Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (381)

Vierailija
301/381 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiolla synnyttäneet voisivat kosketella vauvaansa alapäässään ryvettyneillä käsillään, jos siitä olisi jotain terveydellistä hyötyä?

Vierailija
302/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:14"]

miehenä hätäsektiossa olleena voisin väittää että silti lapsen etu on etusijalla,äiti voidaan aina hoitaa kuntoon,mutta esim. hapen puutteesta liian hitaan toiminnan takia vammautunut lapsi on koko elämän riesa ja surku.

[/quote]

Äiti voidaan AINA hoitaa kuntoon? Suomessa kuolee synnytykseen noin kymmenen naista joka vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:20"]

miehenä hätäsektiossa olleena voisin väittää että silti lapsen etu on etusijalla,äiti voidaan aina hoitaa kuntoon,mutta esim. hapen puutteesta liian hitaan toiminnan takia vammautunut lapsi on koko elämän riesa ja surku.

[/quote]

Äiti voidaan AINA hoitaa kuntoon? Suomessa kuolee synnytykseen noin kymmenen naista joka vuosi.

[/quote]

Ei sillä ole väliä, monille naiset eivät ole ihmisiä, sen huomaa tästäkin keskustelusta.

Ja lapsihan voi olla vaikka poika, joten tuplatärkeä verrattuna äitiin, joka ei naisena ole ihminen.

Vierailija
304/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:20"]

[/quote]

[/quote]

Olisi mielenkiintoista tietää, ovatko kuolemantapaukset olleet alatie- vai sektiosynnytyksiä? Vai onko ensiksi yritetty väkisin alakautta ja päädytty sitten hätäsektioon? Miten monta äitiä kuolee suunnitellussa sektiossa?

Vierailija
305/381 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 10:53"]

Sektiolla synnyttäneet voisivat kosketella vauvaansa alapäässään ryvettyneillä käsillään, jos siitä olisi jotain terveydellistä hyötyä?

[/quote]

Itse asiassa Yleltä tuli viime viikolla dokumentti, jossa todettiin lapsen saavan hyödyllisiä bakteereja äidin vaginasta synnytyksessä, jonka johdosta esim. alatiesyntyneillä on keskimäärin vähemmän allergioita. Dokumentissa tehtiin kokeilu, jossa paperituppoa pidettiin äidin vaginassa toista tuntia ja sektiolla syntynyttä hierottiin heti tällä paperitupolla synnytyksen jälkeen, jotta vastasyntynyt saisi heti synnyttyään äidin vaginan bakteerit. Eli kyllä tätäkin tehdään koska nämä bakteerikannan saaminen heti synnytyksessä on tieteellisesti todettu olevan hyväksi lapselle. Tämä oli vasta ensimmäinen kokeilu, mutta en näe syytä miksei vastaava tulisi yleistymään tulevaisuudessa, kun sektioidenkin määrä mitä todennäköisemmin tulee lisääntymään. 

Vierailija
306/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa oli äitiä köytetty paikoilleen :D

Jos mun lapseni olis kuolemanvaarassa keskellä synnytyskanavaa, olisin varmasti aivan hievahtamatta ja huutaisin vaan paikallani (videon naisen tapaan) kun vauvaa kaivettaisi pois alapäästäni.

Mutta ehkä joku teistä kommentoijista kiemurtelisi sängyllä niin, ettei alapäästä saisi mitään otetaa, potkisi sadistista lääkäriä päähän ja vaatisi puudutusta, sekä myös odottaisi sen vaikutusta niin kauan, että lapsi olisi jo kuolllut sinne toosaan. Valintoja, valintoja!

Vierailija
307/381 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika erikoista?
itse olen syntynyt alateitse normaalisti ja olin lapsena allerginen melkein kaikelle ja astma on vieläkin +pöly,eläin ym. allergioita vieläkin.
oma poika syntyi hätäsektiolla ja on ihan terve.
mutta allergioita ja umpisuolen tulehdusta odotellessa.

Vierailija
308/381 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MIKÄ tuossa videossa oli NIIN kamalaa? Ei yhtään mikään. Emätin on tehty synnyttämistä varten, se venyy. Toki joillakin kudokset eivät ole nin joustavat tai vauva on virhetarjonnassa, mutta suurin osa synnytyksistä sujuu aivan hyvin eikä mitään toimenpiteitä tarvita. Videon pihtisynnytykset ovat Suomessa erittäin, erittäin harvinaisia! 

Itse huusin omassa synnytyksessäni aivan kuten tuo nainenkin, toki sattui, mutta ei se mitään teurastusta ollut. Synnytys sattuu, harva synnyttää hymy huulilla.

Sektio on iso leikkaus, ei todellakaan mikään pikku juttu. Sen riskit ovat kaikin puolin isommat sekä äidille, että vauvalle.

Toivottavasti pääsen vielä synnyttämään (alakautta!) :)

Vierailija
309/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sidottiin jalat telineille kolmannen lapsen synnytyksessä kun alettiin tutkia repeämää, eli istukan syntymän jälkeen. II-asteen repeämä oli, eli ei onneksi mennyt sulkijalihas peestä. Repeämä oli kuitenkin sinne peräaukkoon päin emättimessä ja välilihassa ja melkoisen pitkäkin vielä. Kätilöt kertoi että se jalkojensidonta telineille on vain sellainen kevyt, eli saisin jalat kyllä irti jos tarvis olisi. Ahdisti mielettömästi se sitominen. Synnytyssalissa siis synnytyspöydällä ommeltiin ja sitoa piti siksi etten antanut lääkärin tutkia repeämää paikallaan vaan nostin aina persusta ylös. Lopulta ilokaasun ja paikallispuudutteen avulla saatiin tikattua. Tähän kaikkeen tarvittiin myös tampooni ja peili joka tuli emättimeen sisälle. Samalla poisti myös muutaman istukan palasen jonka huomasi jääneen kohtuun (olivat siis ryökäleet tulossa jo ulos). Ponnistus oli siinäkin synnytyksessä kivuton ja melkoisen nopea. Vauva vain syntyi avosuisellatarjonnalla joten tarvitsi enemmän tilaa kuin aikaisemmat. Onni oli että olin synnyttänyt aikaisemmin kaksi alakautta, muuten olisin joutunut hätäsektioon. Ystäväni jalat sidottiin myös synnytyksessä, hän synnytti esikoisen joka oli perätilassa.

Vierailija
310/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan millä tavalla tai päin synnytät, aina on joku toinen kertomassa ja neuvomassa mitä teit väärin. Ja hehkuttamassa oman synnytyksen ihanuutta tai kauheutta. Synnyttäjiä ei arvosteta.

Vierailija
311/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi, mun jalkoja ei kukaan sitoisi yhtään mihinkään. Ihan kauhealta kuulostaa ja todelliselta alistamisväkivallalta :(

Vierailija
312/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:43"]

Oma synnytykseni vastasi raakaa pahoinpitelyä, ponnistusvaihe olisi varmaan näyttänyt juuri tuolta. Ei enää mitään puudutuksia, lapsi otettiin pihdeillä ja väliliha leikattiin ilman että minua puudutettiin. Huusin täyttä huutoa ja mies alkoi itkeä hysteerisesti. Jälkeenpäin tuntui siltä, kuin olisin joutunut raiskatuksi. Kävin sen vuoksi julkisen terveydenhuollon psykologilla, joka sattui olemaan mies ja tokaisi kuvaillessani tunnetta että "mutta sehän oli vain PELKKÄ synnytys." Haavat lisäksi tulehtuivat ja paranivat täydellisesti vasta 4 kk synnytyksen jälkeen. "Huvittavinta" mun tapauksessani kuitenkin on, että mieskin kävi terapiassa ja hänet otettiin siellä vakavasti.

[/quote]

Voimia! Miksi kivunlievitystä ei annettu? :/

Vierailija
313/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä huvittavin ketju pitkään aikaan, karmeasta videosta huolimatta :'D ja sympatiani kaikille äideille joille synnytys oli kauheaa.

Vierailija
314/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:38"]

Tuskinpa oli äitiä köytetty paikoilleen :D

Jos mun lapseni olis kuolemanvaarassa keskellä synnytyskanavaa, olisin varmasti aivan hievahtamatta ja huutaisin vaan paikallani (videon naisen tapaan) kun vauvaa kaivettaisi pois alapäästäni.

Mutta ehkä joku teistä kommentoijista kiemurtelisi sängyllä niin, ettei alapäästä saisi mitään otetaa, potkisi sadistista lääkäriä päähän ja vaatisi puudutusta, sekä myös odottaisi sen vaikutusta niin kauan, että lapsi olisi jo kuolllut sinne toosaan. Valintoja, valintoja!

[/quote]

Tai sitten todellisuudessa kun vauvaa kaivettaisiin ulos kirkuisit ja et pystyisi pysymään kivun vuoksi paikallasi. Minua tympäisevät nämä jutut joiden mukaan kipu voidaan voittaa tahdon voimalla vaikka todellisuudessa kun se ylittää sietorajan et enää pysty hillitsemään itseäsi. Eikö tuollaisissa tapauksissa voisi antaa edes ilokaasua tai jotain...

Vierailija
315/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Suomessa sidota synnyttäjän jalkoja? Sadistista!

Vierailija
316/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:20"]No hyi, mun jalkoja ei kukaan sitoisi yhtään mihinkään. Ihan kauhealta kuulostaa ja todelliselta alistamisväkivallalta :(
[/quote]
Joo, tuo jalkojen sitominen kuulostaa todella karmealta nöyryyttämiseltä, ihan keskiaikaiselta kiduttamiselta! Miten tuollainen kohtelu edes sallitaan!? Olen ihan tosissani järkyttynyt naisten epäinhimillisestä kohtelusta synnytyksestä! Miksi näistä ollaan hiljaa?

Vierailija
317/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks toi pillu on noin iso?

Vierailija
318/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:13"]

Minulla sidottiin jalat telineille kolmannen lapsen synnytyksessä kun alettiin tutkia repeämää, eli istukan syntymän jälkeen. II-asteen repeämä oli, eli ei onneksi mennyt sulkijalihas peestä. Repeämä oli kuitenkin sinne peräaukkoon päin emättimessä ja välilihassa ja melkoisen pitkäkin vielä. Kätilöt kertoi että se jalkojensidonta telineille on vain sellainen kevyt, eli saisin jalat kyllä irti jos tarvis olisi. Ahdisti mielettömästi se sitominen. Synnytyssalissa siis synnytyspöydällä ommeltiin ja sitoa piti siksi etten antanut lääkärin tutkia repeämää paikallaan vaan nostin aina persusta ylös. Lopulta ilokaasun ja paikallispuudutteen avulla saatiin tikattua. Tähän kaikkeen tarvittiin myös tampooni ja peili joka tuli emättimeen sisälle. Samalla poisti myös muutaman istukan palasen jonka huomasi jääneen kohtuun (olivat siis ryökäleet tulossa jo ulos). Ponnistus oli siinäkin synnytyksessä kivuton ja melkoisen nopea. Vauva vain syntyi avosuisellatarjonnalla joten tarvitsi enemmän tilaa kuin aikaisemmat. Onni oli että olin synnyttänyt aikaisemmin kaksi alakautta, muuten olisin joutunut hätäsektioon. Ystäväni jalat sidottiin myös synnytyksessä, hän synnytti esikoisen joka oli perätilassa.

[/quote]

Taas sektio tuntuu oikeammalta ja sopivammalta ratkaisulta minulle. En pidä alistamisesta ja kidutuksesta.

Vierailija
319/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 22:29"]

Miks toi pillu on noin iso?

[/quote]

Jotta mahtuisit sinne paremmin.

Vierailija
320/381 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei käytetä pihtejä enää, imukuppi on useammin käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän