Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (381)

Vierailija
261/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 01:56"]

Missähän vaiheessa näille valkeni että lapsella napanuora kaulan ympärillä. Tehdäänhän se pihtisynnytys jos ei enää muutoin etene. Ei varmaan etene jos muksu jo kuollut ahdinkoon. eipä muutoinkaan kuulostanut nykyaikaiselta toiminnalta.

[/quote]

Menisit nyt nukkumaan (:
[/quote]
elikö se muksu?

Vierailija
262/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:55"]

MUTTA MIKSI VITUSSA NAISILLE EI ANNETA KIVUNLIEVITYSTÄ PONNISTUSVAIHEESEEN? VARSINKIN, JOS JOUDUTAAN KÄYTTÄMÄÄN IMUKUPPIA. 

[/quote]

Suomessa ihan jokainen saa kivunlievitystä joka haluaa. Ainoana poikkeuksena ne jotka tulevat synnyttämään kun lapsi on jo melkein ulkona, jolloin puudutusta ei ehditä antaa. Jotkut kuitenkin valitsevat synnyttää ilman lääkkeellistä kivunlievistystä, ja näissä tapaukissa päätyminen imukuppi- tai pihtisynnytyksiin on toki tavanomaista synnytystä kivuliaampi äidille.

[/quote]

Minulla ei ollut muuten kivunlievitystä, koska en tarvinnut, mutta välilihan leikkaukseen sain puudutuspiikin vaikkei sitä imukuppia sitten lopuksi tarvittukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:47"]

Huh. Onneksi ei tarvitse synnyttäneiiin naisiin kajota.

[/quote]

Epäilemättä sun sosiaalisilla taidoilla kajotaan vain ruumiisiin.

[/quote]

Olen naimisissa ihanan lapsettoman naisen kanssa.  :) Kamala ajatus, että aiheuttaisin välillisestikään hänelle tuollaista väkivaltaa. Ja mahdotonta olisi kyllä pitää seksuaalisena enää naista, jos tuota olisin seuraamassa vieressä.

[/quote]

Onneksi minun mieheni on vankempaa tekoa. Pokerinaamalla kannusti, vaikka ei meilläkään mennyt niin kuin piti. Eikä sängyssäkään karttele.

Vierailija
264/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:20"]

Jos haluaa samanlaisen pimpin, mikä tuolla eukolla on tuon käsittelyn jälkeen, voi aina räjäyttää pötkön dynamiittia pillussaan. Eikä tule sitä kakaraa riesaksi.

[/quote]

Omituista irvistelyä. T: risapillu (toimii vielä oikein hyvin) ja kaksi kakaraa

Vierailija
265/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:17"]

Samaa mieltä, sektiossa voi mennä asiat pieleen isostikin. Joskus niitä on tietysti pakko tehdä lääketieteellisistä syistä ja hätäsektioina, mutta vähän ihmetyttää nykyinen löysähkö politiikka sektiöpäätöksissä ihan sen vuoksi vaan, että odottaja sektion haluaa. Mutta kyllä mä tajuan, en minäkään jaksaisi kuunnella mitään jankkausta.

Lääketieteellinen fakta on, että alatiesynnytys on äidille suotuisampi tapa synnyttää.

[/quote]

Tutkimusten mukaan äidit toipuvat alatiesynnytyksestä keskimäärin nopeammin kuin sektiosta. Mutta lapselle suotuisin tapa syntyä on suunniteltu sektio. Kun tilastoita poistaa vääristelemästä hätäsektiot (= usein epäonnistuneita alatiesynnytyksiä), on suunniteltu sektio vauvalle paljon alatietä turvallisempi tapa syntyä. Tutkimusten mukaan sektio itsessään synnytystapana saattaa tehdä lapsista ehkä vähän allergisempia, tai voi olla jotain nestettä keuhkoissa, mutta alatiesynnytys itsessään voi tappaa tai vammauttaa lapsen. Sektiolla syntyneet eivät kuristu toimenpiteen aikana napanuoriin, raajat eivät vaurioidu puristuksissa eivätkä aivot kärsi yhtä pitkään hapenpuutteesta.

[/quote] Voi vitun välkky. Sulta tais viikonloppuna jäädä väliin Ylen dokkari aiheesta, jossa todettiin kuten epäsuotuisa on lapselle kun vei saa vacinastas niitä bakteereita joita tarvii, mm astmat ja allergiat on huomattavasti yleisempiä.

[/quote]

Just, tuota propagandaa syötetään surutta. Itse molemmat kokeneena... alatiekautta syntyneellä lapsellani on tosi pahat allergiat, ruoka ja siitepöly. 3 keuhkokuumetta joiden takia sairaalassa. ehkä mun vaginassa ei ollut suotuisia bakteereja ??!

Suunniteltu sektiolapsi on ihan terve, ei mitään vastaavia ongelmia.

Vierailija
266/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2533493/We-heard-pop-like-pottery-cracking-Parents-heartbroken-baby-girl-dies-skull-spine-broken-forceps-delivery.html

We heard a pop like pottery cracking': Parents heartbroken as baby girl dies after skull and spine were broken during forceps delivery

Vierailija
267/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:54"]

Voi vitun välkky. Sulta tais viikonloppuna jäädä väliin Ylen dokkari aiheesta, jossa todettiin kuten epäsuotuisa on lapselle kun vei saa vacinastas niitä bakteereita joita tarvii, mm astmat ja allergiat on huomattavasti yleisempiä.

[/quote]

Jos syy-seuras-yhteys olisi noin ilmiselvä ja riskit astmaan ja allergiaan hyvin merkittävästi suuremmat, niin eiköhän sitä pillumehua juotettaisi sitten rutiinitoimenpiteenä sektiolla syntyneille?

[/quote] Siihen se on menossa. Suomi toki viimeisenä.

Vierailija
268/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen mies.

Vierailija
269/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:08"]Siis kuka tätä alatiesynnytys-propagandaa haluaa levittää? Mun puolesta kaikille naisille vaan suunniteltu sektio. Se on tasa-arvoista eikä kukaan joudu tuollaiseen kidutukseen.
[/quote]

Kaikille, miten se tekee siitä tasa-arvoista. Mä en koskaan haluaisi sektiota. Tietenkin sellainen tehdään jos on pakko eli vauvalla hätä, mutta muuten otan mielummin kyllä alatie synnytyksen. Ensimmäinen synnytykseni oli kivulias imukuppisynnytys, mutta siitä huolimatta en halua tätä toista saada ulos leikkaamalla. Mua hirvittää pelkkä ajatuskin siitä, että maha vedetään auki. Ei.

Vierailija
270/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:00"]Jospa te kaikki tänne kirjoittaneet vain painuisitte vittuun !! Ainiin sieltähän te pösilöt ootte tulleetkin. Mä en tullut ulos pillusta, mut leikattiin ulos mahasta. Oon nainen ja mua ällöttää kaikki noi pillusynnytysvideot. Oon synnyttänyt ite myös 2 kertaa, mut en antais ikinä kuvata sitä. Aivan järkyttävää paskaa. Kaikkea vitun paskaa joku tännekin kehtaa laittaa. Some women hater possibly ? Vitun älykääpiöt!!!
[/quote]

Itkettää ajatella, että sulla on lapsia. Voi reppanat, eivät koskaan opi käyttäytymään, malliahan ne ottavat sun puheestasi.

Vierailija
271/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tossa nyt oli järkyttävää? Järkyttävämpää olisi ollut monen tunnin taisto jollain kotisynnyttäjällä kun vauva vaan ei mahdu ulos? Tuossa toimittiin nopeasti ja pieni pääsi ulos ja varmaankin elvytykseen ne. Sitten odotellaan että istukka syntyy jonka jälkeen naisen alapää kursitaan kokoon ja hän näkee pikkuisensa.

Vierailija
272/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:34"]

Ainut mikä järkytti oli naisen vaginan suuri koko. Tuolla ei harrasteta seksiä vähään aikaan.. M33

[/quote]

Kuule, veikkaan että ennen kuin neljä viikkoa on ehtinyt umpeutua on tuon naisen ukko tarjoilemassa värkkiään :D
[/quote] Ai mies tarjoilee värkkiään vieraille?

Vierailija
273/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:04"]

Pystyittekö oikeasti katsomaan tuon videon loppuun? Kykenin katsomaan noin 10 sekuntia, eikä siinä ajassa ehditty näyttämään kuin pihtien lyöminen pilluun. Mestausvideoita ja sensellaisia olen kyennyt katsomaan ihan helposti, mutta täytyy sanoa, että nyt ei vaan kertakaikkiaan pysty! :D

[/quote]

Pysty katsomaan mestausvideoita ja sen sellaisia, mutta et lapsen syntymää joka on luonnollisin asia maailmassa, tuossa nyt vaan avustettu. Olisikohan syytä tarkistaa realiteetit. En todellakaan pysty katsomaan mestausvideoita ja sen sellaista, eikä niitä todellakaan pitäisi näyttää missään uutissivustoilla. En ole edes aikonut katsoa.

Tuon synnytysvideon kyllä katsoin, enkä liiemmin hätkähtänyt.

[/quote]

No tuo video kyllä näytti kidutukselta pahimmasta päästä. En voinut katsoa loppuun. Ihan sama oliko kyse synnytyksestä vai mistä, niin hirveältä tuo näytti. 

Vierailija
274/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:07"]

Katsoinpa minäkin videon (tosin ilman ääniä) jo valmiiksi kauhistuneena näistä kommenteista. Ja aivan turhaan jännitin, eihän tuossa ollut mitään kauheaa! Ihan nätisti vauva sieltä tuli, eikä tuo epparikaan pahalta näyttänyt. Itse synnytin kesällä alateitse, ponnistusvaihe hyvin puudutettuna. Ei tullut tikkiäkään, eikä buranaakaan tarvinnut jälkikäteen. Kun täällä nyt jauhetaan tätä sektio vs. alatiesynnytys, niin itse en missään nimessä olisi halunnut sektiota, se oli minun pelkoni. Alkuraskaudessa näytti siltä, että joutuisin suunniteltuun sektioon, mutta onneksi lopulta kaikki meni niin, että sain synnyttää alakautta. Synnytyksestä jäi todella positiivinen mieli, eikä alapäähän tullut muutoksia.

Nykyään nuo pihdit taitaa muuten olla katoava luonnonvara, ainakaan meidän keskisuuressa synnytyssairaalassa ei edes ole enää ketään, kuka niitä osaisi käyttää.

[/quote]

No ei se äänettömänä varmaan niin kauhea ole.

Vierailija
275/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:09"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:08"]Siis kuka tätä alatiesynnytys-propagandaa haluaa levittää? Mun puolesta kaikille naisille vaan suunniteltu sektio. Se on tasa-arvoista eikä kukaan joudu tuollaiseen kidutukseen. [/quote] Kaikille, miten se tekee siitä tasa-arvoista. Mä en koskaan haluaisi sektiota. Tietenkin sellainen tehdään jos on pakko eli vauvalla hätä, mutta muuten otan mielummin kyllä alatie synnytyksen. Ensimmäinen synnytykseni oli kivulias imukuppisynnytys, mutta siitä huolimatta en halua tätä toista saada ulos leikkaamalla. Mua hirvittää pelkkä ajatuskin siitä, että maha vedetään auki. Ei.

[/quote]

En minäkään halua ikinä sektiota. Toivottavasti ei siihen jouduta seuraavassa menemään. Minua ei tuo video järkyttänyt. Ainoastaan vauvan vetäminen näytti hurjalta. Mutta kun en ole ollut omissa synnytyksissä näkemässä, niin voisin kuvitella, että tuota se on. Onneksi nykyään saa epiduraalin tai spinaalin, mistä on suuri apu. Siis jos sen ehtii laittaa. 

Kyllä minä luotan kätilöiden ammattitaitoon todella paljon ja olen kiitollinen hyvin avustetuista synnytyksistä. On kerrottu milloin saa ja voi ponnistaa, on leikattu tarvittaessa eppari, vauva on saatu hengissä ulos, vaikka olisi voinut käydä huonostikkin napanuoran ollessa kaulan ympäri.

Onhan tuo synnytys aika raa'an näköinen, mutta tuota se on jos ei mene hyvin. Puudutus on voinut jo lakata, vauvan sydänäänet lakkaa, mutta hän on jo synnytyskanavassa. Ei se auta kuin ottaa äkkiä pois. Kiitos osaavan henkilökunnan, vauva ja äiti säilyi hengissä.

Ennenvanhaan äidit saattoi kuolla verenhukkaan, onko edes voitu tikata mitään? Ollaan edistytty paljon, oma äitini joutui luomuna synnyttämään. Nyt saadaan jo puudutteet. Varmaan tulevaisuudessa on vieläkin helpompaa, mutta sektio ei todellakaan ole se mihin suunta mihin pitäisi mennä.

Vierailija
276/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:53"]

Ymmärrän, että jotkut naiset haluavat suunnitellun sektion. Voisitteko tekin vastaavasti ymmärtää, että jotkut naiset ihan oikeasti haluavat synnyttää alakautta. Minä pelkäsin joutuvani sektioon. Synnytin kuitenkin ison lapsen alakautta, ponnistus kesti yli tunnin ja imukuppia tarvittiin, sitä varten leikattiin myös väliliha. Mulla oli empaattinen kätilö, joka tarjosi mulle puudutuksia ennen kuin ehdin edes pyytää. Imukupin laittaminen sattui hetken pahasti, mutta muuten puudutukset toimivat mulla tosi hyvin. Miehen mukaan en huutanut ollenkaan. Ystäväni taas kertoi kiljuneensa synnytyksessä kurkku suorana, vaikka mitään toimenpiteitä tarvittu. Kivun kokeminen ja sen ilmentäminen ovat niin yksilöllisiä asioita. Alakautta synnyttäneistä kavereistani suurin osa on ollut siihen tyytyväisiä. Toki joillain kokemus on ollut vähemmän hyvä. Toisaalta eivät kaikki sektionkaan kokeneet ole siihen niin tyytyväisiä olleet.

[/quote]

Mä ymmärrän kyllä tämän. Tämän vuoksi en oletakaan, että jos täällä synnytystavan saisi tosiaan valita jollain raksi ruutuun periaatteella, niin kaikki tai suurin osa sen sektion valitsisi. Mullakin on ystäviä, jotka ovat pelänneet sitä sektiota paljon enemmän ja onneksi kukaan ei siihen joutunut. Muta olen kyllä onnellinen, että itse sen sain.

Vierailija
277/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään en ymmärrä, miksi naiset tappelevat keskenään, miten kuuluu synnyttää, ja jos joku sektion valitsee/haluaa, tuleee kamala tuomio siitä miten on paha ihminen ja niiiiiin epäterveellistä itselle, vauvalle ja ties kelle. Eikö kaikki voisi pitää huolta omista asioista? Omaa napaani ei voisi vähempää kiinnostaa miten joku keskustelupalstan Tuija on synnyttänyt, ja vetää herneet nenään kun ei synnytystapa minua miellytä. Niin noloa..sama koskee tietysti imettämistä yms. mutta siitä en edes aloita.

Vierailija
278/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä ollut pahan näköinen synnytys. Katsoin kyllä ilman ääniä, ettei lapset säikähdä. Kaksi synnytystä takana mulla. Ensimmäisessä epiduraali puudutti liiankin hyvin, en tuntenut ponnistamisen tarvetta enkä ponnistussupistuksia. Aktiivinen ponnistusvaihe paperien mukaan kesti 45 minuuttia. Jalat nostettiin just noille telineille, varmaan siltä varalta, että joudutaan käyttämään imukuppia. Onneksi ei. Eppari leikattiin. Epiduraalin takia jalat kantoivat vasta seuraavana päivänä.
Toisessa synnytyksessä laitettiin PCB-puudutus, joka vei kivun, mutta tunsin kuitenkin supistukset ja ponnistamisen tarpeen. Koko synnytys oli ohi kolmessa tunnissa ja ponnistusvaihe kesti vain 2 minuuttia.
Yleensähän ensimmäinen synnytys on pisin, mutta luulen, että minulla epiduraali pidensi ja vaikeutti ensimmäistä synnytystä. Täysi tunnottomuus synnytyksessä on huono asia! !!

Vierailija
279/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 03:37"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:17"]

Samaa mieltä, sektiossa voi mennä asiat pieleen isostikin. Joskus niitä on tietysti pakko tehdä lääketieteellisistä syistä ja hätäsektioina, mutta vähän ihmetyttää nykyinen löysähkö politiikka sektiöpäätöksissä ihan sen vuoksi vaan, että odottaja sektion haluaa. Mutta kyllä mä tajuan, en minäkään jaksaisi kuunnella mitään jankkausta.

Lääketieteellinen fakta on, että alatiesynnytys on äidille suotuisampi tapa synnyttää.

[/quote]

Tutkimusten mukaan äidit toipuvat alatiesynnytyksestä keskimäärin nopeammin kuin sektiosta. Mutta lapselle suotuisin tapa syntyä on suunniteltu sektio. Kun tilastoita poistaa vääristelemästä hätäsektiot (= usein epäonnistuneita alatiesynnytyksiä), on suunniteltu sektio vauvalle paljon alatietä turvallisempi tapa syntyä. Tutkimusten mukaan sektio itsessään synnytystapana saattaa tehdä lapsista ehkä vähän allergisempia, tai voi olla jotain nestettä keuhkoissa, mutta alatiesynnytys itsessään voi tappaa tai vammauttaa lapsen. Sektiolla syntyneet eivät kuristu toimenpiteen aikana napanuoriin, raajat eivät vaurioidu puristuksissa eivätkä aivot kärsi yhtä pitkään hapenpuutteesta.

[/quote] Voi vitun välkky. Sulta tais viikonloppuna jäädä väliin Ylen dokkari aiheesta, jossa todettiin kuten epäsuotuisa on lapselle kun vei saa vacinastas niitä bakteereita joita tarvii, mm astmat ja allergiat on huomattavasti yleisempiä.

[/quote]

Just, tuota propagandaa syötetään surutta. Itse molemmat kokeneena... alatiekautta syntyneellä lapsellani on tosi pahat allergiat, ruoka ja siitepöly. 3 keuhkokuumetta joiden takia sairaalassa. ehkä mun vaginassa ei ollut suotuisia bakteereja ??!

Suunniteltu sektiolapsi on ihan terve, ei mitään vastaavia ongelmia.
[/quote]

No voi pyhä yksinkertaisuus. Et oo sinäkään paljon kouluja käynyt. Kyse on tutkimustiedosta, siitä miten käy tilastollisesti useimmin. Kyllä sinne poikkeuksia mahtuu joukkoon. Mun kaikki lapset on pääosin pulloruokittuja ja tosi terveitä. En silti väitä, että tutkimuset imetyksen hyödyistä on propagandaa. Muutaman lapsen perusteella ei kovin luotettavaa otosta saada... idari.

Vierailija
280/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:08"]

Mulla oli kaikki mahdolliset puudutteet mutta huusin ja kiljuin kuin teurastettava sika. Sattui niin mahdottomasti, toivoin kuolemaa että pääsisi pois siitä tuskasta. Vauva vedettiin imukupilla. Joten en ymmärrä mitä epänormaalin kamalaa tuossa videossa oli.

[/quote]

Mulla sama. 3. asteen repeämät tuli. Mutta mä kävelin ja istuin heti, toivuin nopeasti, ei mitään ongelmaa. Minusta tuo video ei ollut paha. Mun synnytys näytti varmaan melko samalta. Välilihan leikkaus ja repeäminen ei tuntunut, kun sattui muutenkin niin paljon ja puudutettuna se osuus vissiin erikseen. Lähinnä sen vauvan haluaa vain ulos. Mun vauva syntyi käsi ja olkapää edellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan