Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet, älkää kyläilkö muissa kuin toisissa samanlaisissa

Vierailija
13.09.2026 |

Meillä lapset jo isoja, en jaksa enää yhtään pikkulapsiperheitä. Vuosia olen jaksanut mutta nyt kun omat on isoja niin joku sietokyky mennyt. Koskee myös sisarusten perheitä. Meidän talo on aikuisten talo, paljon rikki meneviä asioita ja vaaleat kalusteet. Ei leluja tms. 

Muita? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kaaokselta kun seinien sisälle tulee huutoa ja huitomista. En tahdo sitä kotiini. Monet eivät ymmärrä, siis ne lapsiperheet. Oon sanonut että aikuiset tervetulleita. 

Vierailija
2/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläillään paikoissa joihin pyydetään kylään. Ei tietenkään tungeta minkään hienostuneen ihmisen koriste-esineitä täynnä olevaan kotiin, jossa ei sovi hengittää väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa!

Vierailija
5/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä meidän sukulais- ja tuttavapiirissä tapana tunkea kenenkään luo kyläilemään kutsumatta, oli kyse sitten lapsi- tai aikuisperheeestä.

Vierailija
6/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläilitkö omien lasten kanssa vain lapsiperheissä vai koskeeko tämä vain kaikkien muiden lapsia?

Sinun lapsia on kaikkien pitänyt sietää, mutta muiden lapset on huonosti käyttäytyviä peikkoja ja niitä et kotiisi halua kun ne vain huutavat ja sotkevat.

Vierailija
7/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä meidän sukulais- ja tuttavapiirissä tapana tunkea kenenkään luo kyläilemään kutsumatta, oli kyse sitten lapsi- tai aikuisperheeestä.

Meillä on. Joskus kyllä kutsun mutta sitten kadun enkä kehtaa enää perua. Siksi olisi jokaisen lapsiperheen itse hyvä ymmärtää. Menkää vaan sellaisiin missä on samanikäisiä lapsia. 

Vierailija
8/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyläilitkö omien lasten kanssa vain lapsiperheissä vai koskeeko tämä vain kaikkien muiden lapsia?

Sinun lapsia on kaikkien pitänyt sietää, mutta muiden lapset on huonosti käyttäytyviä peikkoja ja niitä et kotiisi halua kun ne vain huutavat ja sotkevat.

Perheitä ja lapsia on erilaisia, kaikkia ei voi sietää. Silloin, kun kaveripiirissä oli paljon taaperoita, niin osa osasi olla ikätasoonsa nähden nätisti ja heitä myös ohjattiin olemaan nätisti, kun taas toiset olivat ihan kauhukakaroita eikä heille myöskään mitään sanottu, että olisivat oppineet.

Vierailija
9/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on. Joskus kyllä kutsun mutta sitten kadun enkä kehtaa enää perua. Siksi olisi jokaisen lapsiperheen itse hyvä ymmärtää. Menkää vaan sellaisiin missä on samanikäisiä lapsia. 

On epäkohteliasta jättää tulematta ilman syytä, jos on kutsuttu. 

Vierailija
10/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaan pari lasta ja ne käyttäytyi aina hyvin. Kun taas meillä käyvät ovat kuin toisesta maailmasta. Lähmäisiä ja isoäänisiä jotka puuttuvat aikuisten keskusteluun. 

Vierailija
11/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epäkohteliasta jättää tulematta ilman syytä, jos on kutsuttu. 

Voi sanoa vaikka että ymmärrän että meidän perheen on vaikea tulla teidän kotiin kun siellä pitää varoa paljon. Olisiko parempi tavata muualla. Tms

Vierailija
12/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki alapeukuttajat näitä mammoja joilla on pienet ärsyttävät piltit. "rakas älä mene sinne, rakas istutaan tässä, rakas otatko pullaa" 

Vierailija
13/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö lapsiperheet saa kyläillä edes isovanhempien luona? Selevä.

Vierailija
14/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lastenlapset eri asia 

Vierailija
15/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat lastenlapset eri asia 

Ap:n mielestä eivät ole. Lue aloitus.

Lapsettomatkaan eivät saa hänen direktiiviensä mukaan kyläillä muiden kuin toisten lapsettomien luona.

Vierailija
16/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ohje että kutsukaa kotiinne vain ihmisiä jotka ovat sinne tervetulleita, ja samoin päästäkää sisään vain sellaisia ihmisiä. Näin ei tarvitse netin keskustelupalstalla syyllistää nykyvanhempia. 

Vierailija
17/17 |
13.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoisin, että kun tullaan lasten kanssa meille (siis lapset saa todellakin tulla meille!), niin ottakaa huomioon se, että meillä on koira.

Puhukaa lasten kanssa etukäteen, miten siihen suhtaudutaan 

Meillä on aina ollut koira tai koiria, ja on ollut monia kokemuksia siitä, miten lapset on niihin suhtautuneet.

Siis koiraa ei kiusata!  Sen annetaan olla rauhassa.  Sitä EI tökitä, ei huidota, ei kiljuta sen korvaan eikä nyhdetä karvoista!  Ja varsinkaan sitä ei potkita!

Meillä oli koira pihassa tarhassa.  Lapset heitteli sitä kivillä ja tökkivät kepeillä ja roduilla eikä antaneet sen olla yhtään rauhassa.  Vanhemmat ei sanoneet mitään, ei siis todellakaan mitään.

Kiltti koira yritti mennä piiloon ja suojaan ja nämä lapset vain juoksi aina sinne minne se yritti mennä karkuun ja kun koira viimein alkoi hermostuttuaan haukkua, alkoi parku, kuinka koira pelottaa!  Seurasin koko ajan tilannetta ikkunasta ja vaikka sanoin vanhemmille, että nyt nuo lapset kiusaa koiraa, ei reagointia.  

Menin sitten itse sanomaan, että tulkaas sisälle ja annetaan koiran nyt olla rauhassa ja vähän siinä toruinkin heitä, niin Johan oli lapset vanhempiensa kyljessä mököttämässä ja minua vihaisesti tuijottamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä