Virtsatietulehdus? Riittääkö todentamiseen pelkkä pissanäyte?
Yritän vielä karpalomehulla hoitaa.
Inhoan verikokeita yli kaiken. Jos ei mene ohi niin maanantaina mentävä lääkäriin.
Onko muita vinkkejä yrittää päästä pissatulehduksesta eroon kuin runsas juominen (puolukka-, karpalomehu ja vesi) ?
Kommentit (26)
No kerropa 13 mitkä ne kotikonstit on. Tunnistan itse oireet heti. Juon paljon karpalomehua, vettä, c-vit. salmiakkia jne. Kertaakaan ei ole tepsinyt.
Sain itse väärät antibiootit vti:hin kun näytettä ei otettu. Tulehdus levisi neljässä päivässä munuaisiin. Sairaalassa olin sitten pyelonefriitin takia kaksi viikkoa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:16"]Sain itse väärät antibiootit vti:hin kun näytettä ei otettu. Tulehdus levisi neljässä päivässä munuaisiin. Sairaalassa olin sitten pyelonefriitin takia kaksi viikkoa.
[/quote]
Se viljelyn vastaushan kestää ainakin kolme päivää ja joskus kauemminkin, joten jos jouduit jo neljässä päivässä sairaalaan, ei se näytteen ottaminen olisi tainnut sitä estää.
Ei olisi estänyt mutta olisin heti sen valmistuttua voinut saada oikeat lääkkeet. Nyt jo aloitettu väärä antibiootti sotki viljelyn niin että sopivinta lääkettä ei enää saatu selville. Hoito oli pitkällistä hakuammuntaa osastolla.
Niin. Oon sairastanut jotain 30 virtsistä elämäni aikana. YHDEN kerran sitten aattelin kokeilla, että josko se menisi ohi kotikonstein ilman antibiootteja, ja munuaisaltaan tulehdushan siitä paukahti ja monen viikon piina. Sen jälkeen olen soittanut antibiootit siinä vaiheessa kun eka oireet ilmaantuu :P
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:49"]
Mua niin ärsyttää nuo ihmiset jotka pelottelee munuaistulehduksella. Se että virtsatietulehdus menee munuaisiin on äärimmäisen harvinaista ja lääkäritkin suosittelee sen hoitoon nykyään ihan kotikonsteja, koska suurin sa tulehduksista paranisi kotikonstein. Itsekin uskoin nuorena näitä pelottelijoita, jotka väitti että tulehdus menee heti munuaisiin kun ei hae heti antibiootteja. Sitten söin antibiootteja, vatsa meni jollekin limaripulille, suuhun kasvoi joku sieni huolimatta maitohappobakteereista ja vastustuskyky meni ihan paskaksi, meni monta vuotta että sain vatsan ja vastustuskyvyn kuntoon. Viimeiset kymmenen vuotta olen hoitanut kaikki virtsatietulehdukset itse kotihoidolla, eikä yksikään ole mennyt munuaisiin, ja mikä parasta ei mitään lisävaivoja. Miksi pitäis tuhota yhden virtsiksen takia antibiooteilla kehon kaikki hyvät bakteerit, kun ne bakteerit tarvis poistaa vain rakosta, ja runsaalla juomisella ne bakteerit huuhtoutuu sieltä rakosta pois, ei tarvi antibiooteilla tappaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:05"]
13.! Mitkä kotikonstisi ovat, muut kuin runsas juominen?
ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:49"]
Mua niin ärsyttää nuo ihmiset jotka pelottelee munuaistulehduksella. Se että virtsatietulehdus menee munuaisiin on äärimmäisen harvinaista ja lääkäritkin suosittelee sen hoitoon nykyään ihan kotikonsteja, koska suurin sa tulehduksista paranisi kotikonstein. Itsekin uskoin nuorena näitä pelottelijoita, jotka väitti että tulehdus menee heti munuaisiin kun ei hae heti antibiootteja. Sitten söin antibiootteja, vatsa meni jollekin limaripulille, suuhun kasvoi joku sieni huolimatta maitohappobakteereista ja vastustuskyky meni ihan paskaksi, meni monta vuotta että sain vatsan ja vastustuskyvyn kuntoon. Viimeiset kymmenen vuotta olen hoitanut kaikki virtsatietulehdukset itse kotihoidolla, eikä yksikään ole mennyt munuaisiin, ja mikä parasta ei mitään lisävaivoja. Miksi pitäis tuhota yhden virtsiksen takia antibiooteilla kehon kaikki hyvät bakteerit, kun ne bakteerit tarvis poistaa vain rakosta, ja runsaalla juomisella ne bakteerit huuhtoutuu sieltä rakosta pois, ei tarvi antibiooteilla tappaa.
[/quote]
[/quote]
Juurikin karpalomehu(sokeroimaton), ja sitä pitää juoda hurjasti.