Kirjoita omalla murteellasi:
Kun isoäitini ja isoisäni menivät naimisiin, heillä oli hienoimmat ja parhaimmat häät, mitä sillä alueella on ikinä nähty. Pääruokana oli kalakeittoa ja sen jälkeen juotiin kahvit.
Kommentit (96)
Ku mu mummu ja pappa meni naimisii heil oli hienoimmat ja parhaimmat häät mitä sil alueel oli ikin nähty. Pääruokan oli kalakeittoo ja se jälkee juotii kahvii.
Pori
Ku mun mufa ja fafa meni giftikseen, ni niil oli staileimmat ja koleimmat häät, mitä niillä huudeilla on kuunaan nähty. Safkana oli fisusoppaa ja sen jälkeen vetästiin vielä tsufeet huiviin.
Ku miun mummo ja ukko män naimisii ni heillä ol hienoimmat ja parhaimmat hiät mitä sillä alueella ol ikinä nähty. Piäruokana ol kalakeittuu ja sen jälkee juotii kohvit.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:17"]Ku mu mummu ja pappa meni naimisii heil oli hienoimmat ja parhaimmat häät mitä sil alueel oli ikin nähty. Pääruokan oli kalakeittoo ja se jälkee juotii kahvii.
Pori
[/quote]
Kerkesit jo :')
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:09"]
Kun mummu ja pappa meni vihille, niin heillä oli pitäjän hienoimmat ja parhaat häät. Pääruuaksi oli kalakeittua ja sen jäläkeen juotiin kahavia. Sievi
[/quote]
En enää ole kotiseudullani, joten päivittäinen tuntuma puuttuu. Täytyy hioa vielä.
Ko mummu ja pappa vihittiin, nii(n) heijän häät oli hienoimmat ja parhaat siinä pitäjäsä. Pääruuaksi oli kalakeittua ja sen jäläkeen juotii(n) kahavia.
Sievi, joka ennen kuului Keski-Pohjanmaahan, mutta sitten laitettiin kuulumaan Pohjois-Pohjanmaahan.
Go muar ja vaar menivä naimisihi, heill ol hianoimma ja parhhaimma häät, mitä sill alueel ol igin näht. Pääruogan ol kalasop ja sen jälkke juotti sumppi.
Ku miun mummo ja ukki meni naimissiin, niillä oli hienoimmat ja parhaimmat häät, mitä sillä seuvulla on ikinä nähty. Pääruokana oli kalakeittoo ja sen jäläkkeen juottiin kahvit. (Joensuun seudun/Pohjois-Karjalan neutraali yleispuhekieli)
Ku miun mummo ja ukki män naimissiin, niillä ol hienoimmat ja parhaimmat hiät, mitä sillä seuvulla on ikinä nähty. Piäruokana ol kalakeittoo ja sen jäläkkeen juottiin kahvit. (Sama kuin edellä, mutta murteellisempana)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:04"]Kun isoäiree ja isoisä meni naimisihin, niilloli hienoommat ja parahimmat häät, mitä sillalueella on ikänä nähty! Pääruakana oli kalakeittua ja sen jäläkehen juotihin kahavit.
[/quote]
Vähä sama, mut; kun isoäitee ja isoissee meni vihiille, niiloli komiaammat ja parahaat häät mitä sil alueella on ikää nähäty. Pääruakana oli kalasoppaa ja sen jäläkeen juotihin kaffit.
E-p
Kun mummini ja ukkini vihittiin, heillä ol hienoimmat ja parhaimmat häät, mitä sillä alueella on ikkään nähty. Piäruokana ol kalakeitto ja sen jäläkkeen juotiin kahvit.
TAI (koska olen nykyisin hämäläinen ja täällä puhutaan näin)
Kun mammani ja pappani menivät naimissiin, heillä oli hianoimmat ja parhaimmat häät, mitä sillä alueella on ikinä nähty. Pääruakana oli kalakeittoo ja sen jälkeen juatiin kahvit.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:57"]Kun isoäitini ja isoisäni menivät naimisiin, heillä oli hienoimmat ja parhaimmat häät, mitä sillä alueella on ikinä nähty. Pääruokana oli kalakeittoa ja sen jälkeen juotiin kahvit.
[/quote]
Kun isoäet ja pappa mänivät vihille, ol niillä korreimmat ja parraimmat hiät mitä sillä seuvulla ol nähty, piäruokana ol kalasoppoo ja sen jäläkeen tirraatettiin sumpit :)
Savo ja 23v vastaaja :)
Ku mummi ja pappa meni naimisii, heil oli hienoimat ja parhaimat häät, mitä sil aluel o iki nähty. pääruoka oli kalakeitto ja sen jälke juoti kahvi.
Ku mun faijan mutsi ja faija meni naimisii, ni bileet oli staileimmat ja mageimmat mitä näillä mestoilla on nähty, niinku ikinä. Ekaks safkaks oli soppaa fisust ja sit jälkkäriks vedettii sumpit.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:52"]Häh mitä pitää kirjottaa?
[/quote] Ja mitä noi sun isovanhempien häät liittyy tähän?
Minun Mummin ja Ukin häät oli kommeimmat koko seuvulla. Alakuun syötiin kalakeittua ja lopuksi juotiin kahavit.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 13:52"]Häh mitä pitää kirjottaa? [/quote] Ja mitä noi sun isovanhempien häät liittyy tähän?
[/quote]
Porvoosta päivää :D
Ku mummo ja ukki meni namisi ni niitte häät oli niimpal fiinit et ei toist kerta ol niil nurkil ollukka. Kalasoppa syätetti jokasel ja kaffet viäl pääl.
Ku mun mumma ja paappa meni naimisihin, niillä oli hianoommat ja parahimmat häät mitä sillä aluehella on ikinä nähty. Pääruakana oli kalakeittua ja sen jäläkehe juatihin kahavit.
Näin itse sanoisin ja asun Etelä-Pohjanmaalla, mutta murteita on toki monia.
Sillon ku mun mummi ja ukki meni naimisiin, niillä oli kaikkein hienoimmat ja parhaimmat häät, mitä sillä alueella oli ikinä nähty. Pääruokana oli kalakeittoa ja sit sen jälkeen oli kahvit.
Tå miin mommo å moffa gift se så hadd di bäst å fiinast gesbo naan had jiriveeden siit på dehe område. Ti åt fisksoppa o baket drack di kaffi.