Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain viestin fb:ssa että millainen äiti olen koska..

Vierailija
06.10.2014 |

En ole laittanut kuvia 2kk ikäisestä vauvastani. Viesti tuli puolitutulta naiselta, hän ei kuulemma ymmärrä miksen voi näyttää julkisesti kuvaa vauvastani, olen hänen mielestään vainoharhainen. Hänellä itsellään on noin 2000 kuvaa lapsistaan facebookissa. Osassa kuvista lapset ovat ammeessa alasti. En ymmärrä tällaista, koska kuka tahansa pedofiili pääsee noihin julkisiin kuviin käsiksi, siksi en omasta tai muiden lapsista kuvia laita. Vaikka jakaisi vain ystävilleen niin saattaa ne silti päästä helposti vääriin käsiin. 

Olenko muka vainoharhainen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:18"]Hieman eri asia laittaa nakukuvia tai ei kuvia ollenkaan. Mulla kaikki lasten kuvat tarkkaan harkittuja ja silti pidän todella outona, jos joku päivittää facea usein eikä hänellä ole ainuttakaan kuvaa lapsestaan/ lapsistaan siellä.
[/quote]No minun lapsenlapsestani on satoja kuvia mutta suljetussa ryhmässä. Vain muutama on instassa ja pari facessa kavereille. Ei kukaan täysjärkinen laita omalle seinälleen noita.

Vierailija
22/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Meidän lapsista ei ole facebookissa kuvia, koska mielestäni ei ole oikein laittaa nettiin päivityksiä tai kuvia henkilöstä, joka ei itse siihen voi vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No FB on kuitenkin netissä ja nettihän on aika julkin paikka...Kyllä hakkerit niihin pääsevät käsiksi, jos haluavat...Lähimmille ystäville/sukulaisille voi niitä kuvia laittaa muutenkin kuin FB:n kautta.

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 16:38"]

No aika harvalla ne omat kuvat on Facebookissa JULKISESTI nähtävillä. Suurin osa laittaa kuvat näkymään vain omille kavereilleen. Ihmettelen itsekin, jos joku kaverini ei halua laittaa edes vain lähimmilleen näkymään mitään kuvia.

[/quote]

Vierailija
24/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, alastomista lapsista kuvia. Itse tuli niin ahdistunut olo kun tätä luki että poistin kaikki kuvat facebookista missä on joku muu kuin minä :D

Vierailija
25/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielenkiinnosta, montako fb-kaveria sillä naisella on?

Vierailija
26/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes kuulu facebookiin. Juuri esim. tuollaista nalkutusta en jaksaisi.

Vierailija
27/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä provo, mutta vähän menee yli tuo 2000 kuvaa ja osa ammeessa. Ois riittäny pelkästään se että sait muka viestin.

Vierailija
28/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty aikanaan tietoinen ratkaisu siitä, että lapsen kuvia ei julkaista missään verkkopalvelussa. Jos joku haluaa lapsen nähdä, tulkoon käymään kylässä <3

Vierailija
29/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:47"]

Ihan hyvä provo, mutta vähän menee yli tuo 2000 kuvaa ja osa ammeessa. Ois riittäny pelkästään se että sait muka viestin.

[/quote]

Kiintiöprovohuutelija! Ei siis ihan on tosiaan olemassa tämä hieno henkilö. Ei niitä ammekuvia nyt kymmeniä ole, mutta on kuitenkin. Ja sellaisia missä lapset leikkii jotkut pikkukalsarit päällä. Reilusti yli 2000 kuvaa on, ei toki kaikki lapsista, mutta suurin osa. ap

Vierailija
30/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laita faceen kuvia siksi, että kuvien käyttöoikeudet menee facebook-firmalle, joka voi hyödyntää niitä sitten esim. mainoksissa.

Vierailija
31/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laita edes omaa kuvaani naamakirjaan, saati sitten lasten. En myöskään pidä itseäni vainoharhaisena ja tuskin kukaan mukaan joka mut tuntee. 

Vierailija
32/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se tietää, onko sinulla kuvia fb:ssä? Sano, että jaat kuvia fb:n kautta vain vip-kaverilistalla oleville henkilölle.

Vierailija
33/33 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en jaa lapsestani mitään kuvia netissä. Haluan suojella lasta, eikä minulla omasta mielestäni ole edes oikeutta laittaa hänestä kuvia, hän ei ole mikään lemmikkieläin vaan ihminen jolla on oikeus yksityisyyteen. Vaikka onkin vielä lapsi.