Onko muka joillain nelikymppisillä jotain kremppoja? :-O
Näin tällä palstalla kuulee useinkin mainittavan ja olen aika ihmeissäni. Itse olen 40 v ja täysin terve. Laaja ystävä- ja tuttavapiirinikin tuntuu olevan tervettä porukkaa, kun ei kellään vielä ole yhtään mitään "vaivoja" sen enempää, kuin vaikkapa kaksikymmentä vuotta sitten.
Minä olen elänyt ihan tavallista elämää, enkä ole mikään terveysfriikki. Käytän alkoholia, harrastan kohtuullisesti liikuntaa, syön joskus eineksiä, syön kuitenkin myös kasviksia, istun joskus tuntikausia koneella tai sitten vaihtoehtoisesti ulkoilen. Miten nyt sattuu huvittamaan ja kiinnostamaan. Kaverini elävät suunnilleen samalla tavalla, eikä meistä kellään ole mitään erityistä terveysvaivaa ollut.
Ihmettelen.
Kommentit (54)
Olen 55 mies, ei kremppoja, erektio kohdallaan, nainen tyytyväinen
Minulla todettiin polvissa nilvelrikko. Olen harrastanut aktiivisesti liikuntaa ja aion tehdä niin jatkossakin, mutta jonkin verran tuo rajoittaa. Vauvan hoitoon tai ylipäätään lapsen saamiseen tuo ei olisi este kuitenkaan...
N44
Mitä ne iän tuomat vaivat sitten tarkalleen ottaen ovat?
Ei ole onneksi kremppoja. Vielä. Ikää kohta 42v. Hartiatkin kunnossa ja selkä. Kilpirauhasen vajis ainoa lääkitystä vaativa tauti. Väsymys kyllä vaivaa välillä.
Mulla oli jo parikymppisenä vaikka mitä vaivaa, lisää tuli kolmikymppisenä, saa nähdä mitä sitten nelikymppisenä, varmaan jo haudassa.
Kommentti on naiivi.
Joillain pettää kroppa, toisilla näköjään pää.
Lue enemmän, niin luulet vähemmän.
Ajattele, joillakin on jo alakouluiässä syöpä. Ja jotkut dementoituvat viisikymppisenä.
Vaikka sinulla ei ole ollut syöpää, eikä omaisesi ole dementikko.
Erikoista, vai mitä? Miten voi olla, että jonkun elämä menee eri tavalla kuin sinun?
Ei ole mitään iän tuomia tai muitakaan kremppoja. Joskus niskavaivoja, jos olen tehnyt pitkiä päiviä koneella, mutta ne menee ohi saman tien.
Liikuntaa harrastan säännöllisen epäsäännöllisesti. Eipä ole vanhemmillanikaan pahempia iän tuomia haittoja, vaikka 80-vuoden ikää lähestyvät. Minua vanhemmat siskotkin tuntuvat ihan terveiltä ikäisiksiin. Ehkä hyvät geenit?
t. 47-vuotias
Eikö niillä sun tutuilla ole edes ikänäköä eli jos ei ole jo silmälaseja niin lukulasit pitää hommata.
Kenelläkään ei ole niskat jumissa koskaan, polvi ei ole kipeä, selkää ei särje, ei ole edes liikavarvasta korkkareista?
Vaikea uskoa ja epäilen että osa valehteli kun kaikki halusivat olla niiiiiin nuorekkaita ettei voinut vaan myöntää että on sitä tai tätä kremppaa ;)
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 17:24"]
Ihana naiivi ap. Kiva kuunnella tuommoista vuodatusta kun on parikymppisenä sairastunut ms-tautiin ja nivelrikkoon :/
[/quote]
No ei ole pakko ottaa noin henk.koht. Eikä ms-tauti ole mikään kremppa, vaan perussairaus.
Voisitko ap luetella, mitä ne sun tarkoittamat iän tuomat krempat ovat? Ihmisen fysiologinen vanheneminen alkaa noin kolmekymmpisenä, tämä pätee niin sinun kaveripiiriisi kuin muihinkin.
Kuten joku tässä totesikin, tuollaisessa keskusteluilmapiirissä "jossa kenelläkään ei ole yhtään mitään" ihmiset tuskin kovin avoimesti puhuvat asioistaan, oikeasti.
Hmm. Onnellisessa asemassa olet, jos ei mitään vaivaa vielä ole. Jollain alkaa vaihdevuodet jo nelikymppisenä, ja sitä myöten muut krempat. Sille vaan ei oikein voi mitään. 40 on vähän sellainen vedenjakajaikä. Toiset saa vasta esikoisensa, kun toiset tulee jo isovanhemmiksi. Varmaa on, ettei kukaan siitä enää nuorru.