Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaasalaislääkärien kahvikinan tulos: kaikille automaatit verorahoilla

Vierailija
04.10.2014 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288746682835.html

Anna mun kaikki kestää.

Toisaalta voi olla hyväkin ratkaisu, nyt olen havainnut että etenkin kirurgit ovat kunnon pummeja. Varmaan saavat meihin hoitajiin verrattuna niin pientä palkkaa, ettei ole varaa ostaa sitä kahvikupillista (jos ei todella itse ennätä sitä siellä taukohuoneessaan keittää) ja pullakänttyään kahviosta. Ikinä heitä ei muuten hoitajien taukotilassa näe, paitsi valkoiset takinliepeet vaan heilahtaa kun hakevat kupillisen meidän (ostamaa ja maksamaa) kahvia.

Kaiken huippu oli se, kun yksi työkaveri oli syntymäpäivänään ostanut jokaiselle iltavuorolaiselle mansikkaviinerit. Oli keittänyt pannullisen kahvia, kattanut kupit pöytään ja laittanut kuusi viineriä kauniisti esille. Sitten lähti hakemaan meitä muita sinne kahville. Siinä kun sitten iloisesti jutustellen tultiin naisporukalla synttärikahveille, niin eikö jumankauta sieltä hiihdä kaksi kirurgia vastaan kahvikupit kädessä ja viinerit suussa!!!! Silloin kyllä tuli jo sanomista, mutta eikö nyt luulisi aikuisilla ihmisillä olevan edes jonkin verran käytöstapoja?! 

Nih. Kyllä taas ärsytti hetkellisesti näin vapaapäivän aamuna. Ei se näköjään paljon vaadi, kun saa tuommoisten järjen jättiläisten (kyllä, jollakin osa-alueella varmasti suurtenkin - joillakin OLEMATTOMIEN) kanssa tehdä töitä. 

- Sh (ei vaasasta)

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Olen itse terveyskeskuksessa töissä ja melkoinen kahvi- ja maitotaistelu täälläkin on vuosittain.

Nyt vihdoin olemme saaneet toimivan kahvisysteemin. Jokainen juoja tuo niin hillittömän paljon kahvia että vapaamatkustajillekin riittä. En nimittäin usko että kovin moni juo 2 pakettia kahvia kuukaudessa töissä.

Maidon kanssa on vaikeampaa. Myös siinä on sovittu että 2 l/kk per nenä (joka käyttää maitoa). Tuo ei kuitenkaan riitä, vaan maito on aina loppu. Omia maitoja ei sallita, koska miellä on niin pieni jääkaappi (sellainen "puolikas", eli pöytätason alla oleva), että jos kaikkien eväät halutaan mahduttaa sinne, niin siellä ei voi olla 30 maitopurkkia.

Meillä on paljon ammattiryhmiä töissä. Ainoat jotka eivät kahvia keitä ovat lääkärit ja sihteerit ja konekirjoittajat. Sihteerit ovat erityisen tarkkoja ettei heidän työhönsä kuulu kahvinkeitto. Lääkärit eivät vain ehdi keittää (muka). Ylilääkäri on poikkeus, hän keittelee kahvia useinkin. Usein jopa kysyy että laitetaanko pari pannua tippumaan vai riittääkö yksi (=ei keitä vain itselleen).

Vierailija
2/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:20"]

Mua usein huvittaa täällä av:lla, miten osataankin tarttua aina ihan ihmeellisiin epäolennaisuuksiin :D 

Mutta siis kyllä, kun etukäteen tietää että klo 18 on synttärikahvit, niin silloin ihmiset yleensä osaavat hoitaa hommansa niin että pystyvät pitämään 10min tauon sovittuna aikana. Toki saattaa kellot soida silloin, ja niihin vastataan, mutta jos kierrät omat potilaasi klo alkaen 17:30 ja varmistat että kullakin on kaikki hyvin (kivuttomia jne) niin yleensä sen 10 min saa olla ilman häiriöitä. 

Ja meillä on kolme kertaa päivässä muutenkin vuoronvaihto, jolloin olemme kaikki hoitajat kerralla poissa hoitotyöstä kun pidämme raporttia. Tämäkin on ennakoimalla mahdollista :)

- Ap

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 08:53"]

Anna mun kaikki kestää.

Toisaalta voi olla hyväkin ratkaisu, nyt olen havainnut että etenkin kirurgit ovat kunnon pummeja. Varmaan saavat meihin hoitajiin verrattuna niin pientä palkkaa, ettei ole varaa ostaa sitä kahvikupillista (jos ei todella itse ennätä sitä siellä taukohuoneessaan keittää) ja pullakänttyään kahviosta. Ikinä heitä ei muuten hoitajien taukotilassa näe, paitsi valkoiset takinliepeet vaan heilahtaa kun hakevat kupillisen meidän (ostamaa ja maksamaa) kahvia.

Kaiken huippu oli se, kun yksi työkaveri oli syntymäpäivänään ostanut jokaiselle iltavuorolaiselle mansikkaviinerit. Oli keittänyt pannullisen kahvia, kattanut kupit pöytään ja laittanut kuusi viineriä kauniisti esille. Sitten lähti hakemaan meitä muita sinne kahville. Siinä kun sitten iloisesti jutustellen tultiin naisporukalla synttärikahveille, niin eikö jumankauta sieltä hiihdä kaksi kirurgia vastaan kahvikupit kädessä ja viinerit suussa!!!! Silloin kyllä tuli jo sanomista, mutta eikö nyt luulisi aikuisilla ihmisillä olevan edes jonkin verran käytöstapoja?! 

Nih. Kyllä taas ärsytti hetkellisesti näin vapaapäivän aamuna. Ei se näköjään paljon vaadi, kun saa tuommoisten järjen jättiläisten (kyllä, jollakin osa-alueella varmasti suurtenkin - joillakin OLEMATTOMIEN) kanssa tehdä töitä. 

- Sh (ei vaasasta)

[/quote]

Tuota, ei kai hoitoalalla voi kaikki olla tauolla samaan aikaan? Vai oliko rauhallinen osasto?

[/quote]

[/quote]

Ok kiitos vastauksesta. Älä suutu, en ole koskaan ollut sairaalassa töissä, mutta aina kun kävin isää katsomassa, tuntui että hoitajien oli koko ajan oltava menossa johonkin. Siksi kysyin, että onko mahdollista pitää kahvit samaan aikaan. Luulin, että ne kirurgit olivat myös iltavuorolaisia, mutta olivat vain ottaneet omansa etukäteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua sapettaa tuossa uutisessa se, että veronmaksajat maksavat tuonkin riidan.

Ja mä en ees juo kahvia!

Vierailija
4/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti tuo "sihteerit ovat erityisen tarkkoja siitä, ettei heidän työhönsä kuulu kahvinkeitto" :D Siis lähinnä se, että miten joku voi edes ajatella sitä työhön kuuluvana?! :D 

Jos mä haluan kotona kahvia, minä keitän sitä. Tai jos haluan paahtoleipää, laitan leivät paahtimeen. Kaadan eväänä olevan nakkikeiton lautaselle ja laitan sen mikroon. Samoin töissä jos haluan kahvia, keitän sitä. Samalla voin keittää koko pannullisen, että riittää kavereillekin. 

HALOO?! Mikä ongelma?!

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:32"]

Tutulta kuulostaa. Olen itse terveyskeskuksessa töissä ja melkoinen kahvi- ja maitotaistelu täälläkin on vuosittain.

Nyt vihdoin olemme saaneet toimivan kahvisysteemin. Jokainen juoja tuo niin hillittömän paljon kahvia että vapaamatkustajillekin riittä. En nimittäin usko että kovin moni juo 2 pakettia kahvia kuukaudessa töissä.

Maidon kanssa on vaikeampaa. Myös siinä on sovittu että 2 l/kk per nenä (joka käyttää maitoa). Tuo ei kuitenkaan riitä, vaan maito on aina loppu. Omia maitoja ei sallita, koska miellä on niin pieni jääkaappi (sellainen "puolikas", eli pöytätason alla oleva), että jos kaikkien eväät halutaan mahduttaa sinne, niin siellä ei voi olla 30 maitopurkkia.

Meillä on paljon ammattiryhmiä töissä. Ainoat jotka eivät kahvia keitä ovat lääkärit ja sihteerit ja konekirjoittajat. Sihteerit ovat erityisen tarkkoja ettei heidän työhönsä kuulu kahvinkeitto. Lääkärit eivät vain ehdi keittää (muka). Ylilääkäri on poikkeus, hän keittelee kahvia useinkin. Usein jopa kysyy että laitetaanko pari pannua tippumaan vai riittääkö yksi (=ei keitä vain itselleen).

[/quote]

Vierailija
5/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis, onko teillä sääntö, ettei kahvihuoneen pöydältä saa ottaa mitään?

Meillä on ainakin niin, että jos kahvihuoneen pöydälle jotain jätät, niin silloin kaikki sitä ottaa. Ja voi voi, jos jätit siihen evääsi, vaikkapa kolme omenaa, niin mennyttä on. Ei auta itkeä. Jos ruoka on pöydällä, niin silloin se on kaikkien otettavissa.

Vierailija
6/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:38"]

Eniten mua sapettaa tuossa uutisessa se, että veronmaksajat maksavat tuonkin riidan.

Ja mä en ees juo kahvia!

[/quote]

No yleensä työnantaja homaa taukotilaan mm. kahvinkeittimen. Usein myös mikron, vedenkeittimen ja jääkaapin. Ei työntekijät niitä itse maksa.

Meidänkin kunnassa noita kahviautomaatteja on monilla työpaikoilla joissa on kiire, eikä kenelläkään ole aikaa kahvinkeitolle, esim. sosiaalitoimessa. Ennen meilläkin oli sihteerejä, jotka keittelivät kahvia, eivät keitä enää. Kauhean kallista kun koulutettu henkilökunta odottelee kahvin tippumista ja asiat seisoo.

Vierailija
7/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:39"]

Nauratti tuo "sihteerit ovat erityisen tarkkoja siitä, ettei heidän työhönsä kuulu kahvinkeitto" :D Siis lähinnä se, että miten joku voi edes ajatella sitä työhön kuuluvana?! :D 

[/quote]

On ennen kuulunut.  Sihteerit siis juovat kahvia, mutta eivät sitä keitä, jotta kukaan ei luulisi että he keittävät kahvia muutenkin, esim. kokouksiin. Eli kun meillä on tulossa iso kokous, jossa halutaan juoda kahvia, niin kuka tahansa muu (esim. lääkäri tai toimintaterapeutti) järjestää tilaan kupit, tarjottavat ja kahvit, mutta sihteeri ei sitä voi tehdä.

7

Vierailija
8/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 08:53"]

[/quote]

Meillä on ainakin niin, että jos kahvihuoneen pöydälle jotain jätät, niin silloin kaikki sitä ottaa. Ja voi voi, jos jätit siihen evääsi, vaikkapa kolme omenaa, niin mennyttä on. Ei auta itkeä. Jos ruoka on pöydällä, niin silloin se on kaikkien otettavissa.
[/quote]

Jep, meillä samoin. Ja toki oletin että ne kirurgit kuuluvat vakikalustoon siinä vuorossa, harvemmin työpaikalla hengataan missä sattuu. Mielestäni viinerimamman oma moka kun laittoi ne esille, turha nolata itsensä ja valittaa pöydälle jätettyjen viinereiden syömisestä.

Mitä tulee kahvinkeittoon, on se kumma miten avuttomia voi aikuiset ihmiset olla. Eräässä kesätyöpaikassani vastasyntyneiden teholla eräs hoitaja tuli taukotilaan ja kirosi kun kahvia ei oltu keitetty. Minulla oli tauko silloin ja olisin kai voinut ne kahvit keittää, mutta eipä käynyt mielessä kun en itse kahvia juo. Sain sitten mulkoilua osakseni. Myöhemmin kuulin että se kahvinkeitto olisi epävirallisesti kuulunut minulle :D ilmeisesti hoitohenkilökunta ei osaa käyttää Moccamasteria.

Vierailija
9/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suuttunut, pahoittelen jos olin vastannut kärkkääseen sävyyn :) 

Minulla vaan on täältä jotenkin surkuhupaisia kokemuksia, kuten jos vaikka olisin kirjoittanut siitä miten tyttäreni oli leikkinyt pikkulegoilla. Ja yht'äkkiä olisin havainnut, että kun äsken hänellä oli käsissään punainen ja keltainen legopalikka, niin nyt punainen olisi kadonnut ja lapsi olisi yskinyt ja yökkinyt hetken kovasti ja sitten rauhoittunut. Kysyisin täällä hädissäni, että pitääköhän lähteä lääkäriin - onkohan lapsi niellyt palikan? Se oli ihan pieni, tuleekohan se kakan mukana itsestään ulos? Nyt lapsen vointi on ihan normaali.  Niin sen sijaan että minua neuvottaisiin lähtemään lääkäriin tai rauhoiteltaisiin että kyllä se sieltä tiensä ulos löytää, niin joku alkaa tivata miksi meillä on keltaisia legoja... ;)

Mutta siis pahoittelut, ei ollut tarkoitus äksyillä :)

Ja on totta, että aivan liian usein meillä on turhan kova kiire. Ei ole aikaa asiakkaiden ja omaisten kanssa jutustelulle siinä määrin mitä itse kokisin hyväksi ja tarpeelliseksi. Liian usein pitää suorittaa vain ne välttämättömät hoitotoimet, että potilas pysyy kivuttomana, kylläisenä, puhtaana ja mieliala edes jossain määrin positiivisen puolella :-/

- Ap

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:20"]

Mua usein huvittaa täällä av:lla, miten osataankin tarttua aina ihan ihmeellisiin epäolennaisuuksiin :D 

Mutta siis kyllä, kun etukäteen tietää että klo 18 on synttärikahvit, niin silloin ihmiset yleensä osaavat hoitaa hommansa niin että pystyvät pitämään 10min tauon sovittuna aikana. Toki saattaa kellot soida silloin, ja niihin vastataan, mutta jos kierrät omat potilaasi klo alkaen 17:30 ja varmistat että kullakin on kaikki hyvin (kivuttomia jne) niin yleensä sen 10 min saa olla ilman häiriöitä. 

Ja meillä on kolme kertaa päivässä muutenkin vuoronvaihto, jolloin olemme kaikki hoitajat kerralla poissa hoitotyöstä kun pidämme raporttia. Tämäkin on ennakoimalla mahdollista :)

- Ap

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:13"]

Anna mun kaikki kestää.

- Sh (ei vaasasta)

[/quote]

Tuota, ei kai hoitoalalla voi kaikki olla tauolla samaan aikaan? Vai oliko rauhallinen osasto?

[/quote]

[/quote]

Ok kiitos vastauksesta. Älä suutu, en ole koskaan ollut sairaalassa töissä, mutta aina kun kävin isää katsomassa, tuntui että hoitajien oli koko ajan oltava menossa johonkin. Siksi kysyin, että onko mahdollista pitää kahvit samaan aikaan. Luulin, että ne kirurgit olivat myös iltavuorolaisia, mutta olivat vain ottaneet omansa etukäteen. 

[/quote]

Vierailija
10/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljon enemmän toi työaika maksaa kuin noi kahvikassat ja keittovuoroista nahistelu. Miksei vois olla vaan automaattikahvia?

Vierailija
11/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertoo hyvin kaiken olennaisen julkisen terveydenhuollon kriisistä: ollaan niin saatanan kädettömiä, ettei edes kahvinkeittoa saada työpaikalla järjestettyä. Eipä ihme, ettei mikään muukaan tunnu sujuvan. 

Meillä työpaikalla yli sadan hengen toimipisteessä kahvinkeitto on ihme kyllä saatu sujumaan, eikä ole kuin yksi sääntö: jos juot termarista viimeiset kahvit, laitat uutta tulemaan. Aivan sama oletko siivooja tai firman toimari. Kaikki keittää, kuinka paskantärkeä joku sihteerikkö on olevinaan, ettei voi kahvia keittää?

Vierailija
12/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan yksityisellä vähän iisimpää? Meillä ei nimittäin näy missään kahvihuoneeseen/ taukoihin liittyvässä mitään vastaavaa. Kaikki istutaan yhdessä. Se joka tauolle ekana tulee, pistää kahvin tippumaan, joskus se on lääkäri. Tarjottavat tuodaan niin, että kaikille riittää. Lääkärit tuo meille hoitajille aina lääke-edustajien kuskaamat herkut. Ai niin! Tämä siis Vaasassa. ;)

Vierailija
13/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:39"]

[/quote]

On ennen kuulunut.  Sihteerit siis juovat kahvia, mutta eivät sitä keitä, jotta kukaan ei luulisi että he keittävät kahvia muutenkin, esim. kokouksiin. Eli kun meillä on tulossa iso kokous, jossa halutaan juoda kahvia, niin kuka tahansa muu (esim. lääkäri tai toimintaterapeutti) järjestää tilaan kupit, tarjottavat ja kahvit, mutta sihteeri ei sitä voi tehdä.

7

[/quote]

Näin se on. Edellisellä työpaikalla keitti pomokin, mutta sihteeri ei, koska se ei lue hänen työsopimuksessaan. 

Eräässä valtion virastossa ei sihteerit eikä kukaan muukaan edes voinut sammuttaa sitä kahvinkeitintä, jos otti viimeisen kupillisen, ellei se ollut erikseen työtehtäviin merkitty. Yksi kyllä kävi ympäri taloa huutamassa, että kahvinkeitin on päällä ja mä uutena menin tyhmänä kysymään, että mikset sammuttanut sitä "EI SE OLE MINUN HOMMANI KAHVINKEITTIMIÄ HOIDELLA", oli vastaus. 

Vierailija
14/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kahvihuoneessa ei päde viidakon lait :D Että jos kesken lounaasi soi kello ja lähdet katsomaan mikä potilaallasi on hätänä, niin palatessasi lautasesi on syöty tyhjäksi ja eväsleipäsi myös. Eri asia toki, jos selvästi näkee että joku on keksipaketin tyhjentänyt keskelle pöytää koriin - kyllähän siitä heti näkee että ne on yleisesti tarjolle. Sen sijaan jos jollakin on vaikka oma kahvimuki puolillaan ja siinä vieressä kaksi keksiä, niin mielestäni normaali-ihmisen tilannetaju kertoo ettei ne ole yleiseen jakoon vaan hänen omiaan. 

Samoin jos tulet tilaan, jossa on keitetty juuri pannu täyteen tuoretta kahvia, pöytään on KATETTU 6 puhdasta kuppia, aluslautaset ja keskelle koriin aseteltu 6 viineriä, mielestäni tilanne huokuu semmoista, että tässä voisi nyt olla jotkut kestit kyseessä. Jos siinä pöydässä olisi tyhäksi juodut kupit, murusia, ja korissa puolikas viineri - se kertoisi siitä että tässä on jämät, ole hyvä ja syö.

Ja tuo että kirurgit kuuluisivat iltavuoron kalustoon, se ei todellakaan pidä paikkaansa. He eivät normaalisti IKINÄ käy osastolla iltaisin, ellei heitä varta vasten sinne kutsuta katsomaan vaikka vuotavaa haavaa. Silloinkaan yleensä eivät mielellään tule, ellei oikeasti ole massiivinen vuoto kyseessä. Tilanteet joissa omaehtoisesti saapuvat illalla osastolle, on siis se että hakevat sieltä sitä meidän kahvia :D Eivätkä todellakaan jää sitä sinne meidän rahvaan kanssa juomaan, vaan siirtyvät sitten omiin mukavampiin taukotiloihinsa. Sinne missä itsekin voisivat sitä kahvia keittää. 

Ja kirurgien työpaikka on siis hyvin laaja, he toimivat yhtä aikaa poliklinikoilla, osastoilla, leikkaussalissa ja päivystyksessä. Eivät ole sidottuja aikaan ja paikkaan. Eli voivat todellakin hengata työaikanaan ihan missä sattuu. 

- Ap

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 08:53"] Kaiken huippu oli se, kun yksi työkaveri oli syntymäpäivänään ostanut jokaiselle iltavuorolaiselle mansikkaviinerit. Oli keittänyt pannullisen kahvia, kattanut kupit pöytään ja laittanut kuusi viineriä kauniisti esille. Sitten lähti hakemaan meitä muita sinne kahville. Siinä kun sitten iloisesti jutustellen tultiin naisporukalla synttärikahveille, niin eikö jumankauta sieltä hiihdä kaksi kirurgia vastaan kahvikupit kädessä ja viinerit suussa!!!! Silloin kyllä tuli jo sanomista, mutta eikö nyt luulisi aikuisilla ihmisillä olevan edes jonkin verran käytöstapoja?!  [/quote] Siis, onko teillä sääntö, ettei kahvihuoneen pöydältä saa ottaa mitään? Meillä on ainakin niin, että jos kahvihuoneen pöydälle jotain jätät, niin silloin kaikki sitä ottaa. Ja voi voi, jos jätit siihen evääsi, vaikkapa kolme omenaa, niin mennyttä on. Ei auta itkeä. Jos ruoka on pöydällä, niin silloin se on kaikkien otettavissa. [/quote] Jep, meillä samoin. Ja toki oletin että ne kirurgit kuuluvat vakikalustoon siinä vuorossa, harvemmin työpaikalla hengataan missä sattuu. Mielestäni viinerimamman oma moka kun laittoi ne esille, turha nolata itsensä ja valittaa pöydälle jätettyjen viinereiden syömisestä. Mitä tulee kahvinkeittoon, on se kumma miten avuttomia voi aikuiset ihmiset olla. Eräässä kesätyöpaikassani vastasyntyneiden teholla eräs hoitaja tuli taukotilaan ja kirosi kun kahvia ei oltu keitetty. Minulla oli tauko silloin ja olisin kai voinut ne kahvit keittää, mutta eipä käynyt mielessä kun en itse kahvia juo. Sain sitten mulkoilua osakseni. Myöhemmin kuulin että se kahvinkeitto olisi epävirallisesti kuulunut minulle :D ilmeisesti hoitohenkilökunta ei osaa käyttää Moccamasteria.

[/quote]

Vierailija
15/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:41"]

[/quote]

[/quote]

Sama. En toki ole ollut koskaan hoitoalalla töissä, mutta jokaisessa työpaikassani on ollut sääntönä, että taukotilan pöytä on vapaata riistaa. Ei sinne voi laittaa herkkuja, jotka on varattu jollekin tietylle porukalle ja sitten suuttua, jos joku tähän porukkaan kuulumaton niitä ottaa. Jos ne oli tarkoitettu iltavuorolaisille, niin olisi pitänyt odottaa siihen asti, että päivävuorossa olevat ovat lähteneet tai jakaa viinerit vasta, kun tämä tietty iltaporukka on jo paikalla.

Juu, ei ollut tarinan olennaisin asia, mutta tuo vaan pisti silmään. Tuosta Vaasan kahvijupakasta on vähän hankala sanoa mitään, kun ei ole itse hoitoalalla ja IS:n juttu itsessään on ihan rikollisen huonosti kirjoitettu. Onko tämä nykyään journalismia - laitetaan vaan juttuun suoraan toimittajan kysymykset ja haastateltavan vastaukset sellaisenaan ja tungetaan väliin muutama virke, ja johan on juttu valmis? Todella hankalaa luettavaa.

Vierailija
16/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuudessa osa tuosta vaasalaisten riidasta johtuu suomen- ja ruotsinkielisten riitelystä, ruotsinkieliset eivät halua keitellä kahvia "alemmille" ammattiryhmille joka koostuu pääosin suomenkielisistä, lääkärit ja sairaalaan johto on ruotsinkielisiä, tulee kyllä kalliiks ylläpitää hoitoa kahdella kielellä

t. Vaasan kaupungin palveluksessa oleva

Vierailija
17/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti minunkin tekstini on rikollisen huonosti kirjoitettua, kun siitä ei meinaa millään selvitä että 

A) Viinereitä oli riittävästi meille jokaiselle kuudesta iltatyöläisestä

B) Kahvit keitettiin klo 18, aamuvuoro lähtee kotiin jo klo 15

C) Kirurgit eivät kuulu meidän iltavuorolaisiin, heitä näkee osastolla iltaisin HYVIN HARVOIN. Silloinkin kävelevät omasta taukotilastaan meidän taukotilaan, täyttävät mukinsa kahvilla ja kävelevät takaisin omaan taukotilaansa.

- Ap

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:41"]

[/quote]

[/quote]

Sama. En toki ole ollut koskaan hoitoalalla töissä, mutta jokaisessa työpaikassani on ollut sääntönä, että taukotilan pöytä on vapaata riistaa. Ei sinne voi laittaa herkkuja, jotka on varattu jollekin tietylle porukalle ja sitten suuttua, jos joku tähän porukkaan kuulumaton niitä ottaa. Jos ne oli tarkoitettu iltavuorolaisille, niin olisi pitänyt odottaa siihen asti, että päivävuorossa olevat ovat lähteneet tai jakaa viinerit vasta, kun tämä tietty iltaporukka on jo paikalla.

Juu, ei ollut tarinan olennaisin asia, mutta tuo vaan pisti silmään. Tuosta Vaasan kahvijupakasta on vähän hankala sanoa mitään, kun ei ole itse hoitoalalla ja IS:n juttu itsessään on ihan rikollisen huonosti kirjoitettu. Onko tämä nykyään journalismia - laitetaan vaan juttuun suoraan toimittajan kysymykset ja haastateltavan vastaukset sellaisenaan ja tungetaan väliin muutama virke, ja johan on juttu valmis? Todella hankalaa luettavaa.

[/quote]

Vierailija
18/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää olla tauolla hoitajien kanssa samaan aikaan. Monesti nimittäin kaikki jutustelu loppuu, kun astun sisään kahvihuoneeseen. Olen yrittänyt sitten itse pientä small talkia vääntää, mutta kun vastataan aina vain parilla sanalla, niin eihän siitä mitään tule. Tulee sellainen olo, että hoitajat juoruilevat meistä lääkäreistä siellä kahvikupoosten äärellä. Tuon muuten töihin joka kuukausi kahvipaketin, vaikka teetä tauoilla juonkin. Ja syntymäpäivänä tuon tarjottavaa niin, että kaikille riittää, ei tulisi mieleenkään tuoda pelkille lääkäreille. Olen huomannut, että hoitajat sen sijaan tuovat monesti pullia tai viinereitä vain sen hoitajien määrän. Tulee vähän paha mieli tuollaisesta, kun minä ainakin näen asian niin, että yhdessä niitä töitä tehdään. Tästä syystä juon teeni nykyään omassa työhuoneessa paperitöitä tehden, vähän synkkää kieltämättä.

Vierailija
19/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen vetoa, ettet ole kirurgi ;) Ainakaan ortopedi tai leikkaa vatsoja. Lastenlääkärit, tk-lääkärit, naistentaudeilla ja monilla sisätaudeillä olevat lääkärit on todella kesyjä ortopedeihin verrattuna. He ovat inhimillisiä, ihmisiä ihmiselle. Kirurgit ovat oma kastinsa.

- Ap (syystä X nyt vähän turhan kärkkäällä ja äkäisellä tuulella)

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:24"]

Itse en tykkää olla tauolla hoitajien kanssa samaan aikaan. Monesti nimittäin kaikki jutustelu loppuu, kun astun sisään kahvihuoneeseen. Olen yrittänyt sitten itse pientä small talkia vääntää, mutta kun vastataan aina vain parilla sanalla, niin eihän siitä mitään tule. Tulee sellainen olo, että hoitajat juoruilevat meistä lääkäreistä siellä kahvikupoosten äärellä. Tuon muuten töihin joka kuukausi kahvipaketin, vaikka teetä tauoilla juonkin. Ja syntymäpäivänä tuon tarjottavaa niin, että kaikille riittää, ei tulisi mieleenkään tuoda pelkille lääkäreille. Olen huomannut, että hoitajat sen sijaan tuovat monesti pullia tai viinereitä vain sen hoitajien määrän. Tulee vähän paha mieli tuollaisesta, kun minä ainakin näen asian niin, että yhdessä niitä töitä tehdään. Tästä syystä juon teeni nykyään omassa työhuoneessa paperitöitä tehden, vähän synkkää kieltämättä.

[/quote]

Vierailija
20/100 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi juon vain teetä. Työpaikan kahvikuviot on liian rasittavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan