Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

häädätkö junassa paikallasi istuvan?

Vierailija
05.10.2014 |

Vai oletko hiljaa ja etsit paikan? Entä jos paikallasi istuva ehdottaa sinulle jotain toista istumapaikkaa että saa istua kaverinsa vieressä?

Minä häädän aina, olen sen paikan netissä valinnut enkä myöskään halua joutua siirtymään jos joku häätää sitten minut.

En kuitenkaan kehtaa erottaa kaveruksia, mutta sisäisesti kihisen jos en pääse valitsemalleni paikalle. Haluan istua aina ikkunapaikalla.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häädän. Olen maksanut juuri siitä paikasta ja varannut sen hyvästä syystä. Minä tulen pahoinvoivaksi, jossen näe maisemia junan liikkuessa.

Vierailija
2/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä, sillä haluan istua rauhassa koko matkan ja mieluiten siinä ikkunapaikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häädän kyllä. En jaksa koko matkaa istua miettien koska joku tulee häätämään minut. Mitäs ei ole varannut paikkoja itse etukäteen. Pienten lasten kohdalla saatan tehdä poikkeuksen jos olen kivalla tuulella.

Vierailija
4/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kerron että minulla on siihen paikkaan lippu. Hän voi mennä kaverinsa kanssa toisaalle istumaan jos eivät osaa erikseen istua eivätkä silti ole ostanet aikoinaan vierekkäisiä paikkoja. Jos hänen tarjoamansa paikka on ok, niin voin vaihtaa, mutta en käytävälle, jos olin varannut ikkunapaikan jne.

Vierailija
5/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkä matka edessä, haluan kyllä istua ikkunan vieressä omalla paikallani enkä varoa jokaisen käytävällä kulkevan liikkeitä (aina on oma käsivarsi, takinlieve, laukku tms. tiellä). Lyhyellä matkalla tai aina muuten vain ei jaksa ruveta säätämään paikkojen vaihtoa.

Vierailija
6/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron, että se on minun paikkani, mutta jos lähellä on vapaata, niin saatan valita itse toisen paikan. Jos minut kuitenkin häädetään myöhemmin tästä niin sitten otan oman paikkani.

Vierailija
7/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häädän. Haluan istua koko matkan ikkunan vieressä, rauhassa. Olen varannut sen paikan, syystä.

Vierailija
8/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ruuhkaisessa junassa joustan ja suostun vaihtamaan, jos joku ei ole saanut paikkaa kaverinsa vierestä, istuu siinä ja sitten osoittaa minulle oman paikkansa. Kyllä se mulle käy, sillä mulle on ihan sama, missä istun. Pari kertaa on käynyt, että on myyty sama paikka toiselle ja liput tarkistettu, ihan oli samaan junaan ja samalle päivälle. Toisella kerralla joustin minä, toisella se toinen ja nämä meni niin, että se joka istui ensin, sai istua paikallaan. Mulle ei ole mitään väliä istunko ikkunan vieressä vai käytävällä, sillä yleensä luen jotain. Tunnen vakioreitin maisemat, ei tarvitse niitä katsella. 

Vierailija
9/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti häädän.

Vierailija
10/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häädän, tai sitten tuollaisessa kaveritapauksessa voin tyytyä vastaavaan paikkaan. Ja istun aina käytäväpaikalla, ikkunan vieressä ahdistaa. :)

Vierailija
11/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätäisin, jos olisi ikinä ollut tarvetta (ostan aina etukäteen lipun). Aina on mennyt niin, että löydän paikkani ja jos siinä istuu joku muu, hän kysyy samantien, että onko paikallani ja lähtee pois. 

Vierailija
12/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häädän koska muuten syntyy ikävä ketju jossa joudun sitten itse häädetyksi - jos istuvat kavereina keskenään niin jos ehdottaa vaihtokauppaa omasta paikastaan niin sitten menen ihan mielelläni sinne, ei oo mulle sen tarkempaa mihin menen, kunhan saan istua rauhassa.

Vierailija
13/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai istun itse maksamalleni paikalle. Ei tässä nyt ole mistään ilkeilystä kyse. Miksi ihmeessä maksaisin jonkun toisen mukavan istumisen ja itse pomppisin paikalta toiselle muiden paikkansa varanneiden toimesta?

Vierailija
14/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häädän. Tuossa kaveruksien tapauksessa voin vaihtaa paikkaa, jos pääsen silti ikkunapaikalle.

Lentokoneessa en suostu vaihtamaan paikkaa kenenkään kanssa. 

Vierailija
15/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan vaan tilaa raskaana olevalle tai vanhuksille vaikka olisikin jonkun paikka :)

Vierailija
16/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häädän. Jos olen varannut paikan, haluan levitellä siihen kamani ja olla rauhassa, ilman että pitäisi hetken päästä siirtyä.

Vierailija
17/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häädän, koska muuten voi joutua vaihtamaan paikkaa joka asemalla, kun junaan tulee sen paikan ostanut jossa istuu.

Vierailija
18/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häädän, koska matkustan aina junalla pitkän matkan ja työskentelen samalla. En halua joutua vaihtamaan paikkaa matkan aikana.

Vierailija
19/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kerron useimmiten, että olen varannut ko. paikan. Ennen vanhaa paikkalipusta piti maksaa erikseen ja silloin tietysti oman paikan valtaaminen tuntui vielä jeesimmältä. Eikö ihmisillä nykyisin olekin varattu paikka melkein aina ja siten tuo ongelma on kait historiaa?

Vierailija
20/70 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häädän. Tietty, jos se on joku kaverin vieressä istuja ja meillä on tismalleen sama matka, niin sitten voin vaihtaa paikkoja päikseen, muuten en. En halua vaihtaa paikkaa matkan aikana, varsinkin kun minulla on yleensä paljon tavaraa mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän