A-studio nyt: Ihan rikollista tuo Hesburgerin meininki!
Kommentit (240)
Nostaisi palkkoja x% niin varmaan jossain kohtaa rupeaisi työntekijöitä löytymään tarpeeksi. Mutta eihän se käy kun omistajille pitää tehdä enemmän miljoonia.
Mä oon ollut tyytyväinen heseen. 14 euron tuntipalkka, oon yleensä kassalla. Meitä on töissä 3-4. 15x2 tauot ja 30min ruoka tauko. Aivan mahtava työ porukka
No pistäkäähän nyt alas tämäkin suomalainen firma:) Ei oo sitten sitäkään työpaikkaa tarjolla. Ai niin mutta eihän suomalainen töitä halua tehdä kun työttömyyskorvauskin keksitty. Tilalle sitten vaan joku ulkomaalainen pulju riistämään niitä muutamaa hurjaa jotka töihin jaksavat mennä, ulkomaalaisomisteiset firmat saavat riistää työntekijöitä Suomessa. Se on vähän niinkuin sääntö:)
Vierailija kirjoitti:
Nostaisi palkkoja x% niin varmaan jossain kohtaa rupeaisi työntekijöitä löytymään tarpeeksi. Mutta eihän se käy kun omistajille pitää tehdä enemmän miljoonia.
montakos päivää ravintola-alalla sulla on takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan normaalia alalla kuin alalla. ja varsinkin ravintola-alalla.
en käsitä miten pää perceessä te ihmiset elätte.
Ehkäpä sulla on pää siellä ja niin syvällä, ettet ymmärrä että tämä ei ole oikein?
missä helvetin suojatyöpaikoissa te palstan naiset oikein olette?
Ei työelämän kuulu nylkeä ketään!
kerropa millä alalla itse olet? ja montako päivää olet ollut ravintola-alalla?
Kyllä vain olen ollut. Myös ketjuyrittäjänä. Onneksi en ole enää. Aloitin työelämän v. 1990.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut tyytyväinen heseen. 14 euron tuntipalkka, oon yleensä kassalla. Meitä on töissä 3-4. 15x2 tauot ja 30min ruoka tauko. Aivan mahtava työ porukka
Tarkoitatko tunti palkkaa? 30% tuosta pois, niin ollaan lähellä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
montakos päivää ravintola-alalla sulla on takana?
Mitä > (I)
Vierailija kirjoitti:
Juu, muualla maailmassa näissä burgereissa työskentelee lähinnä opiskelijoita ja kouluttamattomia joille kelpaa matala palkkainen työ. Suomessa pitää saada ainakin sama kuin insinööreilläkin. Suomessa koulutuksesta on tullut turhake.
Tärkeintä on päästä käärimään fygyä poikiensa kanssa. Rahat revitään työntekijöiden ja asiakkaiden peectä.
Ihan normia palvelualalla ja etenkin pienissä liikkeissä. Ei siellä ole mahdollisuutta myyjällä minkäänlaisiin lakisääteisiin taukoihin kun on yksin vuorossa. Takahuoneeseen ei saa mennä syömään ja tiskillä ei saa syödä. Lisäksi teetetään tuplavuoroja eli ollaan yksin avaamisesta sulkemisaikaan esim 9-19
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on päästä käärimään fygyä poikiensa kanssa. Rahat revitään työntekijöiden ja asiakkaiden peectä.
Yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa eikä tappiota omistajilleen. Onko tämä sinulle uutta?
Taas yksi palkanmaksuhaluton ihmettelee työhaluttomuutta!
Alla muutamia ajatuksia, en ole lukenut keskustelua aiemmin. Hesen liikevoittotaso on aika maltillinen, kun liiketulosta peilaa isoon liikevaihtoon. Kannattavuutta olisi käytännössä nostettava joko laadun huonontamisella, tuotantoprosessia tehostamalla, hintojen nostolla tai työvoimakuluja pienentämällä. Näistä vaihtoehdoista työvoimakulujen karsiminen on paperilla ja strategisissa keskusteluissa varmasti se helpoin vaihtoehto. Lisäksi frankkari-malli johtaa siihen, että itsenäiset yrittäjät toki haluaa tuottoa kantamalleen riskilleen - ei samalla tavoin hesen vaikutusvallan alla kuin suorat tyttäret. Hesellä lisäksi iso infra ympärillä sis. sovellukset, kotiinkuljetukset jne. jotka on kustannettava sisääntulevalla rahalla.
Mielestäni myös kuluttajalla on tässä yhtälössä oma vastuunsa. Jos ei olla valmiita maksamaan (nyt jo) pienestä kerrosateriasta 8 euron normaalihintaa, vaan kärkytään niitä 2 kerrosateriaa 1 hinnalla -tarjouksia, niin ne on automaattisesti pois hesen katteesta. Joskus puhuttiin, että alle 7 eurolla ei voi tehdä kannattavaa pizzaa. Nykyään voisi kysyä, että voiko edes pikaruokaketjuissa tehdä alle 8 eurolla kannattavaa hamppariateriaa. Huom. myös mcdonalds tekee jatkuvaa tappiota Suomessa.
Ihan normia tuo..itse 20-vuotta eri paikoissa olleena niin kyllä saa ilman taukoa ja vessaan pääsyä juosta vuorosta toiseen. Pahin on helle kesä, kuuma keittiö eikä uskalla juoda kun tietää, että vessaan ei ehdi. Voin kyllä lähteä, mutta muutenkin pitkä jono ja luukulla käy vihaisia asiakkaita vähän väliä huutamassa. Eikä se heidän vika ole ettei väkeä ole tarpeeksi. Monet kerrat itkien kotiin, koska haluan tehdä asiat hyvin, mutta ei mitään mahdollisuutta. Esimiestä myöten venytetään sitä päivää ilmaiseksi..kun ylitöitä ei sais tehdä..tyyliin ok mä teen vielä tämän ja vien vielä roskat..ja vielä ja vielä.
Vierailija kirjoitti:
Alla muutamia ajatuksia, en ole lukenut keskustelua aiemmin. Hesen liikevoittotaso on aika maltillinen, kun liiketulosta peilaa isoon liikevaihtoon. Kannattavuutta olisi käytännössä nostettava joko laadun huonontamisella, tuotantoprosessia tehostamalla, hintojen nostolla tai työvoimakuluja pienentämällä. Näistä vaihtoehdoista työvoimakulujen karsiminen on paperilla ja strategisissa keskusteluissa varmasti se helpoin vaihtoehto. Lisäksi frankkari-malli johtaa siihen, että itsenäiset yrittäjät toki haluaa tuottoa kantamalleen riskilleen - ei samalla tavoin hesen vaikutusvallan alla kuin suorat tyttäret. Hesellä lisäksi iso infra ympärillä sis. sovellukset, kotiinkuljetukset jne. jotka on kustannettava sisääntulevalla rahalla.
Mielestäni myös kuluttajalla on tässä yhtälössä oma vastuunsa. Jos ei olla valmiita maksamaan (nyt jo) pienestä kerrosateriasta 8 euron normaalihintaa, vaan kärkytään niitä 2 kerrosateriaa 1 hinnalla -tarjouksia, niin ne on automaattisesti pois hesen katteesta. Joskus puhuttiin, että alle 7 eurolla ei voi tehdä kannattavaa pizzaa. Nykyään voisi kysyä, että voiko edes pikaruokaketjuissa tehdä alle 8 eurolla kannattavaa hamppariateriaa. Huom. myös mcdonalds tekee jatkuvaa tappiota Suomessa.
Hyvä tuoda yrittäjienkin näkökulma mukaan keskusteluun, jota vaivaa taas yhden henkilön maalittaminen. Epäkohtia on, mutta kannattaa kysyä itseltään, miksi iltapäivälehdet maalittavat juuri Hesburgeria. Kotimainen yritys, niin sekö on taustalla? Salmela sanoi A-studiossa, että yksi syy on työvoimapula, ja sitä samaahan ovat puhuneet muutkin ravintolayrittäjät. IL uutisoi vain, että Salmela syyttää väliportaita. Näin näitä mielikuvia luodaan.
Tässä yritetään kaataa yhtä isoa työllistäjää Suomessa. Epäkohtien käsittely mediassa voi johtaa koko puljun kaatumiseen, sen sijaan, että tuotaisiin ne epäkohdat esiin yritysjohdolle. En usko, että monikaan hesen työntekijöistä on kertonut epäkohdista muille kuin lähimmälle esimiehelleen. Ja siihen asian eteneminen ylöspäin johdolle usein loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tuoda yrittäjienkin näkökulma mukaan keskusteluun, jota vaivaa taas yhden henkilön maalittaminen. Epäkohtia on, mutta kannattaa kysyä itseltään, miksi iltapäivälehdet maalittavat juuri Hesburgeria. Kotimainen yritys, niin sekö on taustalla? Salmela sanoi A-studiossa, että yksi syy on työvoimapula, ja sitä samaahan ovat puhuneet muutkin ravintolayrittäjät. IL uutisoi vain, että Salmela syyttää väliportaita. Näin näitä mielikuvia luodaan.
Tässä yritetään kaataa yhtä isoa työllistäjää Suomessa. Epäkohtien käsittely mediassa voi johtaa koko puljun kaatumiseen, sen sijaan, että tuotaisiin ne epäkohdat esiin yritysjohdolle. En usko, että monikaan hesen työntekijöistä on kertonut epäkohdista muille kuin lähimmälle esimiehelleen. Ja siihen asian eteneminen ylöspäin johdolle usein loppuu.
Eikö Hessun työvoimapula ratkeaisi heti sinä päivänä, kun antaisi kaikille työntekijöilleen 37,5 h viikkotyötunnit? Miksei anna?
Ei tässä ole kyse Hesestä vaan koko alan ongelmista ja työolosuhteista. Maalitetaan yhtä, kun pitäisi maalittaa systeemiä. Sama asia kuin hoitajien tilanne, muuta ratkaisua ei nähdä kuin raha, jota ei ole, kun pitäisi puuttua siihen itse ongelmaan. Raha ei ratkaise mitään.
En edes muista, milloin olen viimeksi nähnyt Hesellä enemmän kuin 2 työntekijää kerralla. Asioin pääasiassa Turun Heseissä eli kyse on varsin vilkkaista paikoista. Ehkä joskus ennen koronaa? Nykyään jo tietää, että Hesellä odotusaika on 30-45 minuuttia. Menemme sinne vain lapsen toiveesta. Pikaruoka haetaan ihan muualta.
Itse asiakkaana voisin hyvin odottaa sen aikaa, että työntekijä käy vessassa tai juomassa, koska kuten sanottua, en odota enää saavani Heseltä pikaruokaa. Se oli vanhoina hyvinä aikoina se, kun sieltä sai aterian viidessä minuutissa eteen.
Management by perkele ja muka uskovainen.