Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muka joillain nelikymppisillä jotain kremppoja? :-O

Vierailija
06.10.2014 |

Näin tällä palstalla kuulee useinkin mainittavan ja olen aika ihmeissäni. Itse olen 40 v ja täysin terve. Laaja ystävä- ja tuttavapiirinikin tuntuu olevan tervettä porukkaa, kun ei kellään vielä ole yhtään mitään "vaivoja" sen enempää, kuin vaikkapa kaksikymmentä vuotta sitten.

Minä olen elänyt ihan tavallista elämää, enkä ole mikään terveysfriikki. Käytän alkoholia, harrastan kohtuullisesti liikuntaa, syön joskus eineksiä, syön kuitenkin myös kasviksia, istun joskus tuntikausia koneella tai sitten vaihtoehtoisesti ulkoilen. Miten nyt sattuu huvittamaan ja kiinnostamaan. Kaverini elävät suunnilleen samalla tavalla, eikä meistä kellään ole mitään erityistä terveysvaivaa ollut. 

Ihmettelen.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt suunnilleen samoin kuin ap ja 40v ei ollut mitään kremppaa. Nyt 47v on alkanut ilmaantua kaikenlaista. Onneksi pieniä vaivoja vielä.

Vierailija
22/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*terveellisesti *vastapainoksi
-13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän ensi viikolla 40. Minulla ei ole mitään erityisiä vaivoja. Vasen polvinivel sanoo joskus naks mutta se ei erityisesti haittaa. Viime viikolla sattui vähän aikaa mahaan. Voihan se olla että yhtäkkiä tulee paljon kaikkea kremppaa. En elä kovin terveellisesti.

Vierailija
24/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ ikäiselle ne vaivat iskevät nopeastikin.

Olin elämäni kunnossa, ei mitään vaivoja ja elämäntavat hallinnassa.

Polvi alkoi sattua hiljalleen ja kun hakeuduin lääkärille, niin polvi olikin täysin rikki. Hyväkuntoisille tapahtuukin yleensä näin: elimistö korjaa pitkään hajonnutta paikkaa, kunnes sitten vaiva iskee kunnolla.

Minua hoitavan ortopedin mukaan jokaisella yöi 30-vuotiaalla on kulumia nivelissä. On ihan yksilöllistä, missä vaiheessa esim. kulumat alkavat vaivata.

Vierailija
25/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana naiivi ap.
Kiva kuunnella tuommoista vuodatusta kun on parikymppisenä sairastunut ms-tautiin ja nivelrikkoon :/

Vierailija
26/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin vuosi sitten 45, sen jälkeen illoin tällöin aamulla sängystä noustessa on hiukan kankea olo ja näkö on alkanut heikentyä, vaikka vielä luen ilman laseja. Mutta siis viimeisen vuoden aikana huomannut ne pienet ikääntymisen merkit....

Vierailija
27/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v jälkeen kaikkea pikkukremppaa. Eihän ihmiset puhu vaivoistaan, jos ei mitään vakavaa ole. Itselläni mm. Plantaarisfaskiitti, bursiitti, ranteessa ganglio, niska-hartiaseutu jumittaa herkästi, ikänäkökin tullut, rasvapatteja käsivarsissa, luomia leikattu jne jne. Eihän mikään ole vaatinut lääkäriä (paitsi luomet), mutta onhan sitä kaikkea.

Vierailija
28/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kuvitellut, että nämä "ei jollain voi olla kun ei mullakaan" tai "kyllä kaikilla on samaa kun mullakin kerran" -tyypit joksikin enintään 17-vuotiaiksi, joilla on elämänkokemus vähäistä ja kasvatuskin pumpulissa tapahtunutta. Mutta että että onko ap:n kaltaisia, noin lapsellisesti ajattelevia, nelikymppisiä oikeasti olemassa  :O?

Vierailija
29/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroli + niskavaivat 20 v toimistotyön vuoksi. Kilpirauhanen myös vuorotellen vajaa- tai liikatoiminnalla. Ikää 41 v.

Vierailija
30/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:53"]

Kyllä on, ollut jo kolmekymppisestä, vaikka elämäntapani ovat täysin suositusten mukaiset. Sattui vaan tulemaan geeniarpajaisissa tyhjä kortti. Voit minun puolestani lakata taivastelemasta saman tien, se on vähän noloa.

[/quote]

Onko ne suositukset sittenkään oikein??

Vierailija
31/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v mies, syntymästä saakka ollut astma ja selkäpaskana,fysiatri sanoi että liian raskaat työt ja huono ruokavalio nuorena, minkäs

Mahtaa kun lapsena ollut allerginen melkein kaikelle ja vasta aikuisiällä oppinut syömään monia ruokia. 

Vierailija
32/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta sinulle, jos sattuu joskus kohdalle osumaan, toivottavasti ei osu mitään pahempia! Minulla on ollut 35-vuotiaasta alkaen niska-hartiaseudun ja selän alueen työperäiset kivut ja viat, pienesti haittaa elämää jatkuvasti, isommin vain kiireisempään aikaan. Yleensä riittävä liikunta riittää pitämään kivut kurissa, onneksi.

Erikoista ap:n aloituksessa on se, ettei hän oikeasti tunne yhtään omaan ikäluokkaansa kuuluvaa sairastunutta, työssä tai vapaa-ajalla vammoja saanutta tai edes kivuista kärsivää. Vai onko kuitenkin niin, että ap on ihminen, jolle tuttavapiiriin kuuluvat eivät kerro kaikista asioistaan? Aika moni tuossakin ikäluokassa on sairastunut jo vakavasti, osa toipunut ja osa jo haudattu.

Vierailija
33/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevitosena puhkesi kilpirauhasen vajaatoiminta. 

Vierailija
34/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tarkoitettiin varmaan niitä "iän mukanaan tuomia kremppoja", ei sairauksia tms. En ainakaan itse ole kuullut kenestäkään, jonka ennen oikein hyvä terveys olisi (ilman sellaista sairautta, joka voi tulla kenen tahansa ikäiselle) yhtäkkiä hirveästi huonontunut nelikymppisenä. Toki voi sairastua vakavasti, mutta se ei kysy ikää, eikä sitä varmaan aloituksessa haettu?

Vierailija
35/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 18:27"]

Tässä tarkoitettiin varmaan niitä "iän mukanaan tuomia kremppoja", ei sairauksia tms. En ainakaan itse ole kuullut kenestäkään, jonka ennen oikein hyvä terveys olisi (ilman sellaista sairautta, joka voi tulla kenen tahansa ikäiselle) yhtäkkiä hirveästi huonontunut nelikymppisenä. Toki voi sairastua vakavasti, mutta se ei kysy ikää, eikä sitä varmaan aloituksessa haettu?

[/quote]

ap täällä. Juuri tuota tarkoitin. Ei siis sellaisia sairauksia, joihon ollaan sairastuttu jo nuorempana, vaan nimenomaan ikääntymisen tuomia kremppoja. 

Puhumme kavereiden kanssa paljonkin teveysjutuista ja lähipiirissäni on monta terveysalan ihmistä. Kellään ei ole MITÄÄN ikään liittyviä ongelmia. Minäkin tunnen esim. ykköstyypin diabeetikon ja ms-tautia sairastavan ihmisen, mutta he sairastuivat jo nuorina, eikä siis iällä ollut mitään tekemistä asian kanssa. 

Voisin ihan hyvin terveyteni puolesta pyöräyttää vielä yhden vauvan, mutta en halua. Pointtina oli siis se, että en tunne yhtään ainutta nelikymppistä naista, joka olisi jotenkin mummovaivainen jo tässä iässä ja siksi mummoäiti.

Vierailija
36/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 18:27"]

[/quote]

Kyllä minä olen, on vaan tauteja jotka puhkeavat missä iässä vaan ilman mitään syytä ja sitten alkavat vähitellen edetä. Reuma on yksi sellainen, jonka syntymekanismia ei vieläkään tunneta ja se voi alkaa missä iässä tahansa, vauvalla tai vaarilla. 

Vierailija
37/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enempää kuin 20-vuotisenakaan. Allergiat ovat kulkeneet mukana pienestä alkaen. Harrastan liikuntaa, syön kaikkea mitä tahdon, herkkuja ja karkkejakin. En tupakoi, alkoa käytän kerran kuussa.  En ota elämää liian vakavsti, nauran paljon ja on hyvä kaveripiiri. Kolme lasta.

Vierailija
38/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on jo vaikka mitä. Selkä- ja hartiavaivat on tosi yleisiä, samoin erilaiset suolistovaivat. Joillakin on jo vaihdevuodetkin ja hormonaalisia ongelmia. Joillakin verenpainetta ja siihen lääkitys. Joillakin ms-tauti tai kakkostyypin diabetes. Joillekin on tullut syöpä, osa on selvinnyt siitä, osa ei. Tämmösiä mun tuttavapiirissä.

Vierailija
39/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enempää kuin 20-vuotisenakaan. Allergiat ovat kulkeneet mukana pienestä alkaen. Harrastan liikuntaa, syön kaikkea mitä tahdon, herkkuja ja karkkejakin. En tupakoi, alkoa käytän kerran kuussa.  En ota elämää liian vakavsti, nauran paljon ja on hyvä kaveripiiri. Kolme lasta.

Vierailija
40/54 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armoa on se, jos saa olla terve. Terveys ei ole ihmisen itsensä ansiota, vaan Jumalan lahja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi