Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joutuisit muuttamaan työn perässä Kemijärvelle,

Vierailija
02.10.2014 |

miten viihtyisit siellä? Kuvitellaan, että taloudellisista syistä sinun olisi pakko muuttaa, koska ainoa vapaa työpaikka olisi siellä.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyisin hyvin. Työ tuo iloa ja rahaa.

Vierailija
22/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut aikaisemmin kuusi vuotta Kemijärven naapurissa eikä viihtymisessä ollut minkäänlaisia ongelmia. Kaamosmasennus on pääkaupunkiseudun ihmisten keksimä tauti. Pitkä kevät joskus vähän rassasi, mutta toisaalta hiihtokelit jatkuivat pitkään ja se oli mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asiassa ollut tilanteessa, jossa työni siirrettiin Kemijärvelle. Työttömäksi jäännin uhallakin kieltäydyin muuttomahdollisuudesta, koska tämä ei perhesyistä ollut mitenkään mahdollista. Asia kyllä järjestyi sitten toisella tavalla. 

Ja terkkuja vain entisille työkavereille, joku teistä varmaan täällä onkin palstailemassa myös. ;-)

Vierailija
24/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolisin.

Tai sitten ostaisin Prismasta tuulipuvun, alkaisin juoruamaan ja sopeutuisin joukkoon.

Vierailija
25/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä olen lapsena asunut, joten mikäs siinä. Oikeasti nyt en kuitenkaan haluaisi muuttaa minnekään.

Vierailija
26/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:44"]

Olen asunut aikaisemmin kuusi vuotta Kemijärven naapurissa eikä viihtymisessä ollut minkäänlaisia ongelmia. Kaamosmasennus on pääkaupunkiseudun ihmisten keksimä tauti. Pitkä kevät joskus vähän rassasi, mutta toisaalta hiihtokelit jatkuivat pitkään ja se oli mukavaa.

[/quote]

Kaamos olisi ongelmista pienin, jos tuonne joutuisi.

Vierailija
27/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin viihtyäkin

Vierailija
28/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sieltä kotoisin, joten ei mitään ongelmia olisi :) Mieskään tuskin pistäisi pahaksi, tykkää hänkin rauhallisesta ja luonnonläheisestä lappilaisesta elämästä, vaikka etelämpää onkin kotoisin.

Vierailija
29/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että viihtyisin. Kaikki lomatkin viettäisin mielelläni pohjoisessa jos se olisi mahdollista. Outonahan kaikki pitää kun itse haaveilevat etelänmatkoista.

Vierailija
30/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi muuttaa Lappiin. Tykkään siitä että puut ovat normaalin kokoisia. Se kuiva mäntymetsämaisema kitukasvuisine puineen ei vaan natsaa yhtään. Jos olisi pakko muuttaa sinne, odottaisin vaan poispääsyä (muualle, tai hautaan).

Vierailija
31/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen Kemijärvellä käynyt ja varmasti muuttaisin jos kerran mukavia töitäkin olisi tiedossa. En ole koskaan niin pohjoisessa asunut, mutta olen aika sopeutuvainen, joten varmasti hyvin oppisin viihtymään. Paljon isompaan asuntoonkin olisi varaa kuin täällä missä nyt asun. Ilman töitä taas en muuttaisi Kemijärvelle(kään) mistään hinnasta.

Vierailija
32/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan pimeää ja kylmää talvea, se olisi pahin juttu, ja ehkä aurinkoiset kesäyöt ettei saisi nukuttua. Muuten ihan sama missä asuu jos saa kivan talon jossa on piha, ja kukat saa kasvamaan.

Vierailija
33/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:54"]

Vihaan pimeää ja kylmää talvea, se olisi pahin juttu, ja ehkä aurinkoiset kesäyöt ettei saisi nukuttua. Muuten ihan sama missä asuu jos saa kivan talon jossa on piha, ja kukat saa kasvamaan.

[/quote]

Niin pohjoisessa ei paljoa kukat kasva :)

Vierailija
34/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan yksinäinen, mutta toisaalta minulla on jo nyt paljon kavereita, joiden kanssa yhteydenpito tapahtuu pakon edestä netissä ja tekstiviesteillä. Ehkä pimeys ja kylmyys olisivat ne pahimmat ongelmat, niitä kun ei pääse pakenemaan mihinkään.

Toisaalta työpaikka toivon mukaan takaisi jonkinlaista taloudellista varmuutta, voisi säästää ja sitten matkustaa kohti etelään. Ja taitaa Kemijärvelle mennä yöjunakin, eli pitkän viikonlopun voisi viettää Helsingissä ja nukkua matkat. Itselleni taloudellinen varmuus on se kaikkein tärkein asia nykyisin, joten uskoisin että lopulta pärjäisin ja kestäisin, vaikka varmaan jossain vaiheessa alkaisin hakea työpaikkaa etelämmästä.

Vierailija
35/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:54"]Vihaan pimeää ja kylmää talvea, se olisi pahin juttu, ja ehkä aurinkoiset kesäyöt ettei saisi nukuttua. Muuten ihan sama missä asuu jos saa kivan talon jossa on piha, ja kukat saa kasvamaan.
[/quote]
Pohjoisessakin on pimennysverhoja ;)

Vierailija
36/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvietella että joku muuttaisi työn perässä Kemijärvelle. Ennemin sinne muutetaan työttömyyden perään tai siletä muutetaan muualle työn perässä.

Joo, mutta ei olisi mitään ongelmaa olla töissä Kemijärvellä.

Vierailija
37/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljuisin riemusta. Vihaan Helsinkiä ja koko pääkaupunkiseutua.

Vierailija
38/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:46"]

Kuolisin.

Tai sitten ostaisin Prismasta tuulipuvun, alkaisin juoruamaan ja sopeutuisin joukkoon.

[/quote]Kemijärvellä ei ole Prismaa....

Vierailija
39/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:54"]

[/quote]

Niin pohjoisessa ei paljoa kukat kasva :)
[/quote]

Tottakai kasvaa, valoisina öinä paljon nopeammin kuin etelässä.

Vierailija
40/58 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:02"]

Kiljuisin riemusta. Vihaan Helsinkiä ja koko pääkaupunkiseutua.

[/quote]

Muakin kammotti, koska olen maalta. Sitten muutin Helsinkiin ja huomasin, ettei tarvitsekaan kammota, suurin osa täällä on aika maalaisia. Nyt tuntuu kodilta.