Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä merkkiset talvikengät kannattaa ostaa lapselle?

Vierailija
06.10.2014 |

Haussa sellaiset jotka eivät mene helposti rikki ja pitävät vettä.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:13"]Täysin vettä pitävät kengät ovat aina huonommin askeltaessa joustavat. En suosittele. Jos on loskakeli, niin silloin voi suosiolla laittaa kumisaappaat.

Kuomat on parhaat.
[/quote]Mitähä? Määrittele, mitä tarkoittaa huonommin askeltaminen? Onko joustavuus huono vai hyvä? Ei nyt oikein mennyt mulle jakeluun, mitä tarkoitit.

Vierailija
62/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikingeistä on ollut nyt netissä paljon juttua, että osalla lapsista ne puristaa varpaista. Jotenkin kapenee ilmeisesti se yläpinta siitä kärjestä niin, että ottaa joillakin varpaisiin. Samassa yhteydessä on paljon suositeltu Superfit-kenkiä, jotka kuulemma istuvat paremmin. Itse en näe niin suurta eroa noiden eri goretex-kenkien välillä. Ostin omilleni toiselle Reiman kengät ja toiselle Bagheerat. Kai ne kaikki sen yhden talven kestää, minkä ne jalkaan mahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut pojalla Kuomat kahtena talvena ja Crocsin talvikengät yhtenä. Kummassakin on pysyneet jalat lämpimänä.

Vierailija
64/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIKING Goretexit ovat hyvät. Kuomat eivät pidä vettä ja varret ovat leveät. Sosiaalipummeja halvat saappaat Cittarista. Ihan paskat lapsen jaloille. Osta kunnon talvikengät. VIKING, Kavat, Superfit tai Eccot.

Vierailija
65/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa aina ennen ostamista testata tuo kengän joustavuus pituussuunnassa. Liian tönköt kengät on huonot jalkaan.

Aika monet kengät ovat olleet tuossa suhteessa huonoja, kun olen testaillut. Ja ei voi sanoa, että kaikki tietyn merkkiset olisi hyviä. Itse olen esim. juuri noita tässäkin ketjussa mainittuja vikingejä testaillut. Jotkut joustavat, jotkut ovat tönkköjä.

Kuomat on ihan hyvät tuossa suhteessa. Talvikengissä on aina vähän hankalampaa löytää joustavia kuin kesälenkkareissa.

Vierailija
66/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:21"]

VIKING Goretexit ovat hyvät. Kuomat eivät pidä vettä ja varret ovat leveät. Sosiaalipummeja halvat saappaat Cittarista. Ihan paskat lapsen jaloille. Osta kunnon talvikengät. VIKING, Kavat, Superfit tai Eccot.

[/quote]

Mä en ymmärrä tuota lausetta:"Sosiaalipummeja halvat saappaat Cittarista." Miten saappaat voi olla sosiaalipummeja?

Vierailija
67/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:13"]Täysin vettä pitävät kengät ovat aina huonommin askeltaessa joustavat. En suosittele. Jos on loskakeli, niin silloin voi suosiolla laittaa kumisaappaat. Kuomat on parhaat. [/quote]Mitähä? Määrittele, mitä tarkoittaa huonommin askeltaminen? Onko joustavuus huono vai hyvä? Ei nyt oikein mennyt mulle jakeluun, mitä tarkoitit.

[/quote]

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/09/21/hyva-lastenkenka-kevyt-taipuisa-ja-oikean-kokoinen

Tuolla vinkkiä.

Vierailija
68/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut Viikkarit talvikenkinä ja edes 15 asteen pakkaselle ne eivät pitäneet jalkojani lämpiminä!

Vierailija
69/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomat talvikengiksi, vesikelillä pidetään vuorillisia kumisaappaita..

Vierailija
70/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT Kesäkengissä on ollut paljon pettymyksiä. Monet lenkkarit kuluneet puhki viikoissa tai kuukaudessa. Onko antaa vikkejä kestävistälenkkarimerkeistä?

Vierailija
71/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tuntuu tuota Kuomaa menevän lapsille talvella jalkaan. En tiedä mistä mulle on tullut vaikutelma, että eivät olisi jalalle kauhean hyvät, ts. eivät tukisi jalkaa kunnolla, kun se varsikin on niin lepsu. Oonko mä ihan hakoteillä? Omilleni oon aina hankkinu Vikingit niin välikauteen ku talveenkin, mutta nyt oon ollu tän vuoden hirmu pettyny niiden laatuun, kun oon käyttäny joka ikisen kenkäparin (lapsia siis 4) suutarilla vähintään kerran. Ne tarrat ei meinaan pysy edes kahta viikkoa, eikä niitä kenkiä nyt edes keväällä saa niin sontaan, että ne tarrat olis sen takia entiset. Uusia talvikenkäkokemuksia ollaan nyt hankkimassa muista kuin Vikingeistä, vaikka vedenpitävyys niissä on ollutkin loistava.

Vierailija
72/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uggit

Vierailija
73/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:50"]Paljon tuntuu tuota Kuomaa menevän lapsille talvella jalkaan. En tiedä mistä mulle on tullut vaikutelma, että eivät olisi jalalle kauhean hyvät, ts. eivät tukisi jalkaa kunnolla, kun se varsikin on niin lepsu. Oonko mä ihan hakoteillä? Omilleni oon aina hankkinu Vikingit niin välikauteen ku talveenkin, mutta nyt oon ollu tän vuoden hirmu pettyny niiden laatuun, kun oon käyttäny joka ikisen kenkäparin (lapsia siis 4) suutarilla vähintään kerran. Ne tarrat ei meinaan pysy edes kahta viikkoa, eikä niitä kenkiä nyt edes keväällä saa niin sontaan, että ne tarrat olis sen takia entiset. Uusia talvikenkäkokemuksia ollaan nyt hankkimassa muista kuin Vikingeistä, vaikka vedenpitävyys niissä on ollutkin loistava.
[/quote]

Kuomat eivät tue jalkaa tarpeeksi. Katsokaapas kuinka paljon teineissä on linttaan astujia. Niitä kuomissa lapsuutensa kulkeneita. Niitä ei pidä käyttää ollenkaan jos on taipumusta astua linttaan, sama tuomio niille feikkicrocseille kesällä.

Vierailija
74/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Superfitin goret leudoimmille keleille (ovat notkeammat kuin Vikingit) ja kunnon pakkasille Arauto Rapin villavuorisaappaat. Mä en ole koskaan voinut ymmärtää Kuomien suosiota :/.

Vierailija
75/75 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostettiin Tepsut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän