Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä akateeminen työtön!

Vierailija
05.10.2014 |

Mitä opiskelit? Mikä oli pääaineesi?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kauppatieteiden maistereita paljon työttömänä?

Vierailija
82/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen filosofian maisteri (luonnontieteellisestä tiedekunnasta valmistunut), enkä ole saanut tehdä oman alani töitä koskaan. Tai edes oman koulutustasoni töitä. Palkkani on ollut aina alle 2 tonnia kuussa. En ole nirso, olen tehnyt siivoojan, ravitsemusalan, varastoalan (pakkaaja) töitä sekä viimeiseksi toimistotöitä. Nyt olen työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen filosofian maisteri, valmistunut humanistisesta tiedekunnasta, kulttuurintutkimusta ja historiaa. En ole saanut koulutusta vastaavaa työtä kuin muutaman pätkän. Olen tehnyt vähän kaikenlaista, lähinnä asiakaspalvelutöitä. Minun palkkani on korkeimmillaan ollut 1500€ käteen, sillä olen sitten joten kuten sinnitellyt ja perhettäni elättänyt. Nyt olen työtön enkä kovasta hakemisesta huolimatta ole päässyt edes haastatteluihin. Olen hakenut alakohtaisten paikkojen lisäksi sellaisia asiakaspalvelutöitä, joista minulla on kokemusta...huonolta näyttää. Mietin uudelleenkouluttautumista, mutta opintojen rahoitus huolettaa.

Vierailija
84/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
85/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontieteitä.

Vierailija
86/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTM, sosiaalipolitiikka

Vierailija
87/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VTM, kansantaloustiede pääaineena. Koskaan en ole tehnyt yhtään tuntia mitään sellaista työtä, johon vaaditaan jonkinasteista koulutusta. Olen työtön puhelinmyyjä/rakennusapumies ja sillä siisti.

Vierailija
88/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologiaa, perinnöllisyystiede pääaineena.

Vierailija
89/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin akateeminen työtön, jos olisin yliopistoon päässyt. Nyt olen ammattikorkeakoulututkinnon suorittanut ihminen, joka ei tule koskaan työllistymään omalle alalleen. Samaa alaa olisin opiskellut yliopistossakin, eli kulttuurialaa. 

En varsinaisesti ole työtön, koska olen kotiäiti. 

Korkeakoulututkinnon olen suorittanut, mutten ole akateeminen. Haluaisin kyllä olla, mutta vain omaksi ilokseni. Eipä sillä tutkinnolla nykypäivänä mitään tee.

Vierailija
90/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
91/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KM olen, pääaine aikuiskasvatus. On myös opettajan pedagogiset opinnot, opetushallinnon tutkinto ja sellaisen opetettavan aineen opinnot, jonka opettajaksi jopa vuorotteluvapaan sijaiseksi on kymmeniä hakijoita jos mihin Hevonperän peruskouluun.

Vierailija
92/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:42"]

Opiskelin kandiin asti musiikkitiede pääaineenani. Vaihdoin sitten pääaineeksi naistutkimuksen. Eipä noilla kummallakaan oikein mitään teen. Oli kuitenkin aikansa kivaa opiskella niitä. Nyt maksellaan opintolainaa takaisin ja siihen menee vielä hyvin pitkä aika...

-metriletti -77

[/quote]

Työllistymismahdollisuuksiasi parantaisi kovasti opettajan pedagosiset ja lisäopinnot musiikissa, kun sitten voisit työllistyä ainakin osa-aikaisena (ja epäpätevänä) musiikinopettajana tai vaikka kanttorina, jos urkujensoitto onnistuisi.

t. Työtön opettaja,joka ei koskaan saa edes sijaisuutta kun ei osaa opettaa musiikkia

Vierailija
93/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:52"]

Aivan sama tässä tilanteessa jollekkin koulutukselle. Akateeminen työtön on työtön siinä kuin työtön raudoittajakin. Molemmat ovat yhteiskunnan elättejä, joista toiselle on maksettu vielä koulutuskin verorahoista.

[/quote]

Vain toiselle? Vai eikö raudoittajan hommiin tarvita koulutusta?

Vierailija
94/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:47"]

Tradenomiksi opiskelin ja markkinointi oli pääaine. Kaduttaa, mutta halusin seurata sydämeni ääntä.

[/quote]

akateeminen?

[/quote]

Ei ihme, jos "akateemisia" on paljon työttömänä. Hemmetin leuhkaa väkeä ja jotain keltaista selvästi noussut päähän. Kuka muuten viitsisi halkoa hiuksia siitä mikä on akateemista ja mikä ei.

[/quote]

No kun kysyttiin tosiaan akateemisista työttömistä. Ihan vastaavaa olisi, jos kysyttäisiin lääkärien työttömyydestä ja sairaanhoitaja tulisi kertomaan omista kokemuksistaan.

Vierailija
95/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisessa koulutuksessa ja amk:ssa on se ero, että amk kuitenkin valmistaa selkeästi ammattiin. Amk:ssa ei voi vapaasti valita opiskelemiaan aineita. On hieman eri asia olla työtön tradenomi kuin työtön humanisti, joka on lukenut espanjaa, taidehistoriaa ja fonetiikkaa.

Vierailija
96/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 00:00"]

Ne te vitun akateemikot ootte kyllä ollut ihan turhaan kolussanne, jos ette sitä tajua että toi AMK- jankkaaja on provo.

[/quote]

"Akateemikko on Suomessa arvonimi, jonka tasavallan presidentti myöntää erityisen ansioituneille tieteen- ja taiteenharjoittajille. ...Kaikkiaan 32:lle suomalaiselle on myönnetty tieteen akateemikon arvonimi." (Wikipedia.)

Vähän epäilen, että leijonanosa suomen akateemikoista ei ole kokoontunut mammapalstalle.

Vierailija
97/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:44"]

[/quote]

Voinen vastata, koska olin ennen kotiäitiyttä akateeminen työtön ja tulen varmaankin olemaan sitä taas vanhempainvapaan ja sen jälkeen hoitovapaan päätyttyä. 

Opiskelin kandiin asti musiikkitiede pääaineenani. Vaihdoin sitten pääaineeksi naistutkimuksen. Eipä noilla kummallakaan oikein mitään teen. Oli kuitenkin aikansa kivaa opiskella niitä. Nyt maksellaan opintolainaa takaisin ja siihen menee vielä hyvin pitkä aika...

Olen ns. piilotyötön, eli jos en olisi jäänyt vapaaehtoisesti työmarkkinoiden ulkopuolelle kotiäidiksi, olisin työtön. Tai opiskelemassa vielä uutta ammattia.

-metriletti -77

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta, mihin naistutkimuksen opiskelijat pääasiallisesti työllistyy? Yliopistolle? Tämä ei ole vittuilua, vaan puhdasta uteliaisuutta.

Vierailija
98/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 00:00"]Ne te vitun akateemikot ootte kyllä ollut ihan turhaan kolussanne, jos ette sitä tajua että toi AMK- jankkaaja on provo.
[/quote]

Akateemikko ja akateeminen eivät ole sama asia. Minun yliopistotutkintooni ei kuulunut trollintunnistamiskyky mammapalstalla, tiedä sitten muista. Ja vaikka olisikin trolli, ihan hyvä korjata harhaluulot.

Vierailija
99/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Vierailija
100/106 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 02:20"]

Onko kauppatieteiden maistereita paljon työttömänä?

[/quote] On. Akavan mukaan reilut 2000, määrä aika kovassa nousussa http://www.akava.fi/files/13398/02_Tyottomat_Kauppatieteellinen_koulutus_ylempi_korkeakoulututkinto.jpg .