Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttui totaalisesti. Nyt suhde kriisissä

Vierailija
02.09.2021 |

Olen joskus suuttuessani sanonut, että etsin itselleni kämpän niin ei tarvitse katsella tuollaista. Jokainenhan tietää, että suuttuessaan voi sanoa asioita, joita ei oikeastaan tarkoita, eikös vaan? Eilen meillä oli riitaa miehen käyttäytymisestä ja hän provosoi minua, jolloin sanoin, että olen jo katsellut asuntoja itselleni niin pääsen pois täältä, hän voi pitää talon. Nukuin olohuoneen sohvalla. Nyt herätessäni mies oli pois (yleensä vielä kotitöissä) ja pöydällä lappu, että hän tulee takaisin kun olen löytänyt sen asunnon ja poistunut täältä. Ei vastaa puheluihin tai WhatsAppeihin. Voi että, jokainen ymmärtää että suutuspäissään voi sanoa tyhmiä asioita.

Kommentit (364)

Vierailija
221/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vajaaälyinen ei näe ap:n liiton olevan lopussa.

Nainen uhkaa poismuutolla ja mies ilmoittaa asian olevan sitten sovittu.

Jos tuossa pisteessä ollaan, niin liitto on ollut varmaan jo vuosia viimeistelyä vaille valmis.

Vierailija
222/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies haluaa aina erota kun on kiukkuinen, kännissä tai molempia samaan aikaan.

Ei riitä haukkuminen h oraksi, lehmäksi, läskiksi jne. Heittelee mun vaatteita ja ruokia roskiin (miksi??) ja sitten tulee se perus Painu v ttuun/ häivy/ ei tämä toimi tai ihan vaan tekstiviesti, tiputa avaimet postiluukusta tms.

Ja aamulla itketään rakkautta. Olen täysin kypsä. Siinäpä yllättyy kun ensi viikolla muutan, varmaan kiva tulla töistä kun kaikki mun tavarani ovat poissa :)

Oikein hyvä, ei olisi tuollaista pitänyt sietää näinkään kauan. Noin ei kumppania kohdella. Yksikin "h@€ra" letkaus on liikaa. Hyvä että lähdet! Ja älä tosiaan anna mitään vinkkiä etukäteen, pian hakkaa sinut.

Nöin juuri. Oman turvallisuutensa takia ei ei kannata aina kertoa. Mulla on ex, jonka tapa riidellä oli tosi aggressiivinen ja pelottava. Ikinä se ei muhun koskenut, mutta eroa harkitessa tein päätöksen, että en kerro sille etukäteen, koska ei voi tietää, jos se on se kerta, kun se päättääkin lyödä. Vein kamat uuteen kämppään ja jätin sen julkisella paikalla, jossa se ei voi raivota samalla lailla. Se oli töissä keskustassa ja kävin jättämässä sille avaimet ja kertomassa, että minä muutin tänään kadulla sen työpaikan edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä ollaan taas niiiiin oikeassa. Ei sillä, olen samaa mieltä, että erolla ja erilleen muutolla uhkailu ei kuulu riitelyyn, jos sitä ei todella tarkoita, eikä oikein silloinkaan, vaan niistä asioista pitää voida puhua rauhallisesti.

Silti, ihminen on erehtyväinen, ja huonoista tavoista voi oppia eroon. Nyt pyydät puolisoltasi anteeksi, puhut, että sinulla on tällainen kamala tapa. Vihaisena tuntuu, ettei ole ulospääsyä, ja sitä muistuttelee kummallekin, ettei tässä missään vankilassa olla. Puhutte yhdessä, miten noista riitelytavoista voisi päästä eroon, jos mies vaikka sanoisi tiukasti heti puheen lipsahdettua väärille raiteille, että "EI NOIN, muistatko", ja ap miettisi jo valmiiksi, miten silloin sanoo: "mut kun musta tuntuu, ettei mua kuunnella".

Olin itsekin nuorena tuollainen, kesti kauan oppia uudet tavat, mutta onnistuimme yhdessä mieheni kanssa. Kyllä se siitä, aloitat myöntämällä sekä itsellesi, että miehelle, että olit väärässä.

Niin, jos nyt luet ap:n tekstin ajatuksella läpi, huomaat ettei hän ole ollenkaan "oppimassa huonoista tavoista eroon" tai varsinkaan pidä "tapaansa kamalana". Päinvastoin, hän useaan otteeseen kirjoittaa, että "se nyt ihan normaalia..." ja "pitäisihän sitä jokaisen ymmärtää..." jne.

Ja kyllä, jos puolisoni sanoisi minulle katselleensa asuntoja itselleen saattaisin hyvinkin kysyä puolisoa näyttämään, löysikö hän mieleistään ja jos ei, niin auttaisin etsinnässä.

vai niin. minä en haluaisi luopua rakastamastani miehestä, joten jos hän riidan keskellä tokaisisi, että 'erotaan sitten kun on niin vaikeaa', niin sanoisin 'eikä erota, kun nyt selvitetään tämä tyhmä riita'. En ois tuommosesta kyllä näyttämässä ovea, kun en varsinaisesti ole kyttäämässä helppoa exittiä.

Täysin eri asia jos hän riidan jälkeen kertoisi miettivänsä eroa niin sittenhän sitä pitäisi kuunnella ihan vakavalla korvalla.

ja tätäkin puolet pitää huonona kommenttina. Tulee mieleen ihan teiniajan seukkailut -muistan kun ystäväni poikakaveri lähti riidan jälkeen ovet paukkuen  ja sanoi, että tämä oli sitten tässä ja sen jälkeen kumpikaan ei vaan soittanut toiselle, enää ikinä. Molemmat kyllä kyseli sitten minulta tovin aikaa, että mitä toiselle kuuluu ja onko se kysellyt mitään ja harmittelivat seurustelun loppua. 

Mielenkiintoinen paradoksi kun vertaa vaikkapa pettämiskeskusteluihin tällä palstalla. Niissä kun yleensä henki on, että sivusuhteen jälkeen suhde on korjattavissa ja ei pidä antaa sen miehen livetä sen kakkosen matkaan.  Mutta se, että riidan tuoksinnassa ilmoitetaan, että muutan pois, niin se, se on täysin anteeksiantamatonta ja ero väistämätön..ehh?

Vierailija
224/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättämisellä uhkailu on henkistä väkivaltaa. Ei tuollaista voi sanoa rakkaalleen. Aikuisena ihmisenä olet vastuussa sanoistasi. 

Vierailija
225/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä ollaan taas niiiiin oikeassa. Ei sillä, olen samaa mieltä, että erolla ja erilleen muutolla uhkailu ei kuulu riitelyyn, jos sitä ei todella tarkoita, eikä oikein silloinkaan, vaan niistä asioista pitää voida puhua rauhallisesti.

Silti, ihminen on erehtyväinen, ja huonoista tavoista voi oppia eroon. Nyt pyydät puolisoltasi anteeksi, puhut, että sinulla on tällainen kamala tapa. Vihaisena tuntuu, ettei ole ulospääsyä, ja sitä muistuttelee kummallekin, ettei tässä missään vankilassa olla. Puhutte yhdessä, miten noista riitelytavoista voisi päästä eroon, jos mies vaikka sanoisi tiukasti heti puheen lipsahdettua väärille raiteille, että "EI NOIN, muistatko", ja ap miettisi jo valmiiksi, miten silloin sanoo: "mut kun musta tuntuu, ettei mua kuunnella".

Olin itsekin nuorena tuollainen, kesti kauan oppia uudet tavat, mutta onnistuimme yhdessä mieheni kanssa. Kyllä se siitä, aloitat myöntämällä sekä itsellesi, että miehelle, että olit väärässä.

Niin, jos nyt luet ap:n tekstin ajatuksella läpi, huomaat ettei hän ole ollenkaan "oppimassa huonoista tavoista eroon" tai varsinkaan pidä "tapaansa kamalana". Päinvastoin, hän useaan otteeseen kirjoittaa, että "se nyt ihan normaalia..." ja "pitäisihän sitä jokaisen ymmärtää..." jne.

Ja kyllä, jos puolisoni sanoisi minulle katselleensa asuntoja itselleen saattaisin hyvinkin kysyä puolisoa näyttämään, löysikö hän mieleistään ja jos ei, niin auttaisin etsinnässä.

vai niin. minä en haluaisi luopua rakastamastani miehestä, joten jos hän riidan keskellä tokaisisi, että 'erotaan sitten kun on niin vaikeaa', niin sanoisin 'eikä erota, kun nyt selvitetään tämä tyhmä riita'. En ois tuommosesta kyllä näyttämässä ovea, kun en varsinaisesti ole kyttäämässä helppoa exittiä.

Täysin eri asia jos hän riidan jälkeen kertoisi miettivänsä eroa niin sittenhän sitä pitäisi kuunnella ihan vakavalla korvalla.

ja tätäkin puolet pitää huonona kommenttina. Tulee mieleen ihan teiniajan seukkailut -muistan kun ystäväni poikakaveri lähti riidan jälkeen ovet paukkuen  ja sanoi, että tämä oli sitten tässä ja sen jälkeen kumpikaan ei vaan soittanut toiselle, enää ikinä. Molemmat kyllä kyseli sitten minulta tovin aikaa, että mitä toiselle kuuluu ja onko se kysellyt mitään ja harmittelivat seurustelun loppua. 

Mielenkiintoinen paradoksi kun vertaa vaikkapa pettämiskeskusteluihin tällä palstalla. Niissä kun yleensä henki on, että sivusuhteen jälkeen suhde on korjattavissa ja ei pidä antaa sen miehen livetä sen kakkosen matkaan.  Mutta se, että riidan tuoksinnassa ilmoitetaan, että muutan pois, niin se, se on täysin anteeksiantamatonta ja ero väistämätön..ehh?

Tietenkin kaiken voi antaa anteeksi ja suhteen korjata. Se edellyttää kyllä myös sitä että toista kaltoin kohteleva muuttaa tapansa. Olipa kyse pettämisestä tai (fyysisestä tai henkisestä, kuten erolla uhkaaminen/kiristäminen), kyse on siitä paljonko rakastaa ja paljonko erityisesti loukannut osapuoli on valmis petraamaan.

Vierailija
226/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä sitten lupauksesi ja anna miehen pitää asunto.

Vierailija
227/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on myöskin luontainen halu testata miestä, jostain hemmetin syystä. Jos tuohon lankaan menee olet vässykkä. Tuohon kannattaisi vain reagoida viileästi: "Jos HALUAT mennä, niin sitten menet, mitäpä minä sille voin"..toisaalta jos tuota tapahtuu usein, kannattaa lusikat laittaa jakoon. Parempiakin naisia löytyy.

mies53v

Vierailija
228/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas näitä köppäsiä trolleja. Ap hävisi kun ei jaksanutkaan jatkaa eikä keksinyt miten tää nyt jatkuis.

Vierailija
229/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva suhteen lopettamisella uhkailu on yksi rasittavimmista tavoista kumppanissa. Vaimolla oli tuo sama tapa kunnes kerran kun oltiin riidan jälkeen rauhoituttu selitin asian juurta jaksaen ja sanoin, että jos vielä kerran uhkaat erolla otan sen tosissani.

Vierailija
230/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva suhteen lopettamisella uhkailu on yksi rasittavimmista tavoista kumppanissa. Vaimolla oli tuo sama tapa kunnes kerran kun oltiin riidan jälkeen rauhoituttu selitin asian juurta jaksaen ja sanoin, että jos vielä kerran uhkaat erolla otan sen tosissani.

Naiset nyt ei useinkaan ole tiedollisessa tilassa, joten kannattaa antaa hänen olla se "lähtijä" ainakin eka kerralla, mutta jos tuo jatkuu, niin tosiaankin kannattaa tehdä selväksi, että homma voi tosiaankin loppua sinunkin puoleltasi.

kaveri heitti kerran vaimolleen vastaavan kaltaisessa tilanteessa takaisin "sun paikkaas on kysytty" ketkuilu oli loppunut siihen. Nykytilanteesta en tiedä.

mies53v

Vierailija
231/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mikset vaan etsi sitä uutta kämppää ja lähde? Olisi varmasti teille molemmille parempi. Vai onko asunto teidän yhteinen vai jomman kumman omistuksessa?

Yhteinen rivitaloasunto! Olemme olleet 3 vuotta naimisissa. En minä halua lähteä enkä sitä tietenkään tarkoittanut. Halusin vaan päästää höyryjä ulos. Voi ei.

Kannattaisi opetella parisuhteelle vähemmän tuhoisia tapoja päästellä höyryjä. Ei puoliso ole mikään kaatopaikka, jonka päälle voi kaataa mitä tahansa.

Vierailija
232/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetaan varmaan eri ketjuja. Kyllä noissa pettämisjutuissa minusta yleisin reaktio on, että jätä se. Varsinkin jos pettäminen on toistuvaa. Tässähän tuo erolla uhkailu nimenomaan tuntuu olevan naisen mielestä "normaalia" eli ei varmaan ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta.

Vierailija
233/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain vajaaälyinen ei näe ap:n liiton olevan lopussa.

Nainen uhkaa poismuutolla ja mies ilmoittaa asian olevan sitten sovittu.

Jos tuossa pisteessä ollaan, niin liitto on ollut varmaan jo vuosia viimeistelyä vaille valmis.

Mutta tyypillinen av-mamma hankkiutuu äkkiä raskaaksi. Kyllä se vielä liiton pelastaa.

Vierailija
234/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ala pakata mies sieltä on jo tulossa uuden tasa painoisen heilansa kanssa.

Vierailija
235/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-mies käski aina riidan yhteydessä pakata tavarat ja lähteä. Antoi tyyliin tunnin aikaa. Koskaan ei tuetenkään OIKeASTI tarkoittanut.. lopulta lähdin. Ei enää ikinä suhdetta raivohullun kanssa!

Vierailija
236/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositarina ystäväpiiristäni:  Pariskunnan välit olivat viilenemässä.  Nainen (vauvakuumeessa) sitten kerran tuskastui mieheen joka soitti illalla kitaraa sohvalla (on sen harrastus).  "Sinä vaan rämpyttelet kitaraa.  MInä muutan kohta pois".   Mies katsoi naiseen ja sanoi "tarvitsetko kantoapua"?

Ero tuli, miten muutenkaan, kun molemmat olivat muutosta samaa mieltä.  Nyt neljännesvuosisata myöhemmin molemmilla on omat perheet, lapsia ja tällä tarinan miehellä kaksi bändiä.

Vierailija
237/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuuhhhuh. Ketjun täydeltä sen tasoista settiä, että terapia olisi itse kullekin paikallaan. Ei siis naljailuna vaan tosissaan. Ihan yksilönä, pariterapiaa ei voi suositella noista lähtökohdista joista moni kirjoittaa.

Hukassa on joko arvostus itseä kohtaan, puolisoa kohtaan tai molempia. Moni puhuu puolisonsa heikosta itsetunnosta, mutta jos vastapuolen oireiluun reagoi tämän tästä voimakkaasti, ei se omakaan itsetunto kovin korkealla ole. Itsensä tunteva, itseensä luottava ja itseään arvostava ihminen ei ole niin vaikutukselle altis, että joka hullutukseen ja tunnekuohuun reagoimiseen tuhlaa energiaa.

Ei muuta kun puhelin kouraan ja paikallinen ammattiauttaja googlesta hakuun, jos tunnistat tästä itsesi.

Vierailija
238/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika, et ansaise ketään!

Vierailija
239/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit itsellesi sopivan kivan kämpän ja muutat pois. Aivan selvästi suhde on tiensä päässä jokatapauksessa. Aivan turha pitkittää. Jos sovitte tämän, pian on uusi riita ja sama tilanne. Menee vain turhaa aikaa....

Vierailija
240/364 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhukaa. Miksi miehesi käytös saa sinut uhkailemaan muutolla? Jokuhan ongelma tässä on takana kun reagoit noin voimakkaasti sanallisesti. Meillä mies saa minut suorastaan pimahtamaan, osaa todellakin vedellä oikeista naruista, tekee sitä ihan tarkoituksella kun purkaa omaa ketutustaan minuun.

Tämä!👆 Täällä ei tiedetä ap:n tilannetta sen paremmin kuin mitä ap tunnustaa sanoneensa. Suurin osa palstalaisista väittää ettei ikinä sanoisi mitään tuollaista, mutta rohkenen epäillä tätä. Ap vaikuttaa katuvalta, mutta täällä vain haukutaan ja käsketään pakata laukut yms. Yksi sentään ehdotti, että mites se anteeksipyyntö.