Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Kela pakottaa tuilla elävän muuttamaan huonolle alueelle, ja vielä siellä poikkeukselliseen huonon talon asuntoon, jos nykyisen asunnon vuokra on "liian kallis" ?

Vierailija
31.08.2021 |

Nykyinen vuokrani siis ylittää kelan kuntakohtaisen "vuokranormin", joka on täällä PK-seudulla 694e. Asuntoni vuokra on 780e.
Asuntoni on kuitenkin on hyvällä alueella ja hyvillä naapureilla varustettu. Täällä ei ole ollenkaan ns. sosiaalitapauksia kuten alkoholisteja, nistejä tai muita vastaavia. Kukaan ei mölyä öisin, eikä varastelua tai muuta häiriötekijöitä ilmene. Äänieristys on todella hyvä.
Minä itse en käytä lainkaan päihteitä, en edes polta tupakkaa tai juo kahvia. Elän todella siivosti ja kunnollisesti, aina maksan vuokrani ajallaan.

Nyt olisi kuitenkin tarjolla halvempi asunto, nykyistä pienempi ja huonommin varusteltu, sekä paljon vanhempi myös. (Todennäköisesti huonosti äänieristetty kun 70-luvun talo). Parvekettakaan ei ole.
Mutta ennen kaikkea tuo asunto sijaitsee tämän kaupungin huonoimmalla alueella, jossa huomattavan suuri osa asukkaista on alkoholisteja, nistejä sekä muutenkin elämänkoululaisia.
Kyseessä on kaupungin asunto.
Tuntemiani ihmisiä on asunut tuolla alueella, ja jokainen heistä on muuttanut pois heti ensimmäisen tilaisuuden tullen. Sanovat etteivät ikinä enää muuttaisi sinne, vaikka saisivat asunnon puoleen hintaan.

Nyt Kela haluaa minun muuttavan sinne vain siksi, että vuokrani laskisi 780 eurosta 640 euroon. Tuntuu aivan järjettömältä ajatukselta. Koko elämäni muuttuisi todella radikaalisti, koska itse olen todella hiljainen ja rauhallinen ihminen, sekä elän kunnollisesti.

Onko jollakin kokemusta vastaavasta tilanteesta? Voinko tällaisilla sosiaalisilla syillä perustella Kelallle että minun ei tulisi muuttaa tuonne pahamaineiseen lähiöön?
Siellä varmaan oletetaan että olen itsekin samanlainen ongelmallinen, kun olen pitkäaikaistyötön. Mutta se ei pidä paikkaansa. Olen rauhallinen ja erakkoluonteinen.

Kommentit (263)

Vierailija
21/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: julistaudu ihmeessä muunsukupuoliseksi ja kilju somessa vainoa heti jos etujasi yritetään leikata.

Muista kertoa sossun virkailijan nimi niin sen kotiosoite kaivetaan vartissa esiin ja 10 000 hyödyllyistä hyväksikäytettävää somevaukuttajaa alkaa kerätä nimiä tueksesi.

Yksikään sossuntäti ei uskalla moista riskiä ottaa vaan maksavat kaiken mitä suinkin kehtaat pyytää.

Vierailija
22/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kysyä täältä. Ihmiset katkeria.

Mutta. Ei voi pakottaa, eikä tarvitse sanoa että olisit saanut toisen paikan, ignooraat sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta elämään tuilla jonnekin Pöytyälle.

Vierailija
24/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä myymällä saa helposti lisätuloja.

Vierailija
25/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap harkinnut menevänsä töihin?

Vierailija
26/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pakottaa myymään asuntoa.

Vierailija
27/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaavat esittää jumalaa kirjoitti:

Ainakin Ekaterina nimellä esiintyvä nainen oli mennyt jonkun suomalaisen kotiin pyytänyt siis päästä soittanut ovikelloa ja päästänyt suustaan , hän on Vapaakirkon jäsen että siellä asuvien pitää muuttaa pienempään asuntoon. Seuraava joka oli tullut ovelle oli Jehovan todistaja joka vei mukanaan pienen TV kun se on syntiä. Sitten oli tullut joku muu uskonto joka vei mukanaan viherkasveja ja kahvimukeja. Sitten oli käynyt helluntaiseurakunnista joku vanhempi nainen tehnyt inventaariota että mitä pitää antaa heille. Sitten oli käynyt joku mies joka vaati että pitää antaa heille vaatteita avustukseen Viroon . Sitten....no yhdeltä naiselta ne oli vienyt pyykinpesukoneen jostain Malmilta ja koiran sekä toiselta sohvan. Sekin selvisi että suurin osa näitä kodeissa käyneistä myy ne tavarat joko suoraan tai kirpputorilla. Satoja uskontolahkoista kiertää asuntoja joten varastaminen on heillekin rikollista toimintaa. Vanhuksilta huijaavat korut kellot kengät heitä liikkuu myös Vihdin alueella,auttamisen varjolla huijataan tilit tyhjiksi. Samaa uskonto porukkaa käy Keuruulla tyhjentää pellot traktorilla hakevat sitten myyvät rahasta ne. Jeesus ajoi rahanvaihtajat myyjät ulos temppelistä tehkää samoin.

Hölönpölön, muista nyt ottaa ne lääkkeet.

Vierailija
28/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olethan kuitenkin käynyt tutustumassa kyseiseen alueeseen ja taloon? Ettet pelkkien ennakkokäsitysten takia tyrmää. Asun itse Itä-Helsingissä Kontulan lähellä ja täälläkin on kivoja alueita vaikka alueella on huono maine.

Vierailija
29/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi rehvastella sillä, että maksat vuokrat ajallaan, sillä ilman tukijärjestelmää olisit kadulla. Minne kyllä kuuluisitkin kiittämättömyyttäsi.

Vierailija
30/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti 🤣🤣🤣 et polta etkä juo kahvia 🤣🤣🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Ihan sairaan tärkeitä tietoja🤣🤣

Vierailija
31/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Kunhan maksat itse vuokranormin ja todellisen vuokran erotuksen.

Mutta ei minulla sitten jää rahaa elämiseen...Tuo olisi melkein 100e pois jo valmiiksi niukasta toimeentulotuesta.

ap

Sinä kannat valintasi seuraukset. Jos pidät kiinni nykyisestä asunnostasi, pitää pärjätä muiden menojen suhteen vähemmällä.

Vierailija
32/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Kela tietää, että sinulle on tarjottu asuntoa?

Vierailija
33/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltamäki kirjoitti:

Oli Venäjän juutalaisia tulleet jonkun asuntoon että vapaakirkko tai helluntai pitää muuttaa pois ja antaa asunto venäjän juutalaisille jotka muuttaa Suomeen asumaan. Käyttänyt nimeä Aaron tai aharon ja Ariel . Israelissa näitä ja synagogilla helluntaiseurakunnista niin samaa tapahtunut Riihimäellä että venäläisiä on käynyt vaatimaan asuntoa heille juutalaisille . 🔯

Avopotilailta pitäisi ottaa verkko pois. Emme halua harhojasi tänne. Ota lääkkeet tai painu vit tuun.

Vierailija
34/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi pakottaa muuttamaan mutta eivät maksa sen ylimmän normin ylimenevää osaa vuokrasta enää koska saisit edullisemman asunnon joka on normien sisällä. Itse en muuttaisi vaan maksaisin ennemmin siitä perustoimeentulotuesta sen vajaan satasen. Ole hyvä käyttämään rahaa joten pärjäisin sillä pienemmällä summalla,olen pienemmälläkin pärjännyt.

Vierailija
35/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset kela virkailijat sekä somalialaiset ,virolaiset ,iranilaiset tuskin siirtää varoja muille kuin heille . Turha kuvitella että Iranin sosiaalitoimisto antaisi suomalaiselle tukia .....tai Venäjällä venäläiset ....ei varmasti joten ei täälläkään.

Vierailija
36/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi.

Vierailija
37/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei minulla sitten jää rahaa elämiseen...Tuo olisi melkein 100e pois jo valmiiksi niukasta toimeentulotuesta.

ap

Lyhennän opintolainaani 150 euroa toimeentulotuesta. Elämä on valintoja.

Vierailija
38/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana joku Ruslan saalem.fi ja vapaakirkko. Riihimäki . Tikkurilan hellarit kyllä huijaavat köyhiltä tavarat itselleen myös koivukylässä . Narkomaaneja.

Vierailija
39/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin ja maksa itse vuokrasi. Luuletko, että muutkin asuvat kantakaupungissa ja nauttivat sen eduista? Ei todellakaan, olet kuvottava loinen.

Keskustan ja ongelmalähiöiden välimaastoon mahtuu paljon kaikenlaista.

En tiedä missä ap asuu, mutta oletetaan että Helsingissä.

Esim. Pohjois-Haaga, Herttoniemi, Pitäjänmäki, Malmi ja Lassila ovat keskustan ulkopuolella, mutta kuitenkin ihan hyviä alueita. Eivät vedä vertoja Ullanlinnalle tai Eiralle, mutta eipä niiden tarvitsekaan.

Sitten on Itäkeskus, Kontula, Mellunmäki, Myllypuro, Vuosaari, Rastila tms. paikat joissa ongelmia riittää ja kantikset asuvat vain pakon edessä. Ilmeisesti ap on joutumassa sinne.

Vierailija
40/263 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Lyhennän opintolainaani 150 euroa toimeentulotuesta. Elämä on valintoja.

Entä jos AP:lla on myös 150e opintolainaa lyhennettävänä? Entä jos hän elää jo nyt niin tiukilla kun voi, ja 90e leikkaus tuloihin ajaisi hänet "konkurssiin"?