Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita - mies ei halua olla viikkon yhteyksissä

Vierailija
06.10.2014 |

Meille tuli eilen puhelimessa paha riita, joka johtui minusta. Yritin soittaa miehelle uudestaan, mutta hän ei enää vastannut. Aamulla mies laittoi viestin, ettei halua olla minuun yhteyksissä viikkoon. Pyysin anteeksi ja esitin näkemykseni asiaan. Selvitin tilanteen viestissä perin pohjin. Mielestäni asiat tulee puhua selväksi, ei vaieta. 

Mies ei ole vastannut mitään. Tiedän mokanneeni ja kiukuteelleni turhasta, joten ilmeisesti sitten ollaan vähintään viikko ilman yhteydenpitoa. Mies ei halua kuulla minusta. 

Elämässäni tapahtuu juuri nyt isoja asioita. Riita johtuu yhdestä niistä. Tuntuu pahalta, etten juuri nyt voi jakaa asioita tärkeän ihmisen kanssa. Emme siis asu yhdessä. 

Miten tuollaisen miehen saa avattua puhumaan? En jaksa, jos asioita käsitellään vaikenemalla. 

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli joskus mies, joka käyttäytyi tismalleen samalla tavalla. Riidat olivat isoja. Siis isoja, mutta ne eivät vaatineet paljoa mitään syttyäkseen, vaan pikkujutuista kasvoi valtavia myrskyjä. Myrsky vesilasissa olisi se millä sitä voisi parhaiten kuvata.

Mies teki usein kaikkea, mistä kimpaannuin, ja hän taas kimpaantui siitä, että kimpaannuin. Kauhea huutoraivari, puhelimenjohdon irti sienästä vetäminen ja muutaman päivän täydellinen hiljaisuus. Tai vastaavasti tein itse jotain miehen mielestä tyhmää - sanoin väärällä äänenpainolla jotakin häntä loukkaavaa tai suoritin jonkun muun yhtä suuren rikoksen, joka ansaitsi sellaisen myräkän. Sellaisen myrskyn aiheuttanut juttu ei kyllä ollut suuren suuri, joten ainuttakaan aihetta en enää muista mistä ne lähtivät koska joskus en tajunnut itsekään niiden syytä.

Kuitenkaan mun suuttumisillani ei ollut väliä. Ne olivat aina sellaisia, että mies sai aihetta lähteä omille retkilleen ja vetää erokortin tiskiin. Ei, vaikka suutuin siitä että olimme sopineet tärkeää menoa ja samalla mies hakeekin eksältään lapset oven taakse ja peruu kaiken siltä istumalta, eikä vaivaudu ilmoittamaan mulle mitään. Seison yksin konserttilippujen kanssa, ei vastaa puhelimeen ja kun lopulta keikan jälkeen kysyn mieheltä et wassup, saan kuulla et mitä tapahtui ja kaikenhuipuksi kuulla et tein väärin miehelle kun käytin lippuni yksinään. Tai mies tuhosi yhden kalliin pannun kaverini luona laittamalla sen kuumalle hellalle, jolloin pohja suli. Kun ilmoitin etten maksa hänen kömmähdystään puoliksi, mies raivostui.

Nettipalveluissa estojen päälle kytkeminenkään ei ollut vierasta eikä selän takana mustamaalaaminenkaan. Mies eleli hartaasti siinä uskossa, että oli aina oikeassa, ja totta kai olin itsekin kuin pässi narussa. Näitä riitoja tuli toistuvin väliajoin. Ensin mies raivosi aikansa ja oli jo pakkaamassa kamojani. Kun riita oli ohi hänen puoleltaan, alkoi hempeilykausi "Voih olet ihananana puspus", mutta en osannut enää arvostaa niitä hetkiä ennenpitkää, koska laskin vain minuutteja uusiin salamointeihin. 

Kunnes tuli se päivä, että järkiinnyin. Yhtenä tällaisena kertana, kun lapset oli taas tuotu milloin tykätään ja sotki koko viikon aikataulut vaikka mies ei edes hoitanut heitä, vaatteitani oli lahjoiteltu eteenpäin ja mitä kaikkea vielä, mies oli löytynyt vieraasta pedistä ja muuta yhtä turhaa, otin miehen puhutteluun. Sanoin, ettei näin voi jatkua ja olisiko jo aika nousta alas sieltä norsunluutornista ja miettiä mitä tässä tapahtuu. 

Tietenkin mies raivostui. Pelkästään esittämäni epäilys siitä, että hän oli pettänyt minua riitti siihen että hänellä napsahti. Olin huono ihminen ja hänellä ei ole käyttöä minulle enää. Hän heitti minut ulos asunnostaan, ja teki kaiken tuon edellä mainitun. Irc-galleriasta löytyi kuva, johon hän oli photaroinut itsensä ja minut siten että hän seisoi haulikko kädessä ampumassa multa pään murskaksi, ja hän oli laittanut estot päälle etten pystynyt kommentoimaan mitään. Lisäksi löysin hänen seinältään tekstin, jossa luki, että varokaa kundit, tältä muijalta saa taudin jos toisenkin.

Ainoa vain, että tiesin jo varautua siihen, joten en lähtenyt soittelemaan hänen peräänsä. Annoin hänen raivota rauhassa. Keskityin muuhun elämääni; tein koulujuttujani ja tapasin uusia ihmisiä (kavereita jotka olivat kaikonneet tuona aikana kun olin miehen kanssa.) Mies tajusi jossain vaiheessa, että jotain oli nyt pielessä ja sai paniikin, mutta se muuttui raivoksi kun ilmoitin ykskantaan etten aio jatkaa hänen kanssaan enää. En vieläkään tiedä, tajusiko mies, että suhteemme ei päättynyt pettämiseeni (!! huomioikaa vielä mihin) vaan siihen että pitkästyin seurustelemaan henkisen kolmivuotiaan kanssa, joka ilmoitti joka välissä että ei leiki mun kanssani enää kun kaikki ei mennyt hänen alituisesti vaihtuvien sääntöjensä mukaan.

Yleensä silloin kun mulla oli vaikeaa, eli paljon stressiä, asioita piti suunnitella ja yöt menivät valvomiseksi tehtävien takia, mies sai siitä jotenkin ruutia tynnyriinsä. Jos itse olisin vaatinut tukea ja ymmärrystä ja asiallisia neuvoja sekä aikaa, mies joko katosi eli oli ikään kuin poissa käytettävistä (jos niin voi sanoa) ja alkoikin kitistä kuin lapsi kaupassa jostain aivan typeristä eikä tullut yhtään vastaan. Jos itkin, se oli heikkoutta ja jos ärisin joskus väsyneenä, se oli maailmanlopun paikka. Kuitenkaan sama ei olisi toiminut toisin päin - mies ei olisi missään tapauksessa omassa tilanteessa hyväksynyt sitä jos olisin toiminut tismalleen samoin kuin hän.

Samaten mitkään ulkomaille lähtemiset eivät olisi toimineet. Minut olisi jätetty jo kolmesti lentokentällä ja hylätty keskelle ulkomaankaupunkeja monia kertoja miehen toimesta, jos olisi tullut kränää.

Tämän miehen jälkeen tapasin uuden, mutta paljon paremman. Ensimmäinen vuosi kului pelätessä koska tulee vastaavanlaisia sotia, mutta niiden puuttuessa ja uskoessa sen ettei niitä tule, mä huokaisin helpotuksesta ja sellainen valtava syyllisyydentaakka katosi harteiltani.

Ajattele siis tarkoin miten reagoit kun tai jos mies ottaa yhteyttä.

Pakko kyllä kysyä tarkemmin, minkä luonteinen riitanne aihe oli? Onko se todellakin sen arvoinen, että rakkaaseen ihmiseen ei voi pitää yhteyttä sen elämän tärkeinä hetkinä?

Vierailija
2/85 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, aikamoinen tarina!

Meidän riidan aihe oli todella naurettava. Mies soitti minulle ja kertoi innoissan yhdestä asiasta, joka ei oikeastaan liity minuun mitenkään. Tai no ehkä välillisesti. Hermostuin kuitenkin, ja väitin hänen tehneensä asian vain ärsyttääkseen minua ja laimentaakseen sitä iloa, jota olen yhdestä asiasta saanut. Tätä mies ei ymmärtänyt ja sitten hermostui, minkä jälkeen myös minä aloin kiihtyä ja sanoin pahasti. Yritin soittaa uudelleen, mutta mies ei enää vastannut. Vastaamattomuus pisti kapuloita rattaisiin ja pistin ikävän viestin. Seuraavana aamuna sain viestin, ettei asiani kiinnosta  miestä v******** ainakaan viikkoon enkä saa olla yhteydessä. Pahoittelen, pyysin anteeksi ja yritin ratkaista tilanteen, mutta ei mitään reaktiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

78. siis ap

Vierailija
4/85 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:31"]

miestä vituttaa sun käytös ja ei jaksa riidellä... moni mies myöskään ei halua keskustella silloin kun on vihaisimmillaan koska ei saa aikaiseksi mitään järkevää keskustelua, omat kommentit eivät mene läpi naiselle ja alkaa vituttaa entistä enemmän vastapuolen logiikanvastainen kitinä ja vittuilu...  tilanne menisi vaan pahemmaksi jos juttelee naiselle.     

[/quote]

Vaikka olenkin nainen, en silti halua mitään keskustelua silloin, kun olen vihainen tai äärettömän loukkaantunut jostain. Vihaisena tulee helposti sanottua asioita, joita myöhemmin jatuu. Haluan riidan jälkeen rauhoittua, antaa pölyn laskeutua, miettiä asioita rauhassa ja sen jälkeen vasta keskustella asiasta, jos mitään keskusteltavaa enää on.

Vierailija
5/85 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:10"]

miestä vituttaa sun käytös ja ei jaksa riidellä... moni mies myöskään ei halua keskustella silloin kun on vihaisimmillaan koska ei saa aikaiseksi mitään järkevää keskustelua, omat kommentit eivät mene läpi naiselle ja alkaa vituttaa entistä enemmän vastapuolen logiikanvastainen kitinä ja vittuilu...  tilanne menisi vaan pahemmaksi jos juttelee naiselle.     

[/quote]

Vaikka olenkin nainen, en silti halua mitään keskustelua silloin, kun olen vihainen tai äärettömän loukkaantunut jostain. Vihaisena tulee helposti sanottua asioita, joita myöhemmin jatuu. Haluan riidan jälkeen rauhoittua, antaa pölyn laskeutua, miettiä asioita rauhassa ja sen jälkeen vasta keskustella asiasta, jos mitään keskusteltavaa enää on.

[/quote]

Mietinkin, kannattaako yrittää soittaa jo tänään tai loppuviikosta vai haluaako mies todella sen koko viikon.

Jos itse sanoisin, etten halua kuulla toisesta viikkoon, niin en kyllä tarkoittaisi sitä  tai sitten en haluaisi kuulla enää koskaan.

Vierailija
6/85 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:25"]

[/quote]

[/quote]

Mietinkin, kannattaako yrittää soittaa jo tänään tai loppuviikosta vai haluaako mies todella sen koko viikon.

Jos itse sanoisin, etten halua kuulla toisesta viikkoon, niin en kyllä tarkoittaisi sitä  tai sitten en haluaisi kuulla enää koskaan.

[/quote]

Tässä on varmaan sinun ja minun ero. Minä taas nimenomaan tarkoitan, mitä sanon. Ja sen vuoksi en halua selvitellä asioita vihaisena, koska silloin saatan sanoa todella pahastikin. Ja ne voivat olla asioita, joita toinen muistelee vielä vuosienkin päästä loukkaantuneena. On siis parempi, että keskustelen vasta sitten, kun olen rauhoittunut. Kauanko se kestää...sitä ei voi koskaan etukäteen tietää. 

Mua muuten ärsyttää ihmiset, jotka sanovat asioita, joita eivät tarkoita. Sellaisten kanssa on vaikea tulla toimeen, koska jokaisesta asiasta pitää miettiä, mitä toinen lopulta tarkoitti. 

Vierailija
7/85 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tässä on varmaan sinun ja minun ero. Minä taas nimenomaan tarkoitan, mitä sanon. Ja sen vuoksi en halua selvitellä asioita vihaisena, koska silloin saatan sanoa todella pahastikin. Ja ne voivat olla asioita, joita toinen muistelee vielä vuosienkin päästä loukkaantuneena. On siis parempi, että keskustelen vasta sitten, kun olen rauhoittunut. Kauanko se kestää...sitä ei voi koskaan etukäteen tietää. 

Mua muuten ärsyttää ihmiset, jotka sanovat asioita, joita eivät tarkoita. Sellaisten kanssa on vaikea tulla toimeen, koska jokaisesta asiasta pitää miettiä, mitä toinen lopulta tarkoitti. 

[/quote]

Viikko on pitkä aika, joten pohdin vain eikö lyhyempi riitä. Jos mies kaipaa yhteydenpidosta viikon tauon niin eiköhän olisi paremi vain lempata minut. Ei sitten tarvitsisi edes pelätä minun ottavan yhteyttä.

ap

Vierailija
8/85 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Viikko on pitkä aika, joten pohdin vain eikö lyhyempi riitä. Jos mies kaipaa yhteydenpidosta viikon tauon niin eiköhän olisi paremi vain lempata minut. Ei sitten tarvitsisi edes pelätä minun ottavan yhteyttä.

ap

[/quote]

Viikko on lyhyt aika. Mutta olen samaa mieltä kanssasi, että jos olet kykenemätön olemaan viikkoa ilman tätä miestä, olet luultavasti hänelle väärä nainen. Tarkoitan, että mikäli suhteenne jatkuisi, todennäköisesti takertumisesi alkaisi ahdistaa miestä. Isot tytöt pärjäävät viikon ilman poikaystävääkin.

Vierailija
9/85 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:36"]

ap

[/quote]

Viikko on lyhyt aika. Ollappa taas nuori ja kiivas jolloin viikko tuntui iäisyydeltä ja tuntikin tolkuttoman pitkältä.

Vierailija
10/85 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en odottele anteeksipyyntöä tai muuta ryömimistä ja anelua, mutta joskus pitää saada olla yksin ja hiljaa eikä huvita jutella, koska kun on edelleen ärsyyntynyt/surullinen jostain, ja on pakko keskustella toiselle, kyllästynyt ja katkeroidn tilanteessa.
Olen kyllä ollut tilanteessa myös se osapuoli jolle sanotaan "mä en nyt puhu tästä" ja sekin on uskomattoman raivostuttavaa ja ahdistavaa jos itsellä on hankala olo ratkaisemattomasta tilanteesta.

Voimia! Hyvä hetki muistaa, että aina selviää itsekin ja asioita voi pohtia ja pystyy käsittelemään omin voimin, jos muuta vaihtoehtoa ei ole. :)

Vierailija
11/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taitaa olla tärkeämpi sinulle kuin sinä hänelle. Minä en tuollaista "miestä" katselisi joka vaan yksipuolisesti ilmoittaa että nyt ei olla tekemisissä.

Vierailija
12/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:13"]

Mies taitaa olla tärkeämpi sinulle kuin sinä hänelle. Minä en tuollaista "miestä" katselisi joka vaan yksipuolisesti ilmoittaa että nyt ei olla tekemisissä.

[/quote]

Jos mitään kommenttia tilanteeseen ei tule, menen torstaina käymään hänen luonaan ja pistän jutun pakettiin. En kestä, jos riidasta seuraa tulevaisuudessa aina joku ihmeen etäisyysviikko.  Mies asuu siis parin sadan kilometrin päässä.

ap

Vierailija
13/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä törkeetä. Miksei voi aikuisten ihmisten tavoin selvittää asioita, eikä pitää mitään viikon mykkää. Menis kans mies vaihtoon, jos tollai tekis :/

Vierailija
14/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mies sanoi, että viikkoon ei halua kuulla musta. Saa sit nähdä, oliko tosissaan. Montaa päivää en odota enkä aio enää laittaa mitään säälittäviä viestejä. Enpä taida edes yrittää soittaa enää. Valta on selvästikin miehellä, jos minä lähettelen jotain yksinkeskusteluja hänelle. Taitaa nauttia. 

ap

Vierailija
15/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asian ytimessä, meneillään on valtapeli. Tuollaisen kanssa et tule saamaan hyvää, kunnioittavaa parisuhdetta.

Vierailija
17/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen usein samaa jos riitelen jonkun kanssa, en halua olla häneen missään yhteydessä, ennenkuin hän pyytää anteeksi (varsinkin kun/jos tiedän, että syy on toisessa). Ja ei viestillä lähetetty anteeksipyyntö ei ole riittävä. Ap:n mies toimi tuossa erilailla, että antoi aikarajan jonka jälkeen on taas yhteydessä. Minä en tee sitä, eli siinä menee tasan niin kauan kunnes toinen saa pyydettyä anteeksi. Ennen sitä ei nähdä / puhuta, viestitellä tms. Johtakoon sitten vaikka eroon tms, mutta pääni pidän näissä asioissa.

Ja tiedän, että tähän tulee alapeukkuja, mutta aivan sama :)

Vierailija
18/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:39"]

Itse teen usein samaa jos riitelen jonkun kanssa, en halua olla häneen missään yhteydessä, ennenkuin hän pyytää anteeksi (varsinkin kun/jos tiedän, että syy on toisessa). Ja ei viestillä lähetetty anteeksipyyntö ei ole riittävä. Ap:n mies toimi tuossa erilailla, että antoi aikarajan jonka jälkeen on taas yhteydessä. Minä en tee sitä, eli siinä menee tasan niin kauan kunnes toinen saa pyydettyä anteeksi. Ennen sitä ei nähdä / puhuta, viestitellä tms. Johtakoon sitten vaikka eroon tms, mutta pääni pidän näissä asioissa.

[/quote]

Miten voin pyytää puhelimitse anteeksi, jos puheluun ei vastata? Viesti on tällöin ainoa tapa Ja mies tosiaan asuu suht kaukana, joten en sinne voi tällä hetkellä lehteä. En ala palvoa maata hänen jalkojensa alla. Tottuu pian siihen, että saa hallita tilannetta.

ap

Vierailija
19/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:39"]

[/quote]

Miten voin pyytää puhelimitse anteeksi, jos puheluun ei vastata? Viesti on tällöin ainoa tapa Ja mies tosiaan asuu suht kaukana, joten en sinne voi tällä hetkellä lehteä. En ala palvoa maata hänen jalkojensa alla. Tottuu pian siihen, että saa hallita tilannetta.

ap

[/quote]

Sitten ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin ero. Tuota tulee tapahtumaan jokaisessa vähänkin isommassa riidassa. Varsinkin niissä jotka sinä olet aloittanut.

Vierailija
20/85 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän