Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

häädätkö junassa paikallasi istuvan?

Vierailija
05.10.2014 |

Vai oletko hiljaa ja etsit paikan? Entä jos paikallasi istuva ehdottaa sinulle jotain toista istumapaikkaa että saa istua kaverinsa vieressä?

Minä häädän aina, olen sen paikan netissä valinnut enkä myöskään halua joutua siirtymään jos joku häätää sitten minut.

En kuitenkaan kehtaa erottaa kaveruksia, mutta sisäisesti kihisen jos en pääse valitsemalleni paikalle. Haluan istua aina ikkunapaikalla.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 08:46"]

Valaiskaa tyhmää ja kertokaa miksi jollakin ei ole omaa paikkaa junassa!?! Kuinka ylipäätään sillä tavalla voi matkustaa?

Joo, olen maalta, ja matkustanut junassa ehkä 3 kertaa...ja olen varannut liput netistä.

[/quote]

Se kerrotaan tuolla jo aiemmin muutaman kerran. KAusiliput, varusmiehet, VR:n henkilökunta, jos ostaa lipun vasta junasta, silloin ei ole paikkalippua. 

On Suomessakin taajamajunia, missä ei ole paikkoja, eikä niissä olekaan mitään ongelmaa, sille joka puhisee ettei hänen asuinmaassaan ole paikkoja ollenkaan. 

Vierailija
62/70 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa aina ne jotka koittaa ruotsiksi/englanniksi/saksaksi/ranskaksi leikkiä ettei ne ymmärrä mitä yritän sanoa kun häädän paikaltani jonkun. Liikun junilla paljon ja vituttaa aina kun joku istuu "paikallani". Kielitaitoa löytyy kumminkin sen verran että jokainen turistikin saa nostaa ja siirtää sen ahterinsa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni turisti saa järkyttyä suomalaisten töykeästä käytöksestä.

EKS KUIS MII BAT TIS IS MAI SITTING PLEIS! lOOK IT KAN BII RIID TO MAI TIKET. rIID TE TIKET PLIIS AND GOU IN JÖÖR OUN PLEIS.

Miksi ette vain voi istua jonnekin muualle. Pitääkö sitä istua juuri sille numerolle, jonka olette tietokoneelta saaneet?

Naurettavaa.

Vierailija
64/70 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ilmoitan kohteliaasti, että paikka on minun. Voin kyllä myös sen kaverin kanssa vaihtaa paikkoja, jos olen yksin liikkeellä.

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:09"]

Vai oletko hiljaa ja etsit paikan? Entä jos paikallasi istuva ehdottaa sinulle jotain toista istumapaikkaa että saa istua kaverinsa vieressä? Minä häädän aina, olen sen paikan netissä valinnut enkä myöskään halua joutua siirtymään jos joku häätää sitten minut. En kuitenkaan kehtaa erottaa kaveruksia, mutta sisäisesti kihisen jos en pääse valitsemalleni paikalle. Haluan istua aina ikkunapaikalla.

[/quote]

Vierailija
65/70 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 17:17"]

Moni turisti saa järkyttyä suomalaisten töykeästä käytöksestä.

EKS KUIS MII BAT TIS IS MAI SITTING PLEIS! lOOK IT KAN BII RIID TO MAI TIKET. rIID TE TIKET PLIIS AND GOU IN JÖÖR OUN PLEIS.

Miksi ette vain voi istua jonnekin muualle. Pitääkö sitä istua juuri sille numerolle, jonka olette tietokoneelta saaneet?

Naurettavaa.

[/quote]

Maassa maan tavalla. 

Vierailija
66/70 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 07:04"]Mielestäni niissä paikoissa voisi olla jokin polettisysteemi, että vain siitä paikasta maksanut voisi istua siihen. Vituttaa kun joku aina varaa sen minun paikkani, ja sitten joudun seisoskelemaan koska en jaksa puhua tuntemattomille.
[/quote]

Itsepähän siinä vittuunnut, jos et sen vertaa voi suutasi avata. Poletti olisi älyttömän vaikea ja kallis systeemi. Sen sijaan jossain ulkomailla on paikan yläpuolella pieni näyttö, jossa lukee mille välille paikka on varattu. Sellaisia kaipaisin Suomeen.

Vierailija
67/70 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häädä, vaan huiskin. Sitä varten mulla on junamatkoilla aina luuta mukana.

Vierailija
68/70 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kummallista, että nykytekniikalla voidaan seurata vaikka susien liikkumista metsässä, mutta junassa ei näe, mikä paikka on varattu ja mikä ei. Sitä ei ole tiennyt edes konnari, kun olen kysynyt silloin kun olen ostanut lipun junasta. Sen vain osaa sanoa, mitkä myydään yleensä viimeisinä.

Siinähän sitten pompit pitkin junaa ja päädyt viimein ravintolavaunuun, jossa ei ole koskaan varattuja paikkoja.

Vierailija
69/70 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:49"]

Ihan tilanteen mukaan. Mua henk. koht huvittaa ihmiset jotka tulee häätämään tyyppejä varatuilta paikoiltaa, vaikka vaunussa olisi vain muutama henkilö istmumassa. :D Osa henkilöistä on oikein närkästyneitä, kun heidän paikallensa, joku on rohjennutkin istumaan. Itse saatan mennä tyhjässä junassa, minne haluan istumaan, vaikka onkin paikka varattu. Eri asia, jos junassa vähänkin ruuhkaa, silloin tietenkin omille paikoille syytä mennä.

[/quote]

Mistä sinä ennustat mikä ihmisruuhka seuraavalla asemalla odottaa valmiina astumaan junaan?

Vierailija
70/70 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:49"]

Ihan tilanteen mukaan. Mua henk. koht huvittaa ihmiset jotka tulee häätämään tyyppejä varatuilta paikoiltaa, vaikka vaunussa olisi vain muutama henkilö istmumassa. :D Osa henkilöistä on oikein närkästyneitä, kun heidän paikallensa, joku on rohjennutkin istumaan. Itse saatan mennä tyhjässä junassa, minne haluan istumaan, vaikka onkin paikka varattu. Eri asia, jos junassa vähänkin ruuhkaa, silloin tietenkin omille paikoille syytä mennä.

[/quote]

Eli mun pitäis mennä random paikalle istumaan. Riisun vaatteet, levittelen työjutut syliin taikka otan nokoset ja pari pysäkkiä myöhemmin vaunu onkin täynnä porukkaa. Voin viettää loppumatkan rattoisasti vaihtaen paikkaa joka toisella asemalla. Hmm tai voin "häätää" jo lähtöasemalla paikallani istuvan ja istua itse paikallaan sen 5 h. Kummankohan vaihtoehdon valitsisi... Ehkä annan sitä henkilökohtaista huvitusta näille istun-missä-huvittaa-en-osaa-katsoa-paikkaani-lipusta -ihmisille ja häädän julmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän