Mies suuttui totaalisesti. Nyt suhde kriisissä
Olen joskus suuttuessani sanonut, että etsin itselleni kämpän niin ei tarvitse katsella tuollaista. Jokainenhan tietää, että suuttuessaan voi sanoa asioita, joita ei oikeastaan tarkoita, eikös vaan? Eilen meillä oli riitaa miehen käyttäytymisestä ja hän provosoi minua, jolloin sanoin, että olen jo katsellut asuntoja itselleni niin pääsen pois täältä, hän voi pitää talon. Nukuin olohuoneen sohvalla. Nyt herätessäni mies oli pois (yleensä vielä kotitöissä) ja pöydällä lappu, että hän tulee takaisin kun olen löytänyt sen asunnon ja poistunut täältä. Ei vastaa puheluihin tai WhatsAppeihin. Voi että, jokainen ymmärtää että suutuspäissään voi sanoa tyhmiä asioita.
Kommentit (364)
Sänkimies kirjoitti:
Ymmärrän täysin miehen käytöksen.
Olen ollut vaimoni kanssa yhdessä jo yli 30v. Ja näin jälkikäteen laskiessa hän on uhkaillut erolla melko tarkasti aina kolmen vuoden välein. Yleensä ei suustuspäissään vaan kylmän viileästi, kun oma tilanteeni on mahdollisimman hankala. Esim laittaa viestin, että haluaa osituksen nyt heti, kun olen työmatkalla - yritä siinä sitten keskittyä töihin. Ylipäätään odottaa kaiken tuonlaisen kanssa, kun tilanne on mahdollisimman haavoittava ja sitten iskee. Samalla tavalla hän riitelee kaikkien kanssa, odottaa kärsivällisesti ja iskee sitten. Ei ole koskaan avoimesti erimieltä, vaan omasta mielestään aina ihana, myönteinen ihminen.
Ja niin se rakkaus pikkuhiljaa hiipuu pois. Kun riittävän monta kertaa kertoo, että minun kosketus inhottaa, lakkaan koskemasta. Kun riittävän monta kertaa kertoon, että haluaa, että nukun vain omalla puolellani, niin emme nuku enää saman peiton alla. Kun riittävän monta kertaa kertoo, kuinka seksi on vain pakollinen velvollisuus niin sekin loppuu. Kun riittävän monta kertaa kertoo, että minun asiat eivät kiinnosta lainkaan, lakkaan kertomasta omistani.
Tiettyyn rajaan asti sitä pystyy antamaan asioiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kuitata ne hetken mielipahana ja unohtaa, mutta vähitellen puheet alkavat haavoittamaan, kun ne toistuvat uudelleen ja uudelleen.
Viimeksi sanoi, että on aika erota ed kesänä. Eiköhän se uhkaus tule taas syksyn pimetessä ja tällä kertaa olen valmis... Eikä minun tarvitse sanoa, että on todellakin aika erota, kuin kerran..
Eiköhän nyt todellakin ole aika erota! Ette ole enää kovin nuoria, jos avioliittonne on kestänyt yli 30 vuotta. Mieti, miten haluat viettää loppuelämäsi.
Kun se vaimo ehdottaa seuraavan kerran eroa, tartu tilaisuuteen!
Onpa täällä täydellisiä ihmisiä, jotka eivät ikinä korota ääntä eivätkä riitele. Outoa sanoisin..
Erolla uhkailu on henkistä väkivaltaa. Nuorempana tuli itsekin tuota tehtyä, mutta vanhemmiten olen ymmärtänyt miten raukkamaista ja törkeää se on. Aikuisen ihmisen pitää pystyä hillitsemään itsensä myös verbaalisesti.
Mies viestitteli ekana vuorokautena poissa ollessaan, että mitenhän pärjään ilman häntä.
Hyvin menee ilman uhmaikäistäkin.
Toivotaan, että hakee tavaransa joskus ilman draamailuja.
Kysymys kuuluukin, mitenköhä hän pärjää ilman kehuskelijaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut nyt vaan ovat suuttuessaan temperamenttisempia kuin toiset. Mies saa minut käytöksellään toisinaan niin raivon valtaan, että tietyn rajan ylitettyäni sivallan hänen suuntansa kaiken mahdollisen sivallettavissa olevan mitään sanomisia pidättelemättä. Ihan tavaroiden pakkaamiseen en vielä ole ehtinyt, mutta asuntohakemuksen olen tehnyt ainakin kahdesti. Vielä ollaan yhdessä kuitenkin. Ja sen verran sanon, että muiden miesten, joita ei kovin monta ole, kanssa ei ole ollut koskaan tämmöistä. Exän kanssa ensimmäinen riita oli vasta eron jälkeen. En koe olevani hankala ihminen, enemmänkin liian kiltti. Mutta kiltilläkin on rajansa.
JAHÖPÖ HÖPÖ. Istupa miettimään MIKSI mies käyttäytyy niin kuin käyttäytyy ja miksi sinä siitä provosoidut. Et kuulosta kovin kiltiltä jos jatkuvasti menee yli rajan. Terapia ois poikaa koska saatat toistaa jotain haitallisia käytösmalleja tai miehen käytös triggeröi sussa jonkun vanhan trauman mikä sun pitäis työstää veks.Ja miks ihmeessä olet miehen kanssa jonka käytös saa sut raivon valtaan? Ja millaista käytöstä tarkoitat?
Ehkä sä olet vaan koittanu aluksi miellyttää sitä että se on sun kanssa ja olet painanu villasella sen sua ärsyttävän käytöksen jotta suhde jatkuis ja nyt sulle vaan alkaa riittää tai te olettekin yhteensopimattomia. Niin voi käydä. Väkisin ei kannata olla suhteessa jossa kaikki pännii.Olen jo sen verran iso tyttö, että en "koita miellyttää, että joku olisi minun kanssani" . Se vanha trauma todellakin ajoittain tulee pintaan ja johtuu ihan miehen toiminnasta eli pettäminen kyseessä ja pari muutakin juttua.
Miksi jäit roikkumaan suhteeseen, jossa sinua on petetty ja tehty "pari muutakin juttua"?
On se kiva kattoo, kun mies höyräyttää jonku muijan baarista esittämällä mahtavaa.
Loppujen lopuksi sen muna on toudella pieni, johon nainen pettyy.
Sellainen 3,5 cm levossa ja n. 7cm stondiksessa.
Toivottavasti sulla ei oo paljoa fyrkkaa kiinni siinä talossa :"´D
Jos asunto on teidän yhteinen, niin ei sun minnekkään tarvitse lähteä. Anna myrskyn laskeutua ja anna äijän seikkailla missä tykkää. Kun hän soittaa kysyäkseen, että oletko jo lähtenyt, niin älä vastaa puheluihin tai testareihin.
ei uutta asuntoa tosta vain löydy, eikä hänellä ole oikeutta ajaa sua pois omasta kodistanne. Jos nyt tuon riidan jälkeen, ei kestä sun läsnäoloas, niin menkööt itse muualle, vaikka kavereiden nurkkiin. kyllä nekin ajan myötä kyllästyvät ja alkavat ehdotella, sille, että eikö sun olis nyt aika lähteä kotiin.
Anna nyt myrskyn laskeutua, äläkä vielä tee mitään. Anna miehes olla rauhassa ja pohtia omissa oloissaan. Älä vaivaa sitä ruikutuksillasi ja soitoillasi. Se on kuin heittäisi bensaa liekeille. Anna sen huomata, että ei se sinkuus niin kivaa ole.
Kyllä hän vähän ajan päästä alkaa lähetellä niitä sovittelevia tekstareita.
Kyllä riitaan tarvitaan aina kaksi. Pahempi tilanne olisi, jos toinen ei herättäisi mitään tunteita. Kukaan ei pistä poikki yhden riidan takia. Riitaa käytetään lähinnä tekosyynä silloin, kun on jo pitkän aikaa halunnut jättää sen toisen ja haluaa vyöryttää syyn ja ulkoistaa omat syyllisyydentunteet sen toisen niskoille.
Toki miehesi on nyt loukkaantunut. anna hänelle tilaa rauhoittua.
Mun mies on missä lie koko viikon ollu.
Talo on minun. Vei mennessään tärkeän piharakennuksen avaimen, kodka on k. sipää.
Saapa nähdä, milloin se liitely riittää hänelle.
En jaksa uskoa enää tuohon pienimulkkuiseen itseään täynnä olevaa n tyyppiin, jota olen kannatellut tähän asti.
Miten tollanen mies, joka ei kykene fyysiseen kanssakäymiseen, luulee, että häntä kaipaillaan.
Kyllä se niin on, jos ei kykene kertaakaan 10 vuodessa, niin onhan se jo tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on missä lie koko viikon ollu.
Talo on minun. Vei mennessään tärkeän piharakennuksen avaimen, kodka on k. sipää.
Saapa nähdä, milloin se liitely riittää hänelle.
En jaksa uskoa enää tuohon pienimulkkuiseen itseään täynnä olevaa n tyyppiin, jota olen kannatellut tähän asti.
Eikö jo kannattaisi hankkia lukkoseppä. Jos tulee sakot niin maksaa ne. Halpa hinta, että tuollaisesta pääsee.
Annan puolestani miehen mennä. Kukahan pikku-uhmailijaa jaksaa vuositolkulla.
Sitä saa mitä tilaa. Lapsen tasollehan se on jäänyt.
Kerron sitten lisää, kun mies tulee takaisin hakemaan tavaroitaan, että kuinka aikuismaisesti se tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä viimeiset luottamuksen rippeet meni, kun jättää perheensä oman onnen nojaan ja säännöllisesti.
Kun en ruinaa kotiin, en tosiaan tiedä onko puoliso vaikka kuukauden tarkastamatta kotijoukkojen vointi.
Oiskohan sillä vapaustaistelu meneillään?
No olen minä ennenkin pärjäillyt ilman puolisoa. Pitäskö hyväksyä se, että yksinkin pärjään edelleen.
Eli tämä on jo toinen mies, joka ei suostu sun kilahteluja ja manipulointia katsomaan.
Koulukiusaajatkin sanoo lopuksi että se oli vain läppä, älä nyt leikistä suutu.
Ymmärrän, että joskus tunteet kuumenee ja tulee sanottua sammakoita. Apn sanomiset ei kuitenkaan vaikuta enää ihan sammakoilta. Hän on aikaisemmin uhkaillut erolla. Nyt hän sanoi, että on jo etsinyt asuntoa ja muuttaa pois. Toi on jo mietitty jatko-osa erolla uhkailulle.
Jos oma puoliso uhkailisi erolla, ni ekasta uhkauksesta vaatisin pariterapiaa. Erouhkailu, kun ei pyri mitenkään ratkaisemaan riitaa muuten, kuin saamalla sen toisen anelemaan suhteen jatkamista.
Jos ap haluat jatkaa suhteessasi, sun on osotettava miehellesi, että haluat kehittää itseäsi ja lopettaa tyhjät uhkailut. Ehdota pariterapiaa. Pariterapiassa sitten käsittelette kommunikointia, mikä aiheuttaa riitoja, miten riidellään... Jos mies ei suostu ja haluaa sen eron, niin asia on sillä selvä.
On se ihanaa ollut, kun ei tarvi kehuskella aikuista pikkupenskaa kaikesta mitä tekee täällä kodissa.
Kehut kun loppui, lähti mies seikkailemaan.
Voi sentään reppanaa. En ole hänen äitinsä.