Vaasalaislääkärien kahvikinan tulos: kaikille automaatit verorahoilla
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288746682835.html
Anna mun kaikki kestää.
Toisaalta voi olla hyväkin ratkaisu, nyt olen havainnut että etenkin kirurgit ovat kunnon pummeja. Varmaan saavat meihin hoitajiin verrattuna niin pientä palkkaa, ettei ole varaa ostaa sitä kahvikupillista (jos ei todella itse ennätä sitä siellä taukohuoneessaan keittää) ja pullakänttyään kahviosta. Ikinä heitä ei muuten hoitajien taukotilassa näe, paitsi valkoiset takinliepeet vaan heilahtaa kun hakevat kupillisen meidän (ostamaa ja maksamaa) kahvia.
Kaiken huippu oli se, kun yksi työkaveri oli syntymäpäivänään ostanut jokaiselle iltavuorolaiselle mansikkaviinerit. Oli keittänyt pannullisen kahvia, kattanut kupit pöytään ja laittanut kuusi viineriä kauniisti esille. Sitten lähti hakemaan meitä muita sinne kahville. Siinä kun sitten iloisesti jutustellen tultiin naisporukalla synttärikahveille, niin eikö jumankauta sieltä hiihdä kaksi kirurgia vastaan kahvikupit kädessä ja viinerit suussa!!!! Silloin kyllä tuli jo sanomista, mutta eikö nyt luulisi aikuisilla ihmisillä olevan edes jonkin verran käytöstapoja?!
Nih. Kyllä taas ärsytti hetkellisesti näin vapaapäivän aamuna. Ei se näköjään paljon vaadi, kun saa tuommoisten järjen jättiläisten (kyllä, jollakin osa-alueella varmasti suurtenkin - joillakin OLEMATTOMIEN) kanssa tehdä töitä.
- Sh (ei vaasasta)
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:07"]
No miksei se työkaveri ostanut kaikille osastolaisille viinereitä? Tuollaista syrjintää kokeneena pistää tympimään "eiku ostin vaa mun parhaille kavereille"-meininki. Jos ei ole rahaa kymmeneen viineriin, menkää vaikka sinne kanttiiniin.
[/quote]
No eihän sitä nyt kaikille pidä ostaa. Täysin järjetön vaatimus.
Nämä lääkeyhtiöiden kosiskelukäynnit ja niiden aiheuttamat toimenpiteet on aivan ällöttäviä.
Meillä osastolla esim. käytönnönkokemusta siitä, että pitkävaikutteinen insuliini a on parempi kuin insuliini b. A pitää sokerit pitkään tasaisina eikä tule hypoja (matalia verensokereita), B:n vaikutus ei monella riitä 12 tuntia vaan joko käy niin että pienemmällä annoksella verensokerit nousee liikaa ennen vrk:n toista inskapistosta, ja isommalla annoksella taas tulee helposti hypoja jos halutaan pitää loppupäässäkin sokerit hyvällä tasolla.
Lääkärit ei kuitenkaan voi määrätä aina ja kaikille insuliini A:ta, koska nämä lääkeyhtiökoukerot on niin outoja. Välillä on määrättävä sitä B:täkin, vaikkei se ole ollenkaan niin hyvää. Joillakin toimii juu, mutta pääasiallisesti A on parempi. Harmillista niille jotka joutuvat tyytymään B-vaihtoehtoon.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:02"]Onkohan yksityisellä vähän iisimpää? Meillä ei nimittäin näy missään kahvihuoneeseen/ taukoihin liittyvässä mitään vastaavaa. Kaikki istutaan yhdessä. Se joka tauolle ekana tulee, pistää kahvin tippumaan, joskus se on lääkäri. Tarjottavat tuodaan niin, että kaikille riittää. Lääkärit tuo meille hoitajille aina lääke-edustajien kuskaamat herkut. Ai niin! Tämä siis Vaasassa. ;) [/quote] Lääke-edustajien kuskaamat herkut? Kerrohan lisää! Tämä selittääkin yhtä ja toista.... Ei siis vain makeita mainoskyniä!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:24"]
Itse en tykkää olla tauolla hoitajien kanssa samaan aikaan. Monesti nimittäin kaikki jutustelu loppuu, kun astun sisään kahvihuoneeseen. Olen yrittänyt sitten itse pientä small talkia vääntää, mutta kun vastataan aina vain parilla sanalla, niin eihän siitä mitään tule. Tulee sellainen olo, että hoitajat juoruilevat meistä lääkäreistä siellä kahvikupoosten äärellä. Tuon muuten töihin joka kuukausi kahvipaketin, vaikka teetä tauoilla juonkin. Ja syntymäpäivänä tuon tarjottavaa niin, että kaikille riittää, ei tulisi mieleenkään tuoda pelkille lääkäreille. Olen huomannut, että hoitajat sen sijaan tuovat monesti pullia tai viinereitä vain sen hoitajien määrän. Tulee vähän paha mieli tuollaisesta, kun minä ainakin näen asian niin, että yhdessä niitä töitä tehdään. Tästä syystä juon teeni nykyään omassa työhuoneessa paperitöitä tehden, vähän synkkää kieltämättä.
[/quote]
En ole hoitoalalalla, mutta olen päätynyt samaan ratkaisuun. Kahvihuoneessa en viihdy. Juon vain teetä, ja tuon itse omat teepussit, ja silti joku kommentoi, että en ole keittänyt kahvia / tuonut kahvia / maksanut kahvista. Mieluummin teen töitä sen tauonkin ajan, omassa työhuoneessa.
Joka vuosi viihdyn työ"kavereitten" kanssa huonommin. Enkä tosiaan tuo mitään kahvipaketteja, kun en kerran kahvia juo. Ei tarvitsisi sinunkaan tuoda. Olet liian kiltti. Ehkä hoitsut eivät siksi ota sinua sisäpiiriin. Voihan olla, että he puhuvat pahaa potilaista!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:41"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 08:53"]
Kaiken huippu oli se, kun yksi työkaveri oli syntymäpäivänään ostanut jokaiselle iltavuorolaiselle mansikkaviinerit. Oli keittänyt pannullisen kahvia, kattanut kupit pöytään ja laittanut kuusi viineriä kauniisti esille. Sitten lähti hakemaan meitä muita sinne kahville. Siinä kun sitten iloisesti jutustellen tultiin naisporukalla synttärikahveille, niin eikö jumankauta sieltä hiihdä kaksi kirurgia vastaan kahvikupit kädessä ja viinerit suussa!!!! Silloin kyllä tuli jo sanomista, mutta eikö nyt luulisi aikuisilla ihmisillä olevan edes jonkin verran käytöstapoja?!
[/quote]
Siis, onko teillä sääntö, ettei kahvihuoneen pöydältä saa ottaa mitään?
Meillä on ainakin niin, että jos kahvihuoneen pöydälle jotain jätät, niin silloin kaikki sitä ottaa. Ja voi voi, jos jätit siihen evääsi, vaikkapa kolme omenaa, niin mennyttä on. Ei auta itkeä. Jos ruoka on pöydällä, niin silloin se on kaikkien otettavissa.
[/quote]
Ei se nyt noin mene. Toisen oman ottaminen ilman lupaa on rikos.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:47"]
Nämä lääkeyhtiöiden kosiskelukäynnit ja niiden aiheuttamat toimenpiteet on aivan ällöttäviä.
Meillä osastolla esim. käytönnönkokemusta siitä, että pitkävaikutteinen insuliini a on parempi kuin insuliini b. A pitää sokerit pitkään tasaisina eikä tule hypoja (matalia verensokereita), B:n vaikutus ei monella riitä 12 tuntia vaan joko käy niin että pienemmällä annoksella verensokerit nousee liikaa ennen vrk:n toista inskapistosta, ja isommalla annoksella taas tulee helposti hypoja jos halutaan pitää loppupäässäkin sokerit hyvällä tasolla.
Lääkärit ei kuitenkaan voi määrätä aina ja kaikille insuliini A:ta, koska nämä lääkeyhtiökoukerot on niin outoja. Välillä on määrättävä sitä B:täkin, vaikkei se ole ollenkaan niin hyvää. Joillakin toimii juu, mutta pääasiallisesti A on parempi. Harmillista niille jotka joutuvat tyytymään B-vaihtoehtoon.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:02"]Onkohan yksityisellä vähän iisimpää? Meillä ei nimittäin näy missään kahvihuoneeseen/ taukoihin liittyvässä mitään vastaavaa. Kaikki istutaan yhdessä. Se joka tauolle ekana tulee, pistää kahvin tippumaan, joskus se on lääkäri. Tarjottavat tuodaan niin, että kaikille riittää. Lääkärit tuo meille hoitajille aina lääke-edustajien kuskaamat herkut. Ai niin! Tämä siis Vaasassa. ;) [/quote] Lääke-edustajien kuskaamat herkut? Kerrohan lisää! Tämä selittääkin yhtä ja toista.... Ei siis vain makeita mainoskyniä!
[/quote]
[/quote]
Tuntuu todella oudolta. Lääkeyhtiöiden toiminta näyttäytyy yhä arveluttavammassa valossa. Eikö niille voi mitään? Raha kai ratkaisee, tässäkin.
27
Siis kai siellä sairaalassa on joku apulainen, joka voi keittää kahvia. Aivan uskomatonta! Automaattikahvi on pahaa ja keinotekoisen makuista.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:07"]
No miksei se työkaveri ostanut kaikille osastolaisille viinereitä? Tuollaista syrjintää kokeneena pistää tympimään "eiku ostin vaa mun parhaille kavereille"-meininki. Jos ei ole rahaa kymmeneen viineriin, menkää vaikka sinne kanttiiniin.
[/quote]
Idiootti. Miksi hoitajan pitäisi ostaa kirurgille viinereitä? Eikö kirurgilla riitä rahat ja pitää ryöstää toiselta?
Aivan sama mikä porukka, kyllä kuka tahansa voi valita kenelle ostaa ja toisen omaisuutta on kunnioitettava.
Jos samaiset kirurgit olisivat ottaneet ne viinerit maksamatta ja luvatta vaikka Abc:lta, kun hoitajat maksoivat toisilleen, luuletko, että abc olisi syyttänyt maksaneita hoitajia näpistyksestä? Miksi ihmeessä kirurgi voisi kahviossa syödä toisen pullat?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:41"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 08:53"]
[/quote]
Siis, onko teillä sääntö, ettei kahvihuoneen pöydältä saa ottaa mitään?
Meillä on ainakin niin, että jos kahvihuoneen pöydälle jotain jätät, niin silloin kaikki sitä ottaa. Ja voi voi, jos jätit siihen evääsi, vaikkapa kolme omenaa, niin mennyttä on. Ei auta itkeä. Jos ruoka on pöydällä, niin silloin se on kaikkien otettavissa.
[/quote]
Ei se nyt noin mene. Toisen oman ottaminen ilman lupaa on rikos.
[/quote]
Kyllä kahvihuoneen pöydältä saa ottaa. Eri asia, jos se ruoka on selkeästi jonkun oma, ts. lautasella ja lasi / muki vieressä. Tässä tapauksessa, kun oli kupit katettu valmiiksi jne., niin eivätköhän kirurgit tajunneet, etteivät tarjottavat heille olleet. Mutta ei kirurgin tarvitse välittää, Jumalasta seuraavan.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:52"]
Siis kai siellä sairaalassa on joku apulainen, joka voi keittää kahvia. Aivan uskomatonta! Automaattikahvi on pahaa ja keinotekoisen makuista.
[/quote]Ei, tuollaisia apulaisia ei enää nykypäivänä ole. Eikä harjoittelijoitakaan saa "kyykyttää" kahvinkeittoon, pitävät hyvin tarkasti oikeuksistaan kiinni. "En ole tullut harjoittelemaan kahvinkeittoa."
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:38"]
Eniten mua sapettaa tuossa uutisessa se, että veronmaksajat maksavat tuonkin riidan.
Ja mä en ees juo kahvia!
[/quote]
No yleensä työnantaja homaa taukotilaan mm. kahvinkeittimen. Usein myös mikron, vedenkeittimen ja jääkaapin. Ei työntekijät niitä itse maksa.
Meidänkin kunnassa noita kahviautomaatteja on monilla työpaikoilla joissa on kiire, eikä kenelläkään ole aikaa kahvinkeitolle, esim. sosiaalitoimessa. Ennen meilläkin oli sihteerejä, jotka keittelivät kahvia, eivät keitä enää. Kauhean kallista kun koulutettu henkilökunta odottelee kahvin tippumista ja asiat seisoo.
[/quote]
Eihän sitä kahvia edes pidä juoda kuin tauolla.
Kiertävänä sairaala-apulaisena voisin kertoa hyviä juttuja syrjinnästä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:56"]
Kiertävänä sairaala-apulaisena voisin kertoa hyviä juttuja syrjinnästä.
[/quote]
No kerro!
- kiinnostunut
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 08:53"] Kaiken huippu oli se, kun yksi työkaveri oli syntymäpäivänään ostanut jokaiselle iltavuorolaiselle mansikkaviinerit. Oli keittänyt pannullisen kahvia, kattanut kupit pöytään ja laittanut kuusi viineriä kauniisti esille. Sitten lähti hakemaan meitä muita sinne kahville. Siinä kun sitten iloisesti jutustellen tultiin naisporukalla synttärikahveille, niin eikö jumankauta sieltä hiihdä kaksi kirurgia vastaan kahvikupit kädessä ja viinerit suussa!!!! Silloin kyllä tuli jo sanomista, mutta eikö nyt luulisi aikuisilla ihmisillä olevan edes jonkin verran käytöstapoja?! [/quote] Siis, onko teillä sääntö, ettei kahvihuoneen pöydältä saa ottaa mitään? Meillä on ainakin niin, että jos kahvihuoneen pöydälle jotain jätät, niin silloin kaikki sitä ottaa. Ja voi voi, jos jätit siihen evääsi, vaikkapa kolme omenaa, niin mennyttä on. Ei auta itkeä. Jos ruoka on pöydällä, niin silloin se on kaikkien otettavissa. [/quote] Jep, meillä samoin. Ja toki oletin että ne kirurgit kuuluvat vakikalustoon siinä vuorossa, harvemmin työpaikalla hengataan missä sattuu. Mielestäni viinerimamman oma moka kun laittoi ne esille, turha nolata itsensä ja valittaa pöydälle jätettyjen viinereiden syömisestä. Mitä tulee kahvinkeittoon, on se kumma miten avuttomia voi aikuiset ihmiset olla. Eräässä kesätyöpaikassani vastasyntyneiden teholla eräs hoitaja tuli taukotilaan ja kirosi kun kahvia ei oltu keitetty. Minulla oli tauko silloin ja olisin kai voinut ne kahvit keittää, mutta eipä käynyt mielessä kun en itse kahvia juo. Sain sitten mulkoilua osakseni. Myöhemmin kuulin että se kahvinkeitto olisi epävirallisesti kuulunut minulle :D ilmeisesti hoitohenkilökunta ei osaa käyttää Moccamasteria.
[/quote]
Jokainen keittäkööt itse kahvinsa. Jokainen ostakoot omat viinerinsä. Et sinä voi ottaa toisen omaa. Saanko minä ottaa lompakkosi jos jätät sen pöydälle?
Eikö tuolla tilanteeseen olisi ollut helppo ratkaisu, jos lääkäri kokee, ettei ehdi keittää kahvia, silloin lääkäri olisi voinut olla ilman.
Mitenköhän aikaa löytyy kuitenkin sen kahvin hörppimiseen? Ei kai sitäkään tehdä potilaiden päällä?
Nyt siellä lääkärit petaavat itselleen sellaisessa arvon tunteessa etuja, että ei kuulu täkäläiseen kulttuuriin. Ehkä Vaasan sairaala sen kuninkaallisine lääkäreineen pitäisi liittää Ruotsiin.
t. Toimitusjohtaja, jolla aina ei riitä aika juoda kahvia, mutta kyllä minäkin sitä keitän välillä.
Nuo kahvinkeittokoukerot ovat kyllä todella turhanaikaisia. Itse kyllästyin ja siirryin teenjuontiin. Eivätpä koske enää minua.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:54"]
No paljon enemmän toi työaika maksaa kuin noi kahvikassat ja keittovuoroista nahistelu. Miksei vois olla vaan automaattikahvia?
[/quote]
Miksi pitää olla mitään kahvia? Jokainen tuokoot himastaan ruokansa ja juomansa ja pitäkööt ne omassa vaatekaapissaan.
Naurettavaa tuollainen pelleilly että pitää olla pelit ja vehkeet firman puolesta.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 09:38"]
Eniten mua sapettaa tuossa uutisessa se, että veronmaksajat maksavat tuonkin riidan.
Ja mä en ees juo kahvia!
[/quote]
No yleensä työnantaja homaa taukotilaan mm. kahvinkeittimen. Usein myös mikron, vedenkeittimen ja jääkaapin. Ei työntekijät niitä itse maksa.
Meidänkin kunnassa noita kahviautomaatteja on monilla työpaikoilla joissa on kiire, eikä kenelläkään ole aikaa kahvinkeitolle, esim. sosiaalitoimessa. Ennen meilläkin oli sihteerejä, jotka keittelivät kahvia, eivät keitä enää. Kauhean kallista kun koulutettu henkilökunta odottelee kahvin tippumista ja asiat seisoo.
[/quote]
Eihän sitä kahvia edes pidä juoda kuin tauolla.
[/quote]
Mutta kun ei niitä taukoja ehdi pitää. Ruota syödään ja kahvit juodaan tietokoneen ääressä töitä tehden. Kirjaukset pitää saada ajan tasalle.
Minä olen niin onnellinen, jos taukohuoneessa ei ole muita, kun tulen sinne. En jaksa kuunnella kollegojen jatkuvaa valitusta, tai puhetta jälkikasvusta. Toisaalta sekin, jos kollega vain selaa kännykkää, on ärsyttävää. Kahvit keitän kyllä aina, jos sitä ei ole. Meillä on monella sellainen tapa, että keittimeen jätetään tippa pohjalle, niin ei tarvitse itse keittää uutta. Kiusa se on siis pienikin kiusa. Yleensä kahvinkeittoon ryhdyn siis minä.
- LTO
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:52"]
[/quote]
Ei apulaisen tehtävä ole keittää kahveja. Kyllä jokainen saa itse kahvinsa keittää
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 10:02"]Onkohan yksityisellä vähän iisimpää? Meillä ei nimittäin näy missään kahvihuoneeseen/ taukoihin liittyvässä mitään vastaavaa. Kaikki istutaan yhdessä. Se joka tauolle ekana tulee, pistää kahvin tippumaan, joskus se on lääkäri. Tarjottavat tuodaan niin, että kaikille riittää. Lääkärit tuo meille hoitajille aina lääke-edustajien kuskaamat herkut. Ai niin! Tämä siis Vaasassa. ;)
[/quote]
Lääke-edustajien kuskaamat herkut? Kerrohan lisää! Tämä selittääkin yhtä ja toista.... Ei siis vain makeita mainoskyniä!