Suomen kaunein koti, APUA!!
Olenko ainoa, jonka mielestä Suomen kaunein koti -ohjelmassa ei ole näkynyt kovin kauniita koteja?!
Kaikki sisustukset kliinisen valkoisia, täynnä Pentikin koristeita, kliseisiä sisustustarroja ja tähtityynyjä. Valtaisat ikkunat ja lyhyeksi nyrhitty nurmikko. Missä ovat kaikki persoonalliset ja kotoisat kodit?!
Muutama poikkeus onneksi, esimerkiksi akvaarion näköisen talon luonnollinen piha upealla maisemalla...
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:24"]
Me ainakin tykätään selkeistä sisustusratkaisuista. Alkaa ihan ahdistaa sotkut ja tällä hetkellä lasten huoneen lattialla oleva "kerroksellisuus" eli leluja niin paljon ettei mattoa näy:/ Vaaleat sävyt (valkoinen, harmaa), joita voi piristää punaisella, limenvihreällä, turkoosilla, ovat hyvä perusta. Ahdistuisin kodissa, jossa on räsymatot, eripari -tuolit, monia eri värejä, kirppustunnelma.. Makuja on niin monia, siksi mielestäni on typerää haukkua selkeydestä pitäviä. Pitäkää itse mummolatyylinne jos siitä pidätte.
[/quote]
Samaan hengenvetoon haukutaan sitten muut.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:24"]
Me ainakin tykätään selkeistä sisustusratkaisuista. Alkaa ihan ahdistaa sotkut ja tällä hetkellä lasten huoneen lattialla oleva "kerroksellisuus" eli leluja niin paljon ettei mattoa näy:/ Vaaleat sävyt (valkoinen, harmaa), joita voi piristää punaisella, limenvihreällä, turkoosilla, ovat hyvä perusta. Ahdistuisin kodissa, jossa on räsymatot, eripari -tuolit, monia eri värejä, kirppustunnelma.. Makuja on niin monia, siksi mielestäni on typerää haukkua selkeydestä pitäviä. Pitäkää itse mummolatyylinne jos siitä pidätte.
[/quote]
[/quote] No voi voi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:24"]
[/quote]
[/quote] Höpö höpö. Kerroin vain millainen tyyli itseäni ahdistaa. Ei minua häiritse vaikka kaikilla muilla olisi sotkuinen räsymatto-mummola:D
Äkkiä katsoin minkälaisia taloja on esitelty ja olihan siellä esim. 60-70 -luvun talo Kaarinassa, joka ei todellakaan ollut valkoinen, vaan rento ja kodikas
http://www.katsomo.fi/?progId=376381
En seuraa ohjelmaa aktiivisesti, mutta aina kun vilkaisen, tuntuu että siellä on joka kerta sama kämppä esiteltävänä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:44"]Äkkiä katsoin minkälaisia taloja on esitelty ja olihan siellä esim. 60-70 -luvun talo Kaarinassa, joka ei todellakaan ollut valkoinen, vaan rento ja kodikas
http://www.katsomo.fi/?progId=376381
[/quote]
Se olikin kodikas mutta kaunis?
Olen samaa mieltä.
Muistaakseni viime kaudella oli kyllä paljon erilaisia, persoonallisempia koteja esillä? Vai muistanko ihan väärin..
Ja ne oli juurikin omistajansa näköisiä, vaikka muistan muutamasta ajatelleeni että olisi ihan painajaismainen asunto mulle, mutta harmaa tai tylsä kopio se ei ollut.
Kauneus on katsojan silmässä. Kyllä näistä ohjelmaan hakeutuneista ja valituista näkyy läpi jonkin sortin samanlaisuus, mistä lienee johtuu. Kodin pitäisi olla persoonallinen minun mielestä. Mikä on kaunein ja kenen mielestä. Tyhmä ohjelma, en enää seuraa.
Nykyisin tosiaan kaikki lehdet ja ohjelmat ovat täynnä tätä valkoista kantrityylistä sisustustrendiä. Toinen vaihtoehto on sairaalamaisen kliini ja moderni. Olen alkanut melkein hävetä omaa kotiani, kun jotain vieraampia ihmisiä tulee käymään. Meillä ei ole modernia, eikä kovin rahaa sisustaakaan kummemmin. Paljon karvaavan koiran ja kahden pikkulapsen takia ratkaisut mahdollisimman järkeviä, eli helppoja mattoja (eiväthän ne ole pehmeitä jalalle saati erityisen kauniita), huonekaluissa tummaa puuta, verhoissa kukkia ja muutenkaan ei mitenkään trendikästä.
Ihan tavallinen koti, jossa on mukava elää ja lämpimiä värejä, mutta tuntuu, että olemme ainoita suunnilleen, joille tällainen kelpaa :( Joku ajattelee, että kotihan on vain omaa itseä varten, mutta kyllähän sekin vähän vaikuttaa, mitä muut ajattelevat.
Mielestäni esim. ruskean eri sävyt sekoitettuna värikkäämpiin yksityiskohtiin olisi paljon tyylikkäämpää ja kodikkaampaa kuin valkoinen.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:24"] Me ainakin tykätään selkeistä sisustusratkaisuista. Alkaa ihan ahdistaa sotkut ja tällä hetkellä lasten huoneen lattialla oleva "kerroksellisuus" eli leluja niin paljon ettei mattoa näy:/ Vaaleat sävyt (valkoinen, harmaa), joita voi piristää punaisella, limenvihreällä, turkoosilla, ovat hyvä perusta. Ahdistuisin kodissa, jossa on räsymatot, eripari -tuolit, monia eri värejä, kirppustunnelma.. Makuja on niin monia, siksi mielestäni on typerää haukkua selkeydestä pitäviä. Pitäkää itse mummolatyylinne jos siitä pidätte. [/quote] Samaan hengenvetoon haukutaan sitten muut. [/quote] Höpö höpö. Kerroin vain millainen tyyli itseäni ahdistaa. Ei minua häiritse vaikka kaikilla muilla olisi sotkuinen räsymatto-mummola:D
[/quote]
Ai räsymattokodit ovat sotkuisia ja valkeat kodit eivät? Pitänee varmaan laittaa pensseli heilumaan ja huonekalut vaihtoon, jos sillä saa pysyvän siisteyden.
Ottakaas muuten huomioon, että nuo tv:ssä esitellyt kodit ovat päässeet ohjelmaan mukaan aikamoisen esikarsinnan läpi, ainakin niin kuvittelisin, että hakijoita on ollut montakymmentä kertaa enemmän kuin valittuja. Eli tässä voitaisiin syyttävällä sormella osoittaa henkilöitä, jotka tuota esikarsintaa suorittivat. Siellä ei ilmeisesti ole ollut mukana kodikkuutta tai värikkyyttää arvostavia raatilaisia, vaan tähtityynyjen ja sisustustarrojen hurmaamia white-on-white -ihailijoita.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:17"]
Ikeaa, kun lähens kaikki rahat meni asunnon hankintaan. Artek ja Pentik, kun rahaa jäi aika paljon yli. Tavalliset huonekaluliikkeet lienevät monien mielestä liian rahvaanomaisia. Huvittaa suuresti! No, mustaa, harmaata ja valkoista löytyy runsaasti noista suosikkiliikkeistä.
[/quote]
Tavalliset huonekaluliikkeet? Siis jotkut Maskut ja Iskut? Niiden huonekalut on yksinkertaisesti rumia ja ylihinnoiteltuja. Mieluummin minäkin Ikeasta ostan, kun siellä sentään on ihan hyvännäköisiäkin, vaikkeivat ehkä olekaan parasta laatua. Eipä ne "tavallisten huonekaluliikkeidenkään" ole.
Itse tykkäsin kanssa siitä Herttoniemen aika paljon ja siitä 70-luvun talosta. Kodikkaita, mutta tyylikkäitä.
Minusta sisustuksessa on niin paljon muitakin tyylejä kuin kokovalkoinen steriili ja "räsymatto-mummola." Siskollani esimerkiksi on lähes kokovalkoinen asunto, mutta se on silti lämmin, pehmeä ja kodikas eikä näytä sairaalalta. Siellä ei esimerkiksi ole seinillä "Home sweet home" tai vastaavia sisustustarroja...
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:24"] Me ainakin tykätään selkeistä sisustusratkaisuista. Alkaa ihan ahdistaa sotkut ja tällä hetkellä lasten huoneen lattialla oleva "kerroksellisuus" eli leluja niin paljon ettei mattoa näy:/ Vaaleat sävyt (valkoinen, harmaa), joita voi piristää punaisella, limenvihreällä, turkoosilla, ovat hyvä perusta. Ahdistuisin kodissa, jossa on räsymatot, eripari -tuolit, monia eri värejä, kirppustunnelma.. Makuja on niin monia, siksi mielestäni on typerää haukkua selkeydestä pitäviä. Pitäkää itse mummolatyylinne jos siitä pidätte. [/quote] Samaan hengenvetoon haukutaan sitten muut. [/quote] Höpö höpö. Kerroin vain millainen tyyli itseäni ahdistaa. Ei minua häiritse vaikka kaikilla muilla olisi sotkuinen räsymatto-mummola:D
[/quote]
Ai räsymattokodit ovat sotkuisia ja valkeat kodit eivät? Pitänee varmaan laittaa pensseli heilumaan ja huonekalut vaihtoon, jos sillä saa pysyvän siisteyden.
[/quote] Räsymatot ovat MINUN MIELESTÄNI niin kirjavia ja levottomia jolloin ITSELLENI tulee vaikutelma sotkuisesta huushollista. Kyse ei ollutkaan siitä onko imuroitu vai ei. Kyse on yleisvaikutelmasta. Koti jossa ei iske silmiin sateenkaaren värit ja liika tavaramäärä, on selkeästi omaa silmääni miellyttävä ja siistinoloinen.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:24"]
[/quote]
Minä olen ostanut vieressäni ja selkäni alla olevat tähtityynyt (mustavalkoiset) kirpparilta. Nuo kaksi ikkunassa olevaa beigeä laskosverhoa on tori.fi:stä. No okei, lattialla todella on räsymatto mutta se on miehen mummon kutoma. Tai isomummon, sekoan joskus laskuista kun meidän matot on vanhoja.
En ymmärrä vastakkainasetteluaisi, että selkä ja värimaailmaltaan simppeli vastaan räsymattokoti lelukerroksineen. Minä uskon, että siltä väliltä löytyisi vaikka mitä ihanaa, kekseliästä, SIISTIÄ ja elämän makuista kotia.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:05"]Minusta sisustuksessa on niin paljon muitakin tyylejä kuin kokovalkoinen steriili ja "räsymatto-mummola." Siskollani esimerkiksi on lähes kokovalkoinen asunto, mutta se on silti lämmin, pehmeä ja kodikas eikä näytä sairaalalta. Siellä ei esimerkiksi ole seinillä "Home sweet home" tai vastaavia sisustustarroja...
[/quote] Ai nytkö se kokovalkoinen voikin sit olla kodikas ja lämmin?Päättäkää jo:D
Ja jos noi sisustustarrat vie kodikkuuden, niin pienestä on teidän kodikkuus kiinni.
Suomen ökykoti kisa? On siellä muutama oikeastikkin kaunis ollut, eikä pelkästään öky.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 12:31"]Tuo kokovalkoinen oli tosi in kymmenen vuotta sitten, sitä ennen piti olla aksenttivärejä (pinkkiä, punaista tai limeä). Nyt kun kaikki työttömät ja uusrikkaat pistävät kotinsa kokovalkoiseksi niin luulisi heidänkin jo tajuavan ettei se ole enää tyylikästä (kun selvästi se valkoisuus on sinne laitettu tyylikkyyden vuoksi eikä siksi, että se olisi heidän omaa tyyliään). Metsään meni.
[/quote] Valkoinen on aina tyylikäs!!