Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää pakkaukset, joita ei ole tehty avattaviksi!

Vierailija
15.09.2022 |

Aaaaarrrrgggghhhhh!!! Siis mikä järki on pakata jotain pussiin ilman, että pussissa on mitään kohtaa, josta sen saa järkevästi repäistyä auki? Kuinka vaikeaa voi olla miettiä asiakastakin, että miten se asiakas pakkauksen avaa. Se pieni lovi, josta homma aukeaa kätevästi on ehkä pieni juttu, mutta käytännössä iso asia.

Pahin ovat hämäysavaukset, eli nämä "avaa tästä" kohdat paketeissa, joista se ei kumminkaan aukea. Muovi vaan lähtee venymään ja vanumaan ja lopulta pitää kaivaa sakset, tai veitsi avuksi. Tämmöinen asiakkaan pränkkäys pitäisi lailla kieltää.

Entä kahvipaketit, jotka pitää käytännössä puukottaa auki, kun ne on vakuumipakattu, mutta eivät aukea siis mistään kohtaa järkevästi. Lavazza, miksi?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten avaat pakkauksia, joita ei ole tehty avattaviksi? Ei kai avaamisen vaikeus mitenkään yllätyksenä voi tulla?

Vierailija
2/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten avaat pakkauksia, joita ei ole tehty avattaviksi? Ei kai avaamisen vaikeus mitenkään yllätyksenä voi tulla?

No kyllä ne tuotteet ostetaan siinä luulossa, että pakkaus aukeaa jollain lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varsinkin kahvipaketit on ärsyttäviä

Vierailija
4/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo varsinkin kahvipaketit on ärsyttäviä

Siirry pikakahviin.

Vierailija
5/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Apetit -pakastekeitot, ne kuutiot! 🤯

Vierailija
6/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mitä pakkauksissa mietitään on se miten niitä voi kätevästi säilyttää kaupassa. Ostamisen jälkeen se on kuluttajan ongelma miten tuotetta säilytetään. Tämä tuli mieleen paristopaketista, jossa oli monta paristoa ja kun otti niistä muutaman, loppuja oli huono säilyttää pahvi&muovi pakkauksessaan.

Vierailija
7/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut mitä pakkauksissa mietitään on se miten niitä voi kätevästi säilyttää kaupassa. Ostamisen jälkeen se on kuluttajan ongelma miten tuotetta säilytetään. Tämä tuli mieleen paristopaketista, jossa oli monta paristoa ja kun otti niistä muutaman, loppuja oli huono säilyttää pahvi&muovi pakkauksessaan.

Kyllä minusta paristojen kohdalla valmistajan tulisi miettiä myös niiden säilytettävyyttä. Paristot kun voivat olla todella vaarallisia väärin säilytettyinä ja hengenvaarallisia nieltyinä, etenkin kotitalouksissa, joissa on lapsia tai lemmikkejä. Pakkauksen tulisi olla sellainen, ettei ne avatessa lennä sieltä pitkin lattioita ja ettei ne säilytettäessä pääse navat vastakkain. Nehän voi syttyä ja jopa räjähtää muuten. Sen takia jotkut teippaa paristojen navat.

Vierailija
8/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan onnistunut koskaan saamaan sellaisesta kovasta jauhelihapaketista kantta irti vetämällä repäisylärpäkkeestä? Minä en nimittäin koskaan, siitä jää vaan suikale muovia käteen ja itse paketti pitää avata saksilla.

Vierailija
9/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan onnistunut koskaan saamaan sellaisesta kovasta jauhelihapaketista kantta irti vetämällä repäisylärpäkkeestä? Minä en nimittäin koskaan, siitä jää vaan suikale muovia käteen ja itse paketti pitää avata saksilla.

En ikinä. Lyön aina sillä paistinlastalla siihen kanteen ja revin auki.

Vierailija
10/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kanapaketit, terävällä puukolla viillän kannen muovin pois.

Vierailija
11/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne koskaan aukea siitä. Se läppä on vain hämäystä.

Vierailija
12/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän muutenkin aina saksia tai puukkoa pakettien avaamiseen. Repimällä tulee vain epäsiistiä jälkeä.

Vierailija
13/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blistex huulirasvapuikkopaketti! Siis käääk kun ne on pjersiistä avata, ei aukea, repimällä lähtee irti vain puolet pahvista ja huulivoide on edelleen tiukasti paketissa muovin ja pahvikerroksen takana. Sitten sitä joutuu vääntämään ja repimään ja lopulta pitää ottaa jotain terävää jolla saat aloitus reiän tehtyä.

Vierailija
14/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin monitoimityökalun ja totesin, että sen paketin avaamiseen tarvittaisiin just se työkalu, joka oli siellä paketissa, jota olin juuri avaamassa!

Vierailija
15/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chupa chup tikkarit! Miten se kääre olis tarkoitus saada irti siitä tikkarin päältä? Kun ei meinaa saksetkaan siihen pystyä..

Vierailija
16/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino jäätelö. Siis miten se muovikansi saadaan auki ilman, että kädet on verillä?

Vierailija
17/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa vähänkin kalliimmassa on vahva pakkaus, että sisällön varastaminen on tehty vaikeaksi paljain käsin avaamalla.

Enkä tarkoita nyt jauhelihaa ;D

Vierailija
18/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aino jäätelö. Siis miten se muovikansi saadaan auki ilman, että kädet on verillä?

Nuo on kyllä pelottavia. Ja vaikka olet saanut sen jo kerran auki, senkin jälkeen pitää vähän jännittää aukeaako se ja pakkaus naksuu hirveästi avatessa. Jotenkin ikäänkuin vastustaa avaamista.

Vierailija
19/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kanapaketit, terävällä puukolla viillän kannen muovin pois.

Minä lyön veitsellä reiän ja revin auki. Tulee kiva poksahdus.

Vierailija
20/116 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tölkit on todella vaikeita avattavia.  Esimerkiksi sillipurkkeja saa vääntää apinan raivolla hiki päässä.