Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (381)

Vierailija
221/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoinpa minäkin videon (tosin ilman ääniä) jo valmiiksi kauhistuneena näistä kommenteista. Ja aivan turhaan jännitin, eihän tuossa ollut mitään kauheaa! Ihan nätisti vauva sieltä tuli, eikä tuo epparikaan pahalta näyttänyt. Itse synnytin kesällä alateitse, ponnistusvaihe hyvin puudutettuna. Ei tullut tikkiäkään, eikä buranaakaan tarvinnut jälkikäteen. Kun täällä nyt jauhetaan tätä sektio vs. alatiesynnytys, niin itse en missään nimessä olisi halunnut sektiota, se oli minun pelkoni. Alkuraskaudessa näytti siltä, että joutuisin suunniteltuun sektioon, mutta onneksi lopulta kaikki meni niin, että sain synnyttää alakautta. Synnytyksestä jäi todella positiivinen mieli, eikä alapäähän tullut muutoksia.

Nykyään nuo pihdit taitaa muuten olla katoava luonnonvara, ainakaan meidän keskisuuressa synnytyssairaalassa ei edes ole enää ketään, kuka niitä osaisi käyttää.

Vierailija
222/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:49"]

Ja ihan palaa ennalleen, ainakin mun kahden vauvan kokemuksella.

[/quote]

Ihan varmasti, muuttui kireämmäksi vain? Samalla rintasi kasvoivat pari kuppikokoa ja kiinteytyivät, laihduit 20kg, miehesi penis kasvoi 25cm jne. Nämä perinteiset mitä tapahtuu tämän palstan mukaan synnytyksessä.

[/quote]

Onko sulla jotain traumoja...? Ei vissiin ainakaan omakohtaista kokemuksta aiheesta.

Palasi ennalleen, kyllä. Rinnat kasvoivat kaksi kuppikokoa, kyllä, molempien imetysten myötä ja todella toivon, että lopetettuani juuri imetyksen ne palautuisivat aiempaan kuppikokooni, kuten edellisellä kerralla. 70 F/G kuppi ei nimittäin mua ainakaan miellytä, saa mut näyttämään oikeaa kokoani tukevammalta. 20 kiloa en edes unissani toivoisi laihtuvani, alle neljänkympin ei 162 cm naisenkaan kannata painaa. Joo, painoa on kilon verran enemmän kuin ennen raskautta, mutta eipä haittaa kun ennen toista raskauttani laihduin ripeässä tahdissa usemman kilon. Miehen penis on kyllä samankokoinen kuin ennenkin. Oliko sulla jotain muuta vielä sydämelläsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:26"]

Videon lataaja, eli tuo synnytyslääkäri on kommenteissa kommentoinut lapsen ja äidin voivan hyvin. Oli pakko kääntäjällä kääntää. Jäikö se nyt vielä jollekin epäselväksi? :)

Kukaan ei pihtisynnytykseen muutenkaan kuole.

[/quote]

Kiitos sinulle! Nyt tuli hyvä mieli.

Vierailija
224/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:27"]

Huh. Tulipahan oma imukuppisynnytys mieleen. 4vuotta jo aikaa. En ikinä tule unohtamaan sitä kipua, mitä sain synnytyksessä kokea.Ja sitä kipua kesti sen koko saatanan ponnistusvaiheen ajan eli melkein 1,5 tuntia. Kätilö hoiti samaan aikaan kahta muuta äitiä että se siitä tunnesiteestä kätilöön. Tätähän tää nykyään on. Ei äitejä arvosteta. Itse kävin psykiatrisessa hoidossa vuoden synnytyksen jälkeen synnytystrauman takia. Nyt olen jo päässyt yli jotenkin, mutta mielelläni en ala livenä aiheesta kenenkään kanssa keskustelemaan koska kyyneleet valuvat poskille... Eniten tuossa videossa ahdisti jalat, jotka oli nostettu noille jalustoille. Se tuntui omassa synnytyksessä jotenkin eläimelliseltä. Ei kukaan minulta mitään kysynyt. Minulle vain tehtiin asioita. Henkisten kipujen lisäkis n. kuukauden alapää oli siinä kunnossa, etten pystynyt istumaan kunnolla. myös häntäluu murtui ja vieläkin välillä oireilee. Olen erittäin kateellinen kaikille niille naisille, jotka kertovat omasta, kauniista, synnytyksestään...

[/quote]

iso hali

Vierailija
225/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:00"]

Vittu nämä aivottomat kätilöt ottavat aivoon niin kovasti. Anteeksi kielenkäyttöni, mutta tälläisiä tunteita minussa herää kätilöistä puhuttaessa. He uulevat toimivansa oikein mutta todellisuudessa eivät ole päivittäneet toimintamallejaan 20 vuoteen tai eivät ole edes koskaan kyseenalaistaneet sitä, mitä tekevät ja miten. Huutavat alatiesynnytyksen perään, mutta eivät ole edes vaivautuneet tutkimaan, miten paljon parempi vaihtoehto suunniteltu sektio alatiesynnytykseen verrattuna voi olla. Mikä on se opisto, jossa tälläisiä tyyppejä koulutetaan? Toinen asia mikä vituttaa suunnattomasti on synnytyskulttuurin alasajo suomessa. Suomen halliutksessa istuu nykyään sellaisia ihmisiä, jotka eivät tiedä kärsimyksestä ja ahdingosta mitään. Tälläinen yksi pelle on nimeltään Stubi. Helppoon elämään tottunut kakara, jolla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä huono-osaisuus ja syrjytyneisyys on. Politiikka on vain bisnestä ja oman egon puustausta. Tälläiset päättäjät yhdistettynä tälläisiin aivottomiin, kuulijaisiin kansalaisiin on sellainenyhtälö, että siitähän ei voi mitään muuta kuin huonoa syntyä. 

[/quote]

Kai sä tiedät, ettei kätilö päätä synnyttääkö nainen alateitse vai sektiolla?

Kai sä tiedät, että erikoislääkärit jotka tämän arvioivat ovat kouluttautuneet yliopistossa lääketieteellisessä tiedekunnassa 11-12 vuotta ja osaavat kyllä arvioida jokaisen tilanteen yksilöllisesti käyttäen arviointinsa perusteina naisen yleistä terveydentilaa, sikiön terveydentilaa ja naisen synnytyselimistön rakennetta.

Päätökset tehdään tutkimuspohjaiseen näyttöön perustuvan tiedon pohjalta, ei mututuntumalla. Kätilöt hoitavat ne synnytykset  jotka ovat edenneet normaalisti ja jotka on suunniteltu alunperinkin alatiesynnytyksiksi. Imukuppisynnytyksessä ja pihtisynnytyksessä toimii synnytyslääkäri, jonka kätilö on hälyttänyt paikalle tilanteen huonontuessa.

Vierailija
226/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:16"]

Kai sä tiedät, että erikoislääkärit jotka tämän arvioivat ovat kouluttautuneet yliopistossa lääketieteellisessä tiedekunnassa 11-12 vuotta ja osaavat kyllä arvioida jokaisen tilanteen yksilöllisesti käyttäen arviointinsa perusteina naisen yleistä terveydentilaa, sikiön terveydentilaa ja naisen synnytyselimistön rakennetta.

Päätökset tehdään tutkimuspohjaiseen näyttöön perustuvan tiedon pohjalta, ei mututuntumalla. Kätilöt hoitavat ne synnytykset  jotka ovat edenneet normaalisti ja jotka on suunniteltu alunperinkin alatiesynnytyksiksi. Imukuppisynnytyksessä ja pihtisynnytyksessä toimii synnytyslääkäri, jonka kätilö on hälyttänyt paikalle tilanteen huonontuessa.

[/quote]

Päivän vitsi taas.

Vierailija
227/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

plaa plaa...taas näiden aivottomien kuuliaisten puheita....plaaplaa... 

Vierailija
228/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:16"]

[/quote]

Päivän vitsi taas.

[/quote]

Se oliskin varmaan parasta kun sinä ottaisit hoitaaksesi koko suomen äitiyshuollon, kun sitä ei kukaan muu osaa tehdä :)

Vierailija
229/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:02"]

suunniteltu sektio on äidille tilastollisesti yhtä turvallinen/vaarallinen kuin instrumenttiavusteinen synnytys(esim imukuppi). miksei kukaan pelottele niillä? ja faktaa tästä löytyy uudesta nanneli pallasmaan väitöskirjasta, löytyy googlellakin. otan mieluummin sektion kuin riskin imukuppi/pihtisynnytykseen.

[/quote]

lapsen suolistofloora on paljon heikompi sektion jälkeen. Se voi vaikuttaa pitkälle hänen elämäänsä, monella tavalla. esim infektioherkkyyteen tai allergioiden syntymiseen.

Vierailija
230/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo video ei olisi ollut läheskään yhtä paha, jos äiti olisi huutanut suomeksi ja suomen kulttuuriin kuuluvalla huutamistyylillä. Se olisi ollut meistä tutumpaa ja siihen olisi voinut samaistua paremmin.

Vierailija
231/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitä se edes sanoi? en ymmärtänyt sanaakaan.

Vierailija
232/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan toisen sterilisaation.

Vierailija
233/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:38"]

lapsen suolistofloora on paljon heikompi sektion jälkeen. Se voi vaikuttaa pitkälle hänen elämäänsä, monella tavalla. esim infektioherkkyyteen tai allergioiden syntymiseen.

[/quote]

IRL olen kyllä huomannut, että ovat terveempiä kuin alapääsynnytetyt. Samoin olen huomannut, että pulloruokitut eivät ole yleensä kipeänä, ei flunssakierteitä yms.

Menee kyllä vastoin noita juttuja mitä meille kerrotaan ns. virallisena totuutena.

Vierailija
234/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:20"]

Se oliskin varmaan parasta kun sinä ottaisit hoitaaksesi koko suomen äitiyshuollon, kun sitä ei kukaan muu osaa tehdä :)

[/quote]

Joo, teille putkiaivokätilöille ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin täysin kouluttamaton henkilö hoitamaan synnytyksiä, tai sitten vain naiset alistutte silpomiselle ja mielivallalle.

Kertoo kyllä teistä kaiken oleellisen; alistut turpa kiinni kätilöiden kidutukselle ja mielivallalle, tai et saa mitään hoitoa. Mitään keskitietä ei teidän aivokapasiteetilla ole näkyvissä, esim. potilaan itsemäärämisoikeus, vapaus olla suostumatta silpomiseen jne.

Vierailija
235/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jotkut naiset haluavat suunnitellun sektion. Voisitteko tekin vastaavasti ymmärtää, että jotkut naiset ihan oikeasti haluavat synnyttää alakautta. Minä pelkäsin joutuvani sektioon. Synnytin kuitenkin ison lapsen alakautta, ponnistus kesti yli tunnin ja imukuppia tarvittiin, sitä varten leikattiin myös väliliha. Mulla oli empaattinen kätilö, joka tarjosi mulle puudutuksia ennen kuin ehdin edes pyytää. Imukupin laittaminen sattui hetken pahasti, mutta muuten puudutukset toimivat mulla tosi hyvin. Miehen mukaan en huutanut ollenkaan. Ystäväni taas kertoi kiljuneensa synnytyksessä kurkku suorana, vaikka mitään toimenpiteitä tarvittu. Kivun kokeminen ja sen ilmentäminen ovat niin yksilöllisiä asioita. Alakautta synnyttäneistä kavereistani suurin osa on ollut siihen tyytyväisiä. Toki joillain kokemus on ollut vähemmän hyvä. Toisaalta eivät kaikki sektionkaan kokeneet ole siihen niin tyytyväisiä olleet.

Vierailija
236/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:20"]

[/quote]

Joo, teille putkiaivokätilöille ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin täysin kouluttamaton henkilö hoitamaan synnytyksiä, tai sitten vain naiset alistutte silpomiselle ja mielivallalle.

Kertoo kyllä teistä kaiken oleellisen; alistut turpa kiinni kätilöiden kidutukselle ja mielivallalle, tai et saa mitään hoitoa. Mitään keskitietä ei teidän aivokapasiteetilla ole näkyvissä, esim. potilaan itsemäärämisoikeus, vapaus olla suostumatta silpomiseen jne.

[/quote]

No sullahan on vapaus olla suostumatta silpomiseen, mitä sillä nyt ikinä tarkoitatkaan. Voit teeskennellä olevasi synnytyspelkoinen ja saat sektion, tai voit synnyttää alateitse. Voit kieltäytyä episiotomiasta alatiesynnytyksessä ja kaikki menee todennäköisesti aivan hyvin. Kai sinä tiesit, että sulla on todellakin oikeus päättää hoidostasi? Mutta jos lapsesi henki on vaarassa, sulle tehdään asioita jotka saattavat olla ristiriidassa synnytystoiveesi kanssa. Voit myös synnyttää kotona ja vaikka ilman kätilöäkin, sitä ei kukaan kiellä. Voit myös olla synnyttämättä kokonaan, kun Suomessa ei ole mikään pakko, ehkäisy on keksitty ja sitä saa käyttää.

Se ei nyt kuitenkaan onnistu, että se lapsi tulee pois sieltä kohdusta yhtä helposti, kuin mitä sen alkuperäinen teko oli.

Vierailija
237/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:38"]

[/quote]

IRL olen kyllä huomannut, että ovat terveempiä kuin alapääsynnytetyt. Samoin olen huomannut, että pulloruokitut eivät ole yleensä kipeänä, ei flunssakierteitä yms.

Menee kyllä vastoin noita juttuja mitä meille kerrotaan ns. virallisena totuutena.

[/quote]

IRL sulla on varmaan aikamoinen otos ja vitunmoinen tilastopää kun pystyt tuollaista päättelemään <3 Olispa mullakin, olis opinnot aika paljon helpompia.

Vierailija
238/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa kohta synnyttämään ja eihän ajatus pihtisynnytyksestä kivalta tunnu. Jos sellaiseen joudutaan ilman puudutuksia ryhtymään, huudan varmaan kuin pieni eläin ja vaadin nuijanukutusta. Mutta jälkikäteen olisin varmasti iloinen siitä, että pinteeseen joutunut vauva kaivettaisiin ulos mahdollisimman nopeasti, vaikka se merkitsisikin mulle karseita tuskia. Ei ne kivut kuitenkaan ikuisesti kesti ja palkinnoksi saa sitten sen oman vauvan.

Vierailija
239/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttämätön ja olen aina luullut synnytyksen olevan juuri tuollaista (no okei, pihtejä tarvitaan varmaan harvoin). Tuo siis ei ollut normaalia ja oli epätavallisen paha? Todellakin uskallan synnyttää alateitse jos tuo oli paha. Olen kuvitellut synnytyksen paljon pahemmaksi :D

Vierailija
240/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:55"]

Voit teeskennellä olevasi synnytyspelkoinen ja saat sektion

Se ei nyt kuitenkaan onnistu, että se lapsi tulee pois sieltä kohdusta yhtä helposti, kuin mitä sen alkuperäinen teko oli.

[/quote]

Voitko olla vielä vähän alentuvampi, olisiko mahdollista.

Suhtaudutko yhtä viehättävästi potilaisiin? Varmaan ainakin niihin, jotka sanojesi mukaan teeskentelevät synnytyspelkoa sektion toivossa.

Tiesitkö, että sinulla on kirjoitustesi mukaan sosiopaatin piirteitä, yleinen juttu hoitohenkilökunnalla muuten.