Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ vie liikaa aikaa kotitöiltä ja harrastuksilta

Vierailija
18.08.2024 |

Minulla ei edes ole lapsia, mutta tuntuu, etten ehdi tehdä mitään töitten lisäksi. Pitäisi ehtiä nähdä kavereita ja sukulaisia, käydä salilla, hoitaa kaikenlaisia asioita, tilata tavaraa netistä, käydä kaupoissa, hoitaa ulkonäköä. 

Minulla ei edes kovin paljon sukulaisia tai ystäviä ole, enkä kuluta mitenkään älyttömästi, mutta tuntuu, etten vaan ehdi tehdä kaikkea, kun työ vie liian suuren osan ajasta. Ärsyttää. 

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis töissä koko hereilläoloaikasi?

Vierailija
2/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet liikkeelle siitä ettei sinun PIDÄ tehdä mitään mitä et halua. Jokaisella on aikaa sille mikä on kivaa ja tärkeää, ja sen määrittelet sinä itse. Kaikki muu saa jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen yh, kokopäivätöissä ja silti ehdin tekemään kaiken. Käyn salilla 4 kertaa. viikossa, kuskaan lapsia harrastuksiin joka päivä,  kotia jaksan ja ehdin pitää siivottuna eikä muitakaan kotitöitä kerry. Ehkä sinulla on ajanhallintaongelmia tai liiallinen puhelinaddiktio. 

Vierailija
4/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat työttömäksi. Niin minäkin tein.

Vierailija
5/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne. Nyt onneksi lomautettuna ja aikaa on puuhailla, hoitaa kotia (omakotitalo) ja liikkua. Ansiosidonnaisella pärjään oikein hyvin.

Vierailija
6/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden lapsen yh, kokopäivätöissä ja silti ehdin tekemään kaiken. Käyn salilla 4 kertaa. viikossa, kuskaan lapsia harrastuksiin joka päivä,  kotia jaksan ja ehdin pitää siivottuna eikä muitakaan kotitöitä kerry. Ehkä sinulla on ajanhallintaongelmia tai liiallinen puhelinaddiktio. 

Puhelimella olen kyllä varmasti liikaa, mutta kun haluan elää ns. hidasta elämää, ja tehdä asioita rauhassa. Sinun elämäsi esim. kuulostaa siltä, että pääni räjähtäisi. Ei pahalla. 

Ap

Vierailija
7/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kannattaa vaihtaa sellaiseen paikkaan, missä voi tehdä etätöitä. Minä ja moni kollega teemme etäpäivän aikana ruuat, siivoamme, pesemme pyykit, käymme kävelyillä yms. Teams-kokousten aikana voi myös esim. katsoa Netflixistä sarjoja tai elokuvia.

Puhelin vaan mukaan, niin voi vastata jos joku soittaa ja tai lähettää viestiä. Eläköön tietotyö ja etätyöt. Olisi se aika raskasta painaa duunarina jotain liukuhihnahommaa 8h/d ja saada puolta pienempää palkkaa.

Vierailija
8/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millaisessa työssä olet (vuorotyö vai päivätyö). Ehditkö ennen töiden alkua tekemään osan asioista? Mihin vapaa-aikasi kuluu? Nukkua pitäisi noin 7-8h ja töissä ollaan se 8h/pv (pl. Poikkeukset) eli vapaa aikaa pitäisi jäädä 8h /pv + vapaapäivät

Vierailija
9/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama itsellä. Herään 5.30 ja koira ulos. Lenkiltä sisään kuudenaikaan, jonka jälkeen kahvi ja aamupala. Töihin 6.30. Työpaikan pihalla 6.45, josta kävely työpisteelle & vaatteiden vaihto 30 min. Työt loppuu 17-18, jonka jälkeen kävely & vaatteenvaihto ja kotona on 18-19. Nukkumaan laitettava viimeistään 21.30. Ei ehdi juuri mitään tehdä. Jonain päivänä siivota, toisena teen ruokaa, mutta hommia kerääntyy viikonlopuille. Viikonlopuistakin 1/6 menee töissä.

Vierailija
10/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kyllä enimmäkseen etätöitä, mutta en voi esim. lähteä lenkille työajalla, koska joku voi pyytää minua tekemään jotakin, johon tarvitsen tietokonetta. Lisäksi jokuhan voisi nähdä minut lenkillä. Jotain pientä kotityötä yritän tehdä työn lomassa, mutta se on niin stressaavaa, kun en tykkää multitaskata.

Ap

Vierailija
11/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ylitöihin pakotetaan

Vierailija
12/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden kanssa voi shoppailla,käydä salilla,tilata netistä,kaikki samaan aikaan. Sit on jo puolet listasta tehty. Sukulaisia voi nähdä lauantaina kahvin merkeissä. Viikossa on 7 päivää.

Vierailija
13/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kannattaa vaihtaa sellaiseen paikkaan, missä voi tehdä etätöitä. Minä ja moni kollega teemme etäpäivän aikana ruuat, siivoamme, pesemme pyykit, käymme kävelyillä yms. Teams-kokousten aikana voi myös esim. katsoa Netflixistä sarjoja tai elokuvia.

Puhelin vaan mukaan, niin voi vastata jos joku soittaa ja tai lähettää viestiä. Eläköön tietotyö ja etätyöt. Olisi se aika raskasta painaa duunarina jotain liukuhihnahommaa 8h/d ja saada puolta pienempää palkkaa.

Jonku ruoan valmistelun palaverin aikana ymmärrän (pilkkoo kasviksia, laittaa ruoan valmiiksi vaikka uuniin tms.), mutta sarjojen katselu palaverin aikana? Itse kyllä voin laittaa jotain pyörimään taustalle kun ei ole palavereita, kun en osallistu palavereihin joissa ei ole minulla mitään tärkeää.

Vierailija
14/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tuntimäärällisesti vähemmän töitä, jos tämä ei mahdollistu nykyisessä työpaikassasi niin vaihda työpaikkaa. Näin sinulle vapautuu enemmän vapaa-aikaa.

Vierailija
15/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereiden kanssa voi shoppailla,käydä salilla,tilata netistä,kaikki samaan aikaan. Sit on jo puolet listasta tehty. Sukulaisia voi nähdä lauantaina kahvin merkeissä. Viikossa on 7 päivää.

En nyt viitsi pyytää kavereita kanssani esim isoja saippuapönttöjä tai vessapaperieriä ostamaan. :D Vaatteet ja kosmetiikan tilaan netistä, mutta onhan sekin oma shownsa. Olisi kiva voida tilata jostain tukusta vessapaperit ym. kotiovelle.

Ap

Vierailija
16/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se syy sieltä: ap on liikaa puhelimella.

Vierailija
17/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat työttömäksi. Niin minäkin tein.

Olen itse työtön ja sitä mieltä että jotakin työtä olisi hyvä saada, liian paljon vapaa-aikaa.

Vierailija
18/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama itsellä. Herään 5.30 ja koira ulos. Lenkiltä sisään kuudenaikaan, jonka jälkeen kahvi ja aamupala. Töihin 6.30. Työpaikan pihalla 6.45, josta kävely työpisteelle & vaatteiden vaihto 30 min. Työt loppuu 17-18, jonka jälkeen kävely & vaatteenvaihto ja kotona on 18-19. Nukkumaan laitettava viimeistään 21.30. Ei ehdi juuri mitään tehdä. Jonain päivänä siivota, toisena teen ruokaa, mutta hommia kerääntyy viikonlopuille. Viikonlopuistakin 1/6 menee töissä.

Sinulla on siis 10 - 11 tunnin työpäivät? Tuo on kyllä liikaa.

Vierailija
19/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään trolli, joka yrittää saada etätyön näyttämään lusmuilulta, kun itse joutuu tekemään lähityötä, aktivoitui taas.

Vierailija
20/65 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää juu. Herään arkena 4:45-6:30 välillä ja tuun töistä illalla monesti vasta puoli kahdeksan illalla. En käy muuta ku kotona pesulla ja nukkumassa. Vkloput nukun melkein 24/7. Määräaikainen soppari. Että sellaista.

N32

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi