Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty hyväksymään sitä, miten vähän ihminen voi syödä lihomatta kun ikää alkaa olla 30...

Vierailija
31.08.2021 |

Kiloja vaan tulee kun syön nälkääni niin, että on tyytyväinen olo mahassa, eikä mikään varsinainen ähky. Ja ihan normaalia kotiruokaa, mukana myös kasviksia eikä mitään super rasvaista. Nyt vaan huomaan että aineenvaihdunta on kai hidastunut, vaikka urheilen ja syön jo paljon vähemmän kuin esim parikymppisenä niin silti jostain niitä kiloja vaan tulee hitaasti lisää ja lisää. Tuntuu kun voisi syödä vain pupun annoksia että pysyisi hoikkana :(

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyy siinä ainakin rahaa.

Kaverit ihmettelvät kuinka minä voin pysyä hoikkana vaikka syön pizzan yhdellä istumalla?

Noh, minä syön sen pizzan torstaina klo 14:30 veden kanssa ja seuraavan kerran syönkin sitten vasta myöhään perjantai-iltana.

Vierailija
2/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, saisiko jonkin listauksen mitä syöt normaalisti päivässä? Ihan kaikki mitä laitat suuhusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kun olet 50+....

Vierailija
4/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan todistettu että aineenvaihdunta ei juurikaan muutu, eli se ei selitä lihomista kellään.

Muut tavat muuttuu.

Vierailija
5/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö just ollut juttua, että ei se aineenvaihdunta niin hidastuu vanhetessa. Veikkaan että et olekaan niin aktiivinen kuin kuvittelet tai et liiku tarpeeksi rankasti. Tai syöt liikaa, jotain pikkupuprua pitkin päivää ilman kunnon aterioita. Ja siis kunnon aterioita, ettei tarvi näpsiä tunnin välein.

Vierailija
6/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50 ja minulla on normipainoisena saatu verenpainelääke.

Eilen aamupala (kuten aina) veteen keitetty kaurapuuro becelsilmällä ja sokerittomalla mehukeitolla. Päivällä sämpylä kalkkunalla ja juustolla ja vihanneksilla sekä hedelmiä (vesimeloni ja ananas). Iltaruokana 2 dl pinaattikeittoa ja kananmuna sekä 8 salmiakkipastillia ja oikeasti 2 palaa suklaata. Juomana vesi koko päivän paitsi klo 20.00 piimää lasi, ettei alkaisi närästää . Ei ollut edes nälkä missään vaiheessa.

Olen silti pullukka, vaikka kävelen työmatkani eli 2, 5 km päivässä ja teen kaikki kotityöt itse.

Vierailija
7/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aineenvaihdunta ei sitten hidastu mutta JOKU fysiologinen syy siinä on pakko olla, että vanhana lihoo niin paljon helpommin kuin nuorena. Muistan kyllä miten nuorena ei välttämättä liikkunut tippaakaan, söi mäkkärissä ja vielä kotona, saattoi joskus syödä suklaalevyn päivässä, eikä painoa tullut grammaakaan ja oli hoikka luudanvarsi. En usko noihin selityksiin, että nyt muka söisin enemmän ja liikkuisin vähemmän kuin silloin. Ehkä joku hormonaalinen selitys tms.

Vierailija
8/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen aamupala (kuten aina) veteen keitetty kaurapuuro becelsilmällä ja sokerittomalla mehukeitolla. Päivällä sämpylä kalkkunalla ja juustolla ja vihanneksilla sekä hedelmiä (vesimeloni ja ananas). Iltaruokana 2 dl pinaattikeittoa ja kananmuna sekä 8 salmiakkipastillia ja oikeasti 2 palaa suklaata. Juomana vesi koko päivän paitsi klo 20.00 piimää lasi, ettei alkaisi närästää . Ei ollut edes nälkä missään vaiheessa.

Olen silti pullukka, vaikka kävelen työmatkani eli 2, 5 km päivässä ja teen kaikki kotityöt itse.

Tai ehkä kuitenkin niin, että olet SIKSI pullukka.  Syömisistäsi päätellen. Enkä tarkoita määrää, vaan sisältöä.

Vierailija
9/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehdella voit muille mutta et itsellesi. vankilatkin on täynnä syyttömiä. ota vaaka ,kynä ja lehtiö ja punnitse mitenpaljon ja kirjaa mitä söit, huomaat että unohdit muutamat suupalat tuosta listastasi. 

Vierailija
10/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten täytyy syödä pupun annoksia, halvemaksi se tulee  mitä vähemmön syö.

Vierailija
11/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä kuitenkin niin, että olet SIKSI pullukka.  Syömisistäsi päätellen. Enkä tarkoita määrää, vaan sisältöä.

Mikä on väärin? Kaurapuuroa syön kolesterolin takia. Lounaalla leipää hedelmää sekä vihannesta, että saisin kuitua. Illalla sitä, mitä oli tarjolla perheen yhteisesti päätettynä.

Kerro, mikä oli niin väärin. Muuten turha kommentti. Jos kerrot, mitä teen väärin, niin mahtavaa : )

Vierailija
12/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta sinänsä ei muutu, monesti iän myötä vaan energiatasot laskee ja ihmiset on väsyneempiä kuin parikymppisenä, eli liikkuvat sit väsyneenä vähemmän, ovat enempi kotosalla, syövät enemmän jne.

Parikymppiset on usein tosi meneviä, eloisia, liikkeessä, unohtavat syödä jne.

Vierailija
13/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valehdella voit muille mutta et itsellesi. vankilatkin on täynnä syyttömiä. ota vaaka ,kynä ja lehtiö ja punnitse mitenpaljon ja kirjaa mitä söit, huomaat että unohdit muutamat suupalat tuosta listastasi. 

Jos minua tarkoitat, en unohtanut. Turha hakea apua toisilta, jos asenne on tuo.

Vierailija
14/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on väärin? Kaurapuuroa syön kolesterolin takia. Lounaalla leipää hedelmää sekä vihannesta, että saisin kuitua. Illalla sitä, mitä oli tarjolla perheen yhteisesti päätettynä.

Kerro, mikä oli niin väärin. Muuten turha kommentti. Jos kerrot, mitä teen väärin, niin mahtavaa : )

Jospa miettisit ihan itse. Etsi vaikka tietoa ensin.

Vierailija
15/162 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun sanomisesi sua kuitenkaan kiinnosta. Viestin asenteesta sen huomaa.  Jotain voisit itse tuumailla ja tietoa hankkimalla saattaisit tajuta, mikä mättää. Kai sen verran voit vaivautua oman hyvinvointisi eteen, vai?

Vierailija
16/162 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olisikin kuvat ja painot siitä mitä söi esim. lukioikäisenä. Tarkka kirjaus. Ja se määrä mitä

liikkui. Kuinka paljon tuli askeleita päivässä. Pyöräilikö kenties koulu- ja harrastusmatkat jne.

Niitä kun vertailisi objektiivisesti aikuisen vaikkapa 30-kymppisen ruokailu- ja liikuntatapoihin niin olen ihan varma, että painoa kerryttäneillä on annoskoot kasvaneet ja liikkumisen määrä vähentynyt.

Vierailija
17/162 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota kun olet 50+....

?painoni alkoi nousta 53v.nyt olen 59v painoni 63kg. ollut jo 3vuotta. ennen 50-55 kg ilman mitään kuureja.pituus 165. ihan ok nyt tuo 63kg en laihduta.

Vierailija
18/162 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan painonnostoa kolme kertaa viikossa ja juoksen pari lenkkiä viikossa. Minun ongelmani on se että en ehdi tai jaksa syödä riittävästi.

Vierailija
19/162 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on kohta 50 ja painoa ei tule vaikka olen kova syömään, mulla on tosin raskas työ joka kuluttaa kaloreita.

Vierailija
20/162 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä aineenvaihdunta ei sitten hidastu mutta JOKU fysiologinen syy siinä on pakko olla, että vanhana lihoo niin paljon helpommin kuin nuorena. Muistan kyllä miten nuorena ei välttämättä liikkunut tippaakaan, söi mäkkärissä ja vielä kotona, saattoi joskus syödä suklaalevyn päivässä, eikä painoa tullut grammaakaan ja oli hoikka luudanvarsi. En usko noihin selityksiin, että nyt muka söisin enemmän ja liikkuisin vähemmän kuin silloin. Ehkä joku hormonaalinen selitys tms.

Kehitys on ainakin yksi syy. Aivot kehittyvät n. 25 vuotiaaksi asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän