksena ne menee.

Todellakin unettomuus on diagnoosi. Ja vieläpä pelottavasti yleistynyt. Terveydenhuollossa oli ihan kampanja jokunen vuosi sitten unettomuuden huomioimisesta ja vakavasti ottamisesta. Unettomuus kun voi taas aiheuttaa lukemattoman määrän muita oireita, jonka jälkeen on vaikea enää selvittää, mikä johtuu mistäkin. Stressi, masennus, unettomuus, ahdistus ovat sellainen kasa ongelmia, jotka ruokkivat toinen toisiaan. Paras lääke olisi jonkun muun maksama all-inclusive -matka etelän lämpöön ja aurinkoon niin, ettei koko matkan aikana tarvitse huolehtia mistään. Sen kun löhöäisi, nauttisi hyvistä ruuista ja nukkuisi hyvin pimeässä, ilmastoidussa huoneessa. Pari viikkoa tuota, niin olisi ainakin hyvä nollaus tehty stressille ja ahdistukselle.

Nimim. kokemusta on. Tosin matka oli itse maksettu, mutta katkaisi pahan unettomuusputken hienosti.

Vierailija
57/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin nukkumattomana on kyllä kauhea olla, mutta parin tunnin yöunien aikana aivot ovat saaneet hetken levätä. Mutta pakkohan se on mennä. Ei muu auta. Tulisi muuten poissaoloja lähes joka viikko.

Vierailija
58/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, koska palkaton päivä on lovi tilipussissa. Meillä ei saa sairauslomaa siksi, että ei ole nukkunut ja unettomuuteenkin vain niin, että joka päivä on tapaaminen työterveydessä ja keskustelua elämäntavoista.

Vierailija
59/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin koko yön ja aamulla soitin pomolle, että oon sairaana. Kolme päivää voin olla poissa ilman, että ne vaatii duunissa sairaustodistuksen, mutta kohta tuleekin jo taas viikonloppu. 

Vierailija
60/110 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin vielä töissä ja oli aamuvuoro, niin joko menin aina parin tunnin yöunilla tai kokonaan nukkumatta. Töihin piti siis herätä ennen aamuneljää. Iltavuoron tai yövuoron kanssa ei ollut nukkumisongelmia. Jos olisi aina ollut aamuvuoro, niin kroppa olisi varmaan tottunut nukahtamaan illalla ajoissa, mutta kun vuoro vaihtui koko ajan niin ei ollut mitään mahdollisuuttakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi