Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjoita omalla murteellasi:

Vierailija
03.10.2014 |

Kun isoäitini ja isoisäni menivät naimisiin, heillä oli hienoimmat ja parhaimmat häät, mitä sillä alueella on ikinä nähty. Pääruokana oli kalakeittoa ja sen jälkeen juotiin kahvit.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 14:01"]

Sillon ku mun mummi ja ukki meni naimisiin, niillä oli kaikkein hienoimmat ja parhaimmat häät, mitä sillä alueella oli ikinä nähty. Pääruokana oli kalakeittoa ja sit sen jälkeen oli kahvit.

[/quote]

Olen Helsingistä ja puhun varmaan ihan yleiskieltä.

Vierailija
82/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sivu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku meijän mummu ja pappa meni naimisihi, niillä oli hienoimmat ja parhaimmat häät mitä sielä oli ikinä nähty. Pääruokana oli kalakeittua ja sen jäläkehen juotihin kahavia.

Vierailija
84/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 12:57"]

Kun isoäitini ja isoisäni menivät naimisiin, heillä oli hienoimmat ja parhaimmat häät, mitä sillä alueella on ikinä nähty. Pääruokana oli kalakeittoa ja sen jälkeen juotiin kahvit.

[/quote]

Ku mun mumma ja paappa meni naimisihin, niillä oli hienoommat ja parahimmat häät, mitä sillä aluehella on ikinä nähty. Pääruokana oli kalakeittua ja sen jäläkehen juotihin kahavit.

Vierailija
85/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku mummu ja pappa meni naimisii, niil oli hienoimmat ja parhaimmat häät mitä siellä päi oli ikin nähty. Pääruuaks oli kalakeittoo ja sen jälkee kahvi.

(jokseenkin näin, sanojen lopusta jää puhuessa kirjaimia pois. Ihan tavallinen eteläsuomalainen kaupunkilaismurre, ei stadivaikutteita. Asun kylläkin Lapsissa)

Vierailija
86/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku mummu ja vaari meni naimisii, niilloli hianoimmat ja parhaat häät, mitä sil alueel o ikin nähty. Pääruuaks oli kalasoppaa ja sit juatii kaffit.

(Mää oo tamperelaistunu porilaine.)

Vierailija
87/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikäkö Lapissa

Vierailija
88/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko mummo ja pappa meni naimishin, heilä oli hienoimmat ja parhaimmat häät mitä sillä alueelha on ikinä nähty. Pääruokana oli kalakeitto ja sen jälkhen juothin kahvit.

Vierailija
89/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku mun mummu ja pappa vihitti, nii ne ol hienoimma ja parhaimma hää koko kyläs. Pääruuaks ol kalakeitto ja sit juotti kaffet. Rauma tai sinne päin ;)

Vierailija
90/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mummo ja ukki mäni naimissiin, niillä ol hienoimmat ja parraimmat hiät, mitä sillä alueella ol ikinä nähty.
Piäruokana ol kalakeittoo ja sen jälkkeen juottiin kahvit.

Vierailija
91/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku mummi ja pappa meni naimisii, ni niil oli hienoimmat ja parhaimmat häät, mitä sil alueel o ikin nähty. Pääruokan oli kalakeittoo ja sejälkee juotii kahvit.

Lahti

Vierailija
92/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä:

Kun mun mummo ja pappa meni naimisiin, niillä oli hienoimmat ja parhaimmat häät, mitä sillä alueella o ikinä nähty. Pääruokana oli kalakeittoo ja sen jälkee juotiin kahvit.

Vierailija
93/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko meä mummo ja ukki meni naimisiin, ni niilloli kommeimmat ja parahaimmat häät entä koko läänissä yhteensä. Ensin evästimmä kalakeittoa ja sitte joimma vielä kahavit. Kemijärveltä oon poes :)

Vierailija
94/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ku mun mummo ja pappa meni naimisiin, niillä oli hienoimmat ja parhaat häät, mitä sillä alueella on ikinä nähty. Pääruuaks oli kalakeittoo ja sen jälkeen juotiin kahvit.

Vierailija
95/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko mu mummu ja tuffa meni naimisii ni niil olis nii hianot häät ettei siäl ol koskaa semmosii nähty. Siäl tarjottii kalasoppaa ja ruua jälkee oli sit pelkkää kaffeet.

Vierailija
96/96 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä sanoisin tän näin: Ku mun mummu ja pappa meni naimisiin, heil oli hianoimmat ja parhaimmat häät mitä sil alueel o ikinä nähty. Pääruokana oli kalakeittoo ja se(n) jälkeen juotiin kahvit.

t. Turku N34v