Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytöt saavat onnistumisistaan parempia kouluarvo­sanoja kuin pojat, mutta sukupuolten väliset erot supistuvat, mikäli kokeet arvioidaan nime...

Vierailija
30.08.2021 |

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö havaittiin myös ulkomaalaistaustaisilla oppilailla, jotka saivat samoilla koetuloksilla syntyperäisiä lapsia paremmat numerot ruotsissa ja matematiikassa.

Jaha, sellaista rasismia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää te taustatekijätunkkinne. Minä olen löytänyt työn, missä ei tarvitse kohdata ihmisiä kasvotusten vaan teen etätyönä asiakaspalvelua - joka ikinen kusipää saa ansionsa mukaan kielellisyyttä tai ihonväriä näkemättä, tai ansaitsee hyvän palvelun hyvällä käytöksellä.

Jotai samaa soisin kyllä yleistyvänä piirteenä.

Vierailija
5/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yläasteella jos sai kokeesta kasin niin tyttö sai ysin ja poika seiskan. Vaikka ryhdistäydyit ysillä ei se enää auttanut, koska numeroita ei saanut ylös koetuloksilla. Valituksilla ei ollut mitään vaikutusta.

Vierailija
6/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ei työhakemuksiinkaan nimeä eikä ikää. Jo alkaa naiset saada työpaikat.

Vierailija
7/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei työhakemuksiinkaan nimeä eikä ikää. Jo alkaa naiset saada työpaikat.

väitätkö sinä, että naisia ei Suomessa palkata? 

Vierailija
8/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun tyttö alkoi meidän luokalla itkemään kun sai liian huonon tuloksen kokeesta. Siinä on feministinaisopettejalla pahat paikat.

Vierailija
9/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas kokemus siitä miten alakoulussa tytär sai kaikista englannin kokeista 10 ja kotitehtävät aina tehtynä, mutta opettajan mielestä tuntiosallistuminen ei vastannut 10, niinpä todistukseen 9.

Kyseessä rauhaton luokka, jossa kukaan ei mielellään viitannut.

Yläkoulun puolella numero taas palautui 10.

Vierailija
11/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 10 on ihan sama 10 niin pojalla kuin tytölläkin, ei ole olemassa mitään täydellisesti vastattua koetta, josta saa sukupuolen vuoksi 9.

Vierailija
12/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen DI nainen, olen usein saanut ne paikat, joita olen hakenut. En itse koe ongelmaksi sukupuoltani eikä se näytä olevan muillekaan ongelma.

Vierailija
13/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ilmiö havaittiin myös ulkomaalaistaustaisilla oppilailla, jotka saivat samoilla koetuloksilla syntyperäisiä lapsia paremmat numerot ruotsissa ja matematiikassa.

Hyi stana. En yhtään ihmettele, että esim. naisviha on kasvanut.

Vierailija
15/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viittaan tällä siis siihen, että opettajat ovat naisia jotka syrjivät suomalaisia poikia ja paapovat mammuja sekä tyttöjä.

Vierailija
16/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misogyniaa.

Vierailija
17/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viittaan tällä siis siihen, että opettajat ovat naisia jotka syrjivät suomalaisia poikia ja paapovat mammuja sekä tyttöjä.

Sitä parempaa syrjintää.

Vierailija
18/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Nytkö tämä ilmiö on sitten kääntynyt päälaelleen 🤔 vielä kun itse opiskelin ysärillä, niin tutkimukset osoittivat päinvastaista, eli jos arvostelijalla tiedossa että vastaaja oli poika niin arvosana oli korkeampi.

Vierailija
19/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asenne jyllää edelleen:

Jos tytöllä on hyvä todistus, on hän ahkera.

Jos pojalla on hyvä todistus, on hän älykäs.

Vierailija
20/113 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla loppuu se positiivinen syrjintä, jota monet isot firmat julkisuuskuvan vuoksi harrastaa.