Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kohtuullinen aika suihkussa?

Vierailija
03.10.2014 |

Käyn itse suihkussa tosi nopeasti (en pidä suikussaolosta), joten en osaa sanoa mikä olisi sopiva/kohtuullinen aika suihkussakäyntiin jos aikaa rajoitetaan. Lapsemme lutaavat suikussa ihan liian kauan, pakko laittaa siihen joku raja. Pojat ovat lyhythiuksisia eivätkä käytä hoitoainetta hiuksissa tai ajele karvojaan suihkussa.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin viime perjantaina baarin jälkeen lämpöiseen suihkuun ja istahdin siihen lattialle nautiskellen vedestä. Heräsin siitä lattialta launtai aamuna yhdeksältä ja suihku lorisi vielä hyvin... eli tuommoinen 5h on ok.

Vierailija
42/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:49"]

Menin viime perjantaina baarin jälkeen lämpöiseen suihkuun ja istahdin siihen lattialle nautiskellen vedestä. Heräsin siitä lattialta launtai aamuna yhdeksältä ja suihku lorisi vielä hyvin... eli tuommoinen 5h on ok.

[/quote]

Tyhmä ihminen ja vielä kehtaa tulla rehenteleen asialla. Aika jännää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen vartalon saippualla ja hiukset shampoolla ja hoitoaineella (pitkät hiukset). Kun aloitan hiustenpesusta, niin voin pestä vartalon sillä aikaa kun hoitoaine vaikuttaa. Suihkussakäyntiin menee n. 5 min, mutta pidän itseäni ripeänä suihkussakävijänä. Ehkä joku 10 min. olisi vielä kohtuullista?

Vierailija
44/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tällaiset tapaukset opettavat, että kaikissa suihkuhanoissa pitäisi olla jonkinlainen aikakatkaisin.

Vierailija
46/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:51"]

[/quote]

[/quote]

Mikäs sinua ahdistaa? Anna kun arvaan, olet absolutisti...

Vierailija
47/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestää normaalisti noin 30min.

Eka laitan suihkun päälle ja kastelen itteni kokonaan, sit istuudun suihkun lattialle lämpimän veden alle ja ajatus alkaa juosta. Istuskelen parikyt minuuttia (välillä hoitoaine päässä) ja sit kun oon ajatellut tarpeeks niin pesen kropan ja hiukset.

Oon vähän adhd ja suihku on ainoa paikka, jossa pystyn rentoutumaan ja "ajattelemaan". Kaikkialla muualla on aina häiriötekijöitä.

Tarvittaessa osaan käydä suihkussa nopeasti, ja jos en pese hiuksia, niin en viitti istuakaan siellä niin kauan, ehkä vaan 15min.

Omat ennätykset on jotain 1,5h.

Vierailija
48/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut useita kämppiksiä jotka viettää rattoisasti puoli tuntia suihkussa päivittäin. 5min on kohtuullista, pitkät hiukset ja sheivauksetkin ehtii.

Vierailija
49/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menee suihkussa keskimäärin se 30min. Siinä ajassa riisun, pesen hiukset, laitan hoitoainetta ja kuorin vähintään kasvot. Yleensä myös sheivaan kainalot. Mainitaan nyt myös se että ennen kasvojen kuorintaa pesen meikit pois ja sen jälkeen laitan vielä puhdistusvaahtoa jonka annan vaikuttaa, aknesta kun kärsin. Suihkun jälkeen vielä rasvaan koko kropan. Itse veden valumiseen menee ehkä 10min. Ei se pesuhuoneessa käytetty aika aina kerro siitä itse suihkun käyttöajasta.       

t. teini itsekkin

Vierailija
50/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään suihkussa ennen ja jälkeen saunan. Siis joka päivä ja parhaina kaksikin. Kukaan ei mittaa aikaa, jokainen saa olla niin kauan kun haluaa. Yleensä ei mene pitkään, muutama minuutti.

ps. en ymmärrä ihmisiä, jotka pihistelee jostain saunasta tai suihkusta. Mitä teillä on elämässä? Numeroita pankkitilillä, joita ette hautaanne saa mukana :)

Vierailija
51/113 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni ainakin viihtyi pienepänä tosi pitkään suihkussa ja kylvyssä leikkimässä vaikka tunnin. Olisiko 10 min suihkussa sopiva aika?

Vierailija
52/113 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä mikään 10 minuuttia riitä. Mulla menee yleensä 15-30 minuuttia. Joskus venähtää sinne tunnin tai ylikin kieppeille.

Vierailija
53/113 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistun pian ympäristöalalta di:ksi ja minua jäi opinnoista mietityttämään tämä vesiasia. Joku sanoikin, että vedenpuhdistukseen menee energiaa (totta), mutta en silti hiffaa tuota liiallista vedensäästämistä.
Ei se vesi täältä Suomesta mihinkään lopu, jos pohjavesiä ja järviä ei myydä. Pohjavedet ja järvet uusiutuvat ja vesi saadaan juomakelpoiseksi puhdistuksella. Jos nyt joku paha kriisi tulisi, merivettä voitaisiin sekoittaa makeaan veteen suihku- ja vessavettä varten ja säästettäisiin makea vesi juotavaksi. Eikö jossain Kreikassa suihkuvedessä ole mukana myös merivettä?
Taitaa myös olla niin, että ihmisten suihkuttelu on häviävän pieni osa vedenkulutuksesta. Maatalous, ruoantuotanto ja teollisuus käyttävät huomattavasti enemmän vettä.
Tottakai vedenpuhdistus kuluttaa energiaa, mutta se suihkun "melko puhdas" vesi myös neutraloi jätevettä, joka tulee pöntöstä, teollisuudesta yms. jolloin laitoksella on useasti optimaalisemmat olosuhteet puhdistusprosesseille.
Emme täältä saa puhdasta vettä Afrikkaan (jossa toivottavasti aletaan hyödyntää tehokkaammin esim. kosteustiivistimiä ilmasta ja toivottavasti myös suolanpoistoa merivedestä tulevaisuudessa), joten mielestäni on turhaa Afrikan lapsia miettiessä lyhentää suihkuaan pariin minuuttiin.
Ap:n tilanteessa varmaan maanittelisin poikia käymään suihkussa illalla ja antaisin lojua siellä silloin sen noin 20 minuuttia. :)

Vierailija
54/113 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 11:21"]Itse valmistun pian ympäristöalalta di:ksi ja minua jäi opinnoista mietityttämään tämä vesiasia. Joku sanoikin, että vedenpuhdistukseen menee energiaa (totta), mutta en silti hiffaa tuota liiallista vedensäästämistä.
Ei se vesi täältä Suomesta mihinkään lopu, jos pohjavesiä ja järviä ei myydä. Pohjavedet ja järvet uusiutuvat ja vesi saadaan juomakelpoiseksi puhdistuksella. Jos nyt joku paha kriisi tulisi, merivettä voitaisiin sekoittaa makeaan veteen suihku- ja vessavettä varten ja säästettäisiin makea vesi juotavaksi. Eikö jossain Kreikassa suihkuvedessä ole mukana myös merivettä?
Taitaa myös olla niin, että ihmisten suihkuttelu on häviävän pieni osa vedenkulutuksesta. Maatalous, ruoantuotanto ja teollisuus käyttävät huomattavasti enemmän vettä.
Tottakai vedenpuhdistus kuluttaa energiaa, mutta se suihkun "melko puhdas" vesi myös neutraloi jätevettä, joka tulee pöntöstä, teollisuudesta yms. jolloin laitoksella on useasti optimaalisemmat olosuhteet puhdistusprosesseille.
Emme täältä saa puhdasta vettä Afrikkaan (jossa toivottavasti aletaan hyödyntää tehokkaammin esim. kosteustiivistimiä ilmasta ja toivottavasti myös suolanpoistoa merivedestä tulevaisuudessa), joten mielestäni on turhaa Afrikan lapsia miettiessä lyhentää suihkuaan pariin minuuttiin.
Ap:n tilanteessa varmaan maanittelisin poikia käymään suihkussa illalla ja antaisin lojua siellä silloin sen noin 20 minuuttia. :)
[/quote]

Sanon sulle yhden sanan: Voss.

Miten olet noin pihalla puhtaan veden brändäyksestä?

Vierailija
55/113 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt ihan suoraan, että 30 min on aivan liikaa! Varsinkin lyhythiuksisille.
-Minun poikani (16v) on suihkussa aina yli 30 minuuttia, ja aina pitää muistuttaa häntä, ettei sitä vettä lotrata ihan miten haluaa. (Poika on siis ihan norm. lyhythiuksinen)
-Minusta sopivin määrä on 5-15min. Itselläni menee yleensä 8 min, ja ihan pitkät hiukset minulla on. :) Vaikka eihän se hiusten määrä siihen mitenkään aina vaikuta, niin silti.

Vierailija
56/113 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoinen 15-20 minuuttia on ihan normaalia. Lyhyempää en ainakaan vaatisi

Vierailija
57/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min. Lyhyt hiuksiset pojat 7 min.

Vierailija
58/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:28"]Meillä käydään suihkussa ennen ja jälkeen saunan. Siis joka päivä ja parhaina kaksikin. Kukaan ei mittaa aikaa, jokainen saa olla niin kauan kun haluaa. Yleensä ei mene pitkään, muutama minuutti.

ps. en ymmärrä ihmisiä, jotka pihistelee jostain saunasta tai suihkusta. Mitä teillä on elämässä? Numeroita pankkitilillä, joita ette hautaanne saa mukana :)
[/quote]

kyse on ainakin itselläni ekologisista näkökohdista, ei rahasta.

Vierailija
59/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:51"]

[/quote]

[/quote]

Mikäs sinua ahdistaa? Anna kun arvaan, olet absolutisti...

[/quote]

Mä olen absolutisti (pakosta), eikä mua ollenkaan ahdista. Ei jumalauta ahdista edes myydä ihmisille viinaa, eikä vapaalla notkua baareissa kavereiden kanssa. Ja mulla on varmaan ihan yhtä hauskaa kuin heilläkin. Oletko sinä alkoholisti jos luulet että ilman viinaa ahdistaa?

Vierailija
60/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:28"]Meillä käydään suihkussa ennen ja jälkeen saunan. Siis joka päivä ja parhaina kaksikin. Kukaan ei mittaa aikaa, jokainen saa olla niin kauan kun haluaa. Yleensä ei mene pitkään, muutama minuutti.   ps. en ymmärrä ihmisiä, jotka pihistelee jostain saunasta tai suihkusta. Mitä teillä on elämässä? Numeroita pankkitilillä, joita ette hautaanne saa mukana :) [/quote] kyse on ainakin itselläni ekologisista näkökohdista, ei rahasta.

[/quote]

Millaisista ekologisista? Vettähän täällä riittää, joten veden lämmitys/ sähkö? Hyttysen p..ka meressä, mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan