Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita - mies ei halua olla viikkon yhteyksissä

Vierailija
06.10.2014 |

Meille tuli eilen puhelimessa paha riita, joka johtui minusta. Yritin soittaa miehelle uudestaan, mutta hän ei enää vastannut. Aamulla mies laittoi viestin, ettei halua olla minuun yhteyksissä viikkoon. Pyysin anteeksi ja esitin näkemykseni asiaan. Selvitin tilanteen viestissä perin pohjin. Mielestäni asiat tulee puhua selväksi, ei vaieta. 

Mies ei ole vastannut mitään. Tiedän mokanneeni ja kiukuteelleni turhasta, joten ilmeisesti sitten ollaan vähintään viikko ilman yhteydenpitoa. Mies ei halua kuulla minusta. 

Elämässäni tapahtuu juuri nyt isoja asioita. Riita johtuu yhdestä niistä. Tuntuu pahalta, etten juuri nyt voi jakaa asioita tärkeän ihmisen kanssa. Emme siis asu yhdessä. 

Miten tuollaisen miehen saa avattua puhumaan? En jaksa, jos asioita käsitellään vaikenemalla. 

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hirveästi sinusta välitä, kun ei yhtään pelkää ilmoitustasi, ettei hänenkään tarvitse viikon päästä ottaa yhteyttä. Sori.

Vierailija
22/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mä olen lukenut pääsykokeisiin/ viimeistellyt jotain työtä kotona/ ollut sairaana, mies on tukenut parhaiten pysymällä pois tieltä. Vai odotatko että mies kirjoittaa gradusi? Mitä sä sanoit sille että suuttui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinä sitten olet määräämään tilanteen etenemistä? Eikö se sinusta ole valtapeliä? Sinä kerrot tässä että tunnistat tekemäsi virheet jo tunteenpuuskat ja sinä sanot että mies ei saisi riidellä tavallaan.

Minusta on väärin että sinä saat toimia väärin, sitten hellyt nopeasti kasvava ihmettelet kun toinen vasta alkaa oman tapansa olla vihainen.

Miksi et muuttaisi omaa toimintaa? Vaadit toisen muuttuvan!
Entä jos menisitte pariterapiaan ja pohtisitte teille sopivan tavan riidellä?

Vierailija
24/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni eksän kanssa kerran pari viikkoa kun se veti mykkäkoulut päälle. Ei mitään kontaktia. En tähänkään päivään mennessä saanut tietää mistä hän suuttui. Se mykkäkoulu loppui siihen kun rikoin hiljaisuuden, mutta oli oli tosi paha, musta tuntui että mies pitää jotain valtapeliä eikä tosiaan arvostanut sitä että olin rehti ja näytin tunteeni avoimesti. Piti olla jotain kissa ja hiirileikkiä että miehen kiinnostunut olisi pysynyt ennallaan. Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa ja tajusin etten tuollaisen ihmisen kanssa voi elää joka jatkuvasti tekee katoamistemppuja koska häntä vituttaa nyt joku - eikä edes kerro mikä. Se kertoo jotain vahvasti siitä mitä mies minusta ajattelee. Ei arvosta, ei kunnioita, ei välitä, ei rakasta. Ehkä jotkut haluaa riitatilanteessa vähän aikaa jäähdytellä ja se on ihan ok, mutta sitä on ihan turha venytellä liian pitkälle, varsinkin kertomatta suuttumisen syytä. Ehkä AP jos annat tämän vain mennä silmien läpi, sitä tulee tulevaisuudessa tapahtumaan yhä useammin ja useammin. Eli jotain sun pitää nyt tehdä. Ymmärrän sinua, elämän isoja myllerryksiä menossa ja "kumppani" vain katoaa. Not cool.

Vierailija
25/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap. Kuulostaa tutulle,tuo kirjoitus olisi voinut olla omani,vielä muutama kk.sitten.
minun miesystäväni toimi juuri noin. Ja ne jäähypäivät olivat minulle yhtä helvettiä,mietin,en nukkunut enkä syönyt jne..mieskin sitten tajusi tämän ja koetimme yhdistää erilaiset tapamme reagoida riitatilanteissa. Nyt jopa itse saattaa alkaa sopimaan,ennen ei tullut kuuloonkaan. Parisuhteessa pitää kunnioittaa kumpaakin,on itsekästä odotuttaa toisella päiväkausia. Mutta,tämänhän sinä jo tiesitkin,halusin vain kertoa,että tilanne saattaa muuttua kunnon keskustelulla,ainakin mun kohdalla. Toivoa on,tsempit näihin päiviin.

Vierailija
26/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan ap pyysi anteeksi. Hän mokasi, ja toimi sen mukaan. Miksei mies arvosta tätä elettä? Koska haluaa pitää langat käsissään ja kiduttaa naista hänen mokansa takia.

Vierailija
27/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:39"]

Itse teen usein samaa jos riitelen jonkun kanssa, en halua olla häneen missään yhteydessä, ennenkuin hän pyytää anteeksi (varsinkin kun/jos tiedän, että syy on toisessa). Ja ei viestillä lähetetty anteeksipyyntö ei ole riittävä. Ap:n mies toimi tuossa erilailla, että antoi aikarajan jonka jälkeen on taas yhteydessä. Minä en tee sitä, eli siinä menee tasan niin kauan kunnes toinen saa pyydettyä anteeksi. Ennen sitä ei nähdä / puhuta, viestitellä tms. Johtakoon sitten vaikka eroon tms, mutta pääni pidän näissä asioissa.

Ja tiedän, että tähän tulee alapeukkuja, mutta aivan sama :)

[/quote]

Miten voin pyytää puhelimitse anteeksi, jos puheluun ei vastata? Viesti on tällöin ainoa tapa Ja mies tosiaan asuu suht kaukana, joten en sinne voi tällä hetkellä lehteä. En ala palvoa maata hänen jalkojensa alla. Tottuu pian siihen, että saa hallita tilannetta.

ap

[/quote]

kirjoita vaikka kirje. siis semmonen, minkä posti vie.

Vierailija
28/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:13"]

Mies taitaa olla tärkeämpi sinulle kuin sinä hänelle. Minä en tuollaista "miestä" katselisi joka vaan yksipuolisesti ilmoittaa että nyt ei olla tekemisissä.

[/quote]

Jos mitään kommenttia tilanteeseen ei tule, menen torstaina käymään hänen luonaan ja pistän jutun pakettiin. En kestä, jos riidasta seuraa tulevaisuudessa aina joku ihmeen etäisyysviikko.  Mies asuu siis parin sadan kilometrin päässä.

ap
[/quote]

Ehkä että kuitenkaan mene käymään. Varmaan pahinta tuossa tilanteessa olisi että menet sinne vatvomaan asioita. Yritin joskus olla parisuhteessa tuollaisen miehen kanssa ja se oli todella kuluttavaa. Hän piti viikon puhelinta kiinni uhmakkaasti että mitään kontaktia ei saanut. Ja varmasti nautti joka hetkestä. Luoja miten hullu olin kun pelasin tuota peliä. Ole sinä viisaampi äläkä tee mitään. Hän odottaa että itket perään mutta älä tee sitä.

Vierailija
29/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ pitäisi alkaa "ehkä et"

Vierailija
30/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tullut paljon vastauksia ja erilaisia näkökulmia! Kiitos niistä kaikista!

Olisin kyllä saanut hillitä itseni. Ehkä mies harkitsee eroa tai sitten vaan antaa tilanteen rauhoittua. Yritän nyt ainakin tänään olla soittamatta ja laittamatta viestiä.

Mies ei tykkää selvitellä riitoja. Nukkumaan mennään riidoissa. Minulla jää unet vähille, mutta miehen unia ei riidat häiritse. Kehoittaa minuakin vaan nukkumaan. Onpa helppoa.

Kerran oli kriisi kun oltiin reissussa. Silloin olin suuttunut aiheesta, mutta silloinkin sanoin niin pahasti, että isku meni pahasti vyön alle. Mies sanoi päättävänsä reissun lopussa, haluaako olla kanssani. Sanoin, etten aio odottaa moista päätöstä ja meinasin useaan otteeseen lähteä kentälle. Mies sai suostuteltua jäämään. Itkin yöt ja nielin kyyneleitä päivät. Mies kehotti nukkumaan ja nauttimaan reissusta. Yeah right. Että odotettu on ennenkin. Olenpa pelle. 

Lopulta sain vastauksen. Mies halusi minut. 

Kuulostaa kauhealta, kun luen tekstini. Paljon hyvää on kuitenkin tuon reissun jälkeen ollut. Omia mokianihan nämä isoimmat riidat ovat olleet. Mies tekee jotain väärin, johon minä reagoin vielä pahemmin. 

Mutta enhän voi odottaa toisen päätöksiä ja olla löysässä hirressä.

ap

ap

Vierailija
31/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tollanen viikon hiljaisuus sellainen "tauko" parisuhteesta, et voi tehdä mitä huvittaa? Vai pelkästään tauko yhteydenpidosta?

Vierailija
32/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on toinen...

Vierailija
33/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 18:50"]

Miehelläsi on toinen...

[/quote]

No ihan varmasti on juu. 

ap

Vierailija
34/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kirjaimella sun miehes nimi alkaa? Kuulostaa vaan niin tutulta....

Vierailija
35/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 18:50"]

Miehelläsi on toinen...

[/quote]

Niinpä. Testaa viikon ajan miltä yhteiselo toisen kanssa tuntuu. Mulkero ei tietenkää uskalla sitä suoraan sanoa. 

Olet melkoinen tossukka,ap.

Vierailija
36/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaatte, kauanko menee, että mies vastaa jotakin?

Vierailija
37/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:31"]

[/quote]

No eikös se sanonut että viikko menee...

Miksi kukaan suostuu tuollaiseen pompotteluun, hyi!

Vierailija
38/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta henkistä väkivaltaa käyttävästä miehestä enkä ikinä halua enkä aio olla samanlainen omalle kullalleni. Mutta tuossa taannoin oli todell paha riita, sellainen että veri kiehui pari päivää. Oli aivan pakko vaieta hetkeksi, jotta pääsin yli
siitä raivosta. Pointti oli joku, en tiedä mikä mutta anyway.

Vierailija
39/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:31"]

[/quote]

No eikös se sanonut että viikko menee...

Miksi kukaan suostuu tuollaiseen pompotteluun, hyi!

[/quote]

En todellakaan odota viikkoa. Jos mies ei parin päivän sisällä reagoi, niin nostan kädet ylös ja jatkan elämää. 

ap

Vierailija
40/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna joko hyväksyisin miehen temperamentin tai lähtisin. Jos mies tuntee itsensä ja tietää, että tarvitsee jäähdyttelytaukoa, kunnioittaisin sitä. Hän suojelee silloin sekä sinua että itseään, ettei mokaisi suhdettanne.

Siinä tapauksessa ei ole kyse mistään valtapelistä. Toimintatavasta tai siitä miten mies asian ilmoittaa (nyt on jäähyn paikka) olisi hyvä keskustella jälkikäteen. Sinuna odottaisin tuon viikon enkä lähettelisi viestejä tai soittelisi. Osoittaisin arvostusta miehen toiveelle - vaikka se olisi esitettynä vihaisesti eikä toiveen muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän