Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita - mies ei halua olla viikkon yhteyksissä

Vierailija
06.10.2014 |

Meille tuli eilen puhelimessa paha riita, joka johtui minusta. Yritin soittaa miehelle uudestaan, mutta hän ei enää vastannut. Aamulla mies laittoi viestin, ettei halua olla minuun yhteyksissä viikkoon. Pyysin anteeksi ja esitin näkemykseni asiaan. Selvitin tilanteen viestissä perin pohjin. Mielestäni asiat tulee puhua selväksi, ei vaieta. 

Mies ei ole vastannut mitään. Tiedän mokanneeni ja kiukuteelleni turhasta, joten ilmeisesti sitten ollaan vähintään viikko ilman yhteydenpitoa. Mies ei halua kuulla minusta. 

Elämässäni tapahtuu juuri nyt isoja asioita. Riita johtuu yhdestä niistä. Tuntuu pahalta, etten juuri nyt voi jakaa asioita tärkeän ihmisen kanssa. Emme siis asu yhdessä. 

Miten tuollaisen miehen saa avattua puhumaan? En jaksa, jos asioita käsitellään vaikenemalla. 

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan niin pahalta tuo viikko juuri nyt.. Olen elämässäni aikoimoisessa siirtymäkohdassa. Ostin asunnon, gradun palautus on kohta ja tärkeitä työkuvioita juuri tällä viikolla. Nyt kaipaisin tukea ja edes keskustelua, mutta ollaan sitten ilman.

ap

Vierailija
42/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies lähtee usein ovesta ulos, kun meillä on riita. Mä reagoin niihin aina niin, että soitan sille 100 kertaa ja lähetän viestejä. Sitten se tulee takaisin, jonka jälkeen puhutaan. Viime aikoina ei tosin ole ollut riitoja juurikaan. Mutta suhteen alussa melkein kaikki riidat menivät tuon kaavan mukaan.

Jos mies sanoisi minulle, ettei halua olla viikkoon tekemisissa/ kuulla minusta niin tulkitsisin sen niin, että haluaa rauhassa miettiä suhteen jatkoa/ harkitsee eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tulos, kun annat miehen ottaa yhteyttä. Muuten jäät kynnysmatoksi. On noita miehiä, jotka ei arvosta naista joka näyttää tunteensa.

Vierailija
44/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:11"]

Mun mies lähtee usein ovesta ulos, kun meillä on riita. Mä reagoin niihin aina niin, että soitan sille 100 kertaa ja lähetän viestejä. Sitten se tulee takaisin, jonka jälkeen puhutaan. Viime aikoina ei tosin ole ollut riitoja juurikaan. Mutta suhteen alussa melkein kaikki riidat menivät tuon kaavan mukaan.

Jos mies sanoisi minulle, ettei halua olla viikkoon tekemisissa/ kuulla minusta niin tulkitsisin sen niin, että haluaa rauhassa miettiä suhteen jatkoa/ harkitsee eroa.

[/quote]

tuota vähän pelkään.

ap

Vierailija
45/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lapsellinen mököttäjä, hankkiudu eroon mahdollisimman pian tuollaisesta!

Vierailija
46/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sitä tukea joltain muulta. Ja viikon päästä laita puhelin kiinni ettei mies saa suhun yhteyttä jos yrittäiskin soittaa.

Vierailija
47/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tiedän, että miehellä syy suuttua ja vika minussa? Sanoin siis suht tyhmästi ja kiukuttelin kuin mikäkin kakara. Lepyn kuitenkin nopeasti ja yritän käsitellä asian. 

ap

Vierailija
48/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:31"]

Olen asian ytimessä, meneillään on valtapeli. Tuollaisen kanssa et tule saamaan hyvää, kunnioittavaa parisuhdetta.

[/quote]

Miehen pitää sulattaa kaikki naisten antama paska?

Mies ei saa päättää puhuuko vai ei?

Miehellekin voi olla parmpi, jos pääsee raivohullusta riidanhaastajasta eroon, edes muutamaksi päiväksi.

Mikä oikeus naisilla on vittuilla? "olla aina oikeassa"? Ap jo kertoi että on itse aiheuttanut riidan.

Miksi miehen pitäisi olla lammas? Kerro?

Vierailija
49/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tiedän, että miehellä syy suuttua ja vika minussa? Sanoin siis suht tyhmästi ja kiukuttelin kuin mikäkin kakara. Lepyn kuitenkin nopeasti ja yritän käsitellä asian. 

ap

Vierailija
50/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:23"]

ap

[/quote]

On silti lapsellista kiukutella, asettaa aikarajoja ja pallotella toista.

Vierailija
51/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:39"]

Itse teen usein samaa jos riitelen jonkun kanssa, en halua olla häneen missään yhteydessä, ennenkuin hän pyytää anteeksi (varsinkin kun/jos tiedän, että syy on toisessa).

[/quote]

Anteeksi OT, mutta kysytkö koskaan kenenkään kolmannen tai useammankin osapuolen näkemystä siitä, kenen syy on?

Tunnen yhden tällaisen henkilön, ja hänestähän vika on aina kaikissa muissa paitsi ei hänessä...

Vierailija
52/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:26"]

Itse teen usein samaa jos riitelen jonkun kanssa, en halua olla häneen missään yhteydessä, ennenkuin hän pyytää anteeksi (varsinkin kun/jos tiedän, että syy on toisessa).

[/quote]

Anteeksi OT, mutta kysytkö koskaan kenenkään kolmannen tai useammankin osapuolen näkemystä siitä, kenen syy on?

Tunnen yhden tällaisen henkilön, ja hänestähän vika on aina kaikissa muissa paitsi ei hänessä...

[/quote]

Tuli myös mieleeni. Mies kanssa ajattelee aina olevansa oikeassa,

Itse sentään myönnän virheeni.

ap

Vierailija
53/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:45"]

Itse teen usein samaa jos riitelen jonkun kanssa, en halua olla häneen missään yhteydessä, ennenkuin hän pyytää anteeksi (varsinkin kun/jos tiedän, että syy on toisessa). Ja ei viestillä lähetetty anteeksipyyntö ei ole riittävä. Ap:n mies toimi tuossa erilailla, että antoi aikarajan jonka jälkeen on taas yhteydessä. Minä en tee sitä, eli siinä menee tasan niin kauan kunnes toinen saa pyydettyä anteeksi. Ennen sitä ei nähdä / puhuta, viestitellä tms. Johtakoon sitten vaikka eroon tms, mutta pääni pidän näissä asioissa.

Ja tiedän, että tähän tulee alapeukkuja, mutta aivan sama :)

[/quote]

Miten voin pyytää puhelimitse anteeksi, jos puheluun ei vastata? Viesti on tällöin ainoa tapa Ja mies tosiaan asuu suht kaukana, joten en sinne voi tällä hetkellä lehteä. En ala palvoa maata hänen jalkojensa alla. Tottuu pian siihen, että saa hallita tilannetta.

ap

[/quote]

Sinä et yritä hallita miestä ??????????? =DDD

Parempi ehlä miehelle, että pääsee sinusta eroon.

Vierailija
54/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:45"]

Itse teen usein samaa jos riitelen jonkun kanssa, en halua olla häneen missään yhteydessä, ennenkuin hän pyytää anteeksi (varsinkin kun/jos tiedän, että syy on toisessa). Ja ei viestillä lähetetty anteeksipyyntö ei ole riittävä. Ap:n mies toimi tuossa erilailla, että antoi aikarajan jonka jälkeen on taas yhteydessä. Minä en tee sitä, eli siinä menee tasan niin kauan kunnes toinen saa pyydettyä anteeksi. Ennen sitä ei nähdä / puhuta, viestitellä tms. Johtakoon sitten vaikka eroon tms, mutta pääni pidän näissä asioissa.

Ja tiedän, että tähän tulee alapeukkuja, mutta aivan sama :)

[/quote]

Miten voin pyytää puhelimitse anteeksi, jos puheluun ei vastata? Viesti on tällöin ainoa tapa Ja mies tosiaan asuu suht kaukana, joten en sinne voi tällä hetkellä lehteä. En ala palvoa maata hänen jalkojensa alla. Tottuu pian siihen, että saa hallita tilannetta.

ap

[/quote]

Sinä et yritä hallita miestä ??????????? =DDD

Parempi ehlä miehelle, että pääsee sinusta eroon.

[/quote]

Jee, onnea hänelle!

En halua mitään valtataistelua, vaan yhteisiä päätöksiä. Tarjosin sovintoa, mutta siihen ei tartuttu.

ap

Vierailija
55/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 12:01"]

Sinuna joko hyväksyisin miehen temperamentin tai lähtisin. Jos mies tuntee itsensä ja tietää, että tarvitsee jäähdyttelytaukoa, kunnioittaisin sitä. Hän suojelee silloin sekä sinua että itseään, ettei mokaisi suhdettanne.

Siinä tapauksessa ei ole kyse mistään valtapelistä. Toimintatavasta tai siitä miten mies asian ilmoittaa (nyt on jäähyn paikka) olisi hyvä keskustella jälkikäteen. Sinuna odottaisin tuon viikon enkä lähettelisi viestejä tai soittelisi. Osoittaisin arvostusta miehen toiveelle - vaikka se olisi esitettynä vihaisesti eikä toiveen muodossa.

[/quote]

Entäs jos AP sitten pitää viikon tauon tämän jatkoksi vastalauseena miehen käytökselle? Tuollaista kierrettä voisi jatkaa maailman tappiin. Ei ole tervettä käytöstä mieheltä.

Vierailija
56/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista tragikoomisinta tässä on se, ettei muutenkaan nähtäisi viikkoon eikä olla jatkuvasti yhteydessä normaalistikaan. Muutama puhelu ja viesti viikossa, jos ei nähdä.

ap

Vierailija
57/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskot siis, että mies haluaa käyttää suhun valtaa ja siksi käyttäytyy noin? Onko perusteita tälle uskolle? Oletko kysynyt häneltä miksi hän käyttäytyy noin, esim. aiemmissa vastaavissa tilanteissa? Voihan olla, että hän vaan on niin tunnekuohussa ettei usko pystyvänsä keskustelemaan sivistyneesti. Tai sitten hän tosiaan on simputtava nilkki.

Musta nää on kaksi eri asiaa, ja suhtautuisin eri tavalla. Simputtava nilkki -skenaariossa panisin kovan kovaa vastaan. Tunnekuohuinen herkkis -versiossa taas olisin kärsivällinen.

Vierailija
58/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen naisystävä. Suuttui aivan typeristä tapahtumista, kuten siitä että kaveri meni kihloihin tai pääsi kallimmalle lomalle kuin me. Mökötti ja nälvi minua viikkoja. Kuten että pitäisi nyt olla varaa edes yhteen kunnon hemmottelulomaan talvessa. Aloin sitten pärjäämään paremmin ja sain vähän menestystäkin, joten pystyin vaihtamaan naiseni parempaan. Menneeseen ei ole tullut ikävä.

Vierailija
59/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita aikooko jatkaa tuollaisen miehen kanssa. Kokemusta nimittäin on. Ymmärrän sen, että joskus tarvitsee hetken omaa aikaa rauhoittumiseen ja sen jälkeen pui asiat läpi mutta viikko on ihan naurettavaa. Ajattele tulevaisuuttasi tällaisen miehen kanssa, sinä olet ainoa joka yrittää tehdä sovintoa kuin aikuinen! Tuo on juuri sellaista ihmistyyppiä joka ei välitä muista kuin itsestään ja pakenee vaikeita asioita. 

Vierailija
60/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olit syypää siihen riitaan, mies haluaa nyt olla rauhassa ja miettiä haluaako yleensä sun kanssa olla. Noin pitkällä välimatkalla tapailu tulee kalliiksikin. Jos nyt häiritset sitä se todennäköisesti päättää ettei halua enää jatkaa, vaikka viikossa voisi tulla siihen tulokseen että haluaiskin vielä yrittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi