Missä ammatissa koulukiusaajasi on tällä hetkellä?
Kommentit (264)
Joku asentaja, joku talkkari, sairaanhoitaja, erityisopettaja, fysioterapeutti, kuollut *3, kaikki itsemurhia. Muista en tiedä, näitä oli paljon. Olin pienikokoinen, uskovaisesta perheestä, ja hyvä koulussa, nämä syistä että kiusaamista oli niin paljon, lisäksi vanhempieni yrittäjätausta ja veljen lievä vamma aiheuttivat sitä myös. Osa oli aika vähän aikaa, mm. tuo fysioterapeutti lopetti tokan luokan jälkeen ja oli jo yläasteella mukavakin. Pieni paikkakunta, joten näitä tulee tietoon kun vanhempansa tulevat juttelemaan. Tuo erityisopettaja hirvittää, kiusasi tosi monia, toivottavasti ei ole samanlainen kuin silloin, hän on ainoa joka kiusasi enää lukiossa mutta en tosiaan ollut ainoa.
Globaalikasvatuksen asiantuntija. HAHAHAHAHA. Äläkä uskoko sinisilmäisesti näiden järjestöissä toimivien maailmanparantajien hyvyyteen.
Tasavallan presidenttinä.
PS. Ei minulle mutta jollekkin. Eikös hän ollut kiusaaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa. En olis uskonut tolla empatianpuutteella. Oltiin samassa koulussa ja hän kiusasi autistista veljeäni repimällä tätä vaatteista ja sylkemällä päälle. Toivottavasti on tämä nainen vähän viisaampi nykyään.
Olin itse lapsena kiusaaja ja jotenkin todella empatiakyvytön muita lapsia kohtaan. En väkivaltainen, mutta pilkkasin ja manipuloi muita lapsia surutta, jos saavutin sillä itse jotain, esim. hyväksyntää tai kunnioitusta vertaisiltani. Eläimiä kohtaan tunsin myötätuntoa, mutta en juurikaan ihmisiä kohtaan. Minulla kehittyi se kyky kunnolla vasta teini-iässä, murrosiän jälkeen. Nykyään näin aikuisena puutun kaikenlaiseen kiusaamiseen, häirintään, epäoikeudenmukaisuuteen ja selän takana paskanjauhantaan sekä vapaa-ajalla että töissä.
Jotkut vaan ovat lapsena kamalia, mutta kasvavat ihan normaaleiksi aikuisiksi. Itseäni ainakin hävettää omat kiusaamiset, yhdeltä kiusatulta pyysin aikuisena anteeksikin huonoa käytöstäni.
multa on myös pyytänyt kiusaaja vilpittömästi anteeksi aikuisena ja annoin anteeksi. Ajoittui ehkä 3-4 luokalle eli kyse oli ihan lapsista vielä. En tiedä mitä tekee nykyään.
Elinkautisvanki. Elämäm koululainen.
Erityislastentarhanopettaja. Kiusasi ala-asteella mua, jolla oli (on) hieman autistisia piirteitä.
Se on semmoinen ho mo myy kuulemma itseään jotta saa meta jotain.
Suurin osa on sairastunut mielenterveysongelmiin. Osa on jo kuollut.
Sosiaalialalla, lastensuojelussa.. voitteko kuvitella.
Miten tarkasti täällä saa julkituoda entisen koulukiusaajan ennen kuin menee kunnianloukkauksen puolelle? Olisi mukava maalittaa muutama tekopyhä paska kouluajoilta :D
Pahimmasta en ole onneksi kuullut mitään peruskoulun jälkeen.
Toinen edustaa Zinzino-tuotteita. Pyysi minua kaverikseen Fb:ssa ja mietin pitkään hyväksynkö. Ajattelin sitten, että ehkä haluaa pyytää anteeksi entisiä. Mitä vielä, kohta tuli yv:llä myyntiviesti :D Kerännyt ympärilleen hovia, sydämet vain lentelevät ympäriinsä ja kaikki on ihanaa ja mahtavaa ja upeita tuotteita. Jos joku uskaltaa kritisoida tuotteita, niin tuttu tyyli tulee kuoren alta esiin ja sanoo tosi napakasti. Viihdyttävintä oli seurata miten väitteli tuotteiden ihmeitä tekevistä vaikutuksista jonkun erikoislääkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pahimmasta en ole onneksi kuullut mitään peruskoulun jälkeen.
Toinen edustaa Zinzino-tuotteita. Pyysi minua kaverikseen Fb:ssa ja mietin pitkään hyväksynkö. Ajattelin sitten, että ehkä haluaa pyytää anteeksi entisiä. Mitä vielä, kohta tuli yv:llä myyntiviesti :D Kerännyt ympärilleen hovia, sydämet vain lentelevät ympäriinsä ja kaikki on ihanaa ja mahtavaa ja upeita tuotteita. Jos joku uskaltaa kritisoida tuotteita, niin tuttu tyyli tulee kuoren alta esiin ja sanoo tosi napakasti. Viihdyttävintä oli seurata miten väitteli tuotteiden ihmeitä tekevistä vaikutuksista jonkun erikoislääkärin kanssa.
Yök. Multi-Level Marketing -huijauksessa mukana. Ei pyramidihuijaus mutta lähellä sitä. Kohta lähtee ”kavereilta” rahat ja siihen kariutuu suhteet.
Ei minua kukaan uskaltanut kiusata koulussa. Ei kyllä sen puoleen olla kaverinikaan. Vasta myöhemmällä iällä lääkityksen avulla arvaamaton käytökseni on tasoittunut.
Psykologi, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Ei olisi silloisen koulumenestyksen ja käytöksen perusteella uskonut tulevaisuuden ammattia, ilmeisesti ryhdistäytyi jossain vaiheessa. Oli silloin teininä todella paha suustaan ja ilkeä varsinkin humalassa ja ei sietänyt yhtään arvostelua.
Ihmettelen miksi valitsi juuri psykologin ammatin, vai halusiko jollain tavalla päästä hallitsemaan ihmisiä, empatiasta ei ainakaan ollut tietoakaan.
Tiedän tämän koulukiusaajistani: pitkäaikaisin kiusaaja on eronnut jo useita kertoja, päättelin että ilmeisesti miehet jätti, otti sitten sellaisen miehen jonka enää sai ja on työtön kotiäiti nykyään, tuskin muuta koulutusta hankkinut. Toinen kiusaaja yritti esiintyä "ystävänä" aikuisena joten tiedän hänestä ne asiat että on eronnut (mies kyllästyi jatkuvaan pettämiseen, bilettämiseen ja lähti) nyt nainen seurustelee toisen kanssa ilmeisesti sellaisen miehen joka eronnut ja on lapsia miehellä, kiusaaja ottanut vähintäänkin botoxia naamansa ja käyttää vieläkin kilon meikkiä ja esiintyy toisella nimellään, työssä oli tai on ollut siivoojana mutta esittää muuta. Kolmas kiusaaja piipahti hetken yhdessä työssä kauempana mutta sai ilmeisesti potkut ja joutui muuttamaan täysin eri alueelle.
En tiedä, mitä heistä on tullut, enkä todellakaan käytä yhtään aikaani heidän googlettamiseensa tai FB:stä etsimiseen. Jaiks. En ole nähnyt ketään heistä, enkä lukenut heistä mistään tms. Muutin lukion jälkeen satojen kilsojen päähän opiskelemaan, enkä palannut. Onneksi vanhemmatkin muuttivat pois ex-kotikaupungistani (ankeasta kuolevasta pikkukaupungista.) Siellä ei ole aikoihin asunut ketään läheisiäni, kun kaikki parhaat ystävätkin lähti opiskelemaan, eikä kukaan heistäkään muuttanut takas. Eipä onneksi tarvi niillä huudeilla ikinä käydä. Aivan mahtavaa!
Ei kyllä kiinnosta yhtään etsiä heitä mistään.