Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kohtuullinen aika suihkussa?

Vierailija
03.10.2014 |

Käyn itse suihkussa tosi nopeasti (en pidä suikussaolosta), joten en osaa sanoa mikä olisi sopiva/kohtuullinen aika suihkussakäyntiin jos aikaa rajoitetaan. Lapsemme lutaavat suikussa ihan liian kauan, pakko laittaa siihen joku raja. Pojat ovat lyhythiuksisia eivätkä käytä hoitoainetta hiuksissa tai ajele karvojaan suihkussa.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi kuiva atooppinen iho, joten olen suihkussa yleensä vähintään 15-20 minuuttia jotta vesi ehtii jonkun verran kosteuttaakin. Lisäksi vesi lieventää ihon kutinaa taivaallisesti. Pikasuihkut vaan kuivattaa.

Vierailija
22/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti viestiin että kyse on suihkuajasta, joka menee henkilöllä jolla on lyhyet hiukset ja joka ei aja karvojaan suihkussa. Turha siis alkaa selittää mitään pitkistä hiuksista ja koko kehon sheivauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:49"]

Menin viime perjantaina baarin jälkeen lämpöiseen suihkuun ja istahdin siihen lattialle nautiskellen vedestä. Heräsin siitä lattialta launtai aamuna yhdeksältä ja suihku lorisi vielä hyvin... eli tuommoinen 5h on ok.

[/quote]

Oma ennätys on 1h 30min.

Olin armeijassa eikä ollut illalla muutakaan tekemistä kun ottaa pitkänpitkä suihku. Vitutti ja tuo oli hyvä keino haaskata valtion varoja.

Vierailija
24/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 17:58"]

Ap kirjoitti viestiin että kyse on suihkuajasta, joka menee henkilöllä jolla on lyhyet hiukset ja joka ei aja karvojaan suihkussa. Turha siis alkaa selittää mitään pitkistä hiuksista ja koko kehon sheivauksesta.

[/quote]

Jollain menee 5min. jollain 20min. oli lyhyet hiukset tai ei. Onko tämä joku urheilukilpailu kuka pesee pillunsa nopeiten vai? Siellä suikussa voi nauttia lämpöisestä vedestä ihan muuten vaan, eikä kukaan (paitsi afrikkalainen lapsi) kärsi siitä jos vettä kuluu hieman enemmän.

Jos ongelma on se, että koko perheen pitää päästä samaan aikaan suihkuun, niin kannatta sopia ajat vaikka etukäteen.

Vierailija
25/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 18:04"]

Jos ongelma on se, että koko perheen pitää päästä samaan aikaan suihkuun, niin kannatta sopia ajat vaikka etukäteen.

[/quote]Ok. Eli jos kaikkien pitää lähteä töihin tai kouluun klo 7.30 ja kaikkien suihkuun menee 45 min, niin sovitaanko että sinun aikasi on klo 3.15-4? (Eli vika aika on 6.15-7, tokavika 5.30-6.15, sitten 4.45-5.30, sitten 4-4.45)

Vierailija
26/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan muu ei suihkuun ole menossa niin kai nyt helvetti suihkussa saa ihminen käydä. Laittakaa nyt ihmeessä hälytys viiden minuutin päähän ettei lasku kasva!!!!

Vierailija
27/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10min ehdin pestä hampaatkin.

Eskari käydään hätistelemässä pois suihkusta 10-15min jälkeen.

Meillä on ilmainen vesi, toki sen lämmitys maksaa. Saman kymmenminuuttisen käytin kerrostalossakin.

Vierailija
28/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 18:04"]

[/quote]Ok. Eli jos kaikkien pitää lähteä töihin tai kouluun klo 7.30 ja kaikkien suihkuun menee 45 min, niin sovitaanko että sinun aikasi on klo 3.15-4? (Eli vika aika on 6.15-7, tokavika 5.30-6.15, sitten 4.45-5.30, sitten 4-4.45)

[/quote]

Täällä on ollut ketjuja, koska käyt suihkussa ja 90% käy iltaisin. Joten olisit käyttänyt esimerkkinäsi vaikka niin, että osa käy perheestä käy illalla ja osa aamulla, niin olisit saanut sinne järkevät ajat. Kukaan ei myöskään ole maininnut 45min suihkuista mitään.

No tarkoituksesihan oli vain saada "kannatta sopia ajat vaikka etukäteen" näyttämään hyvin hölmöltä, mutta esitystyylisi oli hieman ontuva.

Vierailija
29/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 17:54"]

Meillä teini olisi vaikka kuinka kauan suihkussa. Ollaan sovittu, että siellä voi olla max. 20 minuuttia. Aika tuskaa on hänelle selviytyä tuossakin ajassa.

[/quote]

Meilläkin on 20 min raja, olisi vaikka tunnin.

Vierailija
30/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku on wt. Makoilen poreammeessa sikaria poltellen nuori jumalattareni kainalossa. T: Mies

Vierailija
31/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että 10-30min on sellanen perus. Naisilla menee pidempään kun miehillä, kun hiukset on usein pidemmät ja useimmat sheivailee edes jotain paikkoja.

Vierailija
32/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee joka kerta noin 30-60 minuuttia. Sheivaan, pesen hiukset, laitan hoitoaneitta, pesen kunnolla alapään, varpaat yms. :) Alle puolen tunnin ei onnistuis millään.

Vierailija
33/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on että makeasta vedestä on maailmassa pulaa. Siitä tullaan vielä taistelemaan, mahdollisesti täällä Suomessakin. Melko ajattelematonta ja itsekästä notkua pitkään suihkussa. Valitettavasti monen ajatukset taitavat kulkea rataa minä, minä, ja ennenkaikkea minä, ympäristöstä ja muista ihmisistä vähät välitän.

Vierailija
34/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kohtuullinen aika suihkussa on noin 10-15 min. Hana kannattaa kuitenkin sulkea kun laittaa saippuaa jotta vettä ei kuluisi turhaan, mutta mielestäni jokainen määrittää itse kuinka kauan haluaa olla suihkussa.

Vierailija
35/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka ilta suihkussa noin 30 min. Nautin syvästi. :)

Vierailija
36/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 21:28"]

Fakta on että makeasta vedestä on maailmassa pulaa. Siitä tullaan vielä taistelemaan, mahdollisesti täällä Suomessakin. Melko ajattelematonta ja itsekästä notkua pitkään suihkussa. Valitettavasti monen ajatukset taitavat kulkea rataa minä, minä, ja ennenkaikkea minä, ympäristöstä ja muista ihmisistä vähät välitän.

[/quote]

Ei ole mitään väliä paljonko Suomessa käytetään vettä sillä se saadaan lähes sataprosenttisesti puhdistettua uusiokäyttöön.

Vierailija
37/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul menee joku 45 min suihkussa 2xvko :D illalla käyn :)

Vierailija
38/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suihkun seinässä käännettävä tiimalasi viiden minuutin valuma-ajalla :) sen asentamisen jälkeen olen suihkutellut paljon lyhyemmin kuin ennen. 5 min ehtii hyvin ensin kostuttaa ihon, pestä hiukset, laittaa hoitoaineen vaikuttamaan ja samalla aikaa pestä kroppa. Viimeiseksi hoitoaineet pois ja kuivaus, siinä viiden minuutin suihku!

Mitä te 15-30 min ihmiset oikein teette siellä suihkussa? Itsekin pidin suihkussa filosofoinnista ennen suihkumittaria, laulamisesta yms. Mutta kai ekologisempaa tehdä nuo ihan kuivalla maalla :) 5 min ehtii hyvin pestä kaiken.

Vierailija
39/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku kiinni saippuioinnin ja shampoon levityksen ajaksi, koko toimitus max 10 min.

Vierailija
40/113 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 min on kohtuullinen jopa 5 min on liikaa ja kun laittaa shamppootta suihku kiini sen ajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan