Jos joutuisit muuttamaan työn perässä Kemijärvelle,
miten viihtyisit siellä? Kuvitellaan, että taloudellisista syistä sinun olisi pakko muuttaa, koska ainoa vapaa työpaikka olisi siellä.
Kommentit (58)
Olen asunut aikaisemmin kuusi vuotta Kemijärven naapurissa eikä viihtymisessä ollut minkäänlaisia ongelmia. Kaamosmasennus on pääkaupunkiseudun ihmisten keksimä tauti. Pitkä kevät joskus vähän rassasi, mutta toisaalta hiihtokelit jatkuivat pitkään ja se oli mukavaa.
Olen itse asiassa ollut tilanteessa, jossa työni siirrettiin Kemijärvelle. Työttömäksi jäännin uhallakin kieltäydyin muuttomahdollisuudesta, koska tämä ei perhesyistä ollut mitenkään mahdollista. Asia kyllä järjestyi sitten toisella tavalla.
Ja terkkuja vain entisille työkavereille, joku teistä varmaan täällä onkin palstailemassa myös. ;-)
Kuolisin.
Tai sitten ostaisin Prismasta tuulipuvun, alkaisin juoruamaan ja sopeutuisin joukkoon.
Rovaniemellä olen lapsena asunut, joten mikäs siinä. Oikeasti nyt en kuitenkaan haluaisi muuttaa minnekään.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:44"]
Olen asunut aikaisemmin kuusi vuotta Kemijärven naapurissa eikä viihtymisessä ollut minkäänlaisia ongelmia. Kaamosmasennus on pääkaupunkiseudun ihmisten keksimä tauti. Pitkä kevät joskus vähän rassasi, mutta toisaalta hiihtokelit jatkuivat pitkään ja se oli mukavaa.
[/quote]
Kaamos olisi ongelmista pienin, jos tuonne joutuisi.
Olen sieltä kotoisin, joten ei mitään ongelmia olisi :) Mieskään tuskin pistäisi pahaksi, tykkää hänkin rauhallisesta ja luonnonläheisestä lappilaisesta elämästä, vaikka etelämpää onkin kotoisin.
Uskon että viihtyisin. Kaikki lomatkin viettäisin mielelläni pohjoisessa jos se olisi mahdollista. Outonahan kaikki pitää kun itse haaveilevat etelänmatkoista.
En voisi muuttaa Lappiin. Tykkään siitä että puut ovat normaalin kokoisia. Se kuiva mäntymetsämaisema kitukasvuisine puineen ei vaan natsaa yhtään. Jos olisi pakko muuttaa sinne, odottaisin vaan poispääsyä (muualle, tai hautaan).
Pari kertaa olen Kemijärvellä käynyt ja varmasti muuttaisin jos kerran mukavia töitäkin olisi tiedossa. En ole koskaan niin pohjoisessa asunut, mutta olen aika sopeutuvainen, joten varmasti hyvin oppisin viihtymään. Paljon isompaan asuntoonkin olisi varaa kuin täällä missä nyt asun. Ilman töitä taas en muuttaisi Kemijärvelle(kään) mistään hinnasta.
Vihaan pimeää ja kylmää talvea, se olisi pahin juttu, ja ehkä aurinkoiset kesäyöt ettei saisi nukuttua. Muuten ihan sama missä asuu jos saa kivan talon jossa on piha, ja kukat saa kasvamaan.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:54"]
Vihaan pimeää ja kylmää talvea, se olisi pahin juttu, ja ehkä aurinkoiset kesäyöt ettei saisi nukuttua. Muuten ihan sama missä asuu jos saa kivan talon jossa on piha, ja kukat saa kasvamaan.
[/quote]
Niin pohjoisessa ei paljoa kukat kasva :)
Olisin varmaan yksinäinen, mutta toisaalta minulla on jo nyt paljon kavereita, joiden kanssa yhteydenpito tapahtuu pakon edestä netissä ja tekstiviesteillä. Ehkä pimeys ja kylmyys olisivat ne pahimmat ongelmat, niitä kun ei pääse pakenemaan mihinkään.
Toisaalta työpaikka toivon mukaan takaisi jonkinlaista taloudellista varmuutta, voisi säästää ja sitten matkustaa kohti etelään. Ja taitaa Kemijärvelle mennä yöjunakin, eli pitkän viikonlopun voisi viettää Helsingissä ja nukkua matkat. Itselleni taloudellinen varmuus on se kaikkein tärkein asia nykyisin, joten uskoisin että lopulta pärjäisin ja kestäisin, vaikka varmaan jossain vaiheessa alkaisin hakea työpaikkaa etelämmästä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:54"]Vihaan pimeää ja kylmää talvea, se olisi pahin juttu, ja ehkä aurinkoiset kesäyöt ettei saisi nukuttua. Muuten ihan sama missä asuu jos saa kivan talon jossa on piha, ja kukat saa kasvamaan.
[/quote]
Pohjoisessakin on pimennysverhoja ;)
Vaikea kuvietella että joku muuttaisi työn perässä Kemijärvelle. Ennemin sinne muutetaan työttömyyden perään tai siletä muutetaan muualle työn perässä.
Joo, mutta ei olisi mitään ongelmaa olla töissä Kemijärvellä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:46"]
Kuolisin.
Tai sitten ostaisin Prismasta tuulipuvun, alkaisin juoruamaan ja sopeutuisin joukkoon.
[/quote]Kemijärvellä ei ole Prismaa....
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 21:54"]
[/quote]
Niin pohjoisessa ei paljoa kukat kasva :)
[/quote]
Tottakai kasvaa, valoisina öinä paljon nopeammin kuin etelässä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 22:02"]
Kiljuisin riemusta. Vihaan Helsinkiä ja koko pääkaupunkiseutua.
[/quote]
Muakin kammotti, koska olen maalta. Sitten muutin Helsinkiin ja huomasin, ettei tarvitsekaan kammota, suurin osa täällä on aika maalaisia. Nyt tuntuu kodilta.
Viihtyisin hyvin. Työ tuo iloa ja rahaa.