Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin tekemässä työhakemusta, mutta painoin ruksista pois, kun näin hakemuksen viimeisen vaiheen

Vierailija
02.09.2021 |

Siellä oli alhaalla lopuksi videonpätkä, josta olisi pitänyt katsoa kysymys ja sen jälkeen videoida se oma vastaus siihen kysymykseen :D

......Niin kuin miksi?:D Miksi....? Kuka näitä keksii?

Kommentit (502)

Vierailija
161/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jätän väliin jos pitää videoida itseään. Rehellisesti minun tapauksessani se on työnantajan tappio.

On kyllä erikoista teatteria tuo työnhaku nykyään, siksi meillä on olevinaan sitä "työvoimapulaa". Nykyiset paikkani olen saanut headhuntattuna tai suhteilla ja olen aidosti tuottava ja sitoutuva työntekijä. Ei minua haittaa viedä osaamistani paikkaan jossa sitä arvostetaan.

Vierailija
162/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on asiallista, JOS työpaikkaan jotenkin kuuluu julkinen puhuminen/esiintyminen, ja haetaan supliikkityyppiä.

Jos työnä on siivoaminen tai tiskaus, niin aivan naurettavaa. Siinä työssä ei ole minkäänlaista omaa päätäntävaltaa, ja siivooja on todella näkymätön suurimmalle osalle siivouskohteen asiakkaista. Kokemusta löytyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et aikaasi seuraa niin juutu vaan sinne 2000 luvun alkuun.

Tuohan oli helppo, jos annetaan hyviä kysymyksiä mihin vastata, koska voi antaa asiantuntijan vastauksen. Itse inhoan niitä, jossa pitää vaan kertoa jotain itsestään.

En päässyt siivoamaan, kun menin hiljaiseksi, kun nyrpeä oloinen haastattelija jysäytti heti alkuun "kerro jotain itsestäsi" eikä tullut yhtään vastaan. Odotti vaan hiljaa kun minä olin hiljaa. Mitä tuohon voi sanoa? Pitäisi kai olla joku standup-rutiini kehitettynä, että pääsee pyyhkimään vessanpönttöjä?

Tässä kuuluu kerrata oma työhistoria.

Vierailija
164/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on mitenkään työnantajan etu edes karsia hakijoita noilla videoinneilla. Noihinhan alentuu oikeasti vaan kaikkein epätoivoisimmat hakijat jotka hakee lähinnä kelan pakottamana. Ne joilla on vaihtoehtoja valitsee kyllä ihan muuta ja päätyy töihin toisaalle.

Vierailija
165/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa webcam mallit saa pitää aurinkolaseja, josta sentää tienaakin jotain! 10e/h pitäisi antautua koko rahan edestä tuntemattomien huviksi. Joo ei..

Vierailija
166/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli kans vastaava videohomma viimeisellä sivulla, kun hain myyjäksi eli olisi pitänyt laittaa videokysymykseen videovastaus. Tein sitten sillä videolla "helikopteria" sellainen limainen virne naamalla. En saanut hakemaani työpaikkaa

Vierailija
167/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo meinasin kerran hakea puutarhalle salaattia pakkaamaan. Hakemukseen olisi pitänyt laittaa valokuva 😂😂😂

Tunteet ne on kuule salaateillakin. Ei kai kukaan halua ostaa salaattia, joka on säikäytetty henkihieveriin petolinnun perseen näköisen ronskin ämmän tunkiessa sitä pussiin. Menee hukkaan kaikki vihannestarhalla soitettu klassinen musiikkikin.

Vierailija
168/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiseksiko on mennyt työnhaku tänä päivänä? Minä en edes tiedä, miten sellainen video edes tehdään. Edelleenkään minulla ei ole älypuhelinta eikä mitään webbi-kameroita ym. Minulla on käytössäni tavallinen, kai sitten vanhanaikainen pöytäkone ja kännykkä, jonka ostin 16 vuotta sitten. Niin kauan kuin nykyinen kännykkäni toimii, en aio ostaa uutta, sama koskee myös muuta kodintekniikkaa. 1970-luvulla olin hakemassa kosmetologikoulutukseen, mutta se tyssäsi siihen, että hakemukseen olisi pitänyt liittää valokuva. En katsonut olevani tarpeeksi sievä, ja hakemus jäi lähettämättä. Onneksi tuohon aikaan sai opiskelu-ja työpaikan ilman videoita ja valokuvaa. En ikinä olisi saanut mitään työpaikkaa, jos tuollaisia vaatimuksia olisi ollut yleisesti. Eipä kadehdita olla nuori tänä päivänä. Harmittaa nykyinen ulkonäkökeskeisyys joka alalla.

täti 62v

Ei videossa laiteta ihmisiä arvosteluun, kuin missikisassa.

Siinä katsotaan miten ihminen selviytyy. Onko luonnollinen kameran edessä.

Sinun ei tarvi enää näihin ruveta.

Vierailija
169/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näissä videohommissa oo kyse mistään muusta kuin työnantajan laiskuudesta. Jos työnantaja ei viitsi lukea hakemustani ja cv:täni läpi ja niiden perusteella kutsua joko teams-etähaastatteluun tai toimistolla suoritettavaan lähihaastatteluun, niin silloin en arvosta työnantajaa pätkääkään enkä halua kyseiseen paikkaan töihin.

Vierailija
170/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä erään suuren organisaation hallinnossa (en HR:ssä) ja meillä on jo rekryohjeissa tunnistettu, että video on hakijaa kuormittava tapa.

Vierailija
171/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakana päähän niin että jää silmänaukot ja päälle vielä aurinkolasit. Lopuksi videon ääni äänenmuuttajafiltterin läpi. Kuvaan tietysti virtuaalitausta jossa olet jossain kuussa.

Taustaksi joku pelto Alabamasta ja siihen vielä palava risti. 

Vierailija
172/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten me rumat päästään enää töihin?

Älä mieti tuollaisia. Otetaan rennosti ja annetaan kauniiden rehkiä.

Vierailija
173/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa ja kyseenalaista paskaa.

Vierailija
174/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo meinasin kerran hakea puutarhalle salaattia pakkaamaan. Hakemukseen olisi pitänyt laittaa valokuva 😂😂😂

Jos haastatellaan useampi hakija, valokuva auttaa yhdistämään paremmin hakemuksen ja haastateltavan.

Vierailija
175/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedän aina tattiin noissa videoissa. Tykkään kun joku katselee...

-Runk-Ari

Vierailija
176/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aiot töihin päästä, älä viisastele vaan tee niinkun pyydetään.

SE MASKI NAAMALLE. NYT.

Vierailija
177/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kookolmonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakana päähän niin että jää silmänaukot ja päälle vielä aurinkolasit. Lopuksi videon ääni äänenmuuttajafiltterin läpi. Kuvaan tietysti virtuaalitausta jossa olet jossain kuussa.

Taustaksi joku pelto Alabamasta ja siihen vielä palava risti. 

Taustalla on kaveriporukka juomassa mehukattia suoraan pönikästä. Itse esittäydyn toki asiallisesti.

Vierailija
178/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no, saahan salaatista aika helposti kuvia, eikö ?

Vierailija
179/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden viestien perusteella vaikuttaa erittäin tehokkaalta tavalta karsia huonot hakijat, pitää ehdottaa hr:lle että lisää meidänkin firman rekryigin

Vierailija
180/502 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten itketään työvoimapulaa.

Mitä jos lopetettais tämä videovillitys.

Tää on niin totta. Itse jättänyt sellaiset hakemukset heti väliin missä pitää jonku videon kans alkaa säätämään. Videoiden teko jääköön tubettajille. Argh!